Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2006, 14:06   #941
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wat een onnozele conclusie. Ik zeg dat toch niet.

Het is geen zever, ik heb alleen feiten gequote.
Je hebt geen feiten gequote, maar citaten, die met de evolutietheorie niets te maken hebben.
Zuivere stemmingmakerij, om via een neef van Darwin Hitler in het verhaal te brengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
En de evolutietheorie falsificeren is onmogelijk. Het is zodanig vaag, doet zodanig weinig concrete uitspraken dat het niet te toetsen is. Ik heb nog geen enkele exacte uitleg gezien hoe een complex organisme kan onstaan door evolutie.

De exacte wetenschappers beroepen zich op een evolutietheorie dat allesbehalve exact is.

Ik denk dat je de evolutietheorie verwart met jouw eigen NWO-hersenspinsels!
Bewijs bijvoorbeeld dat soorten niet kunnen evolueren uit een bestaande soort, en je hebt prijs. Doen!
Oud 3 oktober 2006, 14:46   #942
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik heb het eindelijk door!

De evolutietheorie is vals omdat Darwin's neef iets voorstond wat Hitler niet ongemoeid liet!

Jongens toch.

In plaats van conspirationistische zever te posten, falsificeer toch gewoon op een ernstige controleerbare wijze één of andere kernbewering uit de evolutietheorie.
Doe het, en ik ben zeker dat zelfs genehunter de theorie overboord gooit (sorry genehunter, dat ik zo vermetel ben even in jouw naam te spreken).
Mochten zij erin slagen onomstootbaar aan te tonen dat de theorie niet klopt met de feiten en het zou onmogelijk blijken de theorie bij te sturen zodat de nieuwe feiten en de oude feiten in het model passen, dan zou ik de theorie weerleggen ja. Maar bovenstaande houdt in dat ze dat ook gepubliceerd krijgen in al de vakbladen en peer review weerstaan. De biologie is intussen in een stabiele fase van wetenschappelijke vooruitgang gekomen, de mogelijkheid dat zo'n fundementele en bevestigde theorie als de evolutietheorie onderuit gehaald kan worden is zo goed als nihil.

Maar creationisme draait daar niet om. Kijk naar mijn reply over de ica stones. Zelfs als je hun 'bewijzen' met de grond gelijk maakt, dan zwijgen ze er gewoon over en zoeken een nieuw idioom.
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 15:00   #943
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
flauwe autoriteitsargumenten.
Flauw? Flauw? Weet je wat flauw is? Een iedere middelbare scholier zonder een minimum aan feitenkennis en kennis van de wetenschappelijke methode out of the blue die aanvallen doet op een theorie die al 150 standhoudt en erbovenop nog eens serieus wil genomen worden op basis van pulp-literatuur en conspiracy theoriën, dat is pas flauw gelul.

Wat zeg je over de weerlegging van de ica stenen?
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 15:55   #944
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
je begrijt me hier duidelijk niet kom er nog op terug

Pin d' Ar
Ik wacht vol spanning.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 16:59   #945
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

God straft onmiddellijk.
Dat was ook de joke , de pagina is juist overgeschreven , maar hij werkt niet .
Maar het zijn dan ook liberales .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 17:05   #946
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij kan zich moeilijk inbeelden dat iets langer kan duren dan hijzelf leeft.
Welke bewijzen willen jullie nog meer ?
Dinosaurussen zijn gedurende tientallen miljoenen jaren ( althans volgens jullie eigen evolutietheorie ) uitgestorven aan diverse oorzaken .
De huidige vogels en zoogdieren bestaan ( althans volgens jullie eigen evolutietheorie ) al tientallen miljoenen jaren .
Talloze onder hen zijn , ook al voor de mens verscheen uitgestorven .
De laatste tientallen miljoenen jaren zijn er geen bijgekomen .
Oud 3 oktober 2006, 17:09   #947
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Je hebt geen feiten gequote, maar citaten, die met de evolutietheorie niets te maken hebben.
Zuivere stemmingmakerij, om via een neef van Darwin Hitler in het verhaal te brengen.

Ik denk dat je de evolutietheorie verwart met jouw eigen NWO-hersenspinsels!
Bewijs bijvoorbeeld dat soorten niet kunnen evolueren uit een bestaande soort, en je hebt prijs. Doen!
Noem mij eens één zoogdier of vogel die de laatste 10 miljoen jaar is ontstaan ?
Ik kan hier direkt een paar 100 zoogdieren en vogels vermelden die de laatste 10 miljoen jaar zijn uitgestorven .

Laatst gewijzigd door Kaffer : 3 oktober 2006 om 17:10.
Oud 3 oktober 2006, 17:16   #948
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Welke bewijzen willen jullie nog meer ?
Dinosaurussen zijn gedurende tientallen miljoenen jaren ( althans volgens jullie eigen evolutietheorie ) uitgestorven aan diverse oorzaken .
De huidige vogels en zoogdieren bestaan ( althans volgens jullie eigen evolutietheorie ) al tientallen miljoenen jaren .
Talloze onder hen zijn , ook al voor de mens verscheen uitgestorven .
De laatste tientallen miljoenen jaren zijn er geen bijgekomen .
Wat een flagrante leugen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 3 oktober 2006, 17:31   #949
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een flagrante leugen.
Namen , foto's , data , ontstaan uit welke soort ?
Het is de evolutietheorie ZELF die poneert dat ALLE thans bestaande soorten vogels en zoogdieren tientallen miljoenen jaar oud zijn .
Kwa tegenspraak kan dit tellen .
Ik zou hier graag Firestone , de koningin van het harde bewijs eens met FEITEN voor de dag zien willen komen .
Oud 3 oktober 2006, 17:36   #950
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Namen , foto's , data , ontstaan uit welke soort ?
Het is de evolutietheorie ZELF die poneert dat ALLE thans bestaande soorten vogels en zoogdieren tientallen miljoenen jaar oud zijn .
Kwa tegenspraak kan dit tellen .
Ik zou hier graag Firestone , de koningin van het harde bewijs eens met FEITEN voor de dag zien willen komen .
Ik vraag mij af waar jij al je info haalt. Je lijkt ook niet te begrijpen dat het om evolutie gaat en niet om revolutie. Een soort ontstaat niet van de ene op de andere dag. Evolutie heeft net vele jaren nodig.
Maar goed, ik ga deze week eens op zoek naar varianten op al langer bestaande soorten die ontstaan zijn in de laatste TIENTALLEN miljoenen jaren.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 3 oktober 2006, 17:45   #951
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af waar jij al je info haalt. Je lijkt ook niet te begrijpen dat het om evolutie gaat en niet om revolutie. Een soort ontstaat niet van de ene op de andere dag. Evolutie heeft net vele jaren nodig.
Maar goed, ik ga deze week eens op zoek naar varianten op al langer bestaande soorten die ontstaan zijn in de laatste TIENTALLEN miljoenen jaren.
Mijn info bestaat uit alle mogelijke links en boeken van wetenschappers die geloven in de evolutietheorie .
Ze beseffen gewoon niet dat ze zichzelf konstant tegenspreken.
Oud 3 oktober 2006, 17:51   #952
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn info bestaat uit alle mogelijke links en boeken van wetenschappers die geloven in de evolutietheorie .
Ze beseffen gewoon niet dat ze zichzelf konstant tegenspreken.
Het is natuurlijk duizend keer makkelijker om te bepalen wanneer een soort uitgestorven is dan wanneer ze onstaan is.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 3 oktober 2006, 17:51   #953
benarty
Burger

Standaard

Natuurlijk onstaan een nieuwe soorten maar enkel op plaatsen waar wij vernielers nooit geweest zijn natuurlijk. De mens verpest nu eenmaal ALLES op dat gebied.
In de oceanen ga je het meeste geluk hebben maar helaas ook daar is de mens ondertussen weeral in geslaagd om ook die voor een groot deel te bezoedelen.
Conclusie: de aanwezigheid van de mens is een rem op de ontwikkeling van de fauna.

De mens evolueert nu ook nog, wacht maar en maak alvast foto's en sla die op in een kluis en zet er op: openen in het jaar 5000.
Als de kluis tegen dan nog in takt is (je weet nooit met de aggresieve kant van de mens) ...dan zullen die mensen waarschijnlijk ook eventjes raar naar uw foto staan te kijken.

Denken dat we blijven zoals we nu zijn is ronduit...idioot.

Laatst gewijzigd door benarty : 3 oktober 2006 om 17:54.
benarty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 17:52   #954
Kaffer
Banneling

Standaard

Kleine mistake betreffende de 10.000 jaar , volgens de evolutietheorie zijn apen en aapmensen ontstaan tussen de 8.000 en 12.000 jaar .
Ze kunnen echter natuurlijk weer niet verklaren uit welke andere soort die apen dan echter wel geevolueerd zouden zijn .
noot: Gelezen op een site van mensen die geloven in evolutie ; van de 6.000 soorten apen die er ooit bestonden zijn er thans nog een 120 over .
De meeste soorten zijn volgens de paleontologie al uitgestorven voor de mens verscheen .
Oud 3 oktober 2006, 17:53   #955
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kleine mistake betreffende de 10.000 jaar , volgens de evolutietheorie zijn apen en aapmensen ontstaan tussen de 8.000 en 12.000 jaar .
Ze kunnen echter natuurlijk weer niet verklaren uit welke andere soort die apen dan echter wel geevolueerd zouden zijn .
noot: Gelezen op een site van mensen die geloven in evolutie ; van de 6.000 soorten apen die er ooit bestonden zijn er thans nog een 120 over .
De meeste soorten zijn volgens de paleontologie al uitgestorven voor de mens verscheen .
Dat is net het mooie aan de evolutieleer. Ze nemen niet klakkeloos zaken aan, ze erkennen de grenzen van wat ze kunnen weten, op dit moment.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 3 oktober 2006, 17:57   #956
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benarty Bekijk bericht
Natuurlijk onstaan een nieuwe soorten maar enkel op plaatsen waar wij vernielers nooit geweest zijn natuurlijk. De mens verpest nu eenmaal ALLES op dat gebied.
In de oceanen ga je het meeste geluk hebben maar helaas ook daar is de mens ondertussen weeral in geslaagd om ook die voor een groot deel te bezoedelen.
Conclusie: de aanwezigheid van de mens is een rem op de ontwikkeling van de fauna.
Zoals ik reeds vermelde , zowel de evolutietheorie als de paleontologie staan verbijsterd te kijken dat honderden , zoniet duizenden soorten vogels en zoogdieren reeds voor de mens zijn uitgestorven .
En nogmaals , waarom komen er geen soorten bij ?
Waarom hebben jullie het zo moeilijk met het feit dat de huidige natuur , net zoals bij de dinosaurussen , zonder menselijk ingrijpen zou kunnen uitsterven .
De evolutietheorie spreekt zelf van een " versneld " uitsterven door menselijk ingrijpen , waarmee ze meten bekennen dat er voor de mens ook al sprake was van uitsterven .
Oud 3 oktober 2006, 18:03   #957
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is net het mooie aan de evolutieleer. Ze nemen niet klakkeloos zaken aan, ze erkennen de grenzen van wat ze kunnen weten, op dit moment.
Ze nemen zaken niet klakkeloos aan ?
Tussen alle soorten zitten lapsussen van honderdduizenden tot miljoenen jaren .
Soorten sterven uit en er komen er geen bij .
En toch is er evolutie ?
Inzake klakkeloos aannemen kan dit tellen .
Oud 3 oktober 2006, 18:03   #958
benarty
Burger

Standaard

Citaat:
Kijk, neem nu de politie, bij een moord heeft die al een rits mogelijkheden om daders te klissen. Maar als het gaat over een zeer oude moord die terug wordt opgerakeld is kans op success al plots veel kleiner.

Het is toch evident dat we..lees de mens, niet weten wat er duizenden jaren tot miljoenen jaren effectief gebeurde? Enkel door de omstreden koolstofdatering ...of andere meetmethodes om de ouderdom van artefacten vast te stellen (?) kan men dit in kaart uitzetten.
De juistheid ervan hangt samen met de juistheid van ouderdomsmeting.
Helaas, er zijn omstandigheden die net die meting kunnen beïnvloeden en dus een foutief resultaat geven. En het probleem is, hoe verder je teruggaat in de tijd, hoe moeilijker de meting.

Om te zeggen dat de evolutieleer absurd is gaat te ver. Je kan deze leer wel ter discusie zetten en eventueel wijzigen maar negeren getuigt van een fundamentalistich trekje, zijnde het moedwillig negeren van...

Die apen: je noemt nu net een gevaarlijke onderwerp.
Eeen bepaalde soort toont ronduit menselijke trekjes.... wat agressie aangaat tenminste. En die gaan andere apen te lijf.
Stel dat de agressievelingen een overwicht bereiken en de andere aapsoort daar beginnen uit te moorden. Perfect mogelijk.
Natuurlijk, apengebied is door toedoen van de mens wel aardig wat kleiner geworden en hun acties hebben dus vooral lokaal invloed.
De mens daarentegen werkt globaal. Groot verschil.

Laatst gewijzigd door benarty : 3 oktober 2006 om 18:08.
benarty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 18:04   #959
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is iemand een paar nullekes vergeten
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 18:07   #960
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

en zou ik de blauwe ekster in de groep gooien ?
jules is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be