![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals? Als je het klassiek overheidsonderwijsmodel bedoelt, laat dan maar zitten. Dan heb je mijn pleidooi niet begrepen.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 3 januari 2008 om 00:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen moet mijn werkgever opleiden om er ééntje over te houden die voldoet aan de voorwaarden en die niet meteen wegholt na die opleiding naar iets beter, of die bijv. als zelfstandige begint na die gratis opleiding die voor de werkgever helemaal niet gratis was? Ik ben van plan om zelfstandig te worden op middellange termijn. Als ik het in mijn hoofd haal om iemand in dienst te nemen, dan ga ik die iig niet zelf eerst twee jaar kunnen opleiden, ik wil daar meteen iets mee zijn. En als ik bijv. zelf naar een psycholoog ga, dan heb ik liever dat die toch een opleiding met enige kwalificatie heeft. Niet een psycholoog die zo een beetje opgeleid is door een andere psycholoog die dat even in een maand of twee gefixt heeft. Er zijn al genoeg rotslechte psychotherapeuten zonder enige opleiding die meer kwaad doen dan goed maar die toch maar geld blijven binnenhalen omdat ze misbruik maken van mensen die op dat moment erg zwak staan. Nu beweer ik niet dat ik als universitair geschoolde per definitie een goeie psycholoog ben. Dat is geen kwaliteitsgarantie, maar het is toch een klein beetje beter dan zo eventjes een kort opleidingske.
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het afgelopen jaar trouwens al een aantal bedrijfsvoorstellingen gevolg van multinationals die bij ons laatstejaarsstudenten komen werven en zij zeggen allemaal dat de unief eerst de intellectueel bekwamen eruit haalt, en dat daarna zij kunnen beginnen met hun screening. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Met alle respect, maar dat is je reinste nonsens. Lees mijn bericht waar ik schreef dat bedrijfsopleidingen stukken efficiënter zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Hoelang duurt een opleiding lasser en hoeveel kost dat?
U mag mij ook altijd eens vertellen met wat voor opleidingen u familielid voorzag en hoeveel hem dat kostte? Daarnaast, hoe gaan maatschappijkritische richtingen (sociologie enzo) nog bekostigd geraken? Gaat er nog niet economische relevant onderzoek kunnen zijn? (Zoals naar medicijnen voor de derde wereld, natuurbeleid, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Om dan nog maar te zwijgen over de aard van de opleidingen die bedrijven zouden aanbieden. Dergelijke opleidingen zouden alleen maar toegespitst zijn op de betrekking waarvoor iemand gezocht wordt, de ruimere academische vorming zou gewoon verdwijnen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 januari 2008 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() Citaat:
Dat is twee keer screening, het komt op hetzelfde neer! Screening is net bedoeld om bekwame arbeidskrachten te vinden. Uiteraard gaan er een boel ongeschikten tussen zitten! Citaat:
En ik schreef al dat bedrijven geen studie-carrières gaan sponseren maar ze zelf zullen voorzien, als dat goedkoper is. Laatst gewijzigd door Heftruck : 3 januari 2008 om 00:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie een chirurg niet zo gauw een niet-opgeleide assistent in dienst nemen die op de eerste dag (want 't is dringend) gevraagd wordt even de lever vast te houden terwijl die niet-opgeleide nog geen idee heeft waar die lever zit. Niet �*lles zal relevant zijn in een opleiding geneeskunde, maar ik zie toch een grote waarde in een dergelijke academische opleiding.
![]() |
![]() |
#93 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Met alle respect, maar ik ben moe en ik heb morgen studie te verrichten. Ik ben uitgeteld.
(En ik kan aan dit tempo niet blijven volgen om elk bericht te beantwoorden, hoe boeiend ik de discussie ook vind.) Slaapwel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Studies kan je best voor laten gaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een maand, joh. Dat lijkt me nou net lang genoeg om jongeren van 18 jaar op te leiden tot bijv. arts, kinesist, chemicus of burgerlijk ingenieur.
![]() |
#99 |
|
![]() Heftruck kan het ni aan, hij is mentaal te zwak, wene ! wene !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |