![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
6% is ook niet niets. Zelfde redering als bovenstaande geldt. Ik sprak ook over problemen binnen 50 �* 100 jaar. En ik zei dat ze altijd steun kunnen vinden in linkse hoek. Dat schijn jij precies te vergeten. Met 6% heb je trouwens al een redelijke invloed in het parlement. Je kan voorstellen doen. Je kan een beslissende rol spelen bij het verwerpen van bepaalde ontwerpen, je kan je stem uitdragen via de media, etc, etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, ik geloof niet dat de sharia zal ingevoerd worden. Ik geloof wel dat er langzaam meer en meer ongewenste islamitische invloeden in ons bestel zullen sluipen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar om het even extreem te stellen. Als men zich niet neerlegt bij een rechterlijke uitspraak, wat doe je daar dan aan? Dan ligt het in handen van de uitvoerende macht om die uitspraak af te dwingen. Vraag is dan of ze daar de ballen voor hebben. Maar het is uiteraard correct dat een college of gemeenteraad geen ingrijpende bevoegdheden heeft. Niettemin, voldoende bevoegdheden om de zaken hier en daar bij te schaven op een wijze die voor traditionele Europeanen onaanvaardbaar is. Dikke pech dan als jij tot die minderheid behoort. Laatst gewijzigd door Dycore : 8 januari 2008 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Islam en democratie
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het deelnemen van wat voor partij dan ook aan het politieke proces binnen een democratische rechtstaat is een versterking van de democratie niet een bedreiging. Links, in Nederland vooral in de vorm van de PvdA aast sterk op de allochtone kiezer. Juist daarom zal een Moslim partij weinig hulp kunnen krijgen bij links als er daadwerkelijk een partij opstaat die een groot deel van de Moslims aan zich weet te binden, je gaat je concurrenten geen overwinningen toewerpen. De grootste partij heeft een prominente plaats in de politiek maar meerderheden worden gevormd op basis van consensus. Nogmaals het deelnemen van een moslim partij aan het democratische proces is uit zich zelf niet iets bedreigends. Wat zou het als een Moslim partij de coalitie besprekingen leidt in Rotterdam? Betekend het dat we op het punt staan om de Sharia in te voeren? Natuurlijk niet. Als je een voorbeeld wil kijk dan wat er op dit moment in Turkije gebeurt. Democratische Islamitische partijen hebben daar sinds een aantal jaar zelfs een meerderheid op nationaal niveau. Gebruiken zij die om op slinkse wijze de gehele bevolking te knechten aan een onderdrukkend Islamitisch regime? Nee, wel gebruiken zij die meerderheid om een emancipatie golf in te zetten en discriminerende maatregelen tegen Moslims af te schaffen. Maatregelen die in Westerse landen niet bestaan en dus ook niet afgeschaft hoeven of kunnen worden. Ten derde malen het deelnemen van Islamitisch democratische partij is geen probleem. Bezopen zaken als het verplicht stellen van hoofddoekjes (waar deze draad mee begon) zullen daar niet uit voort komen. Er is geen reden om bang te zijn, als je het niet eens bent met een stand punt van een andere politieke partij ga je toch ook reageren zoals je hier tegen moslims van leer trekt?
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 8 januari 2008 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk niet. Ze hebben er gewillig zelf voor gekozen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of hoe men met woorden speelt om krampachtig een niet te verantwoorden situatie goed te praten. Noem eens een paar ideologische stromingen op die u niet nauw bij het hart liggen. Thorsten, doe uw naam eer aan! Laatst gewijzigd door Dycore : 8 januari 2008 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het beeld dat jij schetst is onrealistische bangmakerij er is geen groots Moslim complot dat de macht probeerd over te nemen in het westen. Er zijn culturele problemen en die zullen in de toekomst nog voor aanvaringen gaan zorgen zoals zij dat nu ook al doen. Daar kan je geheel rechtvaardig positie tegen nemen en dan zul je mij aan je kant zien maar het onzinnige ongefundeerde en ongeinformeerde populisme wat hier word gebezigd staat niet alleen buiten elke realiteit het maakt het oplossen van de problemen die er wel zijn nagenoeg onmogelijk.
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 8 januari 2008 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat m.i. ook de bedoeling is. Want eenmaal de problemen opgelost, is een Unique Selling Proposal niet langer bruikbaar, en laat het nu net één van de meest lucratieve USP's ooit zijn ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 8 januari 2008 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, je mag het voor mijn part blijven opnemen voor de moslims. Blijkbaar voelt uw psyche zich daartoe verplicht. Ik zeg nergens dat het recht om deel te nemen aan de politieke democratie, niet voor de moslims zou gelden. Ik heb nergens gepleit voor een verbod van de partij. Ik zeg enkel dat ik niet akkoord ga met hun verfoeilijke ideologie en dat ik ze liever zie verdwijnen dan hun macht zien toenemen. Democratie is overigens een uiterest flexibel begrip dat op talloze wijzen in de praktijk gezet kan worden. Je kan er aan twijfelen of ons systeem in wezen wel zo democratisch is als het beweert te zijn. Als het volk op democratische wijze de democratie ondergraaft, zal ik me daar niet tegen verzetten indien ik me kan vinden in de heersende ideologie. Voor mij is vooruitgang, welvaart, stabiliteit ed, dus belangrijker dan democratie op zich. U ziet de toenemende macht van de islam in Europa niet? U moet wel blind zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De regels die in Turkijke gelden zijn op exact dezelfde wijze toepasselijk op moslims, anders-gelovigen en niet-gelovigen. Moslims gaan echter niet akkoord met die regels omdat ze op sommige vlakken tegen hun godsdienst ingaan. Dus is het discriminatie? Iedere regel die niet in lijn is met de islam is discriminatie? Wat is volgens jou discriminatie? Turkije was een seculiere staat waar iedere gelovige vrij zijn godsdienst l-kon beleven, zolang hij dit niet binnen staatsverband uitte. Nu is Turkije richting islamitische staat aan het gaan. Thorsten ziet geen problemen. Nochtans beweert hij liberaal te zijn. Volgens mij denkt hij dat 'liberaal', betekent dat alles en iedereen z'n gangetje moet gaan en dat zo alle problemen in de wereld opgelost worden. Laatst gewijzigd door Dycore : 9 januari 2008 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard is er geen sprake van een complot. De toenemende macht van de islam gebeurt op spontane wijze. De Westerse reactie daarop is even spontaan. Da's ook geen complot. Culturen zijn doorheen de geschiedenis inderdaad vaak in aanvaring gekomen. Soms is de situatie echter uit de hand gelopen. Je kent je geschiedenis toch? Willen we dat opnieuw meemaken, of gaan we de toestand controleren nu we nog de kans hebben? Zij de de geschiedenis niet begrijpen, zijn gedoemd ze te herbeleven. Laatst gewijzigd door Dycore : 9 januari 2008 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |