![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Z i e k e l i j k ...
![]() ![]() Allee, vraag nu eens mooi dat ik wil verdwijnen... Dan doe ik dat... Zeker als U belooft U grondig te laten onderzoeken... ![]() Aan tijd zal het niet mankeren... Of vraag het nog eens beleefd aan de moderatie... Laatst gewijzigd door Chipie : 5 februari 2008 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Eens een lijstje aanleggen van personen die jij nog niet ziekelijk genoemd hebt...om het bij korte lijstjes te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Een langer lijstje is natuurlijk dat van de superpamperdragers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien helpt het om te beseffen dat die rijkerds vaak ook te beklagen zijn?
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Wat voor werk doet u eigenlijk, dat u het zo dikwijls over "werken" hebt ? Bent u verslaafd aan werken ? Ik vind echter wel dat u niet genoeg werkt, want u zit steeds hier op dit forum ?! Of besteelt u uw baas door zijn PC , op uw werkplaats, voor uw geleuter te gebruiken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() De gepamperde:
In de totale geschiedenis hebben “de gepamperde” de geprivilegieerde klasse met hun roze brillen de armoede nooit gezien en ontkenden steeds het bestaan er van. Deze armen passen niet in hun kader, voor hen zijn het derderangsburgers, de problematiek rond armoede is voor hen onbestaande en zelfs irriterend, niets nieuws onder de zon!. Vooral diegenen die zelf in hun leven nog nooit een poot hebben uitgestoken en te lui zijn om iets creatief voor de samenleving te doen, ja deze ontkennen de armoede. Men kan deze parasietensoort ruiken van op 100 meter afstand. Deze zijn vooral te herkennen aan hun merkteken, hun zeggen dat alle werklozen en armen lui en jaloers zijn, allen die niet snel en hard genoeg werken profiteurs zijn enz. Dit profitariaat met hun boterpootjes, hun fluwelen vrouwenhandjes vol met gouden ringen en diamanten, de welruikende stropdasjes en hun witteboorden criminaliteit, deze zijn de ware profiteurs en uitbuiters, het werkschuw tuig van onze planeet. Deze nomenclatuur, “de privaat en staatselite” die nu weer beroep kan doen op het onderbetaalde goedkoop personeel zoals: koks, hoveniers, werkvrouwen, onderhoudspersoneel, meiden en knechten enz, deze goed genoeg om “hun vuiligheid” op te kuisen en dit uiteraard met de glimlach. Deze jobs zijn geen jobs, het is mensonwaardige uitbuiting, dit omdat ze hun eigen vuiligheid niet willen en wensen op te kuisen. De Middeleeuwen zijn terug en het liberalisme met een menselijk gelaat is verworden tot een neoliberale heerschappij. De woongebieden (villaatjes) van de gevestigde nomenclatuur (eigenaars van privaatindustrie, politiekers, rechters, advocaten, maw. de privaat en staatselite.) liggen uiteraard ver af en gescheiden van de woongebieden waar zich armen bevinden. Om het consumentisme te bevorderen worden culturele identiteiten, natuurlijke rijkdommen, ecosystemen, sociale gemeenschappen en armen platgewalst. Het is misbruik maken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer mogelijkheden en vrijheden te verwerven. Economie is een middel en mag geen doel op zich zijn. Enkel de capaciteiten en lage lonen om te kunnen uitbuiten, deze zijn voor hen belangrijk, ze creëren daardoor een kunstmatige sluikeconomie die de reële economie ondermijnt en de loon naar werk verhouding van deze vernietigt, het misbruik maken van de medemens bereikt hier zijn hoogste vorm, discriminatie puur. De door generaties en met veel geduld opgebouwde “voorbeeld model samenleving” wordt hier op een zeer subtiele manier tot op de grond afgebroken, van het eerbiedigen van de bestaande fundamentele sociale rechten is geen sprake. De salon politiekers hebben de passie verloren om de zwakken in onze samenleving te verdedigen. De sterken moeten we niet verdedigen, zij verdedigen zichzelf wel. Het is de boodschap die telt, liefst niet aangenaam maar doeltreffend en in de eerste plaats bewustzijnsverruimend. De boodschap moet geen sympathie oogsten maar verontwaardiging en tot nadenken stemmen en als laatste de zaak oplossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, in een materialistisch denkraam past zo'n gedachte niet, ik weet het.
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Volgens een recente lezersbrief in De Morgen, hebben we de supergegepamperde elite toch wel ergens buiten gekregen, in Vlaanderen, en dat was uit Leuven in de jaren achtenzestig van de vorige eeuw, want volgens deze lezer ging het niet over Walen buiten, maar eigenlijk over "Bourgeois" buiten....Dat was tenminste zoals Paul Goosssens er over dacht, stelt deze volgens mij echter op hol geslagen lezer.
Want superpampers afrukken, dat is bij ons nog nooit goed geslaagd, integendeel, België is een fabriekje van superpampers. Om dat betreurenswaardig gegeven tegen te gaan zal ik in mijn volgende posting de aandacht vestigen op een baanbrekend idee tot wetsontwerp daartoe ... Laatst gewijzigd door eno2 : 6 februari 2008 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Internationale olie-gas en mijnbedrijven zouden alle belastingen , premies, en financiële voordelen van regeringen en landen in Noord en Zuid moeten publiceren om hun notering op de beurs te behouden.
Zo wordt de bevolking geïnformeerd over welke bedrijven kunstmatig vergrote winsten binnenhalen en kunnen de importerende landen misbruiken bijsturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Elio Di Rupo haalde zwaar uit naar de notionele interest, die de effectieve belastbaarheid van de winsten van de bedrijven sterk naar beneden haalt.
Dat wordt nog een programmapunt van de volgende regering, als er nog ooit een komt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het helpt misschien om niet enkel naar de korte termijn te kijken ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kom daarop terug. En dan moet de kunstmatige (legale en illegale) ontduiking zichtbaar gemaakt worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Personen, die op sociaal gebied misbruik maken/gemaakt hebben, die moet men vanzelfsprekend gerust laten...
Want velen menen dat dit een basisrecht is... Een bakker, die 10.000 euro zwart 'doet', is een dief zeggen zij, die jaren op hun luie krent zitten/zaten, elk werk weiger(d)en als de pest... en jaarlijks ongeveer hetzelfde bedrag opstrijken/streken (mss denken ze dat ze strijkers zijn en als dusdanig moeten betaald worden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit de Standaard van gisteren Citaat:
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Legale belastingontduiking is een contradictio in terminis.
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Dat was het artikel.
Op de laatste vraag van de Standaard of hij, Elio, pleit voor een vermindering van de sociale bijdragen uit loon moet ik ja antwoorden. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2008 om 17:29. |
![]() |
![]() |