Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 04:43   #961
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
De eerste "twee" dames, is gewoon dezelfde vrouw, dus is er maar keus tussen 2. Van mij mogen ze daar alletwee gaan zitten, ik ga geen klacht indienen.
Op dat vlak zijn we het dan eens. Als het alleen op uiterlijk zou aankomen.

Maar uiteindelijk moeten we wel communiceren met de kassierster.

In de situatie met de gehoofddoekte schoonheid maak ik me zorgen over haar. " hoe gaan haar mannelijke familieleden reageren als ik haar erken als aantrekkelijke vrouw en maar iets meer dan een minimaal zakelijk,of zelfs maar bot en beledigend kontakt leg".

In het geval van de karikaturale voodoo aanhangster zou mijn zorg eerder zijn "heeft ze geen haar/nagel/whatever van me"...
Als ik enige waarde zou hechten aan het hebben van onzichtbare vriendjes.
Oud 10 maart 2011, 04:58   #962
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Op dat vlak zijn we het dan eens. Als het alleen op uiterlijk zou aankomen.

Maar uiteindelijk moeten we wel communiceren met de kassierster.

In de situatie met de gehoofddoekte schoonheid maak ik me zorgen over haar. " hoe gaan haar mannelijke familieleden reageren als ik haar erken als aantrekkelijke vrouw en maar iets meer dan een minimaal zakelijk,of zelfs maar bot en beledigend kontakt leg".

In het geval van de karikaturale voodoo aanhangster zou mijn zorg eerder zijn "heeft ze geen haar/nagel/whatever van me"...
Als ik enige waarde zou hechten aan het hebben van onzichtbare vriendjes.
Dien je klacht in of niet? Zorg je er mee voor dat ze ontslagen worden en zijn dat uw redenen voor ontslag?
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 05:17   #963
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dien je klacht in of niet? Zorg je er mee voor dat ze ontslagen worden en zijn dat uw redenen voor ontslag?
Als het alleen op uiterlijk aankomt. Neen.
Als het op mijn persoonlijke overwegingen aankomt, onwaarschijnlijk.

Als het op het gedrag van de kassierster aankomt. Dan wordt het een heel ander verhaal.
Al die "carnavals voodoo priesteres" of "hoofddoek-schaamhaarbedekster" me anders gaan behandelen dan een andere klant die ik behandeld heb zien worden, dan is die kans bestaande, alhoewel ik zeer tolerant ben op dat vlak.

De kans is VEEL groter dat ik de kassierster zelf op haar dicriminerend gedrag zal wijzen. Ik sta niet bekend voor mijn subtiliteit.

Citaat:
Jongedame, U beseft toch dat U me grof aan't beledigen bent. Moet ik dat opvatten als een discrimerende daad? Of bent u gewoon zo dom?
Da's meer een actie die aan mij toegeschreven kan worden. En da's als ik in een gulle bui ben.

U converseert hier met een man die mensen direct in hun gezicht paleolitische slijmballen noemt omdat ze effectief net uit een grot gekropen zijn en toch de kunst van bazenpoepen al goed kennen.

Het probleem is dat die mensen gewoon niet de kennis noch het IQ bezaten om zulks te begrijpen. Ik had even goed een zonnebloem kunnen staan bewierroken, dat had net evenveel nut gehad. Uitgezonderd de opluchting die ik voelde na die uitbarsting.

Laatst gewijzigd door maddox : 10 maart 2011 om 05:18.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 05:48   #964
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het alleen op uiterlijk aankomt. Neen.
Als het op mijn persoonlijke overwegingen aankomt, onwaarschijnlijk.

Als het op het gedrag van de kassierster aankomt. Dan wordt het een heel ander verhaal.
Al die "carnavals voodoo priesteres" of "hoofddoek-schaamhaarbedekster" me anders gaan behandelen dan een andere klant die ik behandeld heb zien worden, dan is die kans bestaande, alhoewel ik zeer tolerant ben op dat vlak.

De kans is VEEL groter dat ik de kassierster zelf op haar dicriminerend gedrag zal wijzen. Ik sta niet bekend voor mijn subtiliteit.

Da's meer een actie die aan mij toegeschreven kan worden. En da's als ik in een gulle bui ben.

U converseert hier met een man die mensen direct in hun gezicht paleolitische slijmballen noemt omdat ze effectief net uit een grot gekropen zijn en toch de kunst van bazenpoepen al goed kennen.

Het probleem is dat die mensen gewoon niet de kennis noch het IQ bezaten om zulks te begrijpen. Ik had even goed een zonnebloem kunnen staan bewierroken, dat had net evenveel nut gehad. Uitgezonderd de opluchting die ik voelde na die uitbarsting.
Vooroordelen dus. Schaamhaarbedekster is niet enkel een infantiele term, het getuigt van weinig respect, gebaseerd op vooroordelen. Je behandeld en aanziet ze al niet in het begin als gelijk maar verwacht dat wel van iemand anders? Aangzien gij als gelijke wilt behandeld worden, wilt u eigenlijk dat ze u zonder respect behandeld op een denigrerend toontje en blik.

Het probleem is niet de hoofddoek of wat dan ook, wel uw bekrompenheid doorspekt van vooroordelen.
Oud 10 maart 2011, 05:53   #965
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

In Frankrijk schieten ze wakker.

http://www.visage-decouvert.gouv.fr/index.html
Oud 10 maart 2011, 06:03   #966
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooroordelen dus. Schaamhaarbedekster is niet enkel een infantiele term, het getuigt van weinig respect, gebaseerd op vooroordelen.
Dat zegt u. Ik noem in 1 van mijn andere posts mijn eigen kroezelig haar wannabe schaamhaar.
En respect krijg je, dan kan je niet afdwingen. Toch niet van mij. (een erzats versie is wel te koop)
En vooroordelen. Welke soerah wilt U geciteerd krijgen? Ikzelf ben nogal gecharmeerd door hoofdstuk 4 An-Nisa. Hetgeen gaat over de behandeling van vrouwen onder de islam.( dat wil nog niet zeggen dat ik die regels/versen goedkeur. Integendeel.)

Citaat:
Je behandeld en aanziet ze al niet in het begin als gelijk maar verwacht dat wel van iemand anders?
Maar ze is niet gelijk aan mij. Door zo demonstratief die hoofddoek te dragen bewijst ze al dat ze zichzelf onderwerpt aan onzichtbaar vriendje. Of hypocriet genoeg is om in't publiek te doen alsof.

Natuurlijk, het kan ook zijn dat ze die hoofddoek draagt omdat haar haar is uitgevallen. En dat kan verschillende redenen hebben. Chemo en bestraling, bepaalde ziektes Of dat ze het afgeschoren heeft, wat ook een aantal aanvaardbare redenen kan hebben.

Maar zoals mijn moeder in haar laatste levensjaar heeft gedaan (en een hele hoop "echt " joodse vrouwen doet), een pruik werkt dan ook.

Citaat:
Aangzien gij als gelijke wilt behandeld worden, wilt u eigenlijk dat ze u zonder respect behandeld op een denigrerend toontje en blik.
En daar wringt het schoentje. Met die hoofdoek waant een "echte" bekeerlinge zichzelf al ver verheven boven mij, die vuige heiden. Tenzij ze hypocriet dat merkteken van dat onzichtbaar vriendje draagt. Wat het niet beter maakt.

Citaat:
Het probleem is niet de hoofddoek of wat dan ook, wel uw bekrompenheid doorspekt van vooroordelen.
Als U dat zegt, is dat prima. Ik ben een bevooroordeeld, bekrompen man volgens U. Maar ik ben niet hypocriet noch oneerlijk.

En nu gij. U verdedigd hier een jongedame die de keuze heeft gemaakt.
Een doek rond haar hoofd, of een job waar ze blijkbaar toch niet ongeschikt voor was.
Ik vind haar keuze dom. Maar dat is dan ook alleen maar omdat ik maar beperkte gegevens heb.
Oud 10 maart 2011, 06:12   #967
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zou jij dat durven?
Ja.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 06:35   #968
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:

En daar wringt het schoentje. Met die hoofdoek waant een "echte" bekeerlinge zichzelf al ver verheven boven mij, die vuige heiden. Tenzij ze hypocriet dat merkteken van dat onzichtbaar vriendje draagt. Wat het niet beter maakt.
En gij waant u boven haar omdat je niet in "onzichtbare vriendjes" gelooft.

Nog voor ge ze gesproken hebt, hebt ge uw oordeel klaar. Jij denkt dat ze zus en zo over u zou denken terwijl zoals je zelf zegt, weinig gegevens hebt, laat staan een foto hebt gezien ofzo.

Ge kunt toch niet verwachten dat iemand u serieus neemt?
Uhu.
Oud 10 maart 2011, 06:39   #969
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Waarom draagt dat mens een hoofddoek?

Zou ze willen gezien worden zoals andere niet gesluierde mensen?

Misschien is het logischer om de gedachte eens vanaf die zijde te starten, denk je niet?
Neen, dat denk ik niet. Dat is van geen belang, en zijn zelfs je zaken niet.

Wat telt op het werk, is of deze dame haar werk goed doet.
Uit de feiten blijkt dat ze haar werk goed doet. Daar verandert die hoofddoek niets aan.
Blijkbaar verandert alleen de perceptie.
Het is duidelijk dat er bij sommigen wel wat scheelt aan die perceptie!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 06:47   #970
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Stel, er is een ongeluk en ge kunt enkel nog gered worden door een dame met hoofddoek, niemand anders in de buurt.

Ga je vragen of ze eerst haar doek afdoet? Of bloed je maar liever dood dan door een kopvod gered te worden?

Grow up please.
Oud 10 maart 2011, 07:56   #971
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
of je het leuk vindt of niet maar er zijn nu eenmaal talloze jobs waar je kledij weldegelijk van belang is en ca 99% vd werkgevers hechten belang aan het verzogde uiterlijk van hun werknemers.
we kunnen het hebben over politie, verpleegsters, uniformscholen, ...

Citaat:
Uit de feiten blijkt dat ze haar werk goed doet. Daar verandert die hoofddoek niets aan.
hangt ervan af. het is nogal onygiënisch om met een gewone hoofddoek 1 of andere loodzwae operatie it te voeren (hygiene). dan maakt het niet uit hoe goed die moslimchirurg wel of niet is.

het gaat toch allemaal om perceptie
atheist minister beschouwt de hoofddoek als iets buitengewoon speciaals en geeft die dus een hogere positie en plaats als het klakske vd puber. In hoeve hij deze houding op 1 lijn kan bengen met zijn doorgedreven antikatholieke lijn is een andere zaak. Voor elke religie een andere maatstaf hanteren is niet netjes.
voor mij is de hoofddoek een stuk stof en de waarde die je er aan geeft is een privézaak. je hebt geen enkel recht om je eigen waardeoordeel af te gaan dwingen bij bvb je werkgever
is er godsdienstvijheid? uiteraard. die vrijheid geeft je het recht te geloven wat je wil en beschermt je voor vervolging door andersdenkenden.
wil je een bepaald type stof op je kop zetten en geraak je daardoor niet aan een job dan is dat je eigen persoonlijke keuze
De waarde die je aan dat stuk stof hecht is compleet irrelevant, dat is een privezaak.

los daarvan zijn er miljoenen moslima's die zonder hoofddoek door het leven gaan. beweren dat de hoofddoek een religieuze verplichting zou zijn is gewoon een pertinente leugen en een serieuze morele veroordeling/aanval op deze dames.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 08:09   #972
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooroordelen dus. Schaamhaarbedekster is niet enkel een infantiele term, het getuigt van weinig respect, gebaseerd op vooroordelen. Je behandeld en aanziet ze al niet in het begin als gelijk maar verwacht dat wel van iemand anders? Aangzien gij als gelijke wilt behandeld worden, wilt u eigenlijk dat ze u zonder respect behandeld op een denigrerend toontje en blik.

Ik vind schaamhaarbedekster een zeer gepaste term. Het is een feit dat die dames of pubers vinden dat ze hun hoofdhaar moeten bedekken, en die haren dus zien als schaam-haar.

Verder zie ik niet in waarom ik respect moet hebben voor iemand die meent dat ze door een lap stof op haar hoofd te plakken aanduidt dat de mensen die géén lap stof op hun hoofd hebben geplakt als minderwaardig worden beschouwd, wegens "losbanding" "hoerig" "of zelfs : "te verkrachten".

dus ZONDER dat ik het woord schaamhaarbedekster in de mond neem, beledigen die vrouwen mij door gewoon hun uiterlijke kenmerken tentoon te spreiden. Zelfs het puberale tegenstrijdige bekeerlingengedoe van "ik ben als een diamant, en met een diamant loop je ook niet te koop" (waar halen ze het?) enerzijds en anderzijds: "ik wil dat men naar mijn innerlijk kijkt, en niet naar mijn uiterlijk" ( ik zie enkel wat lappen stof, niks innerlijk), is in beide gevallen een tamelijk beledigende houding voor de niet-hoofddoekdraagsters, die dus volgens diezelfde gedachtensprongen
- geen diamant zijn
- wèl met hun schoonheid te koop lopen (spring er maar op)
- enkel uiterlijk hebben en geen innerlijk (?)

En d�*�*r moet ik "respect" voor hebben? Ben je mal man!
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 08:16   #973
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U vergist zich, aangezien onze grondwet duidelijk zegt in artikel 19:
In de kerken dus.
Ik neem aan dat de schrijvers van de grondwet niet bedoelden dat men in de Hema kerkdiensten mocht gaan opdragen.
In zekere zin kan ik de klanten wel begrijpen.
De kans is groot dat die lieve vrouw aan de kassa niet echt opgezet is met sommige inkopen van sommige klanten. Varkensvlees, biertjes, enz. en dat laat ze duidelijk merken door haar kledij.
Waarschijnlijk zou men bij de Hema ook niet opgezet zijn als jij daar met uw hamer en cikel aan de kassa gaat zitten, of een maddam met haar groene vuilzak van de vakbond aan.
Dat de verkoopster aan de stand hoofddoeken er een draagt zou men waarschijnlijk niet erg vinden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 08:23   #974
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
én dat het eenieder vrijstaat die godsdienst vrij en in het openbaar uit te oefenen, zoals onze grondwet zegt.

Dat stipuleert overigens ook de Universele verklaring van de rechten van de mens in artikel 18.
Juist, dus niet verborgen of in het geheim om vervolging te voorkomen.
Oud 10 maart 2011, 08:33   #975
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
wil je op zo n idioot antwoord dat ik reageer
Hij geeft eigenlijk toe dat ze zelf kruipen.
Ze zetten ook op hun hoofd wat hun baas hun gezegd heeft.
Oud 10 maart 2011, 08:56   #976
COCHINILLO
Banneling

Standaard

De hema liegt ?

In DS staat een artikel van Joyce zèlf: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=CT37BCCV

Ik vermoed dat ze uit Hoboken komt. Daar hebben ze die "mijn (verplichte)hoofddoek is mijn vrijheid" mantra uitgevonden bij imam Nordine.
Ineens '"schrijft de islam voor" - WAAR? dat vrouwen enkel hun gezicht en handen mogen laten zien? O ja? volgens de Saoudiers dan toch niet!

Enfin, wat schreef ik nu weer? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=598

Citaat:
Echtgenoot gevolgd
Van Op den bosch voelde zich goed in haar nieuwe omgeving. Ze was nog maar net in Genk komen wonen, en haar verhuis was verteerd. De Antwerpse was haar man gevolgd, een Limburgse Marokkaan die ze via chatberichten op internet had leren kennen.
Citaat:
Ik kon het zo goed met de collega's vinden dat ze vorige maand nog naar mijn trouwfeest zijn gekomen.'
Urban Legend schreef Filo daarop.

Citaat:
'Ik vermoed dat er bij de directie nog meer klachten waren binnengekomen. Twee weken geleden kreeg ik te horen dat ik kans maakte op een vast contract bij Hema. Er was één voorwaarde: zonder hoofddoek. Als ik mijn hoofddoek zou ophouden, zou mijn interim-contract worden stopgezet. Ik weigerde.'
Geeft dit recht op dop dan?
Oud 10 maart 2011, 09:01   #977
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
boycot Hema

Er zijn veeel oproepen!

http://twitter.com/search?q=%23HEMA
Citaat:
Neen, dat denk ik niet. Dat is van geen belang, en zijn zelfs je zaken niet.

Blijkbaar verandert alleen de perceptie.
Het is duidelijk dat er bij sommigen wel wat scheelt aan die perceptie!

Zeer juist, maar kom Hema gaat er schade aan leiden zoveel is zeker, laten we hopen dat ze hun fout gaan toegeven.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 09:03   #978
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat, mijn beste is een leuke ontboezeming. Maar het veranderd geen drol aan de zaak.

Ik ga dezelfde vraag stellen als ik in verschillende variantes gesteld heb aan onze geagiteerde ministe. En om het simpel te houden ga ik het in 2 foto's doen.
Wie van de drie dames mogen we aanwerven als kassierster?

En filosofisch bezig zijn. Wat heeft dat in "godsnaam" te maken met een hoofdoek van een tijdelijk in dienst genomen kassierster?

Ik laat filosofie aan de mensen die een dikker hoofd hebben dan ik. (en ik heb al problemen met een passende lashelm te vinden, en niet omdat de hoofdbanden te groot zijn.)
er is zo'n mop ook hé

maar daar is t altijd de blonde met de dikke ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 09:10   #979
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Zeer juist, maar kom Hema gaat er schade aan leiden zoveel is zeker, laten we hopen dat ze hun fout gaan toegeven.
Kunnen we hier wel spreken van een fout? Heeft een onderneming niet het recht om kledingvoorschriften te hanteren?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 09:13   #980
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Kunnen we hier wel spreken van een fout? Heeft een onderneming niet het recht om kledingvoorschriften te hanteren?
Hema heeft alle recht om een tijdelijk contract niet te verlengen.
Werkneemster kreeg een vast contract aangeboden, met als voorwaarde geen hoofddoek, en dat weigerde ze.

http://content.jobat.be/nl/artikels/...t-contentpromo
ze werd zelfs niet ontslagen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be