![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zie de link, die arts geeft vlakaf toe dat ze abortus legaliseerde op basis van leugens. We spiegelen onszelf beter aan deze tijd en niet van moraalfilosofen uit de vorige eeuw.
![]() |
![]() |
#942 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is eventueel het eerste concept waar men kan over discussieren of het verboden moet zijn om zo een exemplaar te doden ; het gaat nooit over het biologische concept "mens", dat in de grond niet fundamenteel verschillend is van elk ander dier. Als men dus over de ongeboren mens spreekt, kan dat enkel maar in de hoedanigheid van biologische mens, en daar zijn niet speciaal "rechten" aan te verbinden, juist omdat het zo gelijklopend is met andere dieren. En als men over de mens als intelligent wezen spreekt, bestaan er zulke ongeboren mensen niet ; dat is even absurd als over de ongeboren wiskundige spreken of zo. Het ongeboren kind is een ding dat beneden vele dieren staat ; zelfs het geboren kind is dat nog een tijdje. Het is niet erger om dat af te maken dan om, naargelang het stadium, een bacterie, een schimmel, een vlieg, een vis, of een konijn af te maken. Trouwens, lang geleden beschouwde men pasgeboren kinderen nog niet echt als personen op wie men "moord" kon plegen he. In het Romeinse recht was er totaal geen probleem met het doden van pasgeborenen bijvoorbeeld. https://earlychurchhistory.org/medic...ancient-world/ Het is pas als de christenen aan de macht gekomen zijn dat men daar anders is gaan naar kijken. De overgang naar "persoon" is rond het derde levensjaar. Toevallig ook wat we hier min of meer afleiden. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2022 om 08:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#943 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De conceptie van de ongeboren mens, wordt geregeld door de natuur. Niet door wat de mens als "een goede verkeersregel ervaart." Het enige verschil tussen U en de ongeboren mens, is dat jij al geboren bent.
![]() |
![]() |
#944 |
|
![]() Wat JIJ afleidt, Patrick.
![]() |
#945 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is uiteindelijk slechts de becommentariëring van een of ander bevoegd comité. Maar dat bleek wel de basis te zijn van de claim dat abortus een mensenrecht is, toen ik bijvoorbeeld iemand van een mensenrechtenorganisatie daaromtrent contacteerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, als het criterium is "een mens mag niet gedood worden omdat hij intellectueel, emotioneel en dergelijke boven de dieren staat die we wel mogen doden", dan kom je daar gewoon op uit.
Kortom, door geboorte te kiezen hebben we 3 jaar marge genomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
|
![]() Citaat:
Dus zodra olifanten kunnen breien, dan praten we nog eens.
![]() |
![]() |
#948 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
|
![]() Citaat:
Een mens mag onder bepaalde omstandigheden wél gedood worden.
![]() |
![]() |
#950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarvan weten we hoe het werkt, he, met erecties en zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 |
|
![]() Heel juist. Het is daarom dat "ethiek" geen grens kan zijn waarom mensen al dan niet vermoord mogen worden. Want een ethische grens is louter arbitrair.
![]() |
#952 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik zou zeggen: als er al zo 1 omstandigheid is, dan is dat als die mens een parasiet is van een andere mens, dan mag die uiteraard gedood worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#953 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dan mogen mensen uiteraard gedood worden, want het is enkel maar een "ethisch principe" om dat rare idee dat we mensen niet zouden mogen doden in te voeren. Doden is normaal. Alles doodt in de natuur. De natuur zelf is gebaseerd daarop. Wij zijn er gekomen doordat er 3 miljard jaar is "gemoord". Dus waarom zouden wij niet mogen doen wat de meest normale zaak is voor alles in de natuur ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 |
|
![]() Het intelligentie-niveau is een ethische/morele benadering, en louter arbitrair. Je zou dan kunnen zeggen dat mannen aan de vuilkar "mindere personen/mensen" zijn dan professoren. Vuilkar-mannen afmaken dan?
![]() |
#955 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Waar wil je naartoe met die afrit richting het onderwerp transfobie? Dat onderlijnt toch mijn indruk dat het bij abortusactivisten vaak puur om cultuuroorlog gaat, en niet om het leven van de ongeboren mens of foetus. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 13 juli 2022 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#956 | |
|
![]() Citaat:
Een mens is een product van de bevruchting van een vrouwelijke ei-cel door een mannelijke zaadcel. Na 9 maanden opgroeien in de baarmoeder van die vrouw, wordt een mens dan geboren. Een madelief ontstaat zo niet.
![]() |
![]() |
#957 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet he. Ik zou echter niet zeggen dat vuilkar mannen de minst intelligente zijn. Ik zou eerder eerst kijken naar religieuzen. En ja, daar kom ik in de grote verleiding om die inderdaad mogen vogelvrij te verklaren. Die hun intelligentie is in elk geval waarschijnlijk irreversiebel omzeep geholpen. Spijtig genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leven begint bij de conceptie. Dat is pure wetenschap.
![]() |
![]() |
#959 | |
|
![]() Citaat:
Ik maak de afrit omdat ik héél vaak zie dat zij die voorstander zijn van abortus (abortus-activisten dus) op een Orwelliaanse manier de definitie van het woord "mens" trachten weg te redeneren, om zo de ongeboren mens te dé-humaniseren, op NET dezelfde manier dat men tracht de definitie van het woord "vrouw" of "man" te veranderen, om een politieke agenda te ondersteunen.
![]() |
![]() |
#960 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, die zygote zal zich met alle wapens die ze kan grabbelen in de baarmoeder wel verdedigen tegen de dokter die een abortus toepast he, en moge de beste winnen ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |