Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2008, 21:21   #81
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
nou effe testen hoor, hoe hoog heb je je jaarlijkse uitgaven begroot voor :
-water
-verwarming
-electriciteit
-brandverzekering
-provinciebelasting
-afvalverwerking
-mutualiteit
etc...
?
Vul eerst die 'etc.' eens aan.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 21:44   #82
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Maar waarom zou een volwassene die niets kan meer moeten verdienen?
Je bent een erg gevaarlijke situatie aan het kweken indien je een laag van de bevolking de kansen ontneemt om iets van hun leven te maken. Een salaris dat toelaat om zich ten minste te vestigen in een normaal appartement, vind ik wel gezond.

Indien ik zou werken voor een salaris waarmee ik nauwelijks iets kan, en geen hoop heb op verbetering, wel, dan werd ik gek. Want dan voelde ik me ingesloten in mijn leven.

En daar draait het om. Werken moet wel degelijk voordelen opleveren tov doppen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 21:51   #83
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat voor mythe's mensen toch verspreiden.
Enfin, ik ben er van overtuigd dat je oprecht denkt dat het waar is, hoor. Maar als ik nu al weet heb van het tegendeel?

Enfin, ik zie over zoveel jaren wel. Wrslk word ik toch een bourgeois.
Mythes ?

Ik leef al op mijn eigen, en het is helemaal geen Mythe dat 900 pm veruit te weinig is om rond te komen als je niet in een sociale woning woont.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 23:28   #84
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je bent een erg gevaarlijke situatie aan het kweken indien je een laag van de bevolking de kansen ontneemt om iets van hun leven te maken.
En waarom zouden kansen voor die laag van de bevolking gecreëerd moeten worden, bovenop alle kansen die ze nu al krijgen?
Really, mensen kijken veel te veel naar een ander om iets van hun leven te maken.

Citaat:
Een salaris dat toelaat om zich ten minste te vestigen in een normaal appartement, vind ik wel gezond.
Dat hangt af van jouw definities van "normaal". Als normaal gelijk staat aan "minimaal dit luxeniveau" en "alle voorzieningen die anderen ook hebben", dan heb je een probleem. Zolang men de vergelijking blijft maken met wat anderen hebben, om daarna verongelijkt in een hoekje te zitten gaan pruilen, omdat die andere meer heeft, komt men niet vooruit.

De salarisschalen die aangeven wat minimaal nodig is om te leven, worden bepaald door de minimumlonen. Waarom zou het verkeerd zijn om voor meer te krijgen ook meer te moeten kunnen aanbrengen voor een bedrijf?

Je kan gaan stellen dat niet iedereen het in zich heeft om "veel" aan te brengen voor het bedrijf, ondanks de kansen die sowieso geboden worden, maar is het werkelijk nodig om situaties die a priori niet gelijk zijn, met alle geweld gelijk te trekken? Allen vooruit aan het tempo van de traagste, is iets waar ik liever voor bedank.

Citaat:
Indien ik zou werken voor een salaris waarmee ik nauwelijks iets kan, en geen hoop heb op verbetering, wel, dan werd ik gek. Want dan voelde ik me ingesloten in mijn leven.
En wat zou je dan doen? Op je kont blijven zitten en klagen op de rest van de wereld, of de touwtjes in handen nemen en er iets aan doen? Dat is het verschil... Het zijn niet diegenen die het heft in eigen handen nemen, die steen en been klagen, het zijn zij die wachten tot de gebraden kippen in hun mond komen vliegen, die klagen...

Citaat:
En daar draait het om. Werken moet wel degelijk voordelen opleveren tov doppen.
Je kan even goed stellen dat doppers te veel krijgen... Waarom zouden zij in staat moeten zijn eenzelfde leven te leiden als werkenden?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 23:53   #85
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Een academisch diploma leidt iig niet standaard tot een hoger loon, zoals velen denken.
Een vriendin van me heeft gestudeerd tot haar 18e en heeft een loon dat om en bij het mijne zal liggen, als ik afgestudeerd ben.
Ik was eerlijk gezegd wel teleurgesteld toen ik hoorde hoe de lonen in onze sector lagen.
Oud 29 januari 2008, 23:54   #86
Groentje-18

Standaard

Citaat:
- vervoer
- voedsel
- onderdak

Met minder dan 1000 euro/mnd ben je vandaag echt niet veel. Je bent nog te jong om dat te beseffen denk ik, al vind ik het een beetje vreemd dat je een laag loon als streefdoel neemt in plaats van een hoog loon zoals de meesten. Maar misschien is dat beter dan teleurgesteld te worden na je eerste aanwerving.
De kans dat je meer dan dat bedrag zal krijgen is dus heel groot. Als je het geld niet hoeft mag je het altijd doorstorten natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 januari 2008 om 23:57.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 23:56   #87
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Mensen die universiteit gedaan hebben, en denken dat ze daarmee een goede en goedbetaalde job zullen hebben zijn dom. Je kan veel beter verdienen door in den bouw te gaan staan, en wat uren in het zwart doen. Verdient beestig goed.
Oud 30 januari 2008, 00:10   #88
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Maar wat heb je daar qua groeikansen?
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 00:11   #89
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vervoerskosten, medische kosten, afboeken recurrente grote aankopen (aanschaf van dingen die wel eens de geest geven zoals : fornuis, koelkast etc), schilders-of behangkosten etc.

ik vraag me echt af wat je begroting is.

Laatst gewijzigd door jules : 30 januari 2008 om 00:41.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 00:16   #90
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Insano Bekijk bericht
Maar wat heb je daar qua groeikansen?
de bouw lijkt me nu net een plek waar je steed hoger komt te staan
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 00:32   #91
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In Brussel is een huishuur van 1000€ niet abnormaal....
Tja, ook logisch als je een heel huis nodig hebt om in te wonen. Een kameraad van me heeft een studio in Leuven, waarvoor hij een 300 euro per maand neertelt (elektriciteit en waterkosten inbegrepen). Op die manier kan je wel heel wat van je geld aan de kant zetten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 00:38   #92
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mythes ?

Ik leef al op mijn eigen, en het is helemaal geen Mythe dat 900 pm veruit te weinig is om rond te komen als je niet in een sociale woning woont.
Dus, wat ken ik? Geesten?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 30 januari 2008, 00:39   #93
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vervoerskosten, medische kosten, afboeken recurrente grote aankopen (aanschaf van dingen die wle ens de geest geven zoals : fornuis, koelkast etc), schilders-of behangkosten etc.

ik vraag me echt af wat je begroting is.
Lol.
Oud 30 januari 2008, 00:40   #94
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
- vervoer
- voedsel
- onderdak

Met minder dan 1000 euro/mnd ben je vandaag echt niet veel. Je bent nog te jong om dat te beseffen denk ik, al vind ik het een beetje vreemd dat je een laag loon als streefdoel neemt in plaats van een hoog loon zoals de meesten. Maar misschien is dat beter dan teleurgesteld te worden na je eerste aanwerving.
De kans dat je meer dan dat bedrag zal krijgen is dus heel groot. Als je het geld niet hoeft mag je het altijd doorstorten natuurlijk.
Volgens mij heb je het stukje gemist waarin duidelijk staat dat ik al thuis weg ben. Maar ook weer niet.
Oud 30 januari 2008, 02:04   #95
Groentje-18

Standaard

Neen.
Oud 30 januari 2008, 08:34   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de bouw lijkt me nu net een plek waar je steed hoger komt te staan
Ja en nee.
Iemand met een master die onderaan begind in de bouw zal daar snel doorgroeien en kan dan nog op veel respect rekenen van de arbeiders, omdat hij de stiel kent en geen domme fouten zal maken, maar iemand zonder de nodige diploma's zal het heel moeilijk hebben om door te groeien, zonder zich bij te scholen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 08:43   #97
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Tja, ook logisch als je een heel huis nodig hebt om in te wonen. Een kameraad van me heeft een studio in Leuven, waarvoor hij een 300 euro per maand neertelt (elektriciteit en waterkosten inbegrepen). Op die manier kan je wel heel wat van je geld aan de kant zetten.
in een studio kan je niet met 2 wonen hé.
Oud 30 januari 2008, 09:03   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In de streek waar ik woon vind je zelfs geen studio onder de 400€ en dat is dan zonder de kosten voor de nutsvoorzieningen en de kosten voor het onderhoud van de gemeenschappelijke ruimtes, zoals gang en lift.

Met minder dan 1200€ kan je dus wel overleven, maar zeker niet leven.
En al helemaal niet in een stad, waar je geen ruimte hebt om een ander inkomen te genereren dan dat uit arbeid.
Oud 30 januari 2008, 09:04   #99
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in een studio kan je niet met 2 wonen hé.
Een verliefd koppel we, die hebben niet veel plaats nodig.
Oud 30 januari 2008, 09:11   #100
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In de streek waar ik woon vind je zelfs geen studio onder de 400€ en dat is dan zonder de kosten voor de nutsvoorzieningen en de kosten voor het onderhoud van de gemeenschappelijke ruimtes, zoals gang en lift.

Met minder dan 1200€ kan je dus wel overleven, maar zeker niet leven.
En al helemaal niet in een stad, waar je geen ruimte hebt om een ander inkomen te genereren dan dat uit arbeid.
er zijn nochtans 1-oudergezinnen waardat de ouder minder dan dat verdiend hoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be