Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2022, 15:39   #941
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
welke landen hebben de navo ingenomen ?
Afghanistan en deels Libië. Maar Cyprus heeft de NAVO noch de EU beschermd tegen landstelen door Turkije.
Oud 19 mei 2022, 15:50   #942
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

De VS zoeken een financiële default van Rusland, maar ondanks de diefstal van de internationale reserves van Rusland in dollars en euro's blijft Rusland in staat aan haar schuld obligaties te voldoen. Dit brengt de VS er blijkbaar toe om het technisch onmogelijk te maken dat Rusland de betaling zou kunnen doen om dan te kunnen zeggen dat Rusland niet kan betalen.

De reactie van Medvedev:

Citaat:
"Not the worst decision for us," Medvedev said about the US plans to ban Russia from paying off debt obligations in dollars.

??It is clear to everyone that this will be a political default, not a financial one.

Russia is able to repay any of its obligations in any currency, if it does not create artificial problems for it.

Therefore, such a default will not affect the real financial reputation of our country in any way.

Such actions of the United States, which create technical hindrances to the fulfillment of obligations, should be considered by the court either as force majeure or as the guilty behavior of the creditor.

But the main thing is that the American holders of debt securities themselves will not receive Russian money in this case. And through the fault of his own country.

"Or you can not pay at all. And the unspent money should be used precisely for those purposes that American senile people will not like very much," the deputy head of the Security Council of the Russian Federation summed up.
Sputnik

Lijkt soms alsof de VS een implosie van het hele systeem zoeken om van hun eigen massale schulden af te geraken. Een massale reset diefstal.

Laatst gewijzigd door Bach : 19 mei 2022 om 16:01.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2022, 15:55   #943
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Shell heeft al haar tankstations in Rusland verkocht aan een grote Russische speler. Siemens zal na 170 jaar afwezigheid Rusland verlaten (zelfs in de USSR bleef het aanwezig).
De VS en GB zetten Europa onder druk om een volledige scheiding te creëren. Een gordijn steviger dan ijzer. Europa mag niet naar het oosten kijken maar over de oceaan. Duitsland als motor van Europa is essentieel om te controleren in dit opzicht.
Oud 19 mei 2022, 16:17   #944
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VS en GB zetten Europa onder druk om een volledige scheiding te creëren. Een gordijn steviger dan ijzer. Europa mag niet naar het oosten kijken maar over de oceaan. Duitsland als motor van Europa is essentieel om te controleren in dit opzicht.
Vwala: we zijn er: Duitsland investeert 100.000.000.000 € in z'n leger.
Dat telt !
Ze smeden het ijzer terwijl het gloeiend heet is.
Niettegenstaande ik niet voor de Duitsers ben, geef ik hen GROOT gelijk.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2022, 16:48   #945
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Google Rusland vraagt faillissement aan na inbeslagneming bankrekening

Citaat:
De Russische tak van Google is van plan om het faillissement aan te vragen, nadat de autoriteiten beslag hebben gelegd op de bankrekening van het bedrijf. Het is hierdoor onmogelijk om personeel en leveranciers te betalen. Gratis diensten, zoals de zoekmachine en YouTube, zullen nog wel blijven werken in Rusland.
BRON
Oud 19 mei 2022, 16:56   #946
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Google Rusland vraagt faillissement aan na inbeslagneming bankrekening

BRON
De zoekmachine & Youtube blijven werken...
???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2022, 17:05   #947
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat telt !

Als die 100 miljard in europa wordt besteed, bij FN herstal bijvoorbeeld, dan zou ik er nog mee kunnen leven. Dan kunnen we tegen de nato-amerikanen eindelijk zeggen dat ze mogen opkrassen.

Waarmee ik niet zo goed kan leven is de 180° bocht van de anti-oorlog/geweld beweging.

Veelzeggende foto uit 1968!

Naam: Demonstratie_tegen_oorlog_in_Vietnam,_NATO_enz._in_Amsterdam,_Bestanddeelnr_921-2506.jpg
Bekeken: 113
Grootte: 161,6 KB

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 19 mei 2022 om 17:06.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2022, 18:00   #948
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Het gaat om de analyse die hij maakt, hij praat op geen enkel moment over goud kopen, maar dat weet je pas als je het filmpje bekeken hebt.
Maar goed, we zullen wel zien in hoeverre het klopt wat hij verwacht.
Mijn vrouw overleden in 1997 was gedoctoreerde economist en verbonden aan de economische hoge school ESAL.

Mijn vrouw Margret benaderde gans het economische gegoochel van de EU toen al op de zelfde wijze als omschreven in de video.

En neen, het is niet simplistisch weg te wuiven door te stellen dat een goud handelaar alleen maar zen goud wil verkopen.

Wat die man zegt en naar verwijst is structureel economie Chernobyl toestand waarin de EU zich nu in bevind.

Mijn vrouw overleden in 1997 stelde door wat ze zag wat er gebeurde dat de € geen enkele “koopkracht waarde” meer zou hebben in 2000.

Onze bedrijven hebben het zo goed gedaan dat de teloorgang uit bleef tot 2008 en we konden verder ploeteren tot nu.
Niet de russen, of Poetin, Maar onze westerse landen en de Banken hebben alles verwoest met leningen, leningen, leningen in kwadraat.

Met de vermelding als alles terug betaald word is het zoveel waard. Terwijl de € in werkelijkheid 0,0000000001 koopkracht heeft omdat er geen goudstandaard of wat dan ook als buffer is, alleen schuld papier!!!! Als het geloof in de € verdampt rest niets meer aan koopkracht via de €.

En geloof mij de EU ECB crypo-munt € komt er om dat de EU daardoor verder met het geld van de mensen kan sjoemelen en ons verder in een slaven patroon plaatsen.

In 2008 zouden de westerse regeringen de economie terug op rails zetten en de banken dwingen hun bad leningen afte schrijven.

Echter de protegé van Goldmans Sax Dragi werd voorzitter en orkestleider van ECB…. Goldman sax heeft vele landen in de schulden gestoken waar ze nooit meer uit geraken…. En dat heeft Dragi hier in EU ook georganiseerd. Dragie is begonnen met het opkopen van badbank schulden, die nooit nog iets waard zullen worden.

Dragi heeft miljarden naar Italië versluist, miljarden die verdwenen zijn. Bovendien werden honderden Nep Maffia bedrijven voorzien van miljarden subsidie. Italië dat nochtans als land de grootste GOUD reserve heeft van gans de EU !!!!!

Dragi heeft landen zoals België met enorme schulden bergen aangemoedigd nog meer schulden te maken......Terwijl de spaarcenten van de burger geen bal meer waard was.... zodat de burger moest beginnen te investeren in Beurs gok toestanden waar de banken dan weer rijk van werden.

Met als resultaat: EU heeft de € "koopkracht" waardeloos gemaakt door de vele schulden die er aan gekoppeld liggen. EU lidstaten zitten ook meestal zeer diep in de schulden. De burger heeft zeer veel geleend, dus schulden. En bedrijven idem + massa lassing toestanden.
Resultaat een nog schulden, schulden, schulden….€ papier dat geen enkele koopkracht meer heeft.

En inderdaad China en Rusland hebben de laatste jaren veel fysiek goud aangekocht om hun munt te versterken, beschermen tegen de implosie van de doller en de € dat alleen nog schuld papier vertegenwoordigt.

Wij, België door de enorme schuldenbergen hadden geen geld over om GOUD te kopen als buffer.

China en Rusland willen inderdaad af van de doller als wereld munt en willen terug een GOUD STANDAARD PLUS = Goud reserve en grondstof reserve die de nationale munt moet ondersteunen.

Hoe gaat EU dat verwezenlijken, met schuld bekentenissen??? Die stellen ALS ALLES TERUG BETAALD IS IS HET ZOOOOOOOOOOOOOO VEEL WAARD!!! Belachelijk. Wie gaat ons monopolie geld = de € nog aanvaarden??????

Dus wie in EU eigendom geïnvesteerd heeft en al jaren afbetaald heeft al iets opgebouwd, Wie fysiek goud in de kluis liggen heeft, heeft een buffer. Wie grondstof aandelen en aandelen heeft van bedrijven die echt meer leveren dan beloftes en zonder mega schulden >>> zal misschien geld overhouden aan die aandelen. En wie ook het risico nam Crypto munten te verzamelen kan misschien de gok willen als “de koopkracht” van de € terug valt op NUL…..

Dit is waar ik mij heb mee ingedekt heb na 18 jaar economische gehersenspoeld te zijn door mijn vrouw Margret. Met en huis, geld, goud, crypto munten ( misschien, is een gok) dat koopkracht heeft is men overal welkom…. Zonder geld of met monopolie geld niet. Zie de gevlucht Oekraïense hier….hun geld word hier in de banken geweigerd!!!!!!!

Aan het roze wolk publiek die denkt dat de staat… of de EU zal blijven betalen wens ik van harte dat ze de € implosie en de daaruit voortvloeiende armoede zullen overleven want de schulden zullen niet geschrapt worden en zullen ooit moeten betaald worden…..het ga jullie goed.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 mei 2022 om 18:03.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2022, 18:23   #949
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
. Zie de gevlucht Oekraïense hier….hun geld word hier in de banken geweigerd!!!!!!!
https://www.brusselstimes.com/216910...-from-19-april

Citaat:
Ukrainian refugees can exchange Hryvnia for Euro from 19 April
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2022, 18:45   #950
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland hoeft zich maar gewoon terug te trekken hoor.
Oud 19 mei 2022, 19:01   #951
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
welke landen hebben de navo ingenomen ?
Welke landen heeft Rusland ingenomen ?

De VS is toch ook Zuid Vietnam gaan bezetten en zijn de Navo troepen niet Afghanistan gaan bezetten ? Is de VS niet Irak binnengevallen zonder VN toelating ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2022, 20:17   #952
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Welke landen heeft Rusland ingenomen ?

De VS is toch ook Zuid Vietnam gaan bezetten en zijn de Navo troepen niet Afghanistan gaan bezetten ? Is de VS niet Irak binnengevallen zonder VN toelating ?
Afghanistan met 2 miljoen (burger)doden, 20 keer meer dan tijdens de bezetting door de VS
Polen, Tjechoslowakije, Bulgarije, Oost-Duitsland, Hongarije, delen van Georgie, Moldavië, Oekraïne, Tsetjenïe, Syrië

Zuid-Vietnam werd aangevallen door de imperialistische commies uit het noorden en niet bezet, voor de rest heb ik weinig positiefs daarover te zeggen. Alleen zijn de huidige Vietnamezen nog steeds beschaamd dat door de burgeroorlog zij 2 miljoen volksgenoten verloren hebben

Afghanistan herbergde terreurgroepen die de VS hadden aangevallen, Irak vond ik verkeerd (ondanks het feit dat de leiders zelf al 1,5 miljoen lokalen hadden opgeofferd aan zinloze oorlogen en gifgasaanvallen)

Je kan geen redelijkheid creëren in een wespennest zoals het midden-oosten
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2022, 07:16   #953
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat telt !

Ze kunnen het dan eens voor een derde keer proberen.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2022, 07:17   #954
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Er is al een plaatsje gevonden voor al die olie die Europa niet wil.

https://news.yahoo.com/china-talks-r...100346492.html
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2022, 07:54   #955
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Rusland hoeft zich maar gewoon terug te trekken hoor.
De navo ook.
Gelijk oversteken.
Oud 20 mei 2022, 07:56   #956
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De navo ook.
Gelijk oversteken.
De Navo is niet aanwezig in Oekraiene.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2022, 08:10   #957
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De Navo is niet aanwezig in Oekraiene.
LOL, goeie, hier kun je een carrière van maken!
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2022, 09:18   #958
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat telt !

Ik zie de Duitsers liever hun industriële basis redden door meer weerstand te bieden tegen de verdeel en heers politiek van de Angelsaxen. Daarin ligt vrijheid voor Europa. Met de Russische invasie in Oekraïne zien de angelsan hun kans schoon om de Europese handel met het oosten te nekken. Waar gaan we onze goedkope grondstoffen nu halen....

Door een versnelling hoger te schakelen in de neokoloniale verovering van het zuiden. Zopas nog een bericht gezien over hoe de VS bezig af te geraken van ongehoorzame leiders in Afrika.

Zo gaat het zuiden nooit uit de armoede geraken. Het is te vrezen dat er nog vele staatsgrepen en oorlogen in het verschiet liggen op deze manier.

Smeerlapperijen waarover dan wel gezwegen wordt natuurlijk. Zopas nog terug een VS invasie in Somalië nadat Trump de troepen terug trok. Maar over de eigen misdaden of die van degene die de westerse pers controleert heeft men hier niet veel te zeggen...

Laatst gewijzigd door Bach : 20 mei 2022 om 09:20.
Oud 20 mei 2022, 09:19   #959
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
LOL, goeie, hier kun je een carrière van maken!
fysiek niet aanwezig geen woordspelletjes, ik wacht op uw bronnetjes, anders zijn de chinezen ook daar omdat ze olie kopen en zo de oorlog bekostigen
Oud 20 mei 2022, 09:22   #960
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie ze liever hun industriële basis redden door meer weerstand te bieden tegen de verdeel en heers politiek van de Angelsaxen. Daarin ligt vrijheid voor Europa. Met de Russische invasie in Oekraïne zien de angelsan hun kans schoon om de Europese handel met het oosten te nekken. Waar gaan we onze goedkope grondstoffen nu halen....

Door een versnelling hoger te schakelen in de neokoloniale verovering van het zuiden. Zopas nog een bericht gezien over hoe de VS bezig af te geraken van ongehoorzame leiders in Afrika.

Zo gaat het zuiden nooit uit de armoede geraken. Het is te vrezen dat er nog vele staatsgrepen en oorlogen in het verschiet liggen op deze manier.

Smeerlapperijen waarover dan wel gezwegen wordt natuurlijk. Zopas nog terug een VS invasie in Somalië nadat Trump de troepen terug trok. Maar over de eigen misdaden of die van degene die de westerse pers controleert heeft men hier niet veel te zeggen...
BRON voor de 1000ste keer, en die angelsaksen hebben de nazi's buiten gehouden en de commies buitengehouden uit ons vrij land duizendmaal dank daarvoor

https://time.com/6165246/putin-africa-evade-sanctions/

als het ruikt als stront, eruit als stront dan is het stront snotneus
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be