Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2006, 00:30   #941
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Want wees eerlijk, een partij die volledig VOOR dit land is, en zijn belangrijkste punt de unie van Belgie maakt, vind je niet in het keuzepallet van partij'en van vandaag. Enkel alleen al daarom zouden mensen als Hans het recht moeten hebben ook HUN, en met hun ook anderen, hun standpunt verdedigen.
En dan? Dan moet de Partij Van de Dieren (bestaat echt!) ook in de media komen zeker? Zij zijn even politiek marginaal als de BUB maar ze verkondigen een visie die evengoed in geen enkele andere bestaande partij wordt verkondigd. Groen! is misschien ook pro-dieren, maar niet zo fanatiek als de PVDD. Net zoals de VLD en SP.A ook uitgesproken pro-België zijn, maar niet zo fanatiek als de BUB. Het is niet omdat je één aspectje extreem belicht in je programma dat je gedachtengoed uniek is en daarom politiek relevant.

De BUB heeft, ondanks veel geblaas en gekwaak, in al haar jaren van bestaan noch electoraal noch door hun partijwerking en -acties bewezen dat ze meer is dan het zoveelste mini-partijtje. Als je elk mini-partijtje aan het woord moet laten verglijdt je politieke berichtgeving tot pure kolder en verliest ze elke relevantie. De mening van de SP.A of CD&V over het Generatiepact is relevant. Zij vertegenwoordigen rechtstreeks betrokken partijen. De mening van Groen!, als oppositiepartij die 7-8% van de Vlamingen vertegenwoordigt, is dat ook, zij het in iets mindere mate. Maar wat maakt de BUB, die een goeie 0,003% van de Vlamingen vertegenwoordigt en noch de kennis van zaken, noch de expertise heeft om over dergelijke materie een serieuze visie te formuleren, dan zo belangrijk dat ook haar mening moet gevraagd worden?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 09:10   #942
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Heeft "Rogier" spreekverbod gekregen?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 09:12   #943
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

[quote=zorroaster;1781054]En dan? Dan moet de Partij Van de Dieren (bestaat echt!) ook in de media komen zeker? Zij zijn even politiek marginaal als de BUB maar ze verkondigen een visie die evengoed in geen enkele andere bestaande partij wordt verkondigd. Groen! is misschien ook pro-dieren, maar niet zo fanatiek als de PVDD. Net zoals de VLD en SP.A ook uitgesproken pro-België zijn, maar niet zo fanatiek als de BUB. Het is niet omdat je één aspectje extreem belicht in je programma dat je gedachtengoed uniek is en daarom politiek relevant.

De BUB heeft, ondanks veel geblaas en gekwaak, in al haar jaren van bestaan noch electoraal noch door hun partijwerking en -acties bewezen dat ze meer is dan het zoveelste mini-partijtje. Als je elk mini-partijtje aan het woord moet laten verglijdt je politieke berichtgeving tot pure kolder en verliest ze elke relevantie. De mening van de SP.A of CD&V over het Generatiepact is relevant. Zij vertegenwoordigen rechtstreeks betrokken partijen. De mening van Groen!, als oppositiepartij die 7-8% van de Vlamingen vertegenwoordigt, is dat ook, zij het in iets mindere mate. Maar wat maakt de BUB, die een goeie 0,003% van de Vlamingen vertegenwoordigt en noch de kennis van zaken, noch de expertise heeft om over dergelijke materie een serieuze visie te formuleren, dan zo belangrijk dat ook haar mening moet gevraagd worden?[/quote]

Dat is nu net de hoogheidswaanzin van de hedendaagse traditionele politici: wij zullen het eens alleen voor de Belgen gaan beslissen. De man in de straat is toch te dom voor staatszaken. En zo denken ze allemaal, die traditionele partijen, tous partis confondus, het VB inbegrepen.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 28 juni 2006 om 09:13.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 09:56   #944
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bratskos Di Mola Bekijk bericht
Wie weet hoe we met veel liefde zullen terugdenken aan het goede oude België, wanneer Vlaanderen-politiestaat verwezenlijkt zal zijn en haar waarde zal getoond hebben.
Jij hebt de strijd al opgegegen hé? Interessant...
Oud 28 juni 2006, 10:23   #945
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

En jij ziet een Vlaemsche politiestaat wel zitten, hè. Interessant...
Oud 28 juni 2006, 10:25   #946
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Is het verkiezen van politieke ambten een onderdeel van een politiestaat?

Volgens mij kwalificeer jij als propagandaminister voor Louis XIV.
Oud 28 juni 2006, 10:27   #947
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik? Neen gij, waarom?

Maar ik geniet er wel van als ik tussen de regels van sommige belgicisten door (ook Superstaaf bv.) voel dat ze niet meer geloven in de overlevingskansen van België.

Laatst gewijzigd door baarle : 28 juni 2006 om 10:28.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:08   #948
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
En dan? Dan moet de Partij Van de Dieren (bestaat echt!) ook in de media komen zeker? Zij zijn even politiek marginaal als de BUB maar ze verkondigen een visie die evengoed in geen enkele andere bestaande partij wordt verkondigd. Groen! is misschien ook pro-dieren, maar niet zo fanatiek als de PVDD. Net zoals de VLD en SP.A ook uitgesproken pro-België zijn, maar niet zo fanatiek als de BUB. Het is niet omdat je één aspectje extreem belicht in je programma dat je gedachtengoed uniek is en daarom politiek relevant.

De BUB heeft, ondanks veel geblaas en gekwaak, in al haar jaren van bestaan noch electoraal noch door hun partijwerking en -acties bewezen dat ze meer is dan het zoveelste mini-partijtje. Als je elk mini-partijtje aan het woord moet laten verglijdt je politieke berichtgeving tot pure kolder en verliest ze elke relevantie. De mening van de SP.A of CD&V over het Generatiepact is relevant. Zij vertegenwoordigen rechtstreeks betrokken partijen. De mening van Groen!, als oppositiepartij die 7-8% van de Vlamingen vertegenwoordigt, is dat ook, zij het in iets mindere mate. Maar wat maakt de BUB, die een goeie 0,003% van de Vlamingen vertegenwoordigt en noch de kennis van zaken, noch de expertise heeft om over dergelijke materie een serieuze visie te formuleren, dan zo belangrijk dat ook haar mening moet gevraagd worden?
De partij van de dieren mag ook in de media komen ALS ze bestaat, d.w.z. actief meedoet aan nationale of regionale verkiezingen in méér dan één kiesomschrijving. Er is wel degelijk een minimum aaninspanning, anders is het wel iets te gemakkelijk.

Maar België is, volgens de UNO, zowat het enige land ter wereld waar nieuwe partijen geen kans krijgen in de media.
Oud 28 juni 2006, 14:13   #949
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Dat komt hé, omdat GEEN ENKELE partij reclame mag maken op TV.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:16   #950
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dat komt hé, omdat GEEN ENKELE partij reclame mag maken op TV.
Niet in strikte zin nee, maar gij weet even goed als ik dat elke traditionele partij dat dagelijks doet. Gratis.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:17   #951
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar dient de zevende dag anders voor, tenzij om de regimepartijen van hun macht te verzekeren?
Oud 28 juni 2006, 14:37   #952
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Niet in strikte zin nee, maar gij weet even goed als ik dat elke traditionele partij dat dagelijks doet. Gratis.
De voorbij dagen maakten de ze op deze manier zelfs gratis reclame voor jullie ergste nachtmerrie, het Vlaams Belang...

Zouden jullie trouwens eens niet beginnen doorbreken? Ik sta al weken klaar met mijn zandzakjes om de BUB tegen te houden. Ik begin krampen te krijgen!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 14:39   #953
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
De voorbij dagen maakten de ze op deze manier zelfs gratis reclame voor jullie ergste nachtmerrie, het Vlaams Belang...

Zouden jullie trouwens eens niet beginnen doorbreken? Ik sta al weken klaar met mijn zandzakjes om de BUB tegen te houden. Ik begin krampen te krijgen!
Lees de eerste post.
Oud 28 juni 2006, 14:45   #954
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Het eerste en laatste krantenartikel over de BUB. De doorbraak zal enkel in uw broek gebeuren en dan nog...
Oud 28 juni 2006, 14:46   #955
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Voorbeelden graag.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 28 juni 2006, 14:47   #956
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Deze vlag komt van het Stadhuis van Antwerpen...

Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 28 juni 2006 om 14:49.
Oud 28 juni 2006, 14:50   #957
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

A, ja, de dame op de vlag is een medewerkster van politics.be. Ik heb reeds gezegd dat ze op de lijst staat voor de SP.a (om geen namen te noemen).
Oud 28 juni 2006, 14:55   #958
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
A, ja, de dame op de vlag is een medewerkster van politics.be. Ik heb reeds gezegd dat ze op de lijst staat voor de SP.a (om geen namen te noemen).
Ik had ze herkend. Ik hoop dat ze weet dat dit strafbaar is.
Oud 28 juni 2006, 15:03   #959
van Maerlant

Standaard

Ai neeee, weer een aanklacht??
Oud 28 juni 2006, 15:08   #960
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Herkent u elke dame aan de benen en de borstomtrek?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be