Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2009, 08:18   #81
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je vergeet nog feiten.
Er zijn ook allochtonen die een bedrijf(je) opstarten en anderen tewerkstellen.
Er zijn ook olifanten met 5 poten en 2 slurfen, maar die zijn statistisch verwaarloosbaar.
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 08:38   #82
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Er zijn ook olifanten met 5 poten en 2 slurfen, maar die zijn statistisch verwaarloosbaar.
Om dit te stellen moet je eerst weten hoevelen er een bedrijf(je) hebben opgericht; hoeveel BNP zij produceren; hoeveel mensen zij tewerkstellen.

Maar ik noteer dat jij dat niet meetelt.

De rest van mijn bericht laat je weg. Ga je er meer akkoord; of heb je geen repliek?
"Als Dajjal wel antwoordt, waarom antwoordde Dajjal niet op deze vraag?


Ik heb dit niet beweert, want ik heb er geen idee van hoeveel ze opbrengen.
Ik stel enkel, als je de kost meetelt, moet je ook de opbrengsten meetellen.


Je cijfers zijn niet correct


Veel van die laagbetaalde jobs zijn broodnodig om de economie te laten draaien. Haal bijvoorbeeld al de allochtonen in de bouw, in het vrachtvervoer, aan de band,.... weg; en velen kunnen hun goedbetaalde jobs op hun buik schrijven.


Wat kost ons dit?"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 09:10   #83
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Om dit te stellen moet je eerst weten hoevelen er een bedrijf(je) hebben opgericht; hoeveel BNP zij produceren; hoeveel mensen zij tewerkstellen.
Ik vrees dat je zou kunnen verschieten wat er dan gebeurt.
De techniek is simpel: je betaalt het grootste deel van het salaris in het zwart aan een famillielid die in het buitenland woont en het daar beheert. Geen belastingen, geen rsz bijdragen, niet op te sporen.

Voor het overige houd je argument van de goedkope jobs geen steek. Het enige wat er gebeurt is verouderde takken van industrie in stand houden die toch al ten dode zijn opgeschreven. Het is niks anders dan 'optimale allocatie van produktiefactoren'. Uiteindelijk verarming zonder toegevoegde waarde is het eindresultaat. Het is precies datgene wat je vaststelt in de herkomstlanden. Hoeveel topbedrijven zijn er ten andere daar te vinden? Niks. En hier zou het plots anders gaan?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 09:17   #84
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik merk op dat men de kosten citeert, maar niet de opbrengsten.
Kosten is nu eenmaal uitgaven - opbrengsten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 09:25   #85
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik vrees dat je zou kunnen verschieten wat er dan gebeurt.
De techniek is simpel: je betaalt het grootste deel van het salaris in het zwart aan een famillielid die in het buitenland woont en het daar beheert. Geen belastingen, geen rsz bijdragen, niet op te sporen.
Wat een onzin. Iemand die een bedrijf opricht en werknemers nodig heeft; betaalt het grootste deel van dat salaris in het zwart aan iemand in het buitenland?
Al degenen die voor Pukkelpop werken worden in het zwart via een familielid in het buitenland betaald?
Mijn man werkt in een bedrijf van een Belg van Marokkaanse afkomst. Wij hebben helemaal geen familie in het buitenland. Mijn man wordt iedere cent officieel betaald, met afhouding van RSZ en belastingen; in België.

Citaat:
Voor het overige houd je argument van de goedkope jobs geen steek. Het enige wat er gebeurt is verouderde takken van industrie in stand houden die toch al ten dode zijn opgeschreven. Het is niks anders dan 'optimale allocatie van produktiefactoren'. Uiteindelijk verarming zonder toegevoegde waarde is het eindresultaat. Het is precies datgene wat je vaststelt in de herkomstlanden. Hoeveel topbedrijven zijn er ten andere daar te vinden? Niks. En hier zou het plots anders gaan?
Vrachtvervoer en de bouw zijn verouderde takken van de industrie? Alle bandwerk is verouderd? Poetsen ook? Hamburgers klaarmaken en klanten bedienen in de hamburgertent ook?

Over welke topbedrijven en welke herkomstlanden heb je het?

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 oktober 2009 om 09:25.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 11:06   #86
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Artisjok, lijkt het je niet logisch dat wanneer een politicus een boek schrijft over de kost van migratie, daarbij rekening is gehouden met de simpele redenering dat je bij die berekening zowel de baten als kosten berekent?
Mij lijkt toch van wel!
Blijkbaar denkt u daar anders over, kunt u uitleggen waarom u er anders over denkt?
Kunt u in cijfers weerleggen waar De Decker fouten heeft gemaakt, baten niet in rekening heeft gebracht, kortom waarop uw wantrouwen steunt?
U moet toch uw bronnen hebben in cijfermateriaal en kunnen weerleggen wat dan fout is aan het betoog van DeDecker, anders heeft de discussie met u weinig zin.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 11:24   #87
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kosten is nu eenmaal uitgaven - opbrengsten.
Het is maar een terminologische discussie natuurlijk, maar kosten zijn uitgaven en vind je derhalve terug aan de debetzijde, i.t.t. opbrengsten.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 11 oktober 2009 om 11:26.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 13:33   #88
farak
Burgemeester
 
farak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Artisjok, lijkt het je niet logisch dat wanneer een politicus een boek schrijft over de kost van migratie, daarbij rekening is gehouden met de simpele redenering dat je bij die berekening zowel de baten als kosten berekent?
Mij lijkt het logisch dat wanneer een politieker als JMDD een 'boek' schrijft waarin hij allerlei cijfers naar voor schuift, hij niet de bedoeling heeft om een literair werk te schrijven. Of de cijfers kloppen of niet, dat zal JMDD eigenlijk worst wezen. Wat telt is dat de boodschap weeral eens naar buiten is gebracht.
Al degene die aan het boek geloof hechten, hebben de cijfers dan ook niet nodig, ze willen het zo graag geloven of er nu iets van waar is of niet. Ze zien hier weer een 'bewijs' in.
__________________
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei
"Fear is the path of the dark side" Yoda
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 13:53   #89
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Artisjok, lijkt het je niet logisch dat wanneer een politicus een boek schrijft over de kost van migratie, daarbij rekening is gehouden met de simpele redenering dat je bij die berekening zowel de baten als kosten berekent?
Mij lijkt toch van wel!
Mij lijkt het ook logisch dat hij dat zou moeten doen.

Citaat:
Blijkbaar denkt u daar anders over, kunt u uitleggen waarom u er anders over denkt?
Kunt u in cijfers weerleggen waar De Decker fouten heeft gemaakt, baten niet in rekening heeft gebracht, kortom waarop uw wantrouwen steunt?
U moet toch uw bronnen hebben in cijfermateriaal en kunnen weerleggen wat dan fout is aan het betoog van DeDecker, anders heeft de discussie met u weinig zin.
Waarom ik mijn twijfels heb, heb ik in dit bericht uitgelegd.

Jij bent het boek al aan het lezen, of zal het binnenkort lezen; en zal ons dan uitsluitsel kunnen geven of Dedecker ook rekening houdt met de inkomsten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 14:09   #90
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Mij lijkt het logisch dat wanneer een politieker als JMDD een 'boek' schrijft waarin hij allerlei cijfers naar voor schuift, hij niet de bedoeling heeft om een literair werk te schrijven. Of de cijfers kloppen of niet, dat zal JMDD eigenlijk worst wezen. Wat telt is dat de boodschap weeral eens naar buiten is gebracht.
Al degene die aan het boek geloof hechten, hebben de cijfers dan ook niet nodig, ze willen het zo graag geloven of er nu iets van waar is of niet. Ze zien hier weer een 'bewijs' in.
Niemand belet jou (of een ander) om ook een 'boek' te schrijven waarin het kostenplaatje 'positief' uitvalt (indien dit zo was, zouden de PoColiete multiKulminnende wereldverbeteraars dit dan niet al lang gedaan hebben en in het lang en breed in álle media uitgesmeerd hebben?).
Je kan wat cijfers uit je hoge hoed toveren, of die kloppen of niet zal jou ook worst wezen, je boodschap is gebracht en degenen die het allemaal zo graag willen geloven, zien daar dan ook een 'bewijs' in!

Logica is dat totnogtoe niemand gekomen is met zo'n rapport of onderzoek of 'boek', dat het kostenplaatje 'positief' is!
Waarom eigenlijk?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 14:23   #91
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De sociale zekerheid gewoon afschaffen & de immigratie verdwijnt vanzelf !
Héél juist... maar moeten we dan ook de keel oversnijden van al onze eigen mensen voor wie en veelal door wie dat stelsel is ontstaan?
En nu kunnen we een boompje opzetten over wie "onze eigen mensen" zijn, natuurlijk, maar dat spelletje kennen we ook al.
Laten we dus maarieder voor zich zijn conclusies trekken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 14:26   #92
farak
Burgemeester
 
farak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Niemand belet jou (of een ander) om ook een 'boek' te schrijven waarin het kostenplaatje 'positief' uitvalt (indien dit zo was, zouden de PoColiete multiKulminnende wereldverbeteraars dit dan niet al lang gedaan hebben en in het lang en breed in álle media uitgesmeerd hebben?).
Je kan wat cijfers uit je hoge hoed toveren, of die kloppen of niet zal jou ook worst wezen, je boodschap is gebracht en degenen die het allemaal zo graag willen geloven, zien daar dan ook een 'bewijs' in!

Logica is dat totnogtoe niemand gekomen is met zo'n rapport of onderzoek of 'boek', dat het kostenplaatje 'positief' is!
Waarom eigenlijk?
Ik zeg niet dat wat er instaat niet waar is. We weten het ondertussen wel dat er problemen zijn. We hebben daar zeker niet JMDD zijn 'boek' voor nodig waarin hij opeens de verlichte profeet komt uithangen. Ik ben benieuwd naar de verkoopcijfers.

JMDD voert een gematigde FDW demagogie. Alleen wil JMDD het deze keer aan 'sociaal aanvaardbare' maatregelen koppelen. Of de maatregelen anders zijn, weet ik zo niet. Ik weet wel dat de maatregelen nu, in tegenstelling to 10 jaar geleden, meer aanvaardbaar zijn.
__________________
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei
"Fear is the path of the dark side" Yoda

Laatst gewijzigd door farak : 11 oktober 2009 om 14:31.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 14:37   #93
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens.
Laagbetaalde jobs brengen evenveel, zelfs meer op.
Eigenlijk is dat welles/nietes spelletje over wat het al dan niet opbrengt irrelevant!
Het probleem komt van diegenen die bij dat werk betrokken zijn, en nog meer van diegenen waarvan men ons wijsmaakt dat men ze daarom invoert, doch die niet aan de bak komen vanwege niet willen, kunnen of geen werk genoeg. Vervang bvb die "bepaalde groep probleempersonen" door Polen, Chinezen, Italianen enz en we hoeven hier niet meer over te discussiëren, nietwaar? DAAR gaat het om, en men kan zoveel rond de pot draaien en mist spuien als men wil, daar verandert niets aan!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 14:47   #94
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Mij lijkt het logisch dat wanneer een politieker als JMDD een 'boek' schrijft waarin hij allerlei cijfers naar voor schuift, hij niet de bedoeling heeft om een literair werk te schrijven. Of de cijfers kloppen of niet, dat zal JMDD eigenlijk worst wezen. Wat telt is dat de boodschap weeral eens naar buiten is gebracht.
Al degene die aan het boek geloof hechten, hebben de cijfers dan ook niet nodig, ze willen het zo graag geloven of er nu iets van waar is of niet. Ze zien hier weer een 'bewijs' in.
En dat is inderdaad de klassieke manier om het zonlicht te ontkennen ook al moet je een zonnebril opzetten om je ogen open te kunnen houden...
De mensen "willen dat niet zo graag geloven"! Het steekt de ogen uit en de mensen hebben lang genoeg de indruk al dat men ze dagelijks aan het belazeren is! De mensen zijn niet zo dom als sommigen het graag zouden willen!
De mensen vinden het niet leuk en normaal dat ze uitgezogen worden om een zootje ongeregeld te onderhouden die samen met de "normale en aanvaardbare migratie" in het land is meegesmokkeld en daarna voor pakken nutteloze nakomelingen zorgt waarvan men probeert ze wijs te maken dat ze ook "Belgen" zijn, ten gerieve van bepaalde politiekers!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 14:55   #95
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Eigenlijk is dat welles/nietes spelletje over wat het al dan niet opbrengt irrelevant!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En dat is inderdaad de klassieke manier om het zonlicht te ontkennen ook al moet je een zonnebril opzetten om je ogen open te kunnen houden...
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 16:12   #96
webzwerver
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2009
Berichten: 974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat een onzin. Iemand die een bedrijf opricht en werknemers nodig heeft; betaalt het grootste deel van dat salaris in het zwart aan iemand in het buitenland?
Al degenen die voor Pukkelpop werken worden in het zwart via een familielid in het buitenland betaald?
Mijn man werkt in een bedrijf van een Belg van Marokkaanse afkomst. Wij hebben helemaal geen familie in het buitenland. Mijn man wordt iedere cent officieel betaald, met afhouding van RSZ en belastingen; in België.


Vrachtvervoer en de bouw zijn verouderde takken van de industrie? Alle bandwerk is verouderd? Poetsen ook? Hamburgers klaarmaken en klanten bedienen in de hamburgertent ook?

Over welke topbedrijven en welke herkomstlanden heb je het?
Weten we direct al waarom je die mannen verdedigd. " Wiens brood men eet, diens woord men spreekt ".
Je hebt dus alle geloofwaardigheid verloren in de discussie's " immigratie ".
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 16:31   #97
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
Weten we direct al waarom je die mannen verdedigd. " Wiens brood men eet, diens woord men spreekt ".
Je hebt dus alle geloofwaardigheid verloren in de discussie's " immigratie ".
Kan je inhoudelijk iets weerleggen? Of kom je niet verder dan wat insinuaties?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 17:42   #98
webzwerver
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2009
Berichten: 974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je inhoudelijk iets weerleggen? Of kom je niet verder dan wat insinuaties?
geen insinuatie, een vaststelling : jouw man werkt voor een Marrokkaan , jij verdedigd Marrokkanen.
Verder , dat allochtonen ons peperduur uitkomen, is ook al héél lang geen nieuws meer. Vraag mij af wat men daar nog aan zou kunnen toevoegen ?

Laatst gewijzigd door webzwerver : 11 oktober 2009 om 17:44.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 18:06   #99
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
geen insinuatie, een vaststelling : jouw man werkt voor een Marrokkaan , jij verdedigd Marrokkanen.
Verder , dat allochtonen ons peperduur uitkomen, is ook al héél lang geen nieuws meer. Vraag mij af wat men daar nog aan zou kunnen toevoegen ?
Mijn man werkt voor een Belg van Marokkaanse afkomst.
Dat is een feit.
De rest van wat je schrijft is insinuatie!

De opbrengst zou je kunnen toevoegen.

Inhoudelijk werd dit niet weerlegt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 23:33   #100
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

De opbrengst zou je kunnen toevoegen.

Inhoudelijk werd dit niet weerlegt.
Wat valt daar aan te 'weerleggen'' Je wéét niet eens of de 'opbrengst' meegerekend werd, je hebt het boek niet eens gelezen en je zit hier de 'cijfers' al te ontkennen!

Het kostenplaatje is NIET 'positief' (zélfs niet met aftrek van de 'opbrengst'!), indien dit wél zo was, zou dit al tot in den treuren door ieders strot geramd zijn, telkens en telkens opnieuw. Dan zou men niet angstvallig dat potje gedekt willen houden.
Indien het kostenplaatje positief was, zou NIEMAND er over zeuren, zou iederéén maar ál te blij zijn met de 'verrijkers'!
Dan zou de pensioenleeftijd niet 'opgerekt' hoeven worden, dan zaten de OCMW's niet zonder centen etc. etc...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be