Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2016, 15:32   #921
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus, ik vat samen wat u al allemaal gezegd heeft.
U heeft ooit gewerkt, het was fysiek te zwaar in de poetsdienst van een hotel, u werd ontslagen en belandde op werkloosheidsuitkeringen.
Daar werd u geschorst wegens domiciliefraude, u belandde op de OCMW die u wel verplichten werk te zoeken.
Dus begeleidt de VDAB u, zonder gunstig resultaat, u vond geen werk.

Het OCMW adviseerde een aanvraag bij het Vlaams fonds voor gehandicapten en momenteel zit u in dagtherapie, is dit uw situatie?
Omdat u dagtherapie volgt heeft u voor het OCMW vrijstelling om werk te zoeken.

Of u erkent wordt als persoon met handicap is nog niet besloten?
Wanneer u zelf wat duidelijk was geweest over uw situatie, had dit de discussie iets eenvoudiger gemaakt.

Nergens bleek dat u gemotiveerd bent om te werken. Uw uitlatingen zijn steeds gericht op " God zij dank, ik hoef voorlopig weer niets te doen"!
En kutjobjes al zeker niet, want voor u is werk wat u had kunnen doen , kutbanen en dan heeft u liever uw uitkering.

Op die houding werd u aangesproken en terecht, dagtherapie zegt niets, betekent niet dat je effectief een handicap hebt, het OCMW moet inderdaad alle andere wettelijke mogelijkheden onderzoeken wanneer mensen niet te activeren zijn, dus wordt ook een aanvraag bij het Vlaams fonds gedaan om uit te sluiten dat u daar recht op zou hebben, maar of dat recht er is, kunt u niet zeggen.
U blijft dus of op het OCMW of krijgt een uitkering van het Vlaams fonds, ik hoop dat beide instanties eens mee lezen, denk dat het dan wel duidelijk wordt in welke zin u " gehandicapt" zou zijn?

U kunt wanneer u wilt morgen beginnen ergens met dienstencheques, het volstaat gemotiveerd te zijn, te willen werken en je niet enkel als marginaal en niet gemotiveerd te presenteren.
Maar u steekt uw keuze niet onder stoelen of banken, uitkering; kan me niet schelen welke zolang ik maar niet moet werken in jobs waarvoor ik wel in aanmerking kom want dat zijn kutjobs en ik kan beter, toch?

Heeft u al ooit een opleiding gedaan om " beter" bereikbaar te maken? Laat me raden, nee!
Ondertussen informeert u in een andere discussie wat een kind aan kleding kost...u zegt ergens anders wel geen relatie of vriend te hebben, is dat plan B, wanneer ik niets krijgt van het fonds voor gehandicapten wordt ik maar zwanger, dan krijg ik meer OCMW en een kind lijkt me wel gezellig?

En dan hoef ik weer even niet te werken? Sorry wanneer u hier weinig respect krijgt, moet u eigen uitlatingen eens nalezen, om groen haar van te krijgen..en erg voor wie wel werkt , of gehandicapt is, of werk zoekt en desondanks niet zo eenvoudig vindt.
Nee hoor Alice zo is het helemaal niet gegaan, ik ben pas bij het Ocmw beland nadat de Vdab (GTB) me een negatief advies gaf. Zodoende viel ik tussen schip & wal en moest ik een aanvraag als gehandicapte indienen. Besides snap ik niet waarom je maar zit door te bomen dat ik dat statuut intussen niet zou hebben vermits ik aldoor kom te zeggen dat ik dat wel heb en mede daardoor nu vrijstelling heb. M'enfin dure de comprenure zo te zien

Laatst gewijzigd door bembem : 22 december 2016 om 15:54.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 15:35   #922
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Feitelijk is het erg dat er nog zo'n taboe berust op psychiatrische patiënten. Zie de kleinburgelijke goegemeente maar afgeven op een sukkelaartje dat na een lange existentiële lijdensweg eindelijk rust vond. Een schande is het, yep.
Oud 22 december 2016, 15:38   #923
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
O maar ik verveel me absoluut niet. Dat is nu eens iets wat me bijna nooit overkomt. Ik kom zelfs tijd tekort nu m'n slaapritme weer verstoord is en ik vaak pas tegen sluiting in de supermarkt geraak. Gelukkig heb ik ook periodes dat ik overdag functioneer, zoals vandaag ^^
Maar wat doet u dan gedurende de hele dag?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 15:46   #924
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je hebt het almaar over die aanvraag Fod...

Je weet toch dat 'fod' gewoon 'federale overheidsdienst' betekent ? Dus hoe heet dat officieel ?

Trouwens handicaptenzorg is toch gemeenschapsmaterie en niet federaal geregeld ?
Feitelijk vraag ik me af of jullie het met opzet doen, zich van de domme gebaren. Federale overheidsdienst means federaal, idd wat anders
Oud 22 december 2016, 15:49   #925
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik hoop voor jou dat je ook andere inkomstenbronnen hebt. Zo niet is er weinig om jaloers op te zijn.
Dat is mijn zakgeld. Genoeg officieel gewerkt om dan belastingen te betalen. Als je naar villa politica kijkt dan zie je pas echt waar het geld aan opgesmost wordt. Ze zijn hier bezig om de burgers als citroenen uit te knijpen. Wel ik zal elke maand wel mijn dotatie ontvangen, geen euro meer betalen en de dag dat ik dat kloteland verlaat dan zal ik wel via enkele vennootschappen -waar ik officieel niets mee te maken heb- een grote schuldenberg cadeau doen. Een L&H in het klein Ik zal met enkele miljoenen euro's met de noorderzon verdwijnen. Met 2-3 miljoen kun je al lekker onder de palmbomen van een cocktail gaan genieten en u de rest van uw leven gene financiële zorgen meer moeten maken En daar gaat U als belastingbetaler dan ook voor mogen opdraaien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb het nooit zover geschopt. Begin
2011 was dat nog maar 850€.
En het wordt tijd dat ze dat nog eens wat omhoog trekken want de steak in de restaurants zijn ook duurder geworden Het mooie is wel dat ze dat zelfs niet kunnen afpakken. Een alleenstaande van +45 jaar smijten ze niet zomaar van de'n dop
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 15:52   #926
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pls scroll up.
Oud 22 december 2016, 16:02   #927
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een dag is met momenten te kort en ik heb zelfs geen tijd om werk te gaan zoeken. Zien dat de vennootschappen mooie cijfers kunnen draaien om zo bij de kredietverstrekkers investeringskredieten te kunnen afsluiten. Zien dat leveranciers betere betalingsvoorwaarden geven en hogere aankoopplafonds. Naar wagens gaan kijken, kopen, in orde zetten en verkopen. Als hobby zijn we nog met exclusieve uurwerken aan het spelen en dat brengt zelfs nog maandelijks een mooie cent op. Dus sorry ik kan voor 2000 euro/maand aan loon echt niet meer gaan werken. En 2000 - 954 euro die ik nu elke maand voor niets te doen krijg = amper nog een kleine 1000 euro verschil. Voor elke dag te gaan werken? En volgend jaar pak ik hopelijk mijn valies en ga ik onder de palmbomen liggen. En dan mogen ze nog steeds mijn maandelijkse dotatie blijven storten Werk maar jongetje
Oud 22 december 2016, 16:20   #928
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Een dag is met momenten te kort en ik heb zelfs geen tijd om werk te gaan zoeken. Zien dat de vennootschappen mooie cijfers kunnen draaien om zo bij de kredietverstrekkers investeringskredieten te kunnen afsluiten. Zien dat leveranciers betere betalingsvoorwaarden geven en hogere aankoopplafonds. Naar wagens gaan kijken, kopen, in orde zetten en verkopen. Als hobby zijn we nog met exclusieve uurwerken aan het spelen en dat brengt zelfs nog maandelijks een mooie cent op. Dus sorry ik kan voor 2000 euro/maand aan loon echt niet meer gaan werken. En 2000 - 954 euro die ik nu elke maand voor niets te doen krijg = amper nog een kleine 1000 euro verschil. Voor elke dag te gaan werken? En volgend jaar pak ik hopelijk mijn valies en ga ik onder de palmbomen liggen. En dan mogen ze nog steeds mijn maandelijkse dotatie blijven storten Werk maar jongetje
Wie koopt er nu nog dure nephorloges?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 16:29   #929
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Gij niet want gij kunt dat nooit betalen en je zou er van verschieten hoeveel plebs aan een band staat voor 1500 euro/maand maar wel een tweedehands rolex van 3000 euro koopt. Maar van 1 ding ben ik niet vies en dat is van geld. Hoe ze er aan komen of wat ze ervoor moeten doen hebben interesseert mij niet. Boter bij de vis en kassa
Oud 22 december 2016, 16:33   #930
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pls scroll up.
Hoe ver? Toen ik de vraag op de vorige pagina stelde kreeg ik dit als antwoord:

Citaat:
O maar ik verveel me absoluut niet. Dat is nu eens iets wat me bijna nooit overkomt. Ik kom zelfs tijd tekort nu m'n slaapritme weer verstoord is en ik vaak pas tegen sluiting in de supermarkt geraak. Gelukkig heb ik ook periodes dat ik overdag functioneer, zoals vandaag ^^
Dat was geen antwoord op mijn vraag.
Oud 22 december 2016, 16:36   #931
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U geeft dit ongetwijfeld allemaal aan?
Oud 22 december 2016, 16:40   #932
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Want inkomsten die u uit zulke activiteiten haalt zijn zonder twijfel beroepsinkomsten.
Oud 22 december 2016, 16:43   #933
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij niet want gij kunt dat nooit betalen en je zou er van verschieten hoeveel plebs aan een band staat voor 1500 euro/maand maar wel een tweedehands rolex van 3000 euro koopt. Maar van 1 ding ben ik niet vies en dat is van geld. Hoe ze er aan komen of wat ze ervoor moeten doen hebben interesseert mij niet. Boter bij de vis en kassa
Kost dat zoveel, nephorloges??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 16:46   #934
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe ver? Toen ik de vraag op de vorige pagina stelde kreeg ik dit als antwoord:

Dat was geen antwoord op mijn vraag.
Wel ik vivoteer en doe aan bezigheidstherapie, tja ik kan toch moeilijk in het gesticht gaan zitten ook al zouden sommigen dat wel willen. Too bad voor jullie...
Oud 22 december 2016, 18:07   #935
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Feitelijk vraag ik me af of jullie het met opzet doen, zich van de domme gebaren. Federale overheidsdienst means federaal, idd wat anders
Ik vraag gewoon wat die "aanvraag federale overheidsdienst" betekent ?

Je verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 18:08   #936
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Yeah right. Weeral een die het beter weet en mij als profiteuse afschildert.
Citaat:
Ik heb zowat alle interims van A'pen afgelopen en zie wat het me heeft opgeleverd. Niks, nada, nothing.
Wel allerlei testen die ik mocht afleggen (geslaagd overigens) om henzelf van werk te voorzien maar een job voor mij? Nee hoor. Ik werd zelfs afgewimpeld op een nogal hautaine groffe manier toen ik eens bij een van hen kwam polsen of er toevallig niets uit de bus was gekomen (vermits ik geen respons van hen kreeg nadat ik er langs was gegaan). Dus..... Interims: qu'ils aillent se faire foutre!!!
Allemaal dikke zever .. waar een wil is is een weg ; raar dat ik heel mijn leven werk gevonden heb

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 22 december 2016 om 18:09.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 18:18   #937
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Allemaal dikke zever .. waar een wil is is een weg ; raar dat ik heel mijn leven werk gevonden heb

Dat is inderdaad wel,het beste argument van heel deze draad !

Thx, Muyle
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 18:27   #938
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En wie verkoopt dat nu nog?
In spanje de negers op de dijk, 20€
Oud 22 december 2016, 18:36   #939
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor Alice zo is het helemaal niet gegaan, ik ben pas bij het Ocmw beland nadat de Vdab (GTB) me een negatief advies gaf. Zodoende viel ik tussen schip & wal en moest ik een aanvraag als gehandicapte indienen. Besides snap ik niet waarom je maar zit door te bomen dat ik dat statuut intussen niet zou hebben vermits ik aldoor kom te zeggen dat ik dat wel heb en mede daardoor nu vrijstelling heb. M'enfin dure de comprenure zo te zien
GTB is traject bijzondere arbeidsbegeleiding. Negatief advies? Omdat u niet tot de doelgroepen behoorde ( mensen die extra ondersteuning nodig hebben om een plek op de arbeidsmarkt te krijgen) of omdat u niet actief meewerkte in hun stappenplan?

In ieder geval zo lees ik, werd u niet langer betaald door de RVA , is dit omdat u geschorst werd? Zeg niet omdat u onbemiddelbaar bent, want is nu net de doelgroep van GTB!
Wie gaf dat advies voor aanvraag invaliditeit nu eigenlijk, het OCMW of de VDAB?
Ik dacht dat u had gezegd dat het OCMW dit heeft geadviseerd?
Dus de feiten zijn dan, bij het GTB is het niets geworden, ik vloog uit de werkloosheidsuitkering, op het OCMW die me adviseerden een aanvraag voor personen met een handicap te doen?

Dus nu ontvang je een uitkering voor personen met een handicap? Je bent binnen dat statuut erkent door het Vlaams fonds voor personen met een handicap?
Klopt dit dan wel?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 18:40   #940
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feitelijk is het erg dat er nog zo'n taboe berust op psychiatrische patiënten. Zie de kleinburgelijke goegemeente maar afgeven op een sukkelaartje dat na een lange existentiële lijdensweg eindelijk rust vond. Een schande is het, yep.
Ben spontaan in tranen uitgebarsten...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be