![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina, ik de Joodse wijk werden tijdens de rellen in Borgerhout wel burgers gemolesteerd door jonge Marokkanen! Dat berichtte de media en ook Claude Manower wijst regelmatig op de agressie van jonge moslims tegen Joodse burgers en ook zelf hoorde ik vaak van jonge moslims haat tegenover deze groep (niet bij Turkse moslims wel bij Magrebijnen)
Ik dacht dat er nu wel een moslimschool was in Brussel en vergeet de Turkse academie niet op Antwerpen Noord, initiatief van Turkse zakenlui. Kun je voorbeelden geven van racistische aanslagen op groepen die slachtoffer waren?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
iedereen gelijk voor de wet. Als moslims zich moeten integreren moeten joden dat ook. joodse scholen toelaten? ->moslimscholen toelaten joodse klederdracht en uiterlijk vrij laten kiezen? -> hoofddoek toelaten etc etc (en ook omgkeerd dus) consequentie dus aub. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 24 januari 2008 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. http://www.gva.be/dossiers/-a/abou%2...h/betoging.asp Tientallen winkels en huizen in de joodse buurt werden aangevallen door de Stormtruppen van Jahjah. Maar als je alleen maar Ludo De Witte leest dan kom je dat niet tegen? Die is dat "toevallig vergeten" http://www.gva.be/dossiers/-a/abou%2.../betoging2.asp Verbranding van een joods uitziende pop en de Joden waren gevraagd binnen te blijven om niet met hun aanwezigheid in het straatbeeld "provocatief" te zijn. - en zo zijn er nog genoeg, buiten dan moorsaanslagen op de joodse scholier erandere wandaden tegen de joden in dezzelfde periode door je "vriendjes" Voorbeelden genoeg op http://www.antisemitisme.be/site/index.asp?language=NL Citaat:
en ga me nu eens een reden geven waarom die betonblokken zouden moeten verwijderd worden? Of wil je dat opdat men dan aanslagen meer "efficient" kan uitvoeren? Ook in Brussel zijn er - en gelukkig - als men al ziet wat er bij het metro station rond de joodse school gebeurt. Tijdens een plechtigheid in een synagoge ivm de aanslag tegen die synagoge in Brussel mochten de mensen niet eens een paar honderd meter verder te voet gaan naar het sho'ah memoriaal in Anderlecht want dat zou "provocatief" geweest zijn. Men hoorde zelfs in de synagoge hoe een paar nieuwe belgen hun haat riepen tegen de aanwezige Joden. De politie greep niet in om nog erger te voorkomen. Maar alles gaat goed, geen vuiltje aan de lucht, Edina... het zijn toch maar joden... Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
In Brussel is een joodse school. Enkele jaren terug gingen de kinderen nog gewoon te voet naar de dichtstbijzijnde tramhalte. Nu mag dat niet meer. Verboten. Omdat de kinderen achtervolgd en bedreigd werden. Op een dag zijn ze zelfs stenen gaan gooien naar de op de tram wachtende kinderen. Eén jongen van 13 belandde in het ziekenhuis. Nu mogen joden en vooral kinderen in Brussel niet meer op straat zichtbaar bv een keppel dragen. De politie heeft het uit veiligheidsredenen afgeraden. De politie heeft de kinderen van de joodse school ook verboden om nog de tram te nemen bij de school. Ahum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Nee. Ik zou mijn kinderen niet op een op religie gebaseerde school willen sturen. Geen enkele.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Maar ik zou geen kinderen stenigen, ookal krijgen ze de leer van Bin Laden ingelepeld. Of van Mo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Het ging over integratie. Joden die alleen naar joodse scholen willen gaan en zich kleden zoals ze in Israël doen zijn even geïntegreerd als moslims met boerka, moslimscholen, en moskee's. Als men het éne wil verbieden, het andere ook. Als men het éne wilt vrijlaten, het andere ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Het verschil:
De joodse religie wil niemand bekeren, en diegenen die dat willen doen worden door de rabbijnen voor gek uitgemaakt. ![]() Dat dwingt mijn respect af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Ambiorix je gebruikt de islam alleen maar om het tegen de joden op te zetten.
Doe maar. Ik heb er geen last van verder. Maar islam en jodendom vergelijken gaat niet op. Sorry. NEXT ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() oei, dan stel ik eens een kritische vraag.. dan stel ik het totaal gebrek aan consequentie eens ter discussie..
En dan is de kous af precies. Zegt meer over u dan over mij polly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Zo. Kous af ook hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() En dat van de Sikhs? Weet je nog. Er zijn er véél meer.
Waarom hebben die geen scholen? Waarom worden die gediscrimineerd doordat daar nooit elke dag over gezeikt wordt op het nieuws, op tv, met aanslagen, met eisen, met klederdracht en ander gedram? Consequent zijn hoor, Ambiorix. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() hehe, zeer gevoelig punt blijkbaar bij sommigen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambiorix, Islamitische scholen mogen.Maar; ofwel moeten ze zelf in doorstudeermogelijkheden en werkgelegenheid voorzien, of het onderwijs richten op functioneren binnen onze samenleving, daar gaat dus ook de discussie over.
Je mag je kleden hoe je wilt.Maar je mag niet stellen; en dus ga ik zo gekleed steeds en overal! Al ooit een Jood horen roepen slachtoffer van racisme te zijn, omdat hij niet in vol chassidisch ornaat achter een bali kan? Ei s verschil tussen persoonlijke en maatschappelijk leefsfeer, Joden erkennen dit en moslims sommige dan, toch niet! Edina wat de meerderheid van moslims denken weet jij al evenmin als ikzelf. Wel denk ik meer en met grotere groepen, langer en met een bijzonder divers gezelschap moslims in Antwerpen jaren te hebben gewerkt dan jij naar alle waarschijnlijkheid deed. Ik heb er geen probleem mee als je inhoudelijk verschilt van mening maar je bent vaak naar andere meningen ronduit kleinerend naar de persoon, bij mij, bij circe en iederen die jou tegenspreekt. Waarschijnlijk kom je dus uit de sociale sector. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie vooral deze die niet in de pers mogen komen http://lezersbrieven.wordpress.com/
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |