Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2011, 16:05   #941
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Waarom zou je diep respect moeten betuigen voor Chokri ? Zeg mij dat liever eens. Als er morgen iemand bij mij komt solliciteren en ik zie dat die lid is van die groep zal ik die snel afwimpelen. Ik moet geen emowijven in mijn organisatie.
Ik denk dat die groep aantoont dat mensen enorm tevreden zijn met de reactie van de organisatie. Wat ik wel begrijp; ik hoor van meer mensen dat ze tevreden zijn dan dat ik van mensen hoor dat ze niet tevreden waren.

Enfin, ja, 'tevreden'; je weet wel.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 16:06   #942
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou je diep respect moeten betuigen voor Chokri ? Zeg mij dat liever eens. Als er morgen iemand bij mij komt solliciteren en ik zie dat die lid is van die groep zal ik die snel afwimpelen. Ik moet geen emowijven in mijn organisatie.
Misschien zou dat wel eens veel meer kunnen zeggen over u dan over die 'emowijven'.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 16:09   #943
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Beste stuurlui staan aan wal, niet waar?

Ik zal dit gewoon nog eens vermelden: Diep respect voor Chokri Mahassine en de volledige pukkelpop organisatie

67 000 fans.

Waar is de 'diep incompetente pukkelpop organisatie' facebook groep?
Mijn God, laat mij hopen dat er een gelijkaardige facebookgroep bestaat voor de slachtoffers en deze evenveel fans heeft!!!

Het zegt veel over de waanzin van de massa tegenwoordig. Niet meer denken, gewoon blind de kudde volgen. Dat heb je nu met tieners, die zijn zeer beïnvloedbaar.

Chokri heeft inderdaad dikke pech gehad en veel verloren. Maar niemand stelt zich blijkbaar de vraag of die man één en ander had kunnen voorzien en zo bijgevolg voorkomen. Iedereen gaat er blijkbaar vanuit dat er geen andere mogelijkheid was dan dat festival te organiseren zoals het gepland was (op die dag, op dat tijdstip, met al die dingen die er waren, ...) al had men er gewaarschuwd voor een kernontploffing...

Maar ik denk nu toch wel dat het emotioneel lijden van al die getroffen families, laat staan alle slachtoffers en allen die in die chaos hebben moeten zitten toch wel ietske erger is dan de materiële en financiële schade van Chokri.
Oud 21 augustus 2011, 16:09   #944
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Misschien zou dat wel eens veel meer kunnen zeggen over u dan over die 'emowijven'.
Moet ik mij nu verantwoordelijk voelen ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 16:09   #945
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die groep aantoont dat mensen enorm tevreden zijn met de reactie van de organisatie. Wat ik wel begrijp; ik hoor van meer mensen dat ze tevreden zijn dan dat ik van mensen hoor dat ze niet tevreden waren.

Seg waar zat Chokri eigenlijk op dat moment?

Is hij zelf ook gewond geraakt?

Toch wel bizar, ik hoor vooral van ganse families dat ze in shock zijn en nog altijd énorm onder de indruk zijn van wat voor een drama zich daar tijdens en na de ramp heeft voorgespeeld.
Misschien dat de mensen die jij kent daar geblinddoekt hebben rondgelopen tijdens en na de storm. Gegeven het feit dat je zelf je vrienden kiest en die meestal op jij gelijken en je ook oogkleppen op hebt, zou het me alvast niet verbazen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 16:11.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 16:12   #946
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Moet ik mij nu verantwoordelijk voelen ?
Nee hoor. Ik denk enkel dat uw organisatie een stille dood gaat sterven want veel jongeren gaat ge niet meer willen aanwerven. Achja, er is zo nog een organisatie die 2000 jaar succesvol is geweest maar de laatste tijd een stille dood aan het naderen is.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 21 augustus 2011, 16:13   #947
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het zijn blijkbaar veelal lui die er niet waren, die niet "tevreden" zijn en volop kritiek spuien op de organisatie van Pukkelpop.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 16:15   #948
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Nog een laatste keer, want ik kon het niet laten:

Dit is onzin. De overgrote meerderheid heeft geen trauma's. De overgrote meerderheid van de jeugd (die interesse heeft in PP) wil dat het festival volgend jaar gewoon opnieuw plaatsvindt.
Bron?

Ik heb alvast heel wat mensen horen zeggen: voor mij nooit meer.

OchGod, dat zal wel de zielige minderheid zijn zeker hé. Ze moeten er maar tegen kunnen, een levensbedreigende situatie waarbij ze vrezen dat de hele wereld gaat vergaan op -20-jarige leeftijd en waarbij ze al dan niet gewonden hebben gezien, zelf gewond zijn geraakt, vrienden zijn verloren en totaal radeloos en ontredderd zijn geweest.

Citaat:
Er is niets speciaals aan de "voorzorgsmaatregelen" op Maanrock.
Informeer jezelf beter. Zie het journaal van voor de start van Maanrock.

Citaat:
Bron?
Je zegt het hier net onder toch zelf?
Plus de site van buienradar, daar was te zien hoe de boel was gezwollen tot een supercel boven Brussel, die zich richting Hasselt verplaatste.

Citaat:
Trouwens, ik heb u al eerder getoond dat het KMI - met de informatie die ze had - code rood wou geven voor Limburg, maar dat dit niet meer mogelijk was omdat de storm zich zo snel gevormd had.
Bron (over dat van het kmi)?

Het was een uur tijd ... waarom zouden ze dat niet meer kunnen doen? Als je daarmee mensen kan redden. Lijkt me een straffe bewering hoor.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 16:16.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 16:16   #949
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
het zijn blijkbaar veelal lui die er niet waren, die niet "tevreden" zijn en volop kritiek spuien op de organisatie van Pukkelpop.
Het zijn ook meestal zij die het best dingen kunnen organiseren, best risico's kunnen inschatten, het best kunnen voetballen, het best akkoorden kunnen krijgen in de politiek, ...

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 21 augustus 2011, 16:17   #950
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Maar ze hebben toch een paar youtube-filmpjes gezien en kennen meestal ook wel iemand die in de buurt was. Volstaat dat dan niet, misschien?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 16:18   #951
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Plus de site van buienradar, daar was te zien hoe de boel was gezwollen tot een supercel boven Brussel, die zich richting Hasselt verplaatste.
Jij kon op de buienradar zien dat het een supercel was en geen gewoon onweer die richting Hasselt trok?

Waarom hebt ge nog geen meteorologisch securitybedrijf opgericht? Een gat in de markt, en ge zijt waarschijnlijk wereldtop.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 21 augustus 2011 om 16:18.
Oud 21 augustus 2011, 16:28   #952
Wide-O
Vreemdeling

Wide-O's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Waarom hebt ge nog geen meteorologisch securitybedrijf opgericht? Een gat in de markt, en ge zijt waarschijnlijk wereldtop.
Um, ben dit nu aan het bespreken met een "storm chaser" uit de US Midwest, en zelfs hij bevestigt dat dit niet te voorzien is (en voor hem dus nutteloos).

"Berbertje moet hangen"? (Ik ga het hier niet lang uithouden. )
Wide-O is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 16:32   #953
Sfax
Banneling

Standaard

Een halve dag verder, ettelijke bladzijden verder en uiteindelijk blijft de teneur hetzelfde. Vreemd toch hoe sommigen compleet flippen als er geen schuldige kan aangeduid worden... Nog even en dit topic krijgt 9/11 conspiracy-allures.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 16:32   #954
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wide-O Bekijk bericht
Um, ben dit nu aan het bespreken met een "storm chaser" uit de US Midwest, en zelfs hij bevestigt dat dit niet te voorzien is (en voor hem dus nutteloos).

Niet te voorzien? Wat zegt u nu?

Tuurlijk was dit te voorzien. Er zijn er hier enkelen op het forum met een glazen bol die het konden voorzien, maar 't zijn verdorie toch altijd de foute mensen die het in de praktijk (de organisatoren dus) moeten brengen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 21 augustus 2011, 16:32   #955
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Deze discussie is interessant:
http://www.weatherservice.be/index.p...c,199.285.html

Geobsedeerde storm watchers volgden de progressie op de voet en hadden straffere voorspellingen dan het KMI precies. Wel slaagden ze er ook niet in om die bow echo te voorspellen en geven ze laat aan dat estofex beter naar level 3 was gegaan dan level 2.
Ook interessant: website KMI lag plat sinds 17u23.

Iemand schrijft:

Citaat:
Misschien vreemd om te zeggen, maar misschien gaan de hoge pieten nu eindelijk eens deze website beginnen volgen :S. Wij hadden het al 2 uur op voorhand in de mot, maar neen = niet willen luisteren. Zware gevolgen dus.
Citaat:
Helemaal akkoord en van het KMI moesten we ook niets verwachten
Lijkt me ook een beetje overdreven (ik heb daar niemand zien schrijven dat pukkelpop de lucht in zou gaan), maar goed.

Je kan verwachten van een festivalorganisatie dat contact houden met het KMI, maar je kan niet verwachten dat ze fora van stormchasers beginnen lezen. Misschien is het interessanter om je af te vragen of het KMI zijn werk wel voldoende doet ipv de schuld op Chokri te steken. Ik heb er zelf geen idee van, ik ben geen meteoroloog. Op 1000 stormwatchers zal er altijd wel enen zijn die had "voorspeld" dat pukkelpop zwaar in de problemen ging gekomen.

In ieder geval is de rol van het KMI dubbel. Zij moeten indien mogelijk stormweer zien aankomen, maar zij zijn hier ook degenen die moesten oordelen of het stormweer te voorspellen was. Het parket heeft oa beroep gedaan op het KMI.

Maar in ieder geval, Groentje, verwachten dat de organisatie allerlei bronnen inschakelt om het weer te checken is er ver over. Je mag verwachten dat het KMI voldoende is. Om info te krijgen over mogelijke terreuracties behoort staatsveiligheid contacteren ook voldoende te zijn, Chokri moet niet eerst gaan infiltreren in terroristische groeperingen.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 21 augustus 2011 om 16:38.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 16:33   #956
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Een halve dag verder, ettelijke bladzijden verder en uiteindelijk blijft de teneur hetzelfde. Vreemd toch hoe sommigen compleet flippen als er geen schuldige kan aangeduid worden... Nog even en dit topic krijgt 9/11 conspiracy-allures.
Oh, StephRumm spreekt al geruime tijd over de Rodedraad

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 21 augustus 2011, 16:33   #957
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wide-O Bekijk bericht

Waarom zit die sukkel dan achter iets te chasen dat onvoorspelbaar is ? Wat een gek.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 16:34   #958
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Net zoals bij het hele 9/11-gedoe is het ook in dit geval simpel: wie echt zeker genoeg is van zijn stuk, kan altijd een klacht neerleggen en zich burgerlijke partij stellen. De burgerlijke partijstelling zal wellicht wat moeilijk zijn voor al diegenen die er helemaal niet aanwezig zijn, maar ze kennen vast wel iemand die er wel was en de stap wil zetten. Ik ben er zeker van dat de klantenwervende twitteradvocaat wel een prijsje wil maken.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 16:35   #959
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Deze discussie is interessant:
http://www.weatherservice.be/index.p...c,199.285.html

Geobsedeerde storm watchers volgden de progressie op de voet en hadden straffere voorspellingen dan het KMI precies. Wel slaagden ze er ook niet in om die bow echo te voorspellen en geven ze laat aan dat estofex beter naar level 3 was gegaan dan level 2.
Ook interessant: website KMI lag plat sinds 17u23.

Iemand schrijft:

Lijkt me ook een beetje overdreven (ik heb daar niemand zien schrijven dat pukkelpop de lucht in zou gaan), maar goed.

Je kan verwachten van een festivalorganisatie dat contact houden met het KMI, maar je kan niet verwachten dat ze fora van stormchasers beginnen lezen. Misschien is het interessanter om je af te vragen of het KMI zijn werk wel voldoende doet ipv de schuld op Chokri te steken. Ik heb er zelf geen idee van, ik ben geen meteoroloog. Op 1000 stormwatchers zal er altijd wel enen zijn die had "voorspeld" dat pukkelpop zwaar in de problemen was gekomen.

In ieder geval is de rol van het KMI dubbel. Zij moeten indien mogelijk stormweer zien aankomen, maar zij zijn hier ook degenen die moesten oordelen of het stormweer te voorspellen was. Het parket heeft oa beroep gedaan op het KMI.

Maar in ieder geval, Groentje, verwachten dat de organisatie allerlei bronnen inschakelt om het weer te checken is er ver over. Je mag verwachten dat het KMI voldoende is. Om info te krijgen over mogelijke terreuracties behoort staatsveiligheid contacteren ook voldoende te zijn, Chokri moet niet eerst gaan infiltreren in terroristische groeperingen.
Spijtig... Vind ik echt nalatig als er iets gebeurt en zou blijken dat hij dat niet heeft gedaan hoor.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 21 augustus 2011, 16:36   #960
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mijn God, laat mij hopen dat er een gelijkaardige facebookgroep bestaat voor de slachtoffers en deze evenveel fans heeft!!!

Het zegt veel over de waanzin van de massa tegenwoordig. Niet meer denken, gewoon blind de kudde volgen. Dat heb je nu met tieners, die zijn zeer beïnvloedbaar.
Ja, dat zal het zijn. Allemaal tieners die 'misleid' zijn. Die hebben *eigenlijk* allemaal ervaren dat het gewoon walgelijk slecht ging, maar zijn 'misleid' (door wie?) in te zeggen dat de organisatie uitstekend was.

Want Groentje weet het beter.

Citaat:
Maar niemand stelt zich blijkbaar de vraag of die man één en ander had kunnen voorzien en zo bijgevolg voorkomen.
Ja, Groentje. We weten dat je genoeg 'vragen' stelt. Zoals de vraag: 'ben jij nog altijd zo dom?' gewoon een vraag is.

Citaat:
Toch wel bizar, ik hoor vooral van ganse families dat ze in shock zijn en nog altijd énorm onder de indruk zijn van wat voor een drama zich daar tijdens en na de ramp heeft voorgespeeld.
Misschien dat de mensen die jij kent daar geblinddoekt hebben rondgelopen tijdens en na de storm. Gegeven het feit dat je zelf je vrienden kiest en die meestal op jij gelijken en je ook oogkleppen op hebt, zou het me alvast niet verbazen.
Ik hoor dat ook. Het was een drama. Alleen... zo'n 67000 mensen op facebook steunen de organisatie. Toch niet niets, denk ik.

De verhalend die ik hoor zijn niet van 'mijn vrienden'. Ik heb daar zelf eigenlijk quasi geen 'vrienden' zitten. Wie er wel zat - en wat ik hoor - zijn de 15 jarige zus van mijn vriendin (en haar vrienden), zijn een hoop jongeren op een profielsite (noxa.net), de verslagen op de facebook group, cliënten bij mij op het werk (van alle leeftijden; ik werk in een redelijk toegankelijke horecazaak waar alle leeftijden komen), enzovoort. Ik heb eigenlijk nog niemand - buiten jou - horen zeggen dat ze uitermate niet tevreden zijn met de organisatie en hoe ze het hebben afgehandeld.

Nu, dat wil niet zeggen dat er geen emnsen zijn. Maar als zoveel verschillende mensen tevreden zijn en veel respect hebben voor de manier waarop het gebeurd is, dan denk ik dat we toch een goed argument hebben dat het eingelijk wel deftig ging, van de kant van de organisatie.

Nu; ik wil daar aan toevoegen dat dat niet per se aan Chokri ligt. Gemotiveerde mensen, empathische mensen, mensen met een goed stel hersenen die juiste beslissingen maken en dergelijke zullen daar aan de basis liggen en niet per se Chokri zijn beslissingen. Maar de meeste mensen hun ervaringen zijn toch vol lof.

Het gene dat ik heb aangeduid in het zwart is overigens volledig onzin. 'k weet niet wie u dat heeft wijsgemaakt maar geen enkele psycholoog die dat zal zeggen, vrees ik.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be