Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 22 januari 2009, 00:29   #81
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Bovendien, als jij in het leger geweest zou zijn, zou je moeten weten dat pakweg 1500 doden, belachelijk weinig is op het totale aantal Palestijnen in Gaza.
Nee meneer voor wat ik weet ,en vooral wat ikzelf heb meegemaakt,deze tragedie had voor de onschuldige burgerbevolking wel best voor een groot deel te vermijden zijn geweest...

En vergeet U natuurlijk die pakweg 4000 gewonden te vermelden....

Ik meet het aantal onschuldige slachtoffers af aan het aantal schuldige die er gevallen zijn mijn beste...

En die balans is volkomen negatief....

Israel heeft een der beste eenheden in zijn dienst....Hun commando's, door en door getrainde soldaten die de situatie ter plaatse correct in kunnen schatten,en er naar handelen ook zonder al te véél onnodige slachtoffers te veroorzaken...
En natuurlijk hadden er dan wel enkelen méér gesneuveld dan die tien van dit moment...

Maar zij hadden mij dan op deze wijze ervan kunnen overtuigen dat desondanks alles de veiligheid van de palestijnse modale burger een van de items was waar zij een beslissende rol in konden spelen...

En nu gebeurde dat niet mijn beste, wals alles maar plat,net alsof er in dat dichtbevolkt gebied alléén maar hamasstrijders aanwezig waren....

Zo kweek je haat aan de overzijde, iets wat U maar niet lijkt te begrijpen....
Svennies is offline  
Oud 22 januari 2009, 07:49   #82
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nee meneer voor wat ik weet ,en vooral wat ikzelf heb meegemaakt,deze tragedie had voor de onschuldige burgerbevolking wel best voor een groot deel te vermijden zijn geweest...

En vergeet U natuurlijk die pakweg 4000 gewonden te vermelden....

Ik meet het aantal onschuldige slachtoffers af aan het aantal schuldige die er gevallen zijn mijn beste...

En die balans is volkomen negatief....

Israel heeft een der beste eenheden in zijn dienst....Hun commando's, door en door getrainde soldaten die de situatie ter plaatse correct in kunnen schatten,en er naar handelen ook zonder al te véél onnodige slachtoffers te veroorzaken...
En natuurlijk hadden er dan wel enkelen méér gesneuveld dan die tien van dit moment...

Maar zij hadden mij dan op deze wijze ervan kunnen overtuigen dat desondanks alles de veiligheid van de palestijnse modale burger een van de items was waar zij een beslissende rol in konden spelen...

En nu gebeurde dat niet mijn beste, wals alles maar plat,net alsof er in dat dichtbevolkt gebied alléén maar hamasstrijders aanwezig waren....

Zo kweek je haat aan de overzijde, iets wat U maar niet lijkt te begrijpen....
En u lijkt maar niet te begrijpen dat in een democratisch stelsel, de bevolking net zo goed verantwoordelijk is voor haar regering als de regering voor haar bevolking.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2009, 08:55   #83
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

U vindt dus dat de israelische bevolking die Qassam-raketten verdiend heeft?
driewerf is offline  
Oud 22 januari 2009, 09:02   #84
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
.

Bovendien, als jij in het leger geweest zou zijn, zou je moeten weten dat pakweg 1500 doden, belachelijk weinig is op het totale aantal Palestijnen in Gaza.
En dat zijn dan uitspraken van een diepgelovig christen. Men zou om minder zijn christelijk geloof afvallen als men zulke praat hoort.

Dat is zoals met Bush, een 'newborn christian'. Zijn mond vol hebben over 'compassion' en terzelfde tijd duchtig martelpraktijken toestaan op Guntanamo.

Dubbele moraal dat christelijk geloof. Dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo zijn.

Laatst gewijzigd door system : 22 januari 2009 om 09:03.
system is offline  
Oud 22 januari 2009, 09:15   #85
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En dat zijn dan uitspraken van een diepgelovig christen. Men zou om minder zijn christelijk geloof afvallen als men zulke praat hoort.

Dat is zoals met Bush, een 'newborn christian'. Zijn mond vol hebben over 'compassion' en terzelfde tijd duchtig martelpraktijken toestaan op Guntanamo.

Dubbele moraal dat christelijk geloof. Dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo zijn.
Paulus is het stadium van schaamte al lang gepasseerd.
Another Jack is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:12   #86
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Opdat de zelfmoordaanslagen en raketaanvallen zouden stoppen.

Mag ik eens iets vragen?

Wat heeft de Hamas gedaan als teken van goede wil naar een periode van vrede, voor en met Israël?

Paulus.
En zijn die gestopt? net na het éénzijdig staakt het vuren waren er nog raketten

Hamas bestaat niet voor israel, ze willen er niet mee praten, ze zijn ondanks hun democratische verkiezing door het volk lucht voor israel.
Als je als staat zelfs het de facto bestaan van je vijand niet erkent, wat wil je dan voor goodwill creeeren langs die kant. Stuisvogelpolitiek van israel als je het mij vraagt.

Vandaar de éénzijdige maatregelen aan beide kanten. Afwachten als het staakt het vuren van Hamas eindigt, of heel dat bloedbad iets veranderd heeft.
spherelike is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:13   #87
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Israel bestaat ook niet voor hun dus wat is je punt.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:23   #88
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Israel bestaat ook niet voor hun dus wat is je punt.
Israel moet zich terugtrekken uit de bezette gebieden en ophouden nederzettingen te bouwen op Palestijnse grond. Dit vraagt ook de internationale gemeenschap. Laat ons daar maar eens mee beginnen.

Israel heeft niets, maar dan ook niets gewonnen met de raid op het Getto van Gaza. Integendeel. Het heeft wereldwijd veel krediet verloren, omdat de Israelische joden zich -voor de zoveelste keer- weer eens hebben laten zien zoals ze zijn. Hardvochtig en zonder het minste respect voor het menselijk leven.

Laatst gewijzigd door system : 22 januari 2009 om 12:26.
system is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:26   #89
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Hamas bestaat niet voor israel, ze willen er niet mee praten, ze zijn ondanks hun democratische verkiezing door het volk lucht voor israel.
Als je als staat zelfs het de facto bestaan van je vijand niet erkent, wat wil je dan voor goodwill creeeren langs die kant. Stuisvogelpolitiek van israel als je het mij vraagt..
en dat terwijl het Israel zelf is die Hamas steunde tegen de PLO.


Citaat:
of heel dat bloedbad iets veranderd heeft
tuurlijk, Hamas komt er gesterkt uit. bovendien zal Israel nu meer en meer de Gaza moeten vrijgeven, en het is nog maar zeer de vraag of waarnemers Hamas zullen kunnen beletten ernstig te herwapenen.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:26   #90
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Mijn repliek was niet wat Israel kan en moet doen.
Wel over het negeren van Hamas.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:33   #91
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Het was niet de enige mogelijkheid, maar het was wel de enige mogelijkheid die nog overbleef.

.

Dat geloof je toch zelf niet, even creatief nadenken volstaat. Die flutraketjes dragen maar een paar km.
Had israel een bufferzone, een niemandsland gemaakt zodat die raketjes gewoon niet meer tot aan de bevolking konden komen.
Ze konder en zelfs nog internationaal mee scoren. Waar die raketjes neerkwamen is palestijns gebied, ontruim dat en laat het leeg, beloof dat je het aan de palestijnen teruggeeft bij een definitieve en door alle partijen aanvaarde overeenkomst.

Voor de tunnels:

Maak op de grens een strook van een paar meter vrij, voor israel geen enkel probleem, wat dat hebben ze nu in gaza gedaan, dwars door bebouwd gebied.

Laat in die bewaakte zone automatische wagentjes rijden met apparatuur om holtes in de grond op te sporen. Grijp ter plekke in als een holte gedetecteerd wordt.

Waarschijnlijk zijn mijn oplossingen nog niet echt wat het zou moeten zijn om tot een definitieve oplossing te komen, maar het zou in ieder geval onschuldig bloedvergieten voorkomen en op veel meer begrip kunnen rekenen als een soort zelfverdediging.

Ik heb het hier nog niet gepost, maar mijn persoonlijk idee is, dat isreal gemiddeld om de 4 jaar alle platgooit wat de palestijnen ondertussen opgebouwd hebben, talloze onschuldige burgerslachtoffers maakt, waarvoor ze telken wel een aanleiding vinden (ik verdenk ze er zelfs van die op het gepaste moment uit te lokken). Hun uiteindelijke doel denk ik, is het murw bombarderen van de palestijen, zodat ze van pure miserie uiteindelijk akkoord gaan met een voor isreal gunstige gebiedsregeling. Een heel bedenkelijke methode als je het mij vraagt. En een nog belangrijker vraag: houden de palestijnen het nog vol, en hoe lang nog voor ze breken onder de barbarij
spherelike is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:38   #92
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Hun uiteindelijke doel denk ik, is het murw bombarderen van de palestijen, zodat ze van pure miserie uiteindelijk akkoord gaan met een voor isreal gunstige gebiedsregeling. Een heel bedenkelijke methode als je het mij vraagt. En een nog belangrijker vraag: houden de palestijnen het nog vol, en hoe lang nog voor ze breken onder de barbarij
een volk dat dergelijke israelische barbarijen al 60 jaar uithoudt, kan je niet breken. opmerkelijk weerstandig, dat was ook Ramsey Nasr zijn punt, men heeft de Palestijnse taaiheid ontzettend onderschat. Ze laten zich NIET door Israel uit de geschiedenis schrijven of wegbombarderen.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 22 januari 2009 om 12:41.
roodhaar is offline  
Oud 22 januari 2009, 16:00   #93
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Israel bestaat ook niet voor hun dus wat is je punt.
Dit is bewijsbaar onjuist. Kijk maar in de draad van wat hamas eigenlijk wil. Daar wordt in de bijgevoegde filmpjes israel bij naam genoemd, als vijand.
Bij mijn weten weigert Hamas geen gesprekken met Israel. Het tegendeel mag u me aantonen.
Israel daarentegen eiste steeds een tussenpersoon bij onderhandelingen in egypte, en wil vertegenwoordigers van Hamas niet ontmoeten. Omslachtige struisvogelpolitiek als je het mij vraag. Kijk je tegenstander recht in de ogen, en verdraag dat hij het zelfde doet. Alleen zo is er uit te geraken.
Israel hanteert nog steeds de slogan: "zeg het met bommen" en is daardoor geen haar beter als de terroristen die ze zeggen te bestrijden.

Laatst gewijzigd door spherelike : 22 januari 2009 om 16:03.
spherelike is offline  
Oud 22 januari 2009, 16:16   #94
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Niet ontwijken mijn beste!!!!!

Oefent israel de facto controle uit over GAZA ja of neen.

Daarna kunnen we het hebben over hoe, binnen de gevangenis, of enkel op de muur er rond.
Ik heb al geantwoord. Het antwoord is duidelijk neen.

Het is u die ontwijkt.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 22 januari 2009, 17:05   #95
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik heb al geantwoord. Het antwoord is duidelijk neen.

Het is u die ontwijkt.
Te gek om los te lopen, inkonsekwentie ten top.

U weerlegt geen enkele van de door mij opgesomde controles, maar blijft zonder enig argument beweren dat istrael niet controleert.

Gewoon een ja niet durven onder ogen zien, want dan zou je inderdaad moeten besluiten dat israel een schurkenstaat is die zich tegen de burgers keert die onder haar controle vallen.

U bent van het type "neen er zijn geen amerikanen in bagdad" terwijl op de achtergrond de tanks binnenreden. Comical ali zionistische versie.

Laatst gewijzigd door spherelike : 22 januari 2009 om 17:06.
spherelike is offline  
Oud 22 januari 2009, 17:07   #96
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Te gek om lostelopen, inkansekwentie ten top.

U weerlegt geen enkele van de door mij opgesomde controles, maar blijft zonder enig argument beweren dat istrael niet controleert.

Gewoon een ja niet durven onder ogen zien, want dan zou je inderdaad moeten besluiten dat israel een schurkenstaat is die zich tegen de burgers keert die onder haar controle vallen.

U bent van het type "neen er zijn geen amerikanen in bagdad" terwijl op de achtergrond de tanks binnenreden. Comical ali zionistische versie.
Als Israel Gaza controleert, hoe komt het dan dat Israel vanuit Gaza beschoten wordt? Dat Hamas daar alle controleert?

U bent gewoon niet goed wijs.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 22 januari 2009, 17:14   #97
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Als Israel Gaza controleert, hoe komt het dan dat Israel vanuit Gaza beschoten wordt? Dat Hamas daar alle controleert?

U bent gewoon niet goed wijs.
Voor 't laatste zinneke verdient ge een driehoekje. Maar je gaat 't van mij niet krijgen omdat het zo mooi illustreert dat je zonder 'munitie' zit.

En over de eerste twee zinnen. Ja Israël controleert. Mocht dat niet zo zijn dan zou Hamas (en dat is verdorie maar gelukkig niet zo) met dezelfde en moderne wapens als Israël strijden. Of denk je dat Hamas nu F16's en tanks kan binnen smokkelen? Niet eens geneesmiddelen, geez.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 22 januari 2009, 17:17   #98
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
is

Je vergist je voor 100%.


(ik van hou wel van die stijl, één klein prutserig zinnetje van een coherente uiteenzetting in citaat zetten, en daarop zweverig commentaar geven, en dat verkopen voor inhoudelijk. 'k Moet dat meer doen.)
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 22 januari 2009, 17:18   #99
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Voor 't laatste zinneke verdient ge een driehoekje. Maar je gaat 't van mij niet krijgen omdat het zo mooi illustreert dat je zonder 'munitie' zit.

En over de eerste twee zinnen. Ja Israël controleert. Mocht dat niet zo zijn dan zou Hamas (en dat is verdorie maar gelukkig niet zo) met dezelfde en moderne wapens als Israël strijden. Of denk je dat Hamas nu F16's en tanks kan binnen smokkelen? Niet eens geneesmiddelen, geez.
Hoe men toch feiten kan blijven ontkennen. Het is gewoon hilarisch.

Geneesmiddelen worden in ruime voorraden aangevoerd in Gaza.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 22 januari 2009, 17:23   #100
ItalianStallion
Vreemdeling
 
ItalianStallion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En u lijkt maar niet te begrijpen dat in een democratisch stelsel, de bevolking net zo goed verantwoordelijk is voor haar regering als de regering voor haar bevolking.

Paulus.

Deze stelling vind ik redelijk oppervlakkig. Was alles maar zo duidelijk. We hadden hier niet gezeten.
ItalianStallion is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be