Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2021, 15:42   #961
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Hij huivert ervan om Vlaming genoemd te worden.
U bent alweer aan het fantaseren. Zoals dikwijls.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2021 om 15:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 15:42   #962
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik ben adminstratief een Vlaming. Maar ik voel me meer Limburger dan Vlaming. En ben ik zeker adminstratief ook een Belg. Al dat gedoe met het volk 'Vlamingen' is zeer kunstmatig. Eigenlijk zijn de Vlamingen van nu samengeraapte Nederlandstalige Belgen.
Voila. U bent een Vlaming maar u voelt zich niet echt heel erg Vlaming.

Gelukkig ben ik een zeer tolerante Vlaams-nationalist en ijver ik helemaal niet voor celstraffen voor mensen die zich te weinig Vlaming voelen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 15:44   #963
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Daarvoor dient toch de parlementaire onschendbaarheid ?

Ik ben er niet zeker van wat je hiermee bedoelt...
Parlementaire onschendbaarheid is zeker geen absoluut recht : op verzoek van de magistratuur KAN het parlement beslissen die op te heffen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 15:44   #964
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben adminstratief een Vlaming. Maar ik voel me meer Limburger dan Vlaming. En ben ik zeker adminstratief ook een Belg. Al dat gedoe met het Volk 'Vlamingen' is zeer kunstmatig. Eigenlijk zijn de Vlamingen van nu samengeraapte Nederlandstalige Belgen.
Maar uw Limburger zijn is even administratief. Tenzij u zich in de eerste plaats Limburger voelt. En daar is niks mis mee. Sommigen voelen zich Truienaar en nog anderen ligt Zoutenaaie het nauwst aan het hart. Maar die voelen zich niet Belg.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 15:45   #965
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ben er niet zeker van wat je hiermee bedoelt...
Parlementaire onschendbaarheid is zeker geen absoluut recht : op verzoek van de magistratuur KAN het parlement beslissen die op te heffen.
Na bedrijf van misdaden van gemeen recht.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 1 oktober 2021, 15:48   #966
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
doe geen moeite, niemand neemt je hier nog "au serieux"
Maak maar eerst dat u geen uitspraken toedicht aan Voltaire die niet van hem zijn. Want u wordt er niet geloofwaardiger op.
Oud 1 oktober 2021, 15:48   #967
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent alweer aan het fantaseren. Zoals dikwijls.
Neeneen, maar het verschil tussen u en mij is dat u van mij moogt zijn wie en denken wat u wilt, maar dat u en uw kliek mij datzelfde niet gunt. Wie is dan het meest liberaal van ons twee, denkt u?
Oud 1 oktober 2021, 15:49   #968
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Voila. U bent een Vlaming maar u voelt zich niet echt heel erg Vlaming.

Gelukkig ben ik een zeer tolerante Vlaams-nationalist en ijver ik helemaal niet voor celstraffen voor mensen die zich te weinig Vlaming voelen.
Oud 1 oktober 2021, 15:50   #969
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Oei wat erg.

Nee je hebt niks begrepen van die uitspraak. Omdat je het concept "een andere mening" niet begrijpt.

Het punt is immers dat iedereen een voldoende verschillende mening walgelijk vindt.

Jij vindt het walgelijk dat mensen de Jodenexterminatie goed vonden. Maar vele nazi's vinden jouw positie, dat je die Untermenschen NIET wil uitmoorden, walgelijk.

Met andere woorden A heeft een mening X en B heeft een mening Y.

A vindt Y walgelijk. B vindt X walgelijk. Dat betekent niet meer of niet minder dat A en B gewoon sterk verschillen van mening, meer niet. Dat zegt niet dat A "gelijk" heeft of dat B gelijk heeft.

En als men in een maatschappij juist niet elkaar voor rotte vis wil uitmaken zo van "extreem rechtse kakkerlak" en zo, dan moet men AANVAARDEN dat er anderen zijn die meningen hebben die jij walgelijk vindt, en zij moeten aanvaarden dat jij JOUW voor hen walgelijke mening moet kunnen uiten.

En moge de meerderheid kiezen welke de meest populaire mening is van het moment, om zijn wettelijk kader op te baseren, zonder de mensen die de minderheidsmening hebben, voor rotte vis uit te maken ; want het kan zijn dat we volgende keer hun mening als meerderheid vinden.

Kijk, ik vind alle ecologisch "we moeten de planeet redden" lulkoek walgelijk. Maar toch zal ik geen wet willen doorvoeren, de dag dat ik aan de macht ben, die zo een uitspraken een misdrijf maken he. Want het kan goed zijn dat de meerderheid ooit toch aan die volgens mij walgelijke ideeen gaat meedoen. Maar zij moeten ook mijn mening "we leven het nu allemaal op" aanvaarden ook al vinden zij dat walgelijk.

Het is pas als we dat NIET doen, en elkaar schandalige misbaksels gaan noemen, dat, zoals je vreest, iedereen iedereen voor rotte vis gaat uitmaken.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 15:50   #970
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maak maar eerst dat u geen uitspraken toedicht aan Voltaire die niet van hem zijn. Want u wordt er niet geloofwaardiger op.
Stop met trollen aub. Als verwijten maken uw enige argumentatie is, ga dan aub vissen.
Oud 1 oktober 2021, 15:53   #971
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neeneen, maar het verschil tussen u en mij is dat u van mij moogt zijn wie en denken wat u wilt, maar dat u en uw kliek mij datzelfde niet gunt. Wie is dan het meest liberaal van ons twee, denkt u?
Dat zal wel. Nog niet zo heel heel lang geleden dreigde u verholen mij te rapporteren bij de moderatie. Net als u kompaan. En dan maar hier een hoge boom opzetten over absolute vrijheid van mening, maar wel als het effe kan rapporteren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2021 om 15:57.
Oud 1 oktober 2021, 15:55   #972
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal wel. Nog niet zo dreigde u verholen mij rapporteren bij de moderatie. Net als u kompaan. En dan maar hier een hoge boom opzetten over absolute vrijheid van mening, maar wel als het effe kan rapporteren.
Vrije meningsuiting heeft niets te maken met forumregels.

Vrije meningsuiting gaat over de verhouding burger en staat.
Oud 1 oktober 2021, 15:58   #973
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zal wel. Nog niet zo dreigde u verholen mij te rapporteren bij de moderatie. Net als u kompaan. En dan maar hier een hoge boom opzetten over absolute vrijheid van mening, maar wel als het effe kan rapporteren.
Forumreglement geldt niet voor u? Alleen voor anderen?
Oud 1 oktober 2021, 15:59   #974
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zal wel. Nog niet zo heel heel lang geleden dreigde u verholen mij te rapporteren bij de moderatie. Net als u kompaan. En dan maar hier een hoge boom opzetten over absolute vrijheid van mening, maar wel als het effe kan rapporteren.
Ik heb nog nooit iemand gerapporteerd zoals u dat noemt. Ik zou niet weten hoe. Vertel .ij het eens. Dan kan ik u een pleziertje doen.
Oud 1 oktober 2021, 16:00   #975
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:

Vwala
Oud 1 oktober 2021, 16:00   #976
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit iemand gerapporteerd zoals u dat noemt. Ik zou niet weten hoe. Vertel .ij het eens. Dan kan ik u een pleziertje doen.
Op het driehoekje rechts onderaan de naam (die bij de post vermeld staat).
Oud 1 oktober 2021, 16:01   #977
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U geeft dus toe dat op dit forum geen absolute vrijheid van mening is. Dat is toch al een pluspunt. Vrijheid van mening gaat zeker niet altijd of louter over de verhouding burger en staat. Vrijheid van mening gaat ook over de verhouding van burger tot burger. Vrijheid van m en ing is de vrijheid om zijn mening te zeggen over de staat, de politiekers, de koning, uw gebuur, uw vrouw en noem maar op.

Dat is wat u zelf poneerde door akkoord te gaan met de slogan van de pseudo-Voltaire.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2021 om 16:04.
Oud 1 oktober 2021, 16:04   #978
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U geeft dus toe dat op dit forum geen absolute vrijheid van mening is. Dat is toch al een pluspunt. Vrijheid van mening gaat zeker niet altijd of louter over de verhouding burger en staat. Vrijheid van mening gaat ook over de verhouding van burger tot burger.
Een forum kan regels bepalen.

Net zoals bijvoorbeeld een online game kan bepalen dat bepaalde scheldwoorden worden gefilterd.

Dat heeft niets met de grondwettelijk verankerde vrijheid van meningsuiting te maken.
Oud 1 oktober 2021, 16:05   #979
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een forum kan regels bepalen.

Net zoals bijvoorbeeld een online game kan bepalen dat bepaalde scheldwoorden worden gefilterd.

Dat heeft niets met de grondwettelijk verankerde vrijheid van meningsuiting te maken.
En zo kan de maatschappij dit ook. En dat doet ze ook. Laster en eerroof, racistische uitspraken, enz , zijn strafbaar. Allemaal beperkingen van de vrije meningsuiting.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2021 om 16:07.
Oud 1 oktober 2021, 16:06   #980
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U geeft dus toe dat op dit forum geen absolute vrijheid van mening is. Dat is toch al een pluspunt. Vrijheid van mening gaat zeker niet altijd of louter over de verhouding burger en staat. Vrijheid van mening gaat ook over de verhouding van burger tot burger. Vrijheid van m en ing is de vrijheid om zijn mening te zeggen over de staat, de politiekers, de koning, uw gebuur, uw vrouw en noem maar op.
uiteraard, maar hier zit u nog altijd op een privaat forum en zijn het de eigenaars van dit forum die bepalen wat u allemaal mag zeggen. Als u mij morgen op straat tegenkomt mag u mij uitschelden voor rotte vis, maar hier mag dit niet van de eigenaren van dit forum. Dat is hun goed recht om dat te bepalen en als u het daar niet mee eens bent kan u altijd wegblijven van dit forum. Het is echter wel zo dat de staat zich helemaal niet te moeien heeft in wat ik al dan niet kan en mag zeggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be