Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 9 november 2007, 02:12   #81
Superlux
Partijlid
 
Superlux's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Locatie: Bruxsel
Berichten: 295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Leterme gebruikte BDW om stemmen te halen en weer aan de macht te komen en het heeft vele weken geduurd, maar uiteindelijk kan men die cactus in de broek weer dumpen.
Het duurt natuurlijk enige tijd want de onnozele Vlaamsgezinde ganzen zoals Bogaert in zijn partij mogen natuurlijk niet meteen merken dat de staatshervorming van de CD&v er alleen maar was om stemmen te halen en dus eigenlijk om te lachen was.
Dat zou wel bijzonder cynisch zijn. Volgens mij heeft Leterme het geheel niet goed doordacht. Met een andere strategie had hij veel meer kunnen bereiken, zonder alle heisa in de media. Als er iemand heeft gefaald, is het Leterme zelf. Ik ben geen fan van De Wever, maar een mens zou nog medelijden krijgen.
Superlux is offline  
Oud 9 november 2007, 02:21   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Ik ben geen fan van De Wever, maar een mens zou nog medelijden krijgen.
Ik niet.
Ik en veel andere forumleden hier hebben al van in het begin gezegd dat eens CD&V de N-VA niet meer nodig had ze een trap onder hun kont zouden krijgen.
Eens tjeef altijd tjeef had hij moeten weten.
daiwa is offline  
Oud 9 november 2007, 07:44   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik niet.
Ik en veel andere forumleden hier hebben al van in het begin gezegd dat eens CD&V de N-VA niet meer nodig had ze een trap onder hun kont zouden krijgen.
Eens tjeef altijd tjeef had hij moeten weten.
Inderdaad, de CD&V blijft blijkbaar de partij van het gebroken woord. Alles voor de macht, desnoods gooit men alle verkiezingsbeloften, alle stoere taal eens gesproken in de prullenmand. Als men maar de vetpotten kan zitten!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 november 2007, 07:46   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Dat zou wel bijzonder cynisch zijn. Volgens mij heeft Leterme het geheel niet goed doordacht. Met een andere strategie had hij veel meer kunnen bereiken, zonder alle heisa in de media. Als er iemand heeft gefaald, is het Leterme zelf. Ik ben geen fan van De Wever, maar een mens zou nog medelijden krijgen.
Welke "andere strategie"?

Ik zie trouwens niet in waarom Leterme gefaald heeft: hij heeft alsnog redelijke voorstellen op tafel gelegd om bijvoorbeeld de stemming uit de weg te gaan. De Franstaligen verkozen evenwel om de avond voor de stemming niet meer te spreken over die voorstellen. Reynders trok naar Luik voor een of andere receptie, en Maingain orakelde ergens op een andere plaats waar hij Leterme al voor al het vuil van de straat uitmaakte.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 november 2007, 07:47   #85
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke "andere strategie"?

Ik zie trouwens niet in waarom Leterme gefaald heeft: hij heeft alsnog redelijke voorstellen op tafel gelegd om bijvoorbeeld de stemming uit de weg te gaan. De Franstaligen verkozen evenwel om de avond voor de stemming niet meer te spreken over die voorstellen. Reynders trok naar Luik voor een of andere receptie, en Maingain orakelde ergens op een andere plaats waar hij Leterme al voor al het vuil van de straat uitmaakte.
Ze moesten niet meer onderhandelen, het toneelstuk was al geschreven
straatrue is offline  
Oud 9 november 2007, 07:47   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Leterme heeft niets gerealiseerd van zijn beloften:
geen splitsing van BHV voor start regering (en wellicht nooit splitsing) en ook geen grote staatshervorming.

Bovendien heeft men N-VA een serieus probleem opgezadeld; kartel verlaten of in regering zonder staatshervorming blijven.
Bijna zeker tweespalt in die partij en de kiezers van die partij zullen zeker splitsen.

Leterme heeft op alle vlakken verloren: geen BHV oplossing, geen grote vis in de pan van BDW en zijn kartelpartner wordt de keel toegenepen.
Tot op heden heeft Leterme nog nergens verloren. 't Verlies komt er pas als men bereid zal zijn in een regering te stappen zonder staatshervorming.

Eigenlijk staan we nog steeds even ver: de Vlaamse partijen willen een staatshervorming, de Franstaligen zeggen neen. Eigenlijk zitten we aan het beginpunt. Nogmaals.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 november 2007, 07:48   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ze moesten niet meer onderhandelen, het toneelstuk was al geschreven
Dat kan best, en dat bewijst dus dat de Franstaligen om hun macht in België te behouden nog steeds kunnen steunen op goede banden met het koningshuis.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 november 2007, 07:49   #88
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat kan best, en dat bewijst dus dat de Franstaligen om hun macht in België te behouden nog steeds kunnen steunen op goede banden met het koningshuis.
Het is in het leven belangrijk om goede vrienden te hebben
straatrue is offline  
Oud 9 november 2007, 07:49   #89
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

zelfs goede machtige vrienden
straatrue is offline  
Oud 9 november 2007, 07:54   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Het is in het leven belangrijk om goede vrienden te hebben
En daarmee toont de koning dat hij een koning is voor de Franstaligen, een staatshoofd dat zich helemaal niet neutraal, boven de partijen en voor alle gemeenschap inzet. Hij steunt de Franstalige verzuchtingen en gaat manifest in tegen de Vlaamse.

Geen verstandige zet dus voor het imago van het koningschap onder de Vlamingen. Nu, mij niet gelaten natuurlijk.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 november 2007, 07:56   #91
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En daarmee toont de koning dat hij een koning is voor de Franstaligen, een staatshoofd dat zich helemaal niet neutraal, boven de partijen en voor alle gemeenschap inzet. Hij steunt de Franstalige verzuchtingen en gaat manifest in tegen de Vlaamse.

Geen verstandige zet dus voor het imago van het koningschap onder de Vlamingen. Nu, mij niet gelaten natuurlijk.
De steun vanuit VL was hij toch al kwijt.
straatrue is offline  
Oud 9 november 2007, 07:57   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De steun vanuit VL was hij toch al kwijt.
En?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 november 2007, 08:04   #93
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En?
Dus aan die kant toch niets meer te verliezen
straatrue is offline  
Oud 9 november 2007, 08:06   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Dus aan die kant toch niets meer te verliezen
Dus bevestigt u nu wat ik al eerder schreef: de koning is niet langer de koning van alle Belgen, maar alleen van de Franstaligen geworden.

Bijgevolg is het ook passend dat de Vlamingen een krachtig njet uitspreken tegen deze koninklijke nota die slechts de Franstaligen omarmt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 november 2007, 08:07   #95
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dus bevestigt u nu wat ik al eerder schreef: de koning is niet langer de koning van alle Belgen, maar alleen van de Franstaligen geworden.

Bijgevolg is het ook passend dat de Vlamingen een krachtig njet uitspreken tegen deze koninklijke nota die slechts de Franstaligen omarmt.
CD&V is al blij met de nota en nu ben ik weg. Daaag
straatrue is offline  
Oud 9 november 2007, 08:08   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
CD&V is al blij met de nota en nu ben ik weg. Daaag
CD&V heeft nog geen publieke verklaring afgelegd. Hoe kunt u dus nu al weten of de CD&V ermee akkoord gaat?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 november 2007, 08:09   #97
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dus bevestigt u nu wat ik al eerder schreef: de koning is niet langer de koning van alle Belgen, maar alleen van de Franstaligen geworden.

Bijgevolg is het ook passend dat de Vlamingen een krachtig njet uitspreken tegen deze koninklijke nota die slechts de Franstaligen omarmt.
Maar geef die man toch niet het krediet dat hem gewoon niet toekomt! Onzen Berre is niet meer als de boodschapper, een postbode zeg maar, die verklaart wat anderen (Leterme, en andere oranje-blauwen) hem inlepelen! Als dat niet zo was, zouden wehet nu hebben over het ontslag als informateur van Mr. 800.000 volt!
den ambetantsten is offline  
Oud 9 november 2007, 08:30   #98
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

woord is verbroken! (zie cd&v maakt bocht)
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 9 november 2007, 08:35   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Maar geef die man toch niet het krediet dat hem gewoon niet toekomt! Onzen Berre is niet meer als de boodschapper, een postbode zeg maar, die verklaart wat anderen (Leterme, en andere oranje-blauwen) hem inlepelen! Als dat niet zo was, zouden wehet nu hebben over het ontslag als informateur van Mr. 800.000 volt!
Ik geef de symbolen de betekenis die symbolen hebben. Als de koning steeds weer door de belgicisten opgevoerd wordt als "brug tussen de gemeenschappen", "bindmiddel van België", "koning voor en van alle Belgen", dan moet hij zich ook zo gedragen.

Hij doet dat evenwel niet: in zijn politieke uitingen is hij de koning van de Franstaligen, ongeacht wie hem deze zaken ook inlepelt. En natuurlijk wordt nu duidelijk dat Leterme uit de stal komt van de oude CVP: de partij van de woordbreuk. Volgende keer zal Leterme 800.000 keren afgerekend worden op zijn ommekeer en het insliken van zijn dure verkiezingsbeloften!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 november 2007, 08:35   #100
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Toch prachtig he, hoe het Vlaamse front (???) weer hopeloos en hulpeloos uitgeteld in de netten ligt, terwijl aan Franstalige kant iedereen (min of meer, toegegeven) aan hetzelfde zeel trekt. Vlaanderen krijgt wat het verdient, een anti-Vlaams beleid met een anti-Vlaamse regering. Gelukkig wordt dit op termijn wel weer omgebogen in een anti-Belgische radicalisering!
den ambetantsten is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be