Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2011, 11:55   #941
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Israel heeft al meermalen bewezen dat het zijn hardliners gewoon uitschakelt
als er een kans is op serieuze vrede.
Maar telkens weer wordt het dan nep gezet door die eeuwige eis van de Palestijnen die niet alleen een eigen staat te willen (puur Palestijns natuurlijk)
maar ook hun enorme overschot van bevolking in Israel willen kunnen
droppen.
Het wordt hoog tijd dat de Arabieren inzien dat er serieus wat gedaan hoort
te worden aan hun overbevolking. En dat ze zelf horen zorg te dragen voor
hun armen en kanslozen inplaats van constant te proberen die aan andere
naties op te solferen.
De Palestijnse vluchtelingen en hun familie die in 1948 etnisch gezuiverd werden hebben het recht terug te keren, daar bestaat zelfs een VN resolutie over. Maar zelfs Arafat was bereid tot een comrpomis dat "de demografische stabiliteit van Israel niet in gevaar brengt". Lees: de Palestijnse minderheid in Israel mag niet te groot worden. Barak (ik denk dat je het over die hebt?) was zelfs niet bereid daarover te onderhandelen, noch over een heleboel andere onaanvaardbare punten van z'n plan (zoals de controle van Israel over de Jordaanoever EN palestijnse grenzen en luchtruim, zo creëer je geen onafhankelijke staat maar een protectoraat...).

Laatst gewijzigd door tomm : 30 december 2011 om 11:56.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 11:57   #942
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
http://www.richardsilverstein.com/ti...-1967-borders/

Tue 09 Sep 2010
Hamas ready to accept 1967 borders for Palestinian state
THE HAMAS movement said yesterday that it had repeatedly told the United States it would accept the creation of a Palestinian state within the 1967 borders.

The organisation’s semi-annual report revealed that Hamas had asked US academics and politicians visiting Gaza to carry messages to Washington calling on the administration to engage in dialogue. Former president Jimmy Carter transmitted such messages to the US authorities from the Hamas leaderships in Gaza and Damascus.
http://www.irishtimes.com/newspaper/...279368628.html

Nooit heb ik Netanyahu of Lieberman horen verklaren dat een tweestatenoplossing gebaseerd op de grens van 1967 mogelijk is. Zij weigeren dat, ondanks intense amerikaanse druk, en zij zijn dus het voornaamste struikelblok op weg naar vrede.
Wat ik Hamas wil horen verklaren, LUID EN KLAAR
We accepteren die staat en we erkennen de souveraine Joodse staat Israel.
Als dat hun teveel is kunnen ze voor mijn part de pot op.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 11:58   #943
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de Palestijnen die in Israel wonen gaan daar helaas niet mee akkoord.
Ik kan ze het niet eens kwalijk nemen. Want je moet goed gek zijn om aan
het Israelische staatsburgerschap te verzaken (ook al ben je Arabier) en onder Arabisch bewind �* la Hamas te gaan leven.
Met andere woorden: iedereen die nu het Israelische staatsburgerschap heeft
en geen misdaad tegen Israel heeft gepleegd, moet dat kunnen behouden.
Geen sprake van dat een gedeelte van de bevolking wordt opgeofferd . Punt.
Sommige gaan daar wel mee akkoord. Maar goed, als Israel geen gebied wil afstaan, dan moeten alle nederzettingen ontruimd worden en wordt de grens exact deze van 1967, maar ook daar gaat Israel niet mee akkoord.
Oud 30 december 2011, 12:00   #944
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zullen ze nooit doen zolang het geen onderdeel vormt van een algemeen vredesplan EN zolang ook de Israelische regering niet verklaart dat ze onderhandelingen wil op basis van de grenzen van 1967, dat zou gezichtsverlies zijn.

Als iedereen de houding heeft van "de ander moet eerst toegeven, ANDERS doe ik niets" gebeurt er niets natuurlijk. In de praktijk slagen compromissen en onderhandelingen pas als beide partijen tergelijkertijd toegevingen doen.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 december 2011 om 12:01.
Oud 30 december 2011, 12:28   #945
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uiteindelijk is geschiedenis geen exacte wetenschap en we zullen nooit de exacte oorsprong van jesus kennen, als hij al echt bestaan heeft, waar ook zeker niet alle wetenschappers het over eens zijn.
blijf maar afgaan als een gieter ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 12:31   #946
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij gebruikt over het algemeen gewoon geen bronnen of referentie om je beweringen te staven. Wat ik zei is dat de zaken die jij zegt enkel door extremistische websites bevestigd kunnen worden. Als ik iets beweer gebruik ik altijd neutrale of niet gecontesteerde bronnen die door (bijna) iedereen aanvaard worden.
sinds wanneer is wiki extrimistisch edit blijf maar fumuleren tegen Israël dat is de beste reclame dat ze kunnen hebben
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.

Laatst gewijzigd door Dixie : 30 december 2011 om 12:32.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 13:30   #947
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Sommige gaan daar wel mee akkoord. Maar goed, als Israel geen gebied wil afstaan, dan moeten alle nederzettingen ontruimd worden en wordt de grens exact deze van 1967, maar ook daar gaat Israel niet mee akkoord.
Israel wil eventuéél wél die dorpen afstaan maar de bewoners daarvan zijn
voor negentig procent NIET akkoord ermee. Staatsburgerschap is een individueel recht dat je zomaar niet mag afpakken omdat het in je schema past!
Met dat recht hoort rekening gehouden te worden. PUNT.
Oud 30 december 2011, 13:31   #948
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Dat zullen ze nooit doen zolang het geen onderdeel vormt van een algemeen vredesplan EN zolang ook de Israelische regering niet verklaart dat ze onderhandelingen wil op basis van de grenzen van 1967, dat zou gezichtsverlies zijn.

Als iedereen de houding heeft van "de ander moet eerst toegeven, ANDERS doe ik niets" gebeurt er niets natuurlijk. In de praktijk slagen compromissen en onderhandelingen pas als beide partijen tergelijkertijd toegevingen doen.
O, bedoel je dat ze nog een gezicht hebben om te verliezen? Dat is nieuws voor
me.
Oud 30 december 2011, 13:37   #949
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
De Palestijnse vluchtelingen en hun familie die in 1948 etnisch gezuiverd werden hebben het recht terug te keren, daar bestaat zelfs een VN resolutie over. Maar zelfs Arafat was bereid tot een comrpomis dat "de demografische stabiliteit van Israel niet in gevaar brengt". Lees: de Palestijnse minderheid in Israel mag niet te groot worden. Barak (ik denk dat je het over die hebt?) was zelfs niet bereid daarover te onderhandelen, noch over een heleboel andere onaanvaardbare punten van z'n plan (zoals de controle van Israel over de Jordaanoever EN palestijnse grenzen en luchtruim, zo creëer je geen onafhankelijke staat maar een protectoraat...).
Mijn voeten. Beter lees je dit ook eens.http://www.jcpa.org/jl/vp485.htm
Et schei uit met de nieuwe mode term 'etnisch gezuiverd'. Want...euh.. waren
het niet de Arabieren die de Joden wilden etnisch zuiveren eerst? Poets wederom poets.
Oud 30 december 2011, 13:43   #950
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een idiote eis wanneer de bezetting en het annexeren van gebieden nog gaande is.

Hoe kan men ooit serieus onderhandelen wanneer dit nog gaande is.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 15:04   #951
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn voeten. Beter lees je dit ook eens.http://www.jcpa.org/jl/vp485.htm
Et schei uit met de nieuwe mode term 'etnisch gezuiverd'. Want...euh.. waren
het niet de Arabieren die de Joden wilden etnisch zuiveren eerst? Poets wederom poets.
Nee, etnische zuivering is altijd een hoofddoel geweest van zionisme. Alle land opeisen en alles arab rein maken.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 15:19   #952
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik hoop dat ze er zich aan mispakken.
²

Europa zou Iran mogen helpen in dat geval zodat die zionistische tumor eindelijk kan weggesneden worden uit het Midden-Oosten.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 16:46   #953
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Als een extreem-rechtse "anti-zionist" zich komt mengen geraakt de discussie weer verwaterd. Jo, blijf weg man. Hoe ironisch zou het zijn dat men Israel gaat bekampen tesamen met een regering die zelf de onderdrukking van een volk dagelijks praktiseert ? Of u bekommeren om Palestijnen zolang ze maar niet vluchten naar uw eigen land. Hypocrisie ten top. En de zionisten genieten hiervan. "Zie je, 't zijn neo-nazi's!", hoor ik Liberaal glunderen.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 23:37   #954
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Als een extreem-rechtse "anti-zionist" zich komt mengen geraakt de discussie weer verwaterd. Jo, blijf weg man. Hoe ironisch zou het zijn dat men Israel gaat bekampen tesamen met een regering die zelf de onderdrukking van een volk dagelijks praktiseert ? Of u bekommeren om Palestijnen zolang ze maar niet vluchten naar uw eigen land. Hypocrisie ten top. En de zionisten genieten hiervan. "Zie je, 't zijn neo-nazi's!", hoor ik Liberaal glunderen.
Ik kan niet in Jo zijn plaats spreken, maar zou toch graag op uw post willen antwoorden, ter verduidelijking van mijn eigen standpunt (want je hebt mij ook al bij ''extreem rechts'' geplaatst) en ter verduidelijking dat er geen sprake is van hypocrisie ...

1. Zionisten, Israelis, zijn erger dan Nazi's of wat vandaag met die term bedoeld wordt (dixit ook de ex Israeli Gilad Atzmon, sic!!!): het overgrote deel van Joden en zeker Israelis WETEN en ZIEN elke dag hoe een ander volk - de palestijnen - vernietigd worden door henzelf in de quasi concentratiekampen, en dat krijgt de goedkeuring van 95% van de Israelische bevolking, ook van het overgrote deel van de joden in de diaspora. Israelis gaan zelfs picnicken in de heuvels om de IDF atrocities in Gaza te kunnen gadeslaan. Dat was bij de nazi's zeker niet het geval, daar was maar een zeer beperkte groep op de hoogte van wat er gebeurde. Over de andere vergelijkbare methoden hebben we het dan nog niet eens.

2. Nationalisten en traditionalisten onder ons komen op voor zelfbeschikking en identiteitsbehoud voor alle volkeren, dus ook de palestijnen, voor Iran, de shia's, Noord Korea etc. Respect voor andere culturen en volkeren, in hun eigen ''biotoop''. In casu: Palestina aan de palestijnen dus, en niet aan een bende khazaren / russen die menen aanspraak te hebben op Israel doch er geen enkele historische-natuurlijke band mee hebben. Er is dus geen enkele tegenstelling hier.

3. Zionisme is verworden tot een internationale politieke verderfelijke ideologie en beweging die veel meer is dan wat streven naar joods nationalisme. Dat laatste is gewoon een dekmantel om een veel grotere (internationale) aggressive politieke-economische-maatschappelijke agenda te verwezenlijken samen met de VS. Nationalisme & Traditionalisme zijn juist de grootste vijand van de globalisten / zionisten. Juist daarom dat elke vorm van nationalisme en niet-joodse identitaire ideologien moeten uitgeschakeld worden (Islam, N Korea, Libie, etc ). Dat is wat de VS met AIPAC, PNAC (allemaal VS joden met dubbele nationaliteit VS-Israel) en de Israel lobby aan het doen zijn op geopolitiek vlak. Natuurlijk dat traditionalisten en nationalisten zich daartegen verzetten, opnieuw, er is geen tegensteling. De tegenstelling en monumentale hypocrisie ligt binnen de neocon- zionistische ideologie: enkel joods nationalisme en identiteit mag en wordt aangemoedigd, anderen mogen geen eigenheid, identiteit meer hebben en moeten het westers model van liberale democratie slikken.

4. Racisme. Zionisten / joods ethnocentrisme is pas echt racisme. Het klopt dat de nationalisten en traditionalisten onder ons zelfbeschikking voor alle volkeren nastreven en eigen identiteit voor volkeren aanmoedigen (dus ook voor joden), echter met respect voor andere volkeren en zonder anderen te onderdrukken of te willen overheersen. Deze laatste twee punten interesseren de zionisten geen moer. Zionisme is doordrengt met een saus van uitverkorenheid, met een strategie van slachtofferrol uitspelen tot het bittere einde om alle andere -hoger vermeldde- doelstellingen te kunnen verwezenlijken.

5. Tot slot: Wie zich onbevooroordeeld langdurig verdiept in geopolitiek, alle aspecten van zionisme, judaisme, joodse identiteit, joodse betrokkenheid (of zeg maar absolute leiding) in de belangrijkste politieke en intellectuele bewegingen zoals bolsjevisme, communisme, de frankfurt school, Boasian Anthropology, Psychoanalyse, etc ) kan niet anders dan bepaalde conclusies trekken .... Prof Kevin MacDonald bv, heeft drie zeer uitgebreide wetenschappelijke werken geschreven heeft over het jodendom. Hij is ook destijds vanuit een volledig neutrale positie vertrokken en dan beland in een uiterst kritische mening jegens zionisme en ''jewish identity politics''. Bij mij is dat net hetzelfde proces geweest. Voor mij zijn nationalisme en traditionalisme de enigste ideologien die ons kunnen redden van het zieke, maar alles kapotmakende liberalisme en zionisme.
Oud 31 december 2011, 01:27   #955
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
sinds wanneer is wiki extrimistisch edit blijf maar fumuleren tegen Israël dat is de beste reclame dat ze kunnen hebben
dat denk ik niet. Jij citeert uit wiki? Dat is meestal mijn bron. En weinig mensen op dit forum waren op de hoogte van de geprogrammeerde etnische zuivering door Ben Gurion, bewezen door de meest onpartijdige bron mogelijk, namelijk een rechtse zionistische israelische historicus, die er geen enkel belang bij heeft daarover te liegen. Weinig mensen waren op de hoogte dat Israel gebaseerd is op het bloed van een heel volk en gesticht door oorlogsmisdadigers. Als dat mijn bijdrage is tot het forum en anderen doen daar wat mee dan ben ik al dik tevreden.
Oud 31 december 2011, 01:29   #956
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
blijf maar afgaan als een gieter ...
spreek voor jezelf, weinig mensen op dit forum nemen je ernstig.
Oud 31 december 2011, 01:33   #957
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israel wil eventuéél wél die dorpen afstaan maar de bewoners daarvan zijn
voor negentig procent NIET akkoord ermee. Staatsburgerschap is een individueel recht dat je zomaar niet mag afpakken omdat het in je schema past!
Met dat recht hoort rekening gehouden te worden. PUNT.
Er werd altijd bij vermeld dat bewoners zelf de keuze krijgen tot welk land ze zullen behoren. Ook Joden kunnen trouwens in palestina wonen, en het israelische burgerschap behouden, daar is geen bezwaar tegen. Zolang ze de palestijnse wetten aanvaarden. Ik denk zelfs dat het verstandig zou zijn om bepaalde Joodse kolonies in palestina te behouden, ALS deze de palestijnse regering en wetten aanvaarden.
Oud 31 december 2011, 01:34   #958
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What the fuck interesseert Hamas wat u denkt?
Oud 31 december 2011, 01:35   #959
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
spreek voor jezelf, weinig mensen op dit forum nemen je ernstig.
Gewoon negeren idd.
Oud 31 december 2011, 01:35   #960
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, bedoel je dat ze nog een gezicht hebben om te verliezen? Dat is nieuws voor
me.
Hamas dankt hun populariteit grotendeels aan hun "tough" imago ten opzichte van Israel. Palestijnen zullen pas grote toegevingen van hen aanvaarden als Israel terzelfdertijd ook grote toegevingen doet. En gelijk hebben ze, de erkenning van Israel door Fatah was prematuur, in ruil kregen ze peanuts en leugens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be