Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een alcoholverbod ingevoerd worden?
Ja, voor iedereen 3 7,89%
Ja, maar alleen voor Vlamingen 2 5,26%
Nee, alcohol is het enige wat het leven nog draaglijk maakt voor gefrustreerde Vlamingen 4 10,53%
Kom, doe ze nog eens vol! 29 76,32%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2007, 18:31   #81
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Daar gaat het helemaal niet over!

Elke beschaving, elke cultuur heeft haar eigen genotsmiddel. Sinds eeuwen wordt hier in Europa bier en wijn, sterke dranken,... gemaakt. Alcohol is hét genotsmiddel van de Europeanen doorheen de eeuwen. Er is geen enkele reden om daar niet-Europese onkruiden al dan niet met chemische substanties aangevulde brol aan toe te voegen! Het gebruik van een genotsmiddel brengt schadelijke neveneffecten met zich mee voor de gemeenschap. Laten we die controleren en tolereren waar mogelijk voor ons eigen eeuwenoude genotsmiddel + bestraffen indien de gevolgen schadelijk zijn voor derden. Volksvreemde genotsmiddelen moeten uitgebannen worden, volledig en radicaal.
Ik spuug op jouw volksprostitutie. Het is zonneklaar dat jij dat concept enkel hanteert om je eigen thou shalt's and thou shalt not's op te dringen aan mensen die dat helemaal niet willen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 18:34   #82
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik spuug op jouw volksprostitutie. Het is zonneklaar dat jij dat concept enkel hanteert om je eigen thou shalt's and thou shalt not's op te dringen aan mensen die dat helemaal niet willen.
Individuele willetjes zijn ondergeschikt aan het volksbelang. Desnoods wordt het individu met harde hand zijn plichten bijgebracht.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 18:35   #83
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het helemaal niet over!

Elke beschaving, elke cultuur heeft haar eigen genotsmiddel. Sinds eeuwen wordt hier in Europa bier en wijn, sterke dranken,... gemaakt. Alcohol is hét genotsmiddel van de Europeanen doorheen de eeuwen. Er is geen enkele reden om daar niet-Europese onkruiden al dan niet met chemische substanties aangevulde brol aan toe te voegen! Het gebruik van een genotsmiddel brengt schadelijke neveneffecten met zich mee voor de gemeenschap. Laten we die controleren en tolereren waar mogelijk voor ons eigen eeuwenoude genotsmiddel + bestraffen indien de gevolgen schadelijk zijn voor derden. Volksvreemde genotsmiddelen moeten uitgebannen worden, volledig en radicaal.
Zullen we dan tegelijkertijd ook maar de frietkoten bannen? Aardappelen zijn immers van oorsprong geen Europees product, maar door de Spanjaarden geïmporteerd uit de Nieuwe Wereld. Net als tabak.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 18:51   #84
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik begrijp je hoor, want ik heb iets soortgelijks (naast mijn allergie tegen zageventen): ik heb een soort afkeer/fobie van mensen die rare en onverklaarbare fobieën hebben (als ge begrijpt wat ik bedoel)

dus voor alle klaarheid: ik drink niet graag een glas en ik praat niet graag met mensen die radikaal alle alkohol willen weren uit de maatschappij, maar ook niet met homofoben of filosooffoben.
dat is uw probleem...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 18:51   #85
Heftruck

Standaard

Citaat:
Individuele willetjes zijn ondergeschikt aan het volksbelang. Desnoods wordt het individu met harde hand zijn plichten bijgebracht.
Volksbelang bestaat niet. Maar als jij met je individueel willetje denkt mij te zeggen wat te doen en wat niet, dan ben je verkeerd.
Oud 29 december 2007, 18:58   #86
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Volksbelang bestaat niet. Maar als jij met je individueel willetje denkt mij te zeggen wat te doen en wat niet, dan ben je verkeerd.
Maar indien een paar van uw kenissen reeds terechtgesteld werden omdat ze niet wilden luisteren, zou u toch reeds een wat minder grote mond opzetten denk ik
Of vergis ik me, en heb ik het tegen een volbloed-verzetsstrijder?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 19:08   #87
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Maar indien een paar van uw kenissen reeds terechtgesteld werden omdat ze niet wilden luisteren, zou u toch reeds een wat minder grote mond opzetten denk ik
Of vergis ik me, en heb ik het tegen een volbloed-verzetsstrijder?
Dat zal dan eerder van de ernst en de situatie afhangen, maar stilzitten, dat niet. Ik betwijfel of ik hoe dan ook onder zulk een dictatoriaal regime zou blijven wonen.
Oud 29 december 2007, 20:15   #88
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volksvreemde genotsmiddelen moeten uitgebannen worden, volledig en radicaal.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 21:42   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
En daarmee is iedereen gelukkig.
Ik ben nog wel niet gelukkig met het te groot aantal verkeersslachtoffers in Vlaanderen.
Daar moet dus iets aan gebeuren.
En zelfs al zou dronken sturen slechts een uiters klein effekt hebben op het aantal verkeersslachtoffers, dan blijf ik het de moeite vinden om daar tegen op te treden. Dus de pakkans omhoog en de strafmaat omhoog (dit laatste liefst met zoveel als mogelijk inventiviteit: vb. iemand rijverbod geven voor 5 jaar, behalve voor woon-werk-verkeer; vb. iemand rijverbod geven voor 5 jaar maar enkel op weekends en/of nachten; vb. iemand rijverbod geven voor 5 jaar, behalve wanneer hij een van zijn kinderen naar school, jeugdbeweging ... vervoert; vb. iemand voor 5 jaar opleggen dat hij 0,0 alkohol mag hebben; enz. en ook die dingen onderling gekombineerd)

Bij herhaling natuurlijk den jail in, vb. uit te zitten in zondagen enz.
Bij ongevallen met gekwetsen: gewonen jail ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 21:46   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben voorstander van volledige vrijheid inzake alcoholgebruik (geen controles meer, wie doodrijdt moet de gevolgen dragen) + vervolging vn cannabisgebruik en -handel / -teelt + doodstraf op dealen van cocaïne, heroïne, xtc,...

Kijk hier, op 't einde van 't jaar komt hier nog iemand met een voorstel dat kans maakt om de prijs van de meest-ongeloofwaardige en onwaarschijnlijke post voor 2007 weg te kapen.
Wellicht ben jij de enige levende in Vlaanderen die je stelling kan aanhangen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 23:06   #91
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk hier, op 't einde van 't jaar komt hier nog iemand met een voorstel dat kans maakt om de prijs van de meest-ongeloofwaardige en onwaarschijnlijke post voor 2007 weg te kapen.
Wellicht ben jij de enige levende in Vlaanderen die je stelling kan aanhangen.
Is alleszins intrigerend... Hoe komt hij erop.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be