Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Francken ontslag nemen?
Ja 11 15,49%
Nee 60 84,51%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2017, 22:23   #941
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Noem jij dat stoef??? Ik noem dat oerlompe boerenpraat...

Het is een uitdrukking in Limburg, Marie. Een uitdrukking waarmee bedoelt wordt dat zelf bewieroking niet euh...bepaald lekker ruikt. Het wil min of meer hetzelfde zeggen als die andere uitdrukking: pretentie is het mooiste bewijs van domheid.

Je mag het domme mensen nog zo vaak zeggen, ze zijn niet in staat om in te zien dat echt rijke mensen (financieel bedoel ik) niet opscheppen over hun rijkdom. Integendeel. Die zijn daar heel discreet over.
Oud 28 december 2017, 22:25   #942
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Iemand assisteren bij een aanvraag en hem daarna succes wensen bij een illegale oversteek, is vooralsnog geen handel noch smokkel.
Dan gaan ze dat toch eens even van nabij moeten bekijken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 22:31   #943
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De stand is op dit ogenblik 87,50% die Francken steunt. Oftewel 14 halve forumsokken.
Henri blijft eenzaam staan naast zijn uiterst rechtse geestesgenoot.

Vreemd toch dat de grootste criticasters van Francken niet thuis geven. Ofwel denken ze er hetzelfde over als de 14 anderen die kleur bekenden, ofwel houdt hen iets tegen om open kaart te spelen.
Wat zou dat kunnen zijn?
Oud 28 december 2017, 22:39   #944
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand assisteren bij een aanvraag en hem daarna succes wensen bij een illegale oversteek, is vooralsnog geen handel noch smokkel.
Sommige linksen gaan wel heel ver in het goedpraten van wat niet bepaald koosjer is.

Kom Zeus. Geef gewoon eerlijk toe dat je liever de kant van een illegale crimineel kiest dan voor een Vlaams-nationalist die doet wat er van hem verwacht wordt.
Oud 28 december 2017, 22:41   #945
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Afin, een regime-krant moet de populariteit van T.F. aantonen.
Heb jij echt geen ander vaatje waar je eens iets zinnigs uit kunt tappen?
Oud 28 december 2017, 22:50   #946
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Sommige linksen gaan wel heel ver in het goedpraten van wat niet bepaald koosjer is.

Kom Zeus. Geef gewoon eerlijk toe dat je liever de kant van een illegale crimineel kiest dan voor een Vlaams-nationalist die doet wat er van hem verwacht wordt.
Artikel 3 van het EVRM in de wind slaan is niet doen wat verwacht wordt.
Leugens vertellen in het parlement is niet doen wat verwacht wordt.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 23:17   #947
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nee gestemd maar in het andere geval moet NVA de handdoek in de ring werpen. Dat zou pas echt vonken geven, nieuwe verkiezingen zou de NVA na dit voorval geen windeieren leggen en met een weder oprichtend VB in haar kielzog zullen de andere partijen snel terug komen handjes schudden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 23:21   #948
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Artikel 3 van het EVRM in de wind slaan is niet doen wat verwacht wordt.
Leugens vertellen in het parlement is niet doen wat verwacht wordt.
Correctie. Dat is niet wat JIJ verwacht.
Ik verwacht niet anders dan dat politici liegen. Daarvoor zijn het politici.
Ik weet wel zeker dat staatsnationalistische linkie winkies enkel een probleem hebben met separatisten die liegen. Op liegende rooien heb ik hen alleszins nog nooit één woord van kritiek horen geven. Toen het zoveelste corruptieschandaal van de rooien aan het licht kwam zwegen ze in alle talen.
Oud 28 december 2017, 23:25   #949
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

[quote=Libro;8609419]Stel u voor dat de halve garen de N-VA op die manier naar de absolute meerderheid duwen. Weinig realistisch maar toch een mooi droombeeld.[/QUOTE
Ook zonder meerderheid wordt het een stap vooruit hoor. Het zou blijk geven van hoe de menigte achter de repatriëring staat, een rede om de andere hun muil te snoeren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 23:29   #950
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Vanaf hoeveel stemmen maken zulke petities eigen indruk?
Het ligt eraan wie je bedoelt.
Panda is er bijvoorbeeld niet van onder de indruk dat 90% van de lezers van HLN die zich de moeite getroostten om te reageren Francken steunen.
Ik ben er wél van onder de indruk dat er maar twee forummers openlijk voor durven uitkomen dat ze Francken weg willen.
Oud 28 december 2017, 23:34   #951
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Volgens de laatste peiling is er nog maar een half procentje verschil tussen SP.a en het Vlaams Belang. SP.a gaat naar mijn bescheiden mening bij de volgende verkiezingen slechter scoren dan het Vlaams Belang.
Het VB scoort in de regel beter bij verkiezingen dan in polls.
Oud 28 december 2017, 23:38   #952
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Garry;8609891]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Stel u voor dat de halve garen de N-VA op die manier naar de absolute meerderheid duwen. Weinig realistisch maar toch een mooi droombeeld.[/QUOTE
Ook zonder meerderheid wordt het een stap vooruit hoor. Het zou blijk geven van hoe de menigte achter de repatriëring staat, een rede om de andere hun muil te snoeren.
Dat een meerderheid achter repatriëring staat wordt op meerdere manieren aangetoond. Als dat niet het geval was scoorde 90% voor het afzetten van Francken ipv andersom.
Oud 28 december 2017, 23:48   #953
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb nee gestemd maar in het andere geval moet NVA de handdoek in de ring werpen. Dat zou pas echt vonken geven, nieuwe verkiezingen zou de NVA na dit voorval geen windeieren leggen en met een weder oprichtend VB in haar kielzog zullen de andere partijen snel terug komen handjes schudden.
Stekkertrekkers verliezen in de regel de daarop volgende verkiezingen. Jammer genoeg verloor de VLD wel de verkiezingen maar niet de macht. Ze slaagde er zelfs in om in de Vlaamse regering in te breken.
Maar wie had kunnen denken dat de N-VA ooit véruit de grootste partij van een apenland zoals Belgique zou worden?

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik ben er vrij zeker van dat Michel niet het risico zal nemen dat de stekker uit zijn regering wordt getrokken. Een federale dinges waarin de blauwen de absolute meerderheid aan ministerspostjes hebben, plus de premier, acht ik niet echt voor herhaling vatbaar.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 december 2017 om 23:49.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 23:57   #954
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik zou precies de vraag nog ietske verder stretchen, nl; Wanneer sluit Europa zich aan bij die groep ?
Alhoewel zelfs "Europa" inziet dat het beleid dat gevoerd werd desastreus was, en dat het zo niet verder kan, acht ik de kans klein tot onbestaande dat ze daar tot de jaren van verstand zullen komen. Niet alleen Verhofstadt maar ook De Gucht hebben met verve bewezen wat een over het paard getilde dommekloten er in "Europa" bij elkaar zitten.
Oud 29 december 2017, 00:34   #955
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alhoewel zelfs "Europa" inziet dat het beleid dat gevoerd werd desastreus was, en dat het zo niet verder kan, acht ik de kans klein tot onbestaande dat ze daar tot de jaren van verstand zullen komen. Niet alleen Verhofstadt maar ook De Gucht hebben met verve bewezen wat een over het paard getilde dommekloten er in "Europa" bij elkaar zitten.
Ik bschouw de EU-paladijnen alvast niet als ‘over het paard getilde dommekloten’, maar eerder als gevaarlijke en nietsontziende psychopaten, machtswellustelingen die de omvolking/verbruining van Europa boven onze hoofden faciliteren onder het mombakkes van ‘humanisme’, zonder rechtstreekse bevolkingsinspraak bij monde van het BROV.

Maar zoals je schreef, zal de kans om tot verstand te komen uiterst klein zijn, gezien ze dan zouden moeten toegeven dat ze al die (verloren) jaren fout zaten, maar hun ‘Machiavelli-achtige karaktertrekken’ laten dat gewoon niet toe.
Ter info:

"Machiavelli-achtige karaktertrekken. Deze mensen zijn nietsontziend. Ze zijn vaak charismatisch en handelen sterk doelgericht, maar ze doen alles uiteindelijk voor hun eigen gewin. Alleen maar voor een ander of voor de zaak doen ze niets. Ze houden van controle, macht en dominantie, en kunnen snelle beslissingen nemen zonder emoties, berouw, schuldgevoel of empathie. Ze bekommeren zich niet om anderen en de schade die ze aanrichten.”

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=506

Met elke ruifvretende vreemdeling die Europa binnenkomt en hier kan blijven, wordt de Europese doctrine Coudenhove-agenda uitgevoerd.
Oud 29 december 2017, 02:41   #956
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Klopt, ik geef de SP.A nog een kleine 9,2%.
Als dat eens waar mocht zijn ......
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 02:47   #957
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie. Dat is niet wat JIJ verwacht.
Ik verwacht niet anders dan dat politici liegen. Daarvoor zijn het politici.
Ik weet wel zeker dat staatsnationalistische linkie winkies enkel een probleem hebben met separatisten die liegen. Op liegende rooien heb ik hen alleszins nog nooit één woord van kritiek horen geven. Toen het zoveelste corruptieschandaal van de rooien aan het licht kwam zwegen ze in alle talen.
Met Willy Claes als voortrekker.
Ik denk niet dat er ooit al een rechter tegen een politicus zei dat hij een geboren onverbeterlijke leugenaar is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 05:05   #958
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Met Willy Claes als voortrekker.
Ik denk niet dat er ooit al een rechter tegen een politicus zei dat hij een geboren onverbeterlijke leugenaar is.
Uit mijn memorie van een erg ver verleden meen ik dat ooit een rechter iets dergelijks fulmineerde tegen wijlen VDB*

* Ik benadruk: niet schoolmeester Janneman, he!
('k Zou geen banpunten van de Schoof-zijn-kloten willen oogsten.)
Oud 29 december 2017, 06:16   #959
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De stand is op dit ogenblik 87,50% die Francken steunt. Oftewel 14 halve forumsokken.
Henri blijft eenzaam staan naast zijn uiterst rechtse geestesgenoot.

Vreemd toch dat de grootste criticasters van Francken niet thuis geven. Ofwel denken ze er hetzelfde over als de 14 anderen die kleur bekenden, ofwel houdt hen iets tegen om open kaart te spelen.
Wat zou dat kunnen zijn?
Wel beiden voor totaal verschillende redenen.

Ik hou wel van wat vonken en vuurwerk, die er met nieuwe verkiezingen ongetwijfeld zouden zijn.
De tegenstanders van Francken weten verdomd goed dat hij vandaag een monsterscore zou halen. En al is zijn beleid voor mij dan ook een maatje of vijf te klein, beter iets dan totaal niets. Beter een dooie mus dan geen mus.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 29 december 2017 om 06:17.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 06:55   #960
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We kunnen ondertussen in de pers de 28/29ste lezen dat al minstens een van de advokaten van een van de Soedanezen de staatssecretaris gelijk heeft omtrent recente beweringen en handelingen....

Algemeen ,de jacht op Francken is open en we mogen er van uitgaan dat hij NIKS meer zal kunnen goed doen...voor zijn toekomstige politieke concurrenten en tegenstanders in de politiek...NIKS van wat hij totnogtoe gedaan heeft echter kan juridisch ongedaan worden gemaakt,hoogstens eens wat vertraagd.....En dat sommige lopende afwikkelingen van (afgewezen) asielprocedures al eens in de soep draaien is NORMAAL.(zoals er overal wel eens een wiel kan aflopen naarmate nieuwere informatie en feiten zich aandienen)

Normale mensen kijken naar het ganse plaatje,concurrentie-politici-scherprechters en persmuskieten focussen op afwijkingetjes om die uit te vergroten als kolossale ramp...(bring on the Nazi-uniforms!)

Als dit moet betekenen dat een duidelijk onderscheid tussen echte vluchtelingen en economische migranten verder verbroddeld wordt in de perceptie van de gewone burger,dan moet dat maar voor de "politieke tegenstanders" van de korte termijn (verkiezingen18 en 19)....Dit is nochtans duidelijk iets waar deze staatssecretaris niet aan wil.

Ga er maar aan staan...

Laatst gewijzigd door kelt : 29 december 2017 om 07:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be