Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2016, 18:43   #941
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Een dag is met momenten te kort en ik heb zelfs geen tijd om werk te gaan zoeken. Zien dat de vennootschappen mooie cijfers kunnen draaien om zo bij de kredietverstrekkers investeringskredieten te kunnen afsluiten. Zien dat leveranciers betere betalingsvoorwaarden geven en hogere aankoopplafonds. Naar wagens gaan kijken, kopen, in orde zetten en verkopen. Als hobby zijn we nog met exclusieve uurwerken aan het spelen en dat brengt zelfs nog maandelijks een mooie cent op. Dus sorry ik kan voor 2000 euro/maand aan loon echt niet meer gaan werken. En 2000 - 954 euro die ik nu elke maand voor niets te doen krijg = amper nog een kleine 1000 euro verschil. Voor elke dag te gaan werken? En volgend jaar pak ik hopelijk mijn valies en ga ik onder de palmbomen liggen. En dan mogen ze nog steeds mijn maandelijkse dotatie blijven storten Werk maar jongetje
Ik hoop dat je alle banden met je vennootschappen heb doorgeknipt, en er effectief 0,0 werk voor hebt gedaan. En dat betekent dat je via een publicatie in het staatblad zaakvoerder af bent, want zoniet ga jij lekker al je dop kunnen terugbetalen. Soms komen ze er zelfs pas jaren later achter. Maar terugbetalen is het....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 21:48   #942
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik hoop dat je alle banden met je vennootschappen heb doorgeknipt, en er effectief 0,0 werk voor hebt gedaan. En dat betekent dat je via een publicatie in het staatblad zaakvoerder af bent, want zoniet ga jij lekker al je dop kunnen terugbetalen. Soms komen ze er zelfs pas jaren later achter. Maar terugbetalen is het....
Ach wat, je weet even goed dat dat broekventje zijn geblaas op niks slaagt . Als ie het echt kon en nog meende ook, dan had ie al lang actie ondernomen ipv er hier over te fantaseren. Maar bon, dan moet porscheke "ik ken niemand die meer dan 2000, laat staan 3000 netto verdiend" eerst even in de echte wereld een kijkje gaan nemen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 21:48   #943
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Ach wat, je weet even goed dat dat broekventje zijn geblaas op niks slaagt . Als ie het echt kon en nog meende ook, dan had ie al lang actie ondernomen ipv er hier over te fantaseren. Maar bon, dan moet porscheke "ik ken niemand die meer dan 2000, laat staan 3000 netto verdiend" eerst even in de echte wereld een kijkje gaan nemen.
Oud 23 december 2016, 00:38   #944
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
GTB is traject bijzondere arbeidsbegeleiding. Negatief advies? Omdat u niet tot de doelgroepen behoorde ( mensen die extra ondersteuning nodig hebben om een plek op de arbeidsmarkt te krijgen) of omdat u niet actief meewerkte in hun stappenplan?
Alice ik behoorde wel degelijk tot de doelgroepen vermits de Vdab mij dat speciaal begeleidingstraject had aangesmeerd.

Niet actief meegewerkt? Da's een goei. Ik heb toen zelfs parallel via opleiding + diverse stages (een drietal maanden gratis gewerkt, zelfs m'n lunch mocht ik zelf bekostigen want denk maar niet dat men een geste deed, yep) met succes een attest administratief bediende behaald. Dat was bijna alle weekdagen op & neer naar Brussel + opvolging door speciale coach die mij daarnaast regelmatig naar hun kantoor in Antwerpen deed toppelen. Want de werkloze moet immers zo veel mogelijk lastig gevallen worden. Zo niet is het een parasiet (sarcasm on).

Citaat:
In ieder geval zo lees ik, werd u niet langer betaald door de RVA , is dit omdat u geschorst werd? Zeg niet omdat u onbemiddelbaar bent, want is nu net de doelgroep van GTB!
Wel, GTB gaf mij een negatief advies, ik kreeg op het einde van m'n traject bij hen de stempel 'niet toeleidbaar'. Waardoor ik persona non grata werd in de ogen van de Vdab.

Citaat:
Wie gaf dat advies voor aanvraag invaliditeit nu eigenlijk, het OCMW of de VDAB?
De twee. De Vdab met hun advies dat ik volgens hen bij de gehandicapten behoorde. En het Ocmw dat deze mening overnam toen ik hij hen aanklopte vermits ze nagaan of alle andere bronnen van inkomen uitgeput zijn.

Citaat:
Ik dacht dat u had gezegd dat het OCMW dit heeft geadviseerd?
Dus de feiten zijn dan, bij het GTB is het niets geworden, ik vloog uit de werkloosheidsuitkering, op het OCMW die me adviseerden een aanvraag voor personen met een handicap te doen?
Ja, het Ocmw, nadat GTB mij van de dop zwierde.

Citaat:
Dus nu ontvang je een uitkering voor personen met een handicap? Je bent binnen dat statuut erkent door het Vlaams fonds voor personen met een handicap?
Klopt dit dan wel?
De FOD Sociale Zekerheid Alice. Ik heb de indruk dat je dat verwart met het VAPH aangezien je het aldoor hebt over het Vlaams fonds, het is Agentschap by the way

Laatst gewijzigd door bembem : 23 december 2016 om 00:43.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 00:48   #945
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Wat GTB interesseert is hun quota van schrapping van werklozen uit de werkloosheidsstatistieken behalen. Of die werkloze daardoor in de psychiatrie belandt zal hen worst wezen. Ze strijken er zelfs een premie voor op. Alsook hun partners (in deze het centrum waar ik me laat behandelen). Yep, money rules the world. As usual.

Weerleg dit maar eens Alice.

Laatst gewijzigd door bembem : 23 december 2016 om 01:00.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 03:20   #946
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Alice ik behoorde wel degelijk tot de doelgroepen vermits de Vdab mij dat speciaal begeleidingstraject had aangesmeerd.

Niet actief meegewerkt? Da's een goei. Ik heb toen zelfs parallel via opleiding + diverse stages (een drietal maanden gratis gewerkt, zelfs m'n lunch mocht ik zelf bekostigen want denk maar niet dat men een geste deed, yep) met succes een attest administratief bediende behaald. Dat was bijna alle weekdagen op & neer naar Brussel + opvolging door speciale coach die mij daarnaast regelmatig naar hun kantoor in Antwerpen deed toppelen. Want de werkloze moet immers zo veel mogelijk lastig gevallen worden. Zo niet is het een parasiet (sarcasm on).

Wel, GTB gaf mij een negatief advies, ik kreeg op het einde van m'n traject bij hen de stempel 'niet toeleidbaar'. Waardoor ik persona non grata werd in de ogen van de Vdab.

De twee. De Vdab met hun advies dat ik volgens hen bij de gehandicapten behoorde. En het Ocmw dat deze mening overnam toen ik hij hen aanklopte vermits ze nagaan of alle andere bronnen van inkomen uitgeput zijn.

Ja, het Ocmw, nadat GTB mij van de dop zwierde.

De FOD Sociale Zekerheid Alice. Ik heb de indruk dat je dat verwart met het VAPH aangezien je het aldoor hebt over het Vlaams fonds, het is Agentschap by the way
Dus, omdat u tot een doelgroep behoorde die niet echt zelfredzaam is om een baan te vinden, verwijst de VDAB je hoor naar hun aparte afdeling daarvoor, u krijgt een opleiding die u succesvol afrondt en vervolgens wordt u " niet toeleidbaar" verklaart. Echt?
En u vroeg dan niet" hoezo want ik heb toch net succesvol de opleiding afgemaakt en ben netjes alle afspraken nagekomen?"
Vervolgens wordt u dus geschrapt.

U naar het OCMW..u wordt niet geactiveerd naar werk, maar moet een aanvraag op basis van invaliditeit doen.
Hoe vaak bent u eigenlijk binnen werkloosheid geschrapt?
Hoe lang was u steeds werkloos en hoe vaak ging u solliciteren? Was dat meerdere keren per week, zat u iedere dag sollicitatiebrieven te sturen, of gaat u gewoon van de ene na de andere uitkering?

Omdat u, wat eigenlijk dan zou mankeren?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 04:21   #947
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dat is inderdaad wel,het beste argument van heel deze draad !

Thx, Muyle
Ik heb altijd graag gewerkt en ik ging graag vooruit, ik had amper 1 paar schoenen en zelfs nog "geen fiets op mijn 19 e en ouders die voor hun zelf leefden en alleen voor hun zelf alles regelden ... ik mocht mijn plang trekken ... wel dat was een grote uitdaging en een grote eer dus werken was mijn redding !!... jammer dat ik niet langer heb kunnen studeren... ik versta niet dat mensen die jong zijn willen afhangen van een uitkering ...en daar blijven hangen en niksen dag in dag uit...er is zoveel te ondernemen als je jong zijt kunt ge bergen verzetten ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 08:18   #948
Peche
Banneling

Standaard

En is Bem dan zo'n jongere die dagelijks op pleintjes rondhangt en/of drugs dealt? Ze schreef een boek...
Het type mensen dat boeken over depressie schrijven zijn niet het type mensen waarop we onze pijlen dienen te fixeren.
Integendeel.
Er is een sociale zekerheid, er zijn hele sociale wijken gebouwd die alleen maar uitbreiden. Waarom kan het voor X doodgemakkelijk en is het voor Y een blaam hetzelfde te doen? Daar Y er misschien recht meer op heeft, maar we politiek correct zijn tegenover X.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 08:58   #949
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem met de jeugd is dat ze werkloosheid als een beroep zien tegenwoordig.
Oud 23 december 2016, 12:08   #950
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En is Bem dan zo'n jongere die dagelijks op pleintjes rondhangt en/of drugs dealt? Ze schreef een boek...
Het type mensen dat boeken over depressie schrijven zijn niet het type mensen waarop we onze pijlen dienen te fixeren.
Integendeel.
Er is een sociale zekerheid, er zijn hele sociale wijken gebouwd die alleen maar uitbreiden. Waarom kan het voor X doodgemakkelijk en is het voor Y een blaam hetzelfde te doen? Daar Y er misschien recht meer op heeft, maar we politiek correct zijn tegenover X.
"Ze schreef een boek"
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 13:38   #951
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Integendeel.
Ja er is een sociale zekerheid, voor iedereen die recht heeft daarop onder dezelfde voorwaarden!
Pijlen worden gericht op iedereen die de sociale zekerheid misbruikt, ongeacht origine of whatever.
Hou eens op met je gedram over steeds hetzelfde?
Oud 23 december 2016, 14:03   #952
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik heb altijd graag gewerkt en ik ging graag vooruit, ik had amper 1 paar schoenen en zelfs nog "geen fiets op mijn 19 e en ouders die voor hun zelf leefden en alleen voor hun zelf alles regelden ... ik mocht mijn plang trekken ... wel dat was een grote uitdaging en een grote eer dus werken was mijn redding !!... jammer dat ik niet langer heb kunnen studeren... ik versta niet dat mensen die jong zijn willen afhangen van een uitkering ...en daar blijven hangen en niksen dag in dag uit...er is zoveel te ondernemen als je jong zijt kunt ge bergen verzetten ....
Waarom zou je niet alsnog iets gaan studeren?
Kan hoor, ook gewoon omdat je ergens belangstelling voor hebt?
Bembem vertelt graag sprookjes hier, het is niet omdat je " ontoeleidbaar" bent voor GTB dat je ook geschorst wordt, wanneer dit gebeurt is dat om andere redenen dan ze beweert. Want die ontoeleidbaarheid wordt dan gewoon om de zoveel tijd opnieuw geevalueerd.

Je kunt wel geschorst worden omdat je afspraken niet nakomt, geen werk zoekt, en al te lang inactief blijft maar wel de uitkering ontvangt.
Dan belandt je op het OCMW maar dat is dan niet om dat je een " bijzonder statuut hebt en ontoeleidbaar zou zijn" maar om andere redenen die ertoe geleid hebben dat je geen recht meer hebt op werkloosheidsuitkeringen.

Dat OCMW is ook niet van plan tot pensioenleeftijd te betalen, wanneer je bij een psychiater zit, dagtherapie volgt, moeten ze nagaan of dit betekent dat je inkomen via invaliditeit geregeld kan worden.
Dat zegt niet dat je dit ook krijgt, in de situatie van Bembem denk ik van niet, ze zal onvoldoende punten krijgen, maar het OCMW moet de procedure volgen, en dus nagaan of het kan.

Ondertussen doet mevrouw zielig omdat ze een "geeltje" is en dus per definitie gediscrimineerd wordt, informeert ze wat een kind kost, laat ze overduidelijk blijken wat in haar ogen " kutjobjes " zijn niet te willen doen, en schept ze op dat je bij de aanvraag voor invaliditeit gerust mag " overdrijven" om " te krijgen waar je recht op hebt".
Tja...nu wanneer ze geen recht heeft op invaliditeit zullen ze toch gaan activeren, desnoods via vrijwilligerswerk.
Oud 23 december 2016, 16:54   #953
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een dag is met momenten te kort en ik heb zelfs geen tijd om werk te gaan zoeken. Zien dat de vennootschappen mooie cijfers kunnen draaien om zo bij de kredietverstrekkers investeringskredieten te kunnen afsluiten. Zien dat leveranciers betere betalingsvoorwaarden geven en hogere aankoopplafonds. Naar wagens gaan kijken, kopen, in orde zetten en verkopen. Als hobby zijn we nog met exclusieve uurwerken aan het spelen en dat brengt zelfs nog maandelijks een mooie cent op. Dus sorry ik kan voor 2000 euro/maand aan loon echt niet meer gaan werken. En 2000 - 954 euro die ik nu elke maand voor niets te doen krijg = amper nog een kleine 1000 euro verschil. Voor elke dag te gaan werken? En volgend jaar pak ik hopelijk mijn valies en ga ik onder de palmbomen liggen. En dan mogen ze nog steeds mijn maandelijkse dotatie blijven storten Werk maar jongetje
Uiteindelijk werk je en trek je daarenboven op dop. Het is jouw goed recht om dit te doen, er zijn tal van fraudesystemen.

Echter als ik zo goed zou zijn zoals je zelf beweert zou ik achter die €900 per maand of zo niet kijken. Al die rompslomp voor zo'n peulschil.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 17:15   #954
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Uiteindelijk werk je en trek je daarenboven op dop. Het is jouw goed recht om dit te doen, er zijn tal van fraudesystemen.

Echter als ik zo goed zou zijn zoals je zelf beweert zou ik achter die €900 per maand of zo niet kijken. Al die rompslomp voor zo'n peulschil.
Citaat:
RVA eist uitkeringen terug. Voor de RVA is een ‘mandaat’ als zaakvoerder of bestuurder een zelfstandige activiteit. Die is niet cumuleerbaar met een werkloosheidsuitkering.

Let op 1! Bij de initiële aanvraag van uitkeringen controleert de RVA niet of uw echtgeno(o)t(e) al dan niet zaakvoerder/bestuurder is. Mogelijk komt de aap pas jaren later uit de mouw.
Ik zeg het u, als wat hij zegt hier waar is, dat hij nog "werkt" voor zijn vennootschappen, dan hangt hij hoor. Hier wordt op gecontroleerd. Je MOET bij je ontslag in loondienst meteen ook je ontslag als zaakvoerder publiceren in het staatsblad.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2016, 10:22   #955
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
"Ze schreef een boek"
Uitgegeven?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2016, 13:18   #956
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben nooit van deze vennootschappen zaakvoerder geweest en officieel geen banden mee Jaren lang van andere vennootschappen zaakvoerder geweest en enorme sociale bijdragen en belastingen betaald. Dat neem ik nu gewoon terug. Ik pak waar ik recht op heb. En ook al is het maar 954 euro/maand, dan is het toch dat. Maar ik ben aan het opruimen. Ik schat nog een 6 tot 12 maanden en dan kan ik onder de palmbomen gaan liggen. Streefdoel is 5 miljoen maar als het maar 3 zal zijn dan is het ook maar zo. Momenteel is het onder de radar leven en ook al moet ik dan met een oude skoda diesel rond rijden dan is dat ook maar zo. Voordeel is dan weer dat ik niet op een bluts of kras meer of minder moet zien
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2016, 13:20   #957
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Broekventje Gij moogt dat als simpele ziel zeggen Woorden van het marginale plebs storen mij niet. Dus doe rustig verder kameel Ga maar verder wat uw baas pijpen want je moet belastingen betalen omdat ze mij kunnen ONDERHOUDEN
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2016, 13:47   #958
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Broekventje Gij moogt dat als simpele ziel zeggen Woorden van het marginale plebs storen mij niet. Dus doe rustig verder kameel Ga maar verder wat uw baas pijpen want je moet belastingen betalen omdat ze mij kunnen ONDERHOUDEN
Maar zie hoe cute . Broekventje kan zich niet inhouden en moet nog ff de turbo-puber uithangen .

Ken je nu intussen eigenlijk al wat meer mensen die deftig hun geld verdienen, of blijf je aanmodderen bij je soortgenoten? Nog niet zo heel lang geleden was amper 3000€ netto verdienen voor jou iets dat niemand die jij kent deed...
Oud 26 december 2016, 14:18   #959
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het probleem met de jeugd is dat ze werkloosheid als een beroep zien tegenwoordig.
De jeugd tegenwoordig ? Volgens mij zijn er al altijd mensen geweest die liever doppen dan werken.

Kijk bijna 40 jaar geleden .....

https://www.youtube.com/watch?v=PMe7SYPaA8A
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2016, 07:19   #960
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uitgegeven?

Geschreven, uitgegeven, maar het wordt niet gelezen.

Toch wel een beetje de core business van een boek hé, dat gelezen worden...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be