![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vul eerst die 'etc.' eens aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien ik zou werken voor een salaris waarmee ik nauwelijks iets kan, en geen hoop heb op verbetering, wel, dan werd ik gek. Want dan voelde ik me ingesloten in mijn leven. En daar draait het om. Werken moet wel degelijk voordelen opleveren tov doppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik leef al op mijn eigen, en het is helemaal geen Mythe dat 900 pm veruit te weinig is om rond te komen als je niet in een sociale woning woont. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Really, mensen kijken veel te veel naar een ander om iets van hun leven te maken. Citaat:
De salarisschalen die aangeven wat minimaal nodig is om te leven, worden bepaald door de minimumlonen. Waarom zou het verkeerd zijn om voor meer te krijgen ook meer te moeten kunnen aanbrengen voor een bedrijf? Je kan gaan stellen dat niet iedereen het in zich heeft om "veel" aan te brengen voor het bedrijf, ondanks de kansen die sowieso geboden worden, maar is het werkelijk nodig om situaties die a priori niet gelijk zijn, met alle geweld gelijk te trekken? Allen vooruit aan het tempo van de traagste, is iets waar ik liever voor bedank. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een academisch diploma leidt iig niet standaard tot een hoger loon, zoals velen denken.
Een vriendin van me heeft gestudeerd tot haar 18e en heeft een loon dat om en bij het mijne zal liggen, als ik afgestudeerd ben. Ik was eerlijk gezegd wel teleurgesteld toen ik hoorde hoe de lonen in onze sector lagen.
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() - vervoer
- voedsel - onderdak Met minder dan 1000 euro/mnd ben je vandaag echt niet veel. Je bent nog te jong om dat te beseffen denk ik, al vind ik het een beetje vreemd dat je een laag loon als streefdoel neemt in plaats van een hoog loon zoals de meesten. Maar misschien is dat beter dan teleurgesteld te worden na je eerste aanwerving. De kans dat je meer dan dat bedrag zal krijgen is dus heel groot. Als je het geld niet hoeft mag je het altijd doorstorten natuurlijk. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 januari 2008 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Mensen die universiteit gedaan hebben, en denken dat ze daarmee een goede en goedbetaalde job zullen hebben zijn dom. Je kan veel beter verdienen door in den bouw te gaan staan, en wat uren in het zwart doen. Verdient beestig goed.
![]() |
#88 |
Burger
|
![]() Maar wat heb je daar qua groeikansen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Staatssecretaris
|
![]() vervoerskosten, medische kosten, afboeken recurrente grote aankopen (aanschaf van dingen die wel eens de geest geven zoals : fornuis, koelkast etc), schilders-of behangkosten etc.
ik vraag me echt af wat je begroting is. Laatst gewijzigd door jules : 30 januari 2008 om 00:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ook logisch als je een heel huis nodig hebt om in te wonen. Een kameraad van me heeft een studio in Leuven, waarvoor hij een 300 euro per maand neertelt (elektriciteit en waterkosten inbegrepen). Op die manier kan je wel heel wat van je geld aan de kant zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, wat ken ik? Geesten?
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Neen.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand met een master die onderaan begind in de bouw zal daar snel doorgroeien en kan dan nog op veel respect rekenen van de arbeiders, omdat hij de stiel kent en geen domme fouten zal maken, maar iemand zonder de nodige diploma's zal het heel moeilijk hebben om door te groeien, zonder zich bij te scholen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met minder dan 1200€ kan je dus wel overleven, maar zeker niet leven. En al helemaal niet in een stad, waar je geen ruimte hebt om een ander inkomen te genereren dan dat uit arbeid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |