![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Les Humphries, de stichter van de seventiesband Les Humphries Singers, is dood. De man werd 67 jaar en overleed reeds op 26 december in een ziekenhuis in Basingstoke, in het zuiden van Engeland. Hij bezweek aan een hartinfarct na een hevige longontsteking. Het nieuws raakte nu pas bekend.
Begin van de jaren '70 verwierven de Les Humphries Singers bekendheid met nummers als 'Mama Loo' en 'Kansas City' en vooral 'Mexico' (1972). De band werd in Hamburg opgericht en was een multicultureel gezelschap. Songfestival De groep bracht de flair van de hippiebeweging in de hitlijsten. In 1976 vertegenwoordigden ze Duitsland op het Eurovisie Songfestival met 'Sing Sang Song'. Boney M en Uriah Heep Onder de leden valt Liz Mitchell op, die later frontvrouw van Boney M zou worden, en John Lawton, die ook zong bij de Duitse progressieve rockband Lucifer's Friend en later frontman van Uriah Heep werd. Problemen met fiscus De groep ging eind de jaren zeventig uit elkaar, nadat Humphries in zijn thuisland Engeland problemen kreeg met de fiscus. Les Humphries, geboren als John Leslie Humphreys, bracht zijn laatste levensjaren ver van de publiciteit door. Voordien zorgde hij door alcoholmisbruik en andere excessen met de regelmaat van een klok voor breed in de tabloids uitgesmeerde schandalen. (belga/lb)
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Binnen enkele maanden gaan we Geert Wilders in dit draadje terugvinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat héb jij eigenlijk eigenlijk tegen dat kleine onschuldige Prinsje?!? ![]()
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Conclusie: het rockwereldje is een vies goedje. ![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Uw reacties vind ik gewoon leuk ![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 3 maart 2008 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Wel, hij leed al aan die oogkanker sinds zijn geboorte. Als je dan nog kan bereiken wat hij (Jeff Healey) bereikt heeft, chapeau.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Idd, dan heeft hij aangetoond dat hij over een flinke portie wilskracht en optimisme beschikt.
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blinde stergitarist Jeff Healey aan kanker gestorven 03/03/2008 14:00 Na een levenslange strijd tegen een zeldzame vorm van kanker (netvlieskanker) is zondagavond in een ziekenhuis in Toronto op 41-jarige leeftijd de blinde rock- en jazzgitarist Jeff Healey gestorven, zo heeft de krant Toronto Star bericht. Healey was vanaf zijn eerste levensjaar blind en leerde al drie jaar later de gitaar te bespelen. Dit deed hij ongewoon: het instrument lag plat op zijn schoot, als ware het een pedalsteelgitaar of piano, en hij "tokkelde" verticaal op de snaren. Wat niet wegnam dat de man op podia, zoals dat van het bluesfestival in Peer, ook opveerde en het instrument zo, tegen zijn lichaam aangeplakt, te lijf ging. De doorbraak voor de gitaarvirtuoos kwam er in 1988 met het album "See the Light" dat ook de single "Angel Eyes" bevatte. De man sloeg aan in blues-, jazz-, rock- en hardrockmiddens. Healey deelde ook podia met of speelde op plaat met mensen als wijlen Stevie Ray Vaughan, Jimmy Rogers, Mark Knopfler, BB King en George Harrison van wie hij ook de Beatlessong "While my guitar gently weeps" succesrijk, bijvoorbeeld op Torhout-Werchter, coverde. Ook werkte hij met zanger Ian Gillan van de hardrockband Deep Purple. Eerste liefde In zijn laatste album had hij zich toegelegd op zijn eerste liefde, de jazz. Net rond het tijdstip van zijn overlijden staat zijn eerste rockalbum in acht jaar op stapel, "Mess of Blues". Healey vocht sedert zijn geboorte aan de zeldzame vorm van kanker, retino blastoma. De laatste jaren werden bij hem herhaaldelijk tumoren weggenomen in de longen en de benen. De Canadese musicus overleed in het bijzijn van zijn gezin (zijn vrouw Christie en twee kinderen) en zijn bandlid Colin Bray.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 5 maart 2008 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Was een briljant (blues-rock) gitarist. Hopelijk kan hij "hierboven" jammen met Jimi, Steve Ray en Rory.
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
Ja, ook die andere Jeff, Jeff Buckley is veel te vroeg gestorven. Straks is het elf jaar geleden dat hij verongelukt is ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beatles-pionier Norman Smith (85) overleden
Norman Smith, die meewerkte aan verschillende studioalbums van The Beatles, is maandag op 85-jarige leeftijd overleden. Smith was als geluidstechnicus betrokken bij de eerste platen van de popgroep, waaronder het debuut 'Please please me' uit 1963. In 1966 schopte Smith het tot producer en contracteerde Pink Floyd. Voor deze band produceerde hij enkele albums, waaronder 'Saucerful of secrets'. Onder de artiestennaam Hurricane Smith scoorde hij in Groot-Brittannië hits met nummers als 'Don't let it die' en 'Oh babe, what would you say?'