![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat zal WAARSCHIJNLIJK de volgende eis en staking zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Van concurrentie was geen sprake. De kleinere regionale lijnen worden netjes tussen de verschillende commerciële maatschappijen verdeeld, en elk van die lijnen wordt dus beheerd door één maatschappij. Je hebt dus niet te kiezen. - Gedurende de hele week heb ik slechts enkele keren een trein gehad die op tijd was (naar schatting 20%). - Informatie naar de reizigers over vertragingen was zeer sumier. Meestal moest je zelf maar kijken op het aankondigingsbord, soms kwam er een korte boodschap, zonder excuses of wat dan ook, en ook zonder te zeggen hoe lang de vertraging ging duren (wat in sommige gevallen lang was). Maar het meest frappante was wel dat ik gedurende een hele week het kleine stationnetje van Streatly-on-Thames (waar ik verbleef) gesloten vond 's morgens, zelfs al moest het volgens de openingsuren open zijn. Ik kon dus nooit een ticket kopen, want de automaten die op de perrons stonden waren allemaal kapot. Het grappige was dat dit probleem zich blijkbaar zo frequent voordeed dat mensen de routine goed kenden : iedereen stapte op de trein zonder ticket en ging dan in het station van Reading zwijgend aanschuiven in een lange rij voor een loket waarboven een plakkaat "Surplus Fines" hing. Boetes dus. En daar zat dan iemand ticketjes te verkopen waarmee je het station kon verlaten (want automatische portieken lieten niemand door die geen ticket had). Op die manier verloor ik nog eens 15min per dag. Ik reis dagelijks met de NMBS en ga volledig me je akkoord dat er serieuze problemen met de dienstverlening zijn, maar geloof me de NMBS is nog niet zo slecht als de spoorwegmaatschappijen in enkele van onze buurlanden. Het probleem is denk ik een beetje dat het regionale spoorverkeer al enkele decennia lang politiek geen kat meer interesseert, en dat de focus verschoven is van dienstverlening naar rentabiliteit. Je voelt zo aan dat de NMBS niet langer een nationale trots is die mensen zo goed en zo snel mogelijk van A naar B wil brengen. De maatschappij is een blok aan het been van de regering en het moet koste wat kost winst maken opdat ze zo weinig mogelijk overheidssteun zou moeten ontvangen. Dat er met regionale spoorwegen geen winst te maken valt dringt blijbaar niet door.
![]() |
![]() |