![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft u ooit zelf een dier doodgemaakt en het daarna opgegeten? | |||
Ja, ik doe dat zelfs dikwijls |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,29% |
Ja, maar gewoon omdat ik vond dat ik dat eens moest gedaan hebben |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Ja, maar tegen mijn zin en ik vond het verschrikkelijk |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Nee, maar ik vind wel dat ik dat eens zou moeten proberen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,67% |
Nee, en dat zal ik ook nooit doen, want dat is nergens voor nodig |
![]() ![]() ![]() |
18 | 42,86% |
Nee, ik ben vegetariër |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,52% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() echt, geschiedenis was al niet je ding, jouw biologische is ook al niet echt fenomenaal. Is er eigenlijk iets waar je wel goed in bent?
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[quote][ De Paranthopen hadden zich toegelegd op een dieet van noten en harde zaden en hadden gigantische kaken en kiezen om dit voedsel te kunnen malen. /QUOTE]http://www.neanderthalers.nl/stamboom.php Als de huidige mens dus een vegetariër had kunnen zijn, dan zou het deze stamboom geweest zijn die zich verder had ontwikkeld, maar het is juist de meest moordzuchtige en agresieve stam van de mensensoorten die het gehaald heeft. Een duidelijk bewijs dat vlees een noodzaak is voor de mens om te kunnen overleven. Trouwens alle primaten eten veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chordadieren http://nl.wikipedia.org/wiki/Lancetvisjes lancetvisjes behoren trouwens tot dezelfde dierenstam als de runderen, namelijk de Chordata. Een rund slachen vind je dus onmenselijk, maar een vis uit het water halen en laten stikken vind je wel geoorloofd. Een rund word wel direct in de hersens geschoten en is direct hersendood, een vis ligt vaak een paar minuten te spartelen voor hij gestik is en ziet dus vreselijk af voor hij dood is, sommige soorten, zoals de paling sterven trouwens niet op het droge en worden dan maar levend gevild, omdat men ze dood niet meer kan villen. En kreeft word net als krab levend gekookt, want hun vlees is niet meer eetbaar als het niet gekookt word tijdens het sterven. Ken geen enkele andere dier dat zo hard afziet als de zeedieren om ze voor menselijke consumptie te kunnen gebruiken. Wie dus geen dieren wil eten uit medelijden voor de dieren moet als eerste stoppen met waterdieren te eten en zeker geen zeedieren eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zwitserse Gruyeres gebruikt men om te fonduen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken je nog iets anders dan Gouda en komijnenkaas? http://www.belgischekazen.be/BENL/site/index.aspx
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je alle kaassoorten uit België op één lijn legt, bekom je trouwens een ketting van meer dan 3km lang. Zelfs de meeste harde Gouda-achtige kazen worden in België gemaakt en niet in Nederland. De reden trouwens waarom Gouda een aanvraag heeft ingediend om de naam Gouda-kaas tot een beschermde product te laten uitroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik mis de optie: vroeger hadden wij duiven (en kippen) en daar belandde er af en toe ene van in de pot.
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() doe dan toch die link open die ik je hierboven gaf? Toch niet te gierig om iets teveel bytes te moeten downloaden zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna elke Belgische grootgemeente heeft zijn eigen kaasfabriek, waar verschillende soorten kazen worden gemaakt.
En bijna elke streekbrouwerij heeft ook nog eens zijn eigen kaasmerk, met verschillende kazen in de productie. Als je werkelijk heel de lijst met Belgische kazen wil hebben, dan moet je in de zuiverhandel maar eens een stukje van elke Belgische kaas vragen. Maar niet verschieten van hun reactie, he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb de lijst harde kazen daar eens overlopen, zij geven maar 19 Belgische harde kazen door, terwijl alleen de provincie Antwerpen al meer kaasfabrieken met harde kaassoorten telt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat dat betreft wint België het van Nederland ook met bier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Chordata wil niets anders zeggen dan dieren met een chorda (een voorstadium van een ruggewervel dus). Onder andere alle vissen, zoogdieren, vogels, reptielen, amfibiën behoren tot de chordata. Eeen koe is een zoogdier, net als de mens, dus koeien staan dichter bij de mens dan vissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En staan echt niet verder van ons af dan de Artiodactyla. |
|
![]() |
![]() |