Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2022, 11:50   #921
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En wat gaat dat voor U dan veranderen behalve dat er wat meer miljarden naar de wapenfabrikanten gaan gaan ?
Financieel in eerste instantie is dat, wapen fabrikanten en olieleveranciers uitgesloten, een ramp. En ik doe noch in het één, noch in het andere.
Probleem is tot waar en wanneer gaat ge uw wafel houden als een zot zoals Putin het ene land na het andere binnenvalt als iedereen hem laat doen? Voor de rust blijven zwijgen en ondergaan?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2022, 16:56   #922
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Financieel in eerste instantie is dat, wapen fabrikanten en olieleveranciers uitgesloten, een ramp. En ik doe noch in het één, noch in het andere.
Probleem is tot waar en wanneer gaat ge uw wafel houden als een zot zoals Putin het ene land na het andere binnenvalt als iedereen hem laat doen? Voor de rust blijven zwijgen en ondergaan?
Zoals het altijd al geweest is zullen er zijn die zich verrijken met het oorlog voeren, anderen daarentegen, wreed véél miserie!!!!!
Oud 13 mei 2022, 05:02   #923
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Shell heeft al haar tankstations in Rusland verkocht aan een grote Russische speler. Siemens zal na 170 jaar afwezigheid Rusland verlaten (zelfs in de USSR bleef het aanwezig).

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 05:31   #924
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Momenteel heeft de Russische Federatie recordinkomens (als omzet gezien) aan olie en gasinkomsten en de interne economie toont ,in macro-financiele termen,een herstel...

Zoals wij ook alhier al lang weten,van spelletjes gespeeld door onze eigen politici,kunnen macro-economische cijfers een groeiende ellende onder de bevolking voor meerdere kwartalen camoufleren...

De hoop was dat sancties,waarvan we ook wel weten dat het "bijten" ervan nog wat kwartalen kan uitstellen,in ieder geval de politieke leiding in Moskou wat tijd zou geven om hun positie nog eens heel goed te overdenken en heroverwegen.
Dat is dus niet gebeurd,dus wordt het bijten (ja,ook bij ons,we moeten daar niet over speculeren)

Ondertussen zal de Russische Minister van BuiZa Lavrov nog veel moeten gaan uitleggen bij de OPEC partners hoe lang Rusland nog denkt produkten met aanzienlijke kortingen in de markt te duwen.Diplomaten zijn beleefd onder elkaar maar ik kan me voorstellen dat de rest van de OPEC binnenskamers aan het zieden is...

Ook de Russische wapen-verkopen zullen wel minder succesvol worden .

Dat de Volksrepubliek en India ondertussen hun "stockpiles" aanvullen met goedkope Russische produktjes speelt misschien zelfs in ons voordeel.(zie verder)Het weze hen overigens gegund,dit is niet HUN oorlog en Europa is niet de navel van de wereld.

Rusland zal het straks moeilijk hebben om weer tegen "normale" prijzen op de markt te zitten ...."Batjeskoningen" hebben het moeilijk om van hun imago los te komen...

Laatst gewijzigd door kelt : 13 mei 2022 om 05:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 18:36   #925
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Momenteel heeft de Russische Federatie recordinkomens (als omzet gezien) aan olie en gasinkomsten en de interne economie toont ,in macro-financiele termen,een herstel...

Zoals wij ook alhier al lang weten,van spelletjes gespeeld door onze eigen politici,kunnen macro-economische cijfers een groeiende ellende onder de bevolking voor meerdere kwartalen camoufleren...

De hoop was dat sancties,waarvan we ook wel weten dat het "bijten" ervan nog wat kwartalen kan uitstellen,in ieder geval de politieke leiding in Moskou wat tijd zou geven om hun positie nog eens heel goed te overdenken en heroverwegen.
Dat is dus niet gebeurd,dus wordt het bijten (ja,ook bij ons,we moeten daar niet over speculeren)

Ondertussen zal de Russische Minister van BuiZa Lavrov nog veel moeten gaan uitleggen bij de OPEC partners hoe lang Rusland nog denkt produkten met aanzienlijke kortingen in de markt te duwen.Diplomaten zijn beleefd onder elkaar maar ik kan me voorstellen dat de rest van de OPEC binnenskamers aan het zieden is...

Ook de Russische wapen-verkopen zullen wel minder succesvol worden .

Dat de Volksrepubliek en India ondertussen hun "stockpiles" aanvullen met goedkope Russische produktjes speelt misschien zelfs in ons voordeel.(zie verder)Het weze hen overigens gegund,dit is niet HUN oorlog en Europa is niet de navel van de wereld.

Rusland zal het straks moeilijk hebben om weer tegen "normale" prijzen op de markt te zitten ...."Batjeskoningen" hebben het moeilijk om van hun imago los te komen...
De rest van Opec verkoopt er geen liter minder mee, en zij verkopen nu aan record prijzen aan Europa.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 23:02   #926
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ook de Russische wapen-verkopen zullen wel minder succesvol worden
Die waardeloze koekedozen krijgen ze aan geen andere landen meer verkocht, hoogstens aan nog wat krijgsheren in Afrika voor een prijsje.

Citaat:

Als nadat het conflict is 'opgelost' er geen regimewissel komt in Rusland gaan ze terug in de middeleeuwen gegooid worden, geen Westerse bedrijven, geen technologie meer... Russen mogen echt niet denken dat bedrijven zomaar gaan kloppen aan de deur.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 02:01   #927
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

https://babylonbee.com/news/starving...ng-federal-aid

For fun
Oud 15 mei 2022, 02:03   #928
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Die waardeloze koekedozen krijgen ze aan geen andere landen meer verkocht, hoogstens aan nog wat krijgsheren in Afrika voor een prijsje.

Als nadat het conflict is 'opgelost' er geen regimewissel komt in Rusland gaan ze terug in de middeleeuwen gegooid worden, geen Westerse bedrijven, geen technologie meer... Russen mogen echt niet denken dat bedrijven zomaar gaan kloppen aan de deur.
Hopelijk zie je genoeg bij kaarslicht om al je technologie te ontwikkelen.
Oud 17 mei 2022, 07:38   #929
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Af en toe steekt er nog een een pro Europees politicus de kop op bezorgd over het lot van eigen volk.

Citaat:
Member of the Bundestag Sarah Wagenknecht:

"Can't you see that the sanctions policy harms us more than Putin?

Don't you notice that since February the euro has been constantly depreciating and losing ground, while the ruble is quoted much higher than at the beginning of the war?

It's time to think about why this is happening.

Russia has the opportunity to sell its energy to someone else because most of the world does not support your sanctions.

Germany will lose important sectors of industry
if the country follows Mrs. Burbock's course.

Mr. Chancellor, leave your green games with energy already and deal with the real problems of people in your country!"
https://t.me/EurasianChoice/13600

Op zich ben ik voor groene idealen te vinden zoals hernieuwbare energie, maar hoe de Groenen in Europa zich nu laten gebruiken als een wapen in een oorlog is die idealen misbruiken en geweld aandoen.

Ik vrees dat de meeste politici in Europa gewoon orders volgen en blij zijn een maandelijkse cheque op te strijken. Het probleem is wiens orders ze opvolgen. En daar zit het niet goed voor de belangen van de Europese volkeren.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 mei 2022 om 07:39.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 17:05   #930
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Shell heeft al haar tankstations in Rusland verkocht aan een grote Russische speler. Siemens zal na 170 jaar afwezigheid Rusland verlaten (zelfs in de USSR bleef het aanwezig).
Ach, ze zijn zo woke, meneer. Disney achterna, op naar het faillissement.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 17 mei 2022 om 17:08.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 10:58   #931
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Hopelijk zie je genoeg bij kaarslicht om al je technologie te ontwikkelen.
Er komen in de nabije toekomst nog heel leuke filmpjes op YT, hoe jij in je pruttelende hoog technologische Moskvitch rondrijd zonder airbags en ABS erin.
Oud 18 mei 2022, 11:05   #932
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er komen in de nabije toekomst nog heel leuke filmpjes op YT, hoe jij in je pruttelende hoog technologische Moskvitch rondrijd zonder airbags en ABS erin.
Met als muzikale omkadering : https://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 11:10   #933
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Met als muzikale omkadering : https://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg
Oud 18 mei 2022, 14:24   #934
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betreft Oekraïne en de Krim is Rusland al decennia bezig om een oplossing te vinden voor hun probleem met de situatie, er werd niet geluisterd.

Dan heb je een paar eilandjes rond Australië die niet doet wat de VS wil en ze dreigen direct met een militaire reactie. Allemaal no problem voor de schapen. Voor de rust blijven zwijgen en ondergaan?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 14:40   #935
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Betreft Oekraïne en de Krim is Rusland al decennia bezig om een oplossing te vinden voor hun probleem met de situatie, er werd niet geluisterd.

Dan heb je een paar eilandjes rond Australië die niet doet wat de VS wil en ze dreigen direct met een militaire reactie. Allemaal no problem voor de schapen. Voor de rust blijven zwijgen en ondergaan?
Wat waren die dreigementen?
Ik moet niet echt goed opgelet hebben ofwel wordt er hier met hele varkens geschoten?
Maar dank om toe te lichten. Merci bij voorbaat.
Oud 19 mei 2022, 05:47   #936
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is het seizoen,overal in de niet betroffen gebieden zijn de Oekrainse boeren aan het werken om de velden te prepareren en in te zaaien.....

Ondertussen liggen ongeveer 20 miljoen ton aan graanprodukten nog in Oekraine.

Speciaal Mariopol en Odessa dienden tot recent als de transferhavens voor ongeveer 90% van de Oekrinse granen-export.

ER rijden reeds dagelijks treinen met granen uit Oekraine weg en Deutchse Bahn is blijkbaar heel ver in de planning om,met terbeschikkingstelling van rollend materiaal die export richting Adriatische Zee en Noordzee te gaan versnellen....

https://www.youtube.com/watch?v=sdW-lEE8GP4

De verstoring van de granen-markten (overigens evenzeer veroorzaakt door speculanten) heeft nu al zware gevolgen en de Duitsers zetten een logistieke machinerie op om dat te gaan verlichten.Tevens verwerven de Oekrainse agrarische sectoren zo broodnodige buitenlandse verdiensten natuurlijk.

Laatst gewijzigd door kelt : 19 mei 2022 om 05:50.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2022, 12:22   #937
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie maar dat ik je niet van de weg rijd op je fiets.
Oud 19 mei 2022, 15:08   #938
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen iedere vorm van oorlog laat dat duidelijk zijn maar ;

Het ene na het andere land ? Heeft Putin dan al meer landen binnengevallen dan de Navo en of de VS ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2022, 15:21   #939
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Zie maar dat ik je niet van de weg rijd op je fiets.
Zie maar dat die u niet van dit forum 'rijdt' met uw bedreigingskes frustraat
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2022, 15:25   #940
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben tegen iedere vorm van oorlog laat dat duidelijk zijn maar ;

Het ene na het andere land ? Heeft Putin dan al meer landen binnengevallen dan de Navo en of de VS ?
welke landen hebben de navo ingenomen ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be