![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#921 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is tot waar en wanneer gaat ge uw wafel houden als een zot zoals Putin het ene land na het andere binnenvalt als iedereen hem laat doen? Voor de rust blijven zwijgen en ondergaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#923 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Shell heeft al haar tankstations in Rusland verkocht aan een grote Russische speler. Siemens zal na 170 jaar afwezigheid Rusland verlaten (zelfs in de USSR bleef het aanwezig).
![]() |
#924 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Momenteel heeft de Russische Federatie recordinkomens (als omzet gezien) aan olie en gasinkomsten en de interne economie toont ,in macro-financiele termen,een herstel...
Zoals wij ook alhier al lang weten,van spelletjes gespeeld door onze eigen politici,kunnen macro-economische cijfers een groeiende ellende onder de bevolking voor meerdere kwartalen camoufleren... De hoop was dat sancties,waarvan we ook wel weten dat het "bijten" ervan nog wat kwartalen kan uitstellen,in ieder geval de politieke leiding in Moskou wat tijd zou geven om hun positie nog eens heel goed te overdenken en heroverwegen. Dat is dus niet gebeurd,dus wordt het bijten (ja,ook bij ons,we moeten daar niet over speculeren) Ondertussen zal de Russische Minister van BuiZa Lavrov nog veel moeten gaan uitleggen bij de OPEC partners hoe lang Rusland nog denkt produkten met aanzienlijke kortingen in de markt te duwen.Diplomaten zijn beleefd onder elkaar maar ik kan me voorstellen dat de rest van de OPEC binnenskamers aan het zieden is... Ook de Russische wapen-verkopen zullen wel minder succesvol worden . Dat de Volksrepubliek en India ondertussen hun "stockpiles" aanvullen met goedkope Russische produktjes speelt misschien zelfs in ons voordeel.(zie verder)Het weze hen overigens gegund,dit is niet HUN oorlog en Europa is niet de navel van de wereld. Rusland zal het straks moeilijk hebben om weer tegen "normale" prijzen op de markt te zitten ...."Batjeskoningen" hebben het moeilijk om van hun imago los te komen... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 13 mei 2022 om 05:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#925 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#927 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Af en toe steekt er nog een een pro Europees politicus de kop op bezorgd over het lot van eigen volk.
Citaat:
Op zich ben ik voor groene idealen te vinden zoals hernieuwbare energie, maar hoe de Groenen in Europa zich nu laten gebruiken als een wapen in een oorlog is die idealen misbruiken en geweld aandoen. Ik vrees dat de meeste politici in Europa gewoon orders volgen en blij zijn een maandelijkse cheque op te strijken. Het probleem is wiens orders ze opvolgen. En daar zit het niet goed voor de belangen van de Europese volkeren. Laatst gewijzigd door Bach : 17 mei 2022 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach, ze zijn zo woke, meneer. Disney achterna, op naar het faillissement.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 17 mei 2022 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#931 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#933 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heb je een paar eilandjes rond Australië die niet doet wat de VS wil en ze dreigen direct met een militaire reactie. Allemaal no problem voor de schapen. Voor de rust blijven zwijgen en ondergaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet niet echt goed opgelet hebben ofwel wordt er hier met hele varkens geschoten? Maar dank om toe te lichten. Merci bij voorbaat.
![]() |
![]() |
#936 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is het seizoen,overal in de niet betroffen gebieden zijn de Oekrainse boeren aan het werken om de velden te prepareren en in te zaaien.....
Ondertussen liggen ongeveer 20 miljoen ton aan graanprodukten nog in Oekraine. Speciaal Mariopol en Odessa dienden tot recent als de transferhavens voor ongeveer 90% van de Oekrinse granen-export. ER rijden reeds dagelijks treinen met granen uit Oekraine weg en Deutchse Bahn is blijkbaar heel ver in de planning om,met terbeschikkingstelling van rollend materiaal die export richting Adriatische Zee en Noordzee te gaan versnellen.... https://www.youtube.com/watch?v=sdW-lEE8GP4 De verstoring van de granen-markten (overigens evenzeer veroorzaakt door speculanten) heeft nu al zware gevolgen en de Duitsers zetten een logistieke machinerie op om dat te gaan verlichten.Tevens verwerven de Oekrainse agrarische sectoren zo broodnodige buitenlandse verdiensten natuurlijk. Laatst gewijzigd door kelt : 19 mei 2022 om 05:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#937 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ene na het andere land ? Heeft Putin dan al meer landen binnengevallen dan de Navo en of de VS ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#939 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#940 |