Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2008, 17:25   #81
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Ik had het niet better kunnen zeggen

inderdaad
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 18:10   #82
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Ik herinner me nog dat vier jaar geleden een stroom berichten kwam uit het buitenland dat Kerry moest winnen (een poll in China godbetert, net voor de verkiezingen ), gevolg: Bush won de verkiezingen met de vingers in zijn neus.

Eén troost, moest het McCain zijn: de republikeinen zullen zich niet wagen op het pad van Bush de afgelopen 8 jaar. Het beleid zal, hoewel nog steeds conservatief, heel wat opschuiven naar de democratische (hiermee bedoel ik de partij natuurlijk) kant, vooral dan op buitenlands vlak. In de VS beseffen ze als geen ander dat hun macht, maar vooral het respect in het buitenland ferm aan het afkalven is.

Iran lacht met een Amerikaans dreigement (grotendeels ook door het zich vergalopperen in Irak), de Russen lachen met een Amerikaanse vermanende vinger en de Chinezen bouwen alsmaar verder aan hun internationale macht.
In de VS weten ze ook dat hun beste vrienden nog steeds in Europa zitten, zowel het 'oude' als het 'nieuwe' ((c) Donald Rumsfeld) en dat ze er dan ook best aan doen die aloude vrienden aan het handje te houden.

Ondertussen is Irak nog altijd niet opgelost, gaat het in Afghanistan verder de verkeerde kant op en begint Rusland weer te hervallen in aloude sovjetagressie. Het 'nieuwe' Europa, waar Rumsfeld zo mee dweepte, lijkt uiteindelijk ook niet zo pro-Westers als eerst gedacht, met in vele landen nog steeds een aanzienlijke groep (in het ene land al wat meer als het andere) inwoners die hunkeren naar 'den ouden tijd'.

De hardliners op dit forum, genre Antoon, zullen het nooit toegeven, maar zolang ze het in het Oval Office maar beseffen en dan maakt het uiteindelijk niet uit wie president wordt. Een nieuwe Bush zal het toch niet worden, gelukkig.

Rest alleen nog het binnenlands beleid, en dat is een zaak uitsluitend voor de Amerikanen. 'Wij' hebben hier vier jaar geleden ook een paljas herverkozen die het land naar de klote aan het helpen was, dus we hebben sowieso al geen recht van spreken. Maar de Amerikanen moeten dan ook niet raar opkijken als Europa verder gaat met haar ontvoogding van de VS en eveneens andere partners opzoekt. Dat recht hebben we wanneer blijkt dat ook de nieuwe president geen binnenlandse zoden aan de dijk blijkt te zetten. Of die nu Barack of John heet.

Maar soit, to the point, het aanduiden van een vrouw als running mate leek een meesterzet, maar kan de republikeinen nog zuur opbreken, want mevrouw Palin lijkt niet meteen over te lopen van tact of ervaring. Benieuwd of de democraten nog iets uit hun hoge hoed weten te toveren om het tij finaal te doen keren.

Het zullen alleszins interessante verkiezingen worden.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 18:13   #83
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
"soft power" is het schaamlapje dat de EU gebruikt om (niet erg succesvol) te verbergen dat geen "real power" heeft.
En wat is totnogtoe het meest effectief gebleken? Irak of Afghanistan of de soft power van Europa?

Oorlogje spelen is leuk en, vooral, stoer én het doet de economie draaien. Maar men mag nooit het menselijk leed erachter vergeten. Een oorlog mag pas het allerlaatste middel zijn en niet het eerste, zoals bij de VS. Als je dan ook nog eens de VN veiligheidsraad gaat voorliegen (Colin Powel) moet je niet opkijken dat je je vrienden verliest.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 18:25   #84
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De kruisvaarders kan je langs geen kanten vergelijken met wat de Amerikanen momenteel doen. Zij vallen landen binnen waarvan ze vermoeden dat er een groot aantal terroristen aanwezig zijn, om zo het terroristische gevaar te bestrijden. Als ze daarvoor bij een land meer of minder moeten binnenvallen, heb ik daar geen enkel probleem mee, ik moedig het zelfs aan.
Zoals Irak bedoel je? Nu zwermt het er van extremisten, maar ten tijde van Saddam was Irak an sich veiliger voor de VS dan ze heden ten dage is. Vergeet vooral niet dat Saddam Hussein zelf op extremisten joeg omdat ze een bedreiging vormden voor zijn eigen persoontje.

En dat terwijl enkele kilometers verder een veel groter land veel gevaarlijkere taal naar de VS en vooral Israël richtte. Maar Iran heeft natuurlijk geen olie en heeft een leger wat nog niet enorm verzwakt is door een vorige golfoorlog en jarenlang embargo.

Sure, de VS heeft even gedreigd met Iran aan te vallen, maar in Teheren hebben ze hier eens goed mee gelachen, een bewijs dat de Amerikaanse macht effectief aan het afkalven is, niet in het minst door zich te vergalopperen in Irak.

Als zelfs Mini Me Minion Belgium zich ten tijde van de Irakcrisis (axix of wheasels) niets aantrok van Washington, zegt dat m.i. genoeg. Jullie kunnen nu goed de schuld geven aan het 'laffe Europa' dat Iran haar ding verder mag doen, maar hoe zou je zelf reageren als je partner je vraagt om een gunst nadat ze je eerst flagrant heeft belogen om die gunst gedaan te krijgen (WMD's in Irak, remember?)
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 18:36   #85
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht

Als zelfs Mini Me Minion Belgium zich ten tijde van de Irakcrisis (axix of wheasels) niets aantrok van Washington, zegt dat m.i. genoeg. Jullie kunnen nu goed de schuld geven aan het 'laffe Europa' dat Iran haar ding verder mag doen, maar hoe zou je zelf reageren als je partner je vraagt om een gunst nadat ze je eerst flagrant heeft belogen om die gunst gedaan te krijgen (WMD's in Irak, remember?)
U baseren op verkeerde inlichtingen van de MI6 notabene is niet liegen.
Trouwens nog heel veel vragen van het NBC-programma van Sadam zijn nog steeds niet beantwoord.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 10:55   #86
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Zoals Irak bedoel je? Nu zwermt het er van extremisten, maar ten tijde van Saddam was Irak an sich veiliger voor de VS dan ze heden ten dage is. Vergeet vooral niet dat Saddam Hussein zelf op extremisten joeg omdat ze een bedreiging vormden voor zijn eigen persoontje.
Inderdaad, de val van de Iraakse dictator heeft als pevers effect gehad dat de Amerikanen eigenlijk een bondgenoot verloren in de war on terror en dat een nieuw front in die oorlog werd geopend.

Citaat:
Maar Iran heeft natuurlijk geen olie en heeft een leger wat nog niet enorm verzwakt is door een vorige golfoorlog en jarenlang embargo.
Iran heeft olie. Héél véééél olie. Maar ze zijn inderdaad militair gezien een pak sterker. En met veel meer.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 11:11   #87
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

De wereld kiest wellicht ook massaal voor Obama omdat de mensen spontaan aanvoelen dat een democratische president economische welvaart en voorspoed brengt, en dat een republikein het tegendeel brengt.

Dit spontane aanvoelen, is ook een economisch en statistisch vaststaand feit, blijkt nu:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=111917

Onder republikeinen slabbakt de wereldeconomie en worden mensen armer. Onder democraten gebeurt het tegendeel en ziet men overal economische en sociale bloei, die doorwerkt op de wereldeconomie.

Democraten brengen optimisme en welvaart. Republikeinen brengen miserie, geweld, en oorlog.

De keuze ligt nogal voor de hand.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:02   #88
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Inderdaad. Er is trouwens in de USA een adagium that zegt:

If you want to live like a Republican, you have to vote for the Democrats.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:03   #89
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Inderdaad, de val van de Iraakse dictator heeft als pevers effect gehad dat de Amerikanen eigenlijk een bondgenoot verloren in de war on terror en dat een nieuw front in die oorlog werd geopend.



Iran heeft olie. Héél véééél olie. Maar ze zijn inderdaad militair gezien een pak sterker. En met veel meer.
Voor de aanval op Irak was het Iraakse leger één van de grootste ter wereld
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:05   #90
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Dat was misschien wel zo in 1990-1991 doch nadien niet meer. Al hun eertijds modern materieel was in 2003 hetzij sterk verouderd, hetzij verloren gegaan in 1991.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 22:18   #91
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De wereld kiest wellicht ook massaal voor Obama omdat de mensen spontaan aanvoelen dat een democratische president economische welvaart en voorspoed brengt, en dat een republikein het tegendeel brengt.
....
....
Je hebt jezelf nu benoemd tot 'de mensen'? Gaat het nog wel?

Oh, en nog even dit, maar vertel het niet verder : de wereld kiest helemaal niets, het zijn enkel en alleen maar de Amerikaanse burgers die mogen kiezen.

*knip*
__________________

Laatst gewijzigd door Akira : 16 september 2008 om 11:39.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 22:29   #92
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Ik snap wel niet waarom C2C zo pro Obama is
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 23:10   #93
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Ik ben pro Obama.
De manier hoe hij over Israel en vooral Jerusalem sprak kan ik alleen maar aanmoedigen.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 10:27   #94
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik ben pro Obama.
De manier hoe hij over Israel en vooral Jerusalem sprak kan ik alleen maar aanmoedigen.
Als dit jouw enige criterium is voor een voorkeur, dan kun je met beide tickets blij zijn. John McCain is een grote vriend van Israel, en Sarah Palin heeft in haar kantoor in Alaska zelfs een Israelische vlag hangen.

Barack Obama was eerst een twijfelgeval, tot hij duidelijke pro-Israel taal begon te spreken (hoewel nu weer blijkt dat hij vroeger geld gaf aan Palestijnse groepen). En Jo Biden is een zelfverklaarde zionist ... " ..., because you don't have to be Jewish to love Israel", sic.

*knip*
__________________

Laatst gewijzigd door Akira : 16 september 2008 om 11:34.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 11:21   #95
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik snap wel niet waarom C2C zo pro Obama is
Mmm, ge hebt misschien gelijk. Misschien is het beter om voluit voor McCain te gaan, zodat de onafwendbare ondergang van Amerika kort en pijnlijk is. Obama zou de doodsreutel enkel rekken.

Maar ik vrees dat republikeinen in hun ondergaan nog gauw effe zouden natrappen naar de mensen die het nu overnemen van Amerika. En dat zou niet schoon zijn.

Obama zal met stijl Amerika van het wereldtoneel helpen verwijderen.

We spreken over een paar tiental jaar, maar de aanzet wordt wel gegeven door de volgende president.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 14:13   #96
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Als dit jouw enige criterium is voor een voorkeur, dan kun je met beide tickets blij zijn. John McCain is een grote vriend van Israel, en Sarah Palin heeft in haar kantoor in Alaska zelfs een Israelische vlag hangen.

Barack Obama was eerst een twijfelgeval, tot hij duidelijke pro-Israel taal begon te spreken (hoewel nu weer blijkt dat hij vroeger geld gaf aan Palestijnse groepen). En Jo Biden is een zelfverklaarde zionist ... " ..., because you don't have to be Jewish to love Israel", sic.

*knip*

Ik woon (voorlopig) niet in Amerika en beslissingen over belastingen laten me koud en de Afro-Amerikanen mogen ook nieuwe rechten krijgen.De enige wat me interesseerd is de vriendschap tussen Amerika en Israel en de strijd tegen het terrorisme.
Met McCain aan de macht wordt hij nog voor hij begonnen is gezien als oorlogmisdadiger.(Bush-kloon)De haat(die al enorm is) tegen Amerika zal maar groeien en zijn besslissingen gaan nooit objectief bekeken worden.
Obama blijft een Amerikaan en zal zeker niet aan de pijpen dansen van de Moslim extremisten en de linkse wereld.
Het was Obama die als eerste zei dat Jerusalem enkel de hoofstad van Israel zal zijn.Hij kent de Koran van buiten en weet dat Jeruzalem nergens in staat.
Hij zei ook dat een oorlog in Irak verloren tijd was(en verkeerd) maar dat Iran de gevaarlijkste is.

Wel ik volg zijn standpunten.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 14:39   #97
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik woon (voorlopig) niet in Amerika en beslissingen over belastingen laten me koud en de Afro-Amerikanen mogen ook nieuwe rechten krijgen.De enige wat me interesseerd is de vriendschap tussen Amerika en Israel en de strijd tegen het terrorisme.
Met McCain aan de macht wordt hij nog voor hij begonnen is gezien als oorlogmisdadiger.(Bush-kloon)De haat(die al enorm is) tegen Amerika zal maar groeien en zijn besslissingen gaan nooit objectief bekeken worden.
Obama blijft een Amerikaan en zal zeker niet aan de pijpen dansen van de Moslim extremisten en de linkse wereld.
Het was Obama die als eerste zei dat Jerusalem enkel de hoofstad van Israel zal zijn.Hij kent de Koran van buiten en weet dat Jeruzalem nergens in staat.
Hij zei ook dat een oorlog in Irak verloren tijd was(en verkeerd) maar dat Iran de gevaarlijkste is.

Wel ik volg zijn standpunten.
Wat de relatie tussen de V.S. en Israel betreft, het zal niet veel uitmaken wie verkozen wordt.

De Amerikanen beschouwen in het algemeen Israel als hun eigen. En zo hoort het ook.

Voor de pro-islamieten die daarom hopen op Obama, wakker worden, je droomt. Hier de speach van Barack Obama voor AIPAC.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be