Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2006, 22:10   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Je vergeet het belangerijkste denk ik...
M'n mikt nooit in de richting van een huis en dan pas +150m van het huis er is volgens mij wel een verschil!
Dat hoop ik ook.
Maar daar gaat het wel over en u ontkent het niet echt.
Citaat:
Art. 8 § 1. Een algemene beperking geldt t.o.v. woningen of andere gebouwen: het is verboden op minder dan 150m van deze laatste vuurwapens af te vuren, in de richting van de woningen of gebouwen.
Volgens Jantje geldt dat zelfs voor kogelgeweren en dat is ronduit misdadig mocht dat zo zijn.
Zelf geloof ik het niet echt, jacht op reewild is immers niet toegelaten op kleine percelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 00:42   #82
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat hoop ik ook.
Maar daar gaat het wel over en u ontkent het niet echt.

Volgens Jantje geldt dat zelfs voor kogelgeweren en dat is ronduit misdadig mocht dat zo zijn.
Zelf geloof ik het niet echt, jacht op reewild is immers niet toegelaten op kleine percelen.
Voor kogelgeweren gelden er andere beperkingen.
En in een uitzonderlijk geval mag er tot op minimaal 200meter van een woning gejaagd worden met een kogelgeweer.
En dan zou het enkel voor de bestrijding mogen van bepaalde soorten.

Enfin, voor de geintresseerden neem de jachtwetgeving is grondig door...ik heb ze zonet vluchtig doorgenomen en bovenstaande is wat ik eruit afleid.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 00:50   #83
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Voor kogelgeweren gelden er andere beperkingen.
En in een uitzonderlijk geval mag er tot op minimaal 200meter van een woning gejaagd worden met een kogelgeweer.
En dan zou het enkel voor de bestrijding mogen van bepaalde soorten.

Enfin, voor de geintresseerden neem de jachtwetgeving is grondig door...ik heb ze zonet vluchtig doorgenomen en bovenstaande is wat ik eruit afleid.
Kon je het dan niet eens voor ons quoten?
Niet iedereen heeft zin om heel de jachtwet in te studeren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 01:26   #84
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kon je het dan niet eens voor ons quoten?
Niet iedereen heeft zin om heel de jachtwet in te studeren.
Wel, volgens mijn beperkte research dat ik heb gedaan ben ik tot volgende vaststelling gekomen.

Het jagen met kogelgeweren mag enkel op grof wild gebruikt worden.
En de plaatsen om op grof wild te jagen worden dan weer gereglementeerd.
En deze zijn zeker niet in de buurt van huizen.
Maar in een wetsartikel dat ik gelezen heb mag de wilde kat bestreden/bejaagd worden met een kogelgeweer tot op 200meter van een huis volgens (tenminste als ik het gebeuren goed interpreteer) :

§ 8. De bestrijding van verwilderde katten met het geweer mag enkel indien andere pijnloze diervriendelijke oplossing om de verwilderde katten te vangen hebben gefaald, voor zover een afstand wordt gerespecteerd van minstens 200 meter van bewoonde woningen en voor zover in het erkend wildbeheerplan opgenomen is welke andere oplossingen en diervriendelijke middelen hiervoor gebruikt zijn of zullen worden. Voor de bestrijding van verwilderde katten is voor het jachtseizoen 2003-2004 de vereiste inzake het erkend wildheerplan niet nodig.

Bron : 18 juli 2003 - Besluit van de Vlaamse regering betreffende de jacht in het Vlaamse Gewest voor de periode van 1 juli 2003 tot 30 juni 2008 (Belgisch Staatsblad 28 juli 2003)

Anyway, ik ga het eens navragen bij enkele bevriende jagers op de schietclub.
Dan ga ik het met zekerheid weten, morgen ga ik nog eens gaatjes maken...dus als ze er zijn zet ik het hier zeker morgenavond.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 28 november 2006 om 01:29.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 07:48   #85
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Meneer is intelectueel?


Wie liet er de vos vrij in onze bossen? Hoe komt het dat er nu geen vliegend wild meer rondloopt?

Het weinige wild dat nog rondloopt in ONZE bossen is er dankzij natuurbehoud van deze "zatlappen" en "stroopers"...
tss haakjes zou ik vlug even opzoeken wat het verschil is tussen een jager en een strooper want u lijkt het nog niet helemaal door te hebben!

Anders kan elke jager die een boete krijgt van de boer op wiens land teveel van zijn oogst werd opgegeten eens die boete opsturen naar U dan zal meneer misschien nog lachen...

en btw een patrijs laat je niet los in een bos meneer de kenner! Dus je bevestigd dat er eerst semi-gekweekte dieren losgelaten worden om ze vervolgens af te schieten als tamme kippen? Of dat nu fazanten in een bosrand is of patrijzen in hoog gras, doet er mij even niet toe, het gaat mij om het principe.
Dus volgens u was de vos twee eeuwen terug geen inheems dier? Hmm...u bent 'jager' of hebt u last van een slecht collectief langetermijngeheugen? Weet u ook hoe het komt dat het de vos was verdwenen in onze streken? Niet door hondsdolheid hoor...

Dus u denkt dat het natuurlijk evenwicht, zelfs in een klein areaal aan natuurgebied als dat in Vlaanderen het niet kan redden zonder de ingreep van deze 'natuurvrienden'. Die ook wel eens duivenkarrousels durven gebruiken om duiven te misleiden. Van een 'eerlijk' gevecht tussen mens en dier gesproken. Ben je nu niet hypocriet om te durven stellen dat het oogmerk van jagers die vossen neerleggen en roofvogels vergiftigen dit doen om 'het natuurlijk evenwicht te herstellen'? Het natuurlijk evenwicht herstelt zichzelf heus zo ook wel hoor. Van ecologie heb jij anders ook niet veel kaas gegeten. Durf je niet te erkennen dat de reden waarom ze het niet hebben op deze natuurlijke predatoren in feite is omdat ze ze zien als concurrenten in de jacht op klein wild?

En wat het verschil is tussen 'jagers' en 'stropers', wel dat is mij ook niet altijd even duidelijk, hoe zou dat komen zeg...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Het gaat wel degelijk over 98,7 % dna overeenkomst , en dat is een bewijs ?
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .

Laatst gewijzigd door genehunter : 28 november 2006 om 07:51.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 08:52   #86
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Dus je bevestigd dat er eerst semi-gekweekte dieren losgelaten worden om ze vervolgens af te schieten als tamme kippen? Of dat nu fazanten in een bosrand is of patrijzen in hoog gras, doet er mij even niet toe, het gaat mij om het principe.
Neen! Want het schijnt dat dat een misdrijf is in ons vlaanderen-land ; dus doet men dat ook niet he...
Tamme kippen afschieten waarom zou je dat nu doen; dan heb geen eieren meer...
UW principe meneer steunt op een hoop (met uw eigen woorden) groene achterbaksheid! Was uw peper steak gisteren lekker? En hoe was uw foie gras met kerstmis vorig jaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Dus volgens u was de vos twee eeuwen terug geen inheems dier? Hmm...u bent 'jager' of hebt u last van een slecht collectief langetermijngeheugen? Weet u ook hoe het komt dat het de vos was verdwenen in onze streken? Niet door hondsdolheid hoor...
hondsdolheid of niet u vergeet uw eigen ** ; afblijven is de boodschap of is dat enkel van toepassing voor enkele zaken?
Gaan we gaan ontkennen dat de groene vingers bij ons een paar vossen zijn komen lossen die er niet hadden moeten zijn?(net zoasl in Australië trouwens) En die nu onze contrijen overweldigen?
U weet toch dat de vos geen natuurlijke vijand meer heeft? dus **...
Ook de wolf heeft hier nog geleefd zie ik hem hier nog?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Dus u denkt dat het natuurlijk evenwicht, zelfs in een klein areaal aan natuurgebied als dat in Vlaanderen het niet kan redden zonder de ingreep van deze 'natuurvrienden'. Die ook wel eens duivenkarrousels durven gebruiken om duiven te misleiden. Van een 'eerlijk' gevecht tussen mens en dier gesproken. Ben je nu niet hypocriet om te durven stellen dat het oogmerk van jagers die vossen neerleggen en roofvogels vergiftigen dit doen om 'het natuurlijk evenwicht te herstellen'? Het natuurlijk evenwicht herstelt zichzelf heus zo ook wel hoor.** Van ecologie heb jij anders ook niet veel kaas gegeten. Durf je niet te erkennen dat de reden waarom ze het niet hebben op deze natuurlijke predatoren in feite is omdat ze ze zien als concurrenten in de jacht op klein wild?
Toch raar he hoe naïef die groenen op sommige gebieden kunnen zijn...
In vlaanderen vb (want verder zelf tot in Africa zijn jagers actief bezig met natuurbehoud) is inderdaad het natuurlijk evenwicht onmogelijk zonder enige hulp.
De vos heeft geen natuurlijke vijand meer ook de kraai kan vrij zijn teritorium vergroten. Daarintegen een fesant en een haas zijn dieren die zonder hulp gaan uitsterven. Als u dit allemaal negeert spijt het mij u te moeten vertellen dat u wat meer naar buiten moet...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
En wat het verschil is tussen 'jagers' en 'stropers', wel dat is mij ook niet altijd even duidelijk, hoe zou dat komen zeg...
Ik dacht het wel daarom zocht ik dat even op voor u:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacht_%28activiteit%29
De jacht is het opjagen en uiteindelijk proberen te doden van wilde dieren, vanuit een behoefte aan voedsel, ter bestrijding van schade of overlast, als sport of alsnatuurbeheersmaatregel.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Braconnage
Le braconnage désigne la chasse ou la pêche illégale.
Les raisons de l'illégalité peuvent être diverses :
  • la chasse ou la pêche a lieu en dehors des périodes qui lui sont réservées ;
  • les animaux se trouvent sur un domaine privé ;
  • les moyens utilisés ne sont pas autorisés ;
  • l'espèce chassée ou pêchée est protégée.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 13:37   #87
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Als je het zo gaat verkrachten natuurlijk...
Volgens mij was de vraag in het begin anders...
speaking over het verkrachten van van de term 'natuurbeheer', ....

Dit topic handeld over een 'jachtgebied' naast een woonzone zoals er zovelen zijn in vlaanderen. Een lapje grond of een kaal bosje tussen 2 dorpen of woonwijken waar dan waar je hier en daar wat wild kan terugvinden.

Dan wil ik aan U een hele eenvoudige vraag stellen: kunt u begrijpen dat de mensen in die buurt zich niet veilig voelen met de huidige jachtwetgeving ?

Graag een antwoord hierop zonder de 'groenen' en de negerkes uit Afrika erbij te halen als het even kan
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 13:47   #88
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
....

En wat het verschil is tussen 'jagers' en 'stropers', wel dat is mij ook niet altijd even duidelijk, hoe zou dat komen zeg...
Het verschil is nochtans heel erg duidelijk (op papier toch )

In de praktijk kunnen 'stropers' net zozeer een jachtvergunning hebben en zolang ze niet betrapt worden zijn het dan op papier 'jagers'
Ik geef toe niet iedere jager is een stroper, maar de meerderheid van de stropers (met een wapen) hebben wel een vergunning.
Het wordt ook komisch dat een 'jager' het uitgezette wild van een 'stoper' mag afschieten.

Uw verwarring is volkomen terecht
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 18:14   #89
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
speaking over het verkrachten van van de term 'natuurbeheer', ....

Dit topic handeld over een 'jachtgebied' naast een woonzone zoals er zovelen zijn in vlaanderen. Een lapje grond of een kaal bosje tussen 2 dorpen of woonwijken waar dan waar je hier en daar wat wild kan terugvinden.

Dan wil ik aan U een hele eenvoudige vraag stellen: kunt u begrijpen dat de mensen in die buurt zich niet veilig voelen met de huidige jachtwetgeving ?

Graag een antwoord hierop zonder de 'groenen' en de negerkes uit Afrika erbij te halen als het even kan
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 18:15   #90
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Dat bedoel ik dus ! Maar schijnbaar lijkt het of dat er niet toe doet
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 19:09   #91
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht

Dan wil ik aan U een hele eenvoudige vraag stellen: kunt u begrijpen dat de mensen in die buurt zich niet veilig voelen met de huidige jachtwetgeving ?


OK!

NEEN!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jachtgeweer

Vergis u niet! Het is niet omdat ik hier de jacht aanprijs dat ik helemaal voor ben ik ken heel goed de gevaren maar jagers die niet in de richting van een huis mogen schieten als ze niet dichter dan 150m zijn is normaal! Op 150 meter zal je hoogsten "tik tik tik tegen je pannen horen" en dan nog... Als je zo een jachtgeweer vast hebt voel je pas echt dat het gevaarlijk is en geloof me vrij ben je niet 100 maar 200% (lees dan zal je pas vanop 200 zie 250 meter echt durven schieten richting huizen) voorzichtig! Mensen die dichter dan 100m van een huis schieten zijn geen jagers doch wel stropers en inderdaad over die mensen heb ik geen goed woord te voeren.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 19:53   #92
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Volgens mij zijn die jagers tijdens "de jacht" zodanig opgefokt en zenuwachtig dat ze onmiddelijk schieten op het eerste beest dat ze zien bewegen... (koeien en zo natuurlijk niet)
Of er nu een huis staat of niet ??? PANG ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 28 november 2006 om 19:53.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 21:51   #93
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
OK!

NEEN!

.... Mensen die dichter dan 100m van een huis schieten zijn geen jagers doch wel stropers en inderdaad over die mensen heb ik geen goed woord te voeren.
Welja, daar begint het liedje weer van voor afaan: Het zijn 'stropers' op het ogenblik dat ze in de richting van mijn huis schieten. Maar wanneer ik de politie erbij haal zijn het opeens weer 'jagers' en ben ik de groene geitewollesok die maar moet tollerant zijn en te dom ben om te beseffen wat een jager er allemaal moet voor over hebben om de natuur te beheren.

Ik kan ook alleen maar beamen wat manta hierboven zegt: vorig jaar keek in nog recht in de loop van een snotneus met een jachtvergunning omdat er iets ritselde in MIJN haag. Gelukkig kon één van de ouderlingen net op tijd ingrijpen ... ik hoor het u ook al zeggen: "er is toch niks gebeurd, wat is het probleem ?"

Awel, al de wetten, boekskes, wikipedias, statistieken, scheldpartijen en wat nog allemaal, kunnen mij geen veilig gevoel geven als ik op zondag het stukje natuur rond mijn huis aant beheren ben.(met een snoeischaar )
Geen veilig gevoel en aangenaam vertoeven is het OP ZEKER niet, iets wat je aan een jager met geen mogelijkheden kan duidelijk maken

Owh ja, wanneer gaat de st-hubertus vereniging werk maken om het roofvogel bestand weer op peil te trekken ? Zoals je weet zijn er de laatste tijd nogal wat vergiftigd door 'stropers'.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:38   #94
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
Welja, daar begint het liedje weer van voor afaan: Het zijn 'stropers' op het ogenblik dat ze in de richting van mijn huis schieten. Maar wanneer ik de politie erbij haal zijn het opeens weer 'jagers' en ben ik de groene geitewollesok die maar moet tollerant zijn en te dom ben om te beseffen wat een jager er allemaal moet voor over hebben om de natuur te beheren.

Ik kan ook alleen maar beamen wat manta hierboven zegt: vorig jaar keek in nog recht in de loop van een snotneus met een jachtvergunning omdat er iets ritselde in MIJN haag. Gelukkig kon één van de ouderlingen net op tijd ingrijpen ... ik hoor het u ook al zeggen: "er is toch niks gebeurd, wat is het probleem ?"

Awel, al de wetten, boekskes, wikipedias, statistieken, scheldpartijen en wat nog allemaal, kunnen mij geen veilig gevoel geven als ik op zondag het stukje natuur rond mijn huis aant beheren ben.(met een snoeischaar )
Geen veilig gevoel en aangenaam vertoeven is het OP ZEKER niet, iets wat je aan een jager met geen mogelijkheden kan duidelijk maken

Owh ja, wanneer gaat de st-hubertus vereniging werk maken om het roofvogel bestand weer op peil te trekken ? Zoals je weet zijn er de laatste tijd nogal wat vergiftigd door 'stropers'.
Weeral een vooroordeel...precies of de jagers gaan roofvogels vergiftigen? Denk eerder dat duivenmelkers dit zouden doen aangezien deze hier bijzondere hinder van hebben.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:38   #95
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Volgens mij zijn die jagers tijdens "de jacht" zodanig opgefokt en zenuwachtig dat ze onmiddelijk schieten op het eerste beest dat ze zien bewegen... (koeien en zo natuurlijk niet)
Of er nu een huis staat of niet ??? PANG ...
Weeral een vooroordeel...zucht
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:42   #96
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

De jacht moet verboden worden. Die smeerlappen van jagers vergiftigen katten omdat die beestjes de fazanten sneller kunnen pakken dan zij.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:49   #97
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De jacht moet verboden worden. Die smeerlappen van jagers vergiftigen katten omdat die beestjes de fazanten sneller kunnen pakken dan zij.
Weeral een vooroordeel...het merendeel van de vergiftigde katten worden door onze eigen staat vergiftigd mijn beste.
Dit door vergif te leggen voor de rattenbestrijding enz.

En dan nog...als jij een 'huisdier' hebt moet je maar zien dat het niet op plaatsen komt waar vergif ligt.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:49   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De jacht moet verboden worden. Die smeerlappen van jagers vergiftigen katten omdat die beestjes de fazanten sneller kunnen pakken dan zij.
Katten moeten verboden worden, ze pakken vogels en kuikentjes.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:51   #99
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Weeral een vooroordeel...het merendeel van de vergiftigde katten worden door onze eigen staat vergiftigd mijn beste.
Dit door vergif te leggen voor de rattenbestrijding enz.

En dan nog...als jij een 'huisdier' hebt moet je maar zien dat het niet op plaatsen komt waar vergif ligt.
1. Mmh, katten die in de vrije natuur rondlopen, waar nergens rattenvergif gestrooid wordt?
2. Ooit al geprobeerd een kat te zeggen wat hij/zij moet doen?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:55   #100
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
1. Mmh, katten die in de vrije natuur rondlopen, waar nergens rattenvergif gestrooid wordt?
2. Ooit al geprobeerd een kat te zeggen wat hij/zij moet doen?
Een kat die in de vrije natuur rondloopt is bij mij een 'wilde kat'.
En elke kat die door mijn hofke loopt wordt getrakteerd op iets da ze ni snel gaat vergeten
Toen ik nog een kat had dan zat die altijd binnen, mede door het feit dat er heel veel duivenmelkers ook vergif liggen rond te strooien tegen de katten.
Die zien die beestjes ook niet graag. En daar kan ik begrip voor opbrengen.

Ik zou ook ni graag prijsduiven verliezen aan een kat of een roofvogel.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be