![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#942 |
Minister-President
|
![]() Zwakjes
![]() |
#943 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar wat bijvoorbeeld met de oproep van een aantal bekende koppen (o.a. Elton John, dacht ik) twee jaar geleden om Dolce & Gabbana te boycotten omwille van een aantal - religieus geïnspireerde - uitlatingen van de heren Dolce & Gabbana over IVF en homo-adoptie. Kan dat ook niet opgevat worden als een oproep tot discriminatie op basis van geloofsovertuiging? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#944 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet enkel de consument, die immers nu wel over de vrijheid beschikt om vanuit zijn waardenbeleving een bepaalde beslissing te nemen. Een moslim kan gerust beslissen om niet bij een bakker te kopen die openlijk homoseksueel is. Welnu, die vrijheid hoort er ook te zijn voor de producent. Ook hij hoort de vrijheid te hebben om zijn eigen keuzes te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De relatie producent-consument zoals geschetst bij die bakker is er geen die contractueel vastligt. Een consument dient zich aan. Aan de producent dan om hier al dan niet op in te gaan. Gaat hij erop in, dan moet hij zich ook houden aan het (mondeling afgesproken) contract. Gaat hij er niet op in, dan is er geen verbintenis. Net zoals een kandidaat-werknemer de vrijheid heeft om in te gaan op een werkaanbieding en een werkgever de vrijheid iemand al dan niet aan te nemen, zo ook hoort de wederkerigheid te gelden in de relatie consument-producent. Vrijheid voor iedereen. Maar eens een contract werd vastgelegd, horen beide partijen zich eraan te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U citeert me en daaruit blijkt het omgekeerde van wat u beweert. "Een wet niet erkennen" is nu eenmaal totaal iets anders dan "kritiek hebben op een wet".
Ik sta er soms versteld van hoe sommigen hier op dit forum zelfs voorbijgaan aan de betekenis van de woorden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#950 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom zeg, nog eentje waarbij het licht is uitgegaan? Denk dat het nu toch echt wel talloze keren werd uitgelegd, anders lees je de commentaren aan het adres van Jan nog maar eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet Jan helemaal niet, want Jan heeft nergens gepleit tot "eisen". Al meermaals heb ik het mijn eigen gezin als voorbeeld genomen: deelname aan de mis, bidden voor de maaltijd... wordt bij ons niet "afgedwongen", maar iedereen doet mee omdat het geloof van binnenuit beleefd wordt. En dat is iets wat - naar ik vermoed - Lukkas bijvoorbeeld niet heeft gekend. In geloof gaat het nu eenmaal niet om macht. En dat een aantal geestelijken (maar ook leken) zich daar vroeger schuldig aan hebben gemaakt, wil ik gerust geloven en aannemen. Daarom ook zult u mij nooit horen pleiten voor een herstel van een katholicisme op z'n Cardijns.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stelde al eerder de vraag, maar er komt maar geen antwoord: in welke mate beperkt de kinderdoop uw vrijheid eens u meerderjarig bent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#954 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#955 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens nooit tegen mijn kinderen gezegd " eet je bord leeg" maar wel " wat je er op legt moet je opeten". Ze mochten zelf beslissen zolang ze maar van alles minstens iets namen en er ( meestal) evenredige porties op hun bord lagen. Wat iemand echt niet lekker vond na verschillende pogingen daar werd naar een alternatief gezocht. Dat staat gewoon los van het opdringen van eigen religieuze overtuiging aan kinderen vanuit je eigen " beginselvastheid". Mogen uw kinderen zeggen" pa ik vind religie flauwekul en ik geloof echt niet?" Ben benieuwd. Voor alle duidelijkheid, mijn kinderen mochten religie verkennen, niets in de weg gelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag wie Joden de moordenaars van Christus vinden Joden weigeren in de slager? Mag wie moslims foute mensen vindt omdat ze een andere profeet erkennen zeggen" die geven Christus niet wat hem toekomt" dus daar verkoop ik geen appelen aan? Of tegen Mieke" dat is een gevallen vrouw" dus mag ze geen sokken kopen in mijn winkel? Of tegen Anneke " ze heeft een kind en woont samen" wat ik als beginselvaste gelovige afkeur dus mag ze geen krant kopen in mijn winkel? Waar stopt uw waanzin eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |