![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weinig flatterend artikel over de moslims weeral. Wereldwijd wordt dus verwacht dat ze hun ware aard niet onder stoelen en banken zullen steken en met geweld zullen reageren. Confronteer moslims met de haatzaaiende verzen uit de koran, en ze vieren hun schaamte om hun beschavingsachterstand met geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wil nu net dit de opgang van extreem rechts in Europa verklaren... dus met andere woorden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja maar wie noemt iedere kritiek populisme?? Links, bepaald arrogant om een maatschappelijk debat wat zo sterk leeft onder de bevolking te omschrijven als populistisch!
Daarmee zeg ik niet het eens te zijn met Wilders, of te vinden dat extreem rechts zo politiek correct is in Europa aangaande het islam debat, wel dat juist die golf van geweld bewijst dat er reden zijn om kritiek te geven op een aantal fundamenten van islam! |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() och ja zo "neutraal" is hij ook weer niet... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het vaststellen van de gewelddreigingen door moslims dan populistisch? Wie dreigt er keet te schoppen nog voor dat Wilder's koranfilm uit is? Wie schopte er keet om een handvol cartoons? Toch handig dat populisme termpje : handig om zich achter te verbergen als de waarheid te hard kwetst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
De moslims kunnen beter een voorbeeld aan hem nemen in plaats van zich radeloos te blijven vastklampen aan hun monoculturele islamitische gedachtegoed dat ze persé overal willen opleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus laat die film maar komen. Ik zou Wilders anders wel ook eens willen horen over de schandalige behandeling van de Palestijnen door de Joden. Maar ja, 't zal electoraal niets opbrengen zeker? Laatst gewijzigd door system : 27 januari 2008 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Artikel 137d Wetboek van Strafrecht 1. Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie. 2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Door die van anderen te devalueren omdat ze de rechten willen laten bepalen door een godsdienst die de onze niet is?
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij legt uit wat er in de Koran staat. Dat baart hem zorgen, zijn partij wil daaromtrent maatregelen uitvoeren. Het is juist omdat de Islam oproept tot geweld, discriminatie en haat, dat hij die wil opheffen. En het is juist de heftige reactie van de moslimgemeenschap op die opheffing van de positieve discriminatie, die het doet lijken alsof Geert Wilders degene is die alle blaam treft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wilders gaat een beetje uitleggen wat in de Koran staat? Nogal pretentieus. Mijnheer wil geweld en haat opheffen door de strijd aan te binden tegen een godsdienst, met een filmpje waarbij de kans groot is dat er misschien wel dooien vallen door een af andere geflipte idioot. De idioot moet worden aangepakt hé Liberalist. Een Nederlander, zelfs een toerist in Nederland, moet de wetten van het land respecteren. Zo simpel is dat. En jij noemt dat filmgedoe een vorm van positieve discriminatie? Liberalist,man toch, waar haal je dit vandaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kan je mij eens uitleggen waarom iedereen (blijkt nu steeds meer en meer, wat gaat dat in de loop van de komende weken geven; nog weken lang een opkropping voor de vredelievenden, van diegenen die hun religie boven elke wet stellen, dat zal een serieuze knal geven denk ik dan) daar nu zo'n drama van maakt? Een bepaald bekend politicus, Geert Wilders, waarvoor ik veel respekt heb, maakt een korte dokumentaire film over het onderwerp 'De Koran'. De Koran zal dus nader uitgelegd worden in deze film vermoed ik. En ik ben er zeker van dat, moesten er onwaarheden in de film voorkomen die kunnen aangetoond en gecontroleerd worden, dat Wilders dan wel moeilijkheden krijgt. Dat zou dan juridisch geen probleem zijn veronderstel ik. In de film zal dus waarschijnlijks op waarheidsgetrouwe manier zaken besproken worden. Hoe moslims moeten leven, wat niet-moslims zijn, hoe ermee om te gaan, wat ze moeten doen als ze homo's tegenkomen enzovoort. En kom nu niet met het argument van gematigden. Daar hoor je niks van. Maar er is nog geen film Rudy. Waarom dan nu al zo'n commotie? Of is het misschien omdat ze weten dat 99% van de Nederlandse bevolking dat gaat bekijken. En dat vele mensen van bij ons daar dan eens op de hoogte van worden gebracht. Is dat nu een misdrijf? Er zal niemand beledigd worden in die film want de film gaat gewoon dieper in op de koran. Aangezien beelden meer dan woorden zeggen zal de Koran dus voor de massa beter begrijpbaar worden en dan kunnen de mensen, na het zien van de film, er ook niet meer omheen van erover in discussie te gaan. En wie dan onwaarheden gaat vertellen kan wel juridisch vervolgd worden. Het zal ook niet meer verbloemd worden kunnen gerelativeerd. De moslims zijn dus kwaad omdat hun heilig boek, de Koran, nader wordt toegelicht? Ik begrijp dat niet. Ja, ik weet wel dat de waarheid kan kwetsen, dat is waar, maar daar moet je tegenkunnen vind ik. Tot besluit Rudy, stel dat je de namen in het filmpje dat men aan Geert Wilders liet zien, de namen Ayaan en Van Gogh zou vervangen van 2 mensen die jou dierbaar zijn: http://nl.youtube.com/watch?v=At5HMyCROVA Hoe zou je dan reageren? De wereld op zijn kop voor een filmpje van 10 minuten van Geert Wilders en dan nog over de waarheid. Ik denk dat jij eerder tot de categorie mensen behoort zoals advocaat Spong met de belachelijkste argumenten die ik ooit heb gehoord. Sorry voor de lengte van de tekst. Laatst gewijzigd door PeterC : 27 januari 2008 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als jij of ik morgen besluiten om eens een zéér kritische film over De Bijbel te gaan maken, is dat dan haat zaaien? Discrimineer ik mensen? Neen, we lichten een boek, door iedereen gekend, nader toe aan de hand van beelden en niemand zal daar een probleem mee hebben. Integendeel: mensen moeten kritisch zijn en alles wat er is mag aan onderzoek onderworpen worden. Maar in dat artikel staan wel enkele zaken die strafbaar zijn natuurlijk. Zowat alles wat in dat artikel staat is niet toegelaten door de Koran. Je mag geen andere levensovertuiging hebben of je hebt problemen, homosexualiteit is streng verboden volgens de Koran. Je weet dat voor alle moslims de Koran boven de wet staat. Onze wetten zijn immers gemaakt door mensen. (Christen honden, joden, minderwarrdigen). Dat zal het zijn. En dat het pijn doet die keiharde waarheid verpakt in een duidelijke film die, volgens ik Wilders ken, liever heeft dat men het niet met hem eens is, maar dat iedereen hem toch goed verstaan heeft. Wilders is in mijn ogen een sterke persoonlijkheid, iemand die iets durft aangaan en de waarheid zegt. Ik volg hem al geruime tijd en écht, chapeau voor die man. Die film kunnen ze nooit tegenhouden Rudy. De waarheid mag altijd getoond of gezegd worden. Mijnheer Balkenende, toon leiderschap. (Ayaan Hirsi Ali) - steunt Geert Wilders volledig met zijn film. |
|
![]() |
![]() |