Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2008, 07:46   #81
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U zou er mee inzitten dat iemand die u fysiek aanvalt doodgaat?

Misschien nog liever zelf doodgaan dan u verdedigen?

Rare mentaliteit vind ik persoonlijk.
Misschien zou ik zelf wel iemand kunnen doodmaken, maar ik hoop toch echt dat het nooit zo ver moet komen.

Ik kan mij niet herinneren ooit te hebben beweerd dat ik me niet zou verdedigen.

Alleen ben ik wellicht vanuit een Joods-Christelijke traditie 'geïndoctrineerd': 'Gij zult niet doden' neem ik echt wel ernstig.

Aikido heeft mij geleerd dat het mogelijk is aanvallers 'uit te schakelen' zonder dat daar doden bij hoeven te vallen.

Maar ik kan me best voorstellen dat ik die leidraad laat vallen, hoor.

Mocht het mij nuttig lijken zal ik alleszins niet aarzelen 'onder de gordel' te gaan om een agressor op andere gedachten te brengen.

Misschien kunnen we dus in het arbeidsreglement van de goed opgeleide en van gepaste beschermende kledij voorziene buswachter expliciet laten opnemen dat hij/zij in geval van agressie/geweld wel degelijk het recht heeft een 'knietje' te zetten, een kopstoot toe te dienen, een gebit in diggelen te boksen èn de zweep er op te leggen?

Matrakken en vooral stunguns vind ik nog steeds niet nodig. Ik zou dergelijk materiaal toch liever uitsluitend aan politieagenten voorbehouden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 15:25   #82
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Edina, je bent ronduit beledigend voor de vele mensen die in uniform hun werk behoorlijk doen! En dat zijn er heel wat; buurttoezichters, wijkagenten enz...mocht je eens met die mensen praten zou je kunnen opmerken dat zij zich erg inspannen om juist ook met moeilijke doelgroepen op een behoorlijke manier om te gaan, helaas kon ik datzelfde respect niet vaststellen bij jongeren die op straat rondhangen!
Dus vind ik het 'plat' te stellen dat mensen een uniform geven hen macht doet misbruiken, want dat stel je in je betoog.
Vreemd genoeg hoor ik je zoals steeds maar weinig bezig over het werkelijke probleem; jongeren die thuis slechts primaire opvoeding krijgen en daardoor de boel verzieken zonder nog iemand die hen daarop surft aanspreken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 15:29   #83
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Edina, je bent ronduit beledigend voor de vele mensen die in uniform hun werk behoorlijk doen! En dat zijn er heel wat; buurttoezichters, wijkagenten enz...mocht je eens met die mensen praten zou je kunnen opmerken dat zij zich erg inspannen om juist ook met moeilijke doelgroepen op een behoorlijke manier om te gaan, helaas kon ik datzelfde respect niet vaststellen bij jongeren die op straat rondhangen!
Dus vind ik het 'plat' te stellen dat mensen een uniform geven hen macht doet misbruiken, want dat stel je in je betoog.
Vreemd genoeg hoor ik je zoals steeds maar weinig bezig over het werkelijke probleem; jongeren die thuis slechts primaire opvoeding krijgen en daardoor de boel verzieken zonder nog iemand die hen daarop surft aanspreken!
en toch zou ik ze niet graag de kost geven ... de mensen die complete klootzakken worden eens ze een uniform aan hebben ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 15:41   #84
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Matrakken en vooral stunguns vind ik nog steeds niet nodig. Ik zou dergelijk materiaal toch liever uitsluitend aan politieagenten voorbehouden.
Ik begrijp u niet goed djimi, waarom mag iemand zich niet bewapenen om zich teweer te stellen tegen een agressor?

Als iemand aangevallen wordt zegt u dan het moet een fair gevecht zijn? We staan toch niet op de mat of in de ring?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2008, 15:49   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou het aantal klootzakken zonder uniform ook de kost niet willen geven, maar aangezien ik nogal wat buurttoezichters aan het werk heb gezien, durf ik stellen dat zij met uniform meer dan behoorlijk hun werk doen evenals menige wijkagent.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2008, 10:17   #86
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Hoe zeer ik het incident ook betreur en veroordeel, de 'gewone man' wordt weer eens gestraft. Precies of staken lost de agressie / geweld op. Concrete maatregelen moeten er komen, iets repressiever mag wel. Niet alleen tegen de bandeloze jongeren in kwestie, maar ook tegen wild om zich heen stakend buschauffeurs. Als het dan nog was om te gaan demonstreren, OK, maar ik zag vanmorgen gewoon 'werkloze' buschauffeurs op een bankje met elkaar staan te keuvelen. Een leuk extra dagje verlof, zeker?

Wat de aanleiding ook mag geweest zijn, die vrouw kan goed in haar recht zijn, zulke staking is echter immoreel, associaal en egoïstisch en getuigt van weinig respect naar de reizigers toe. Hiermee straft men niet de heren ministers of gedelegeerd bestuurders die in hun dikke Mercedessen (mét chauffeur) naar hun werk gaan, maar de gewone mensen die om principiële of financiële redenen geen auto besturen of hem vaak aan de kant laten staan. Dit zou men juist moeten motiveren, wanneer de Lijn echter met regelmaat wordt getroffen door de acties van stakingsbeluste 'luierikken', motiveert dit ook niet echt om de auto op stal te laten staan. Een tip: werk met een repressiebeleid rond een tweeluik, enerzijds de 'crapuul'jongeren aanpakken, anderzijds de al even crapuleuze buschauffeurs aanpakken die niet onder de categorie werknemers vallen, maar onder de categorie profiteurs.

Een misnoegde reiziger.
Politiek correcte praat.
De crapuleuze jongeren zijn het probleem, niet de buschauffeurs die al jarenlang gepest worden en met loze beloften gepaaid .
Oud 2 februari 2008, 12:14   #87
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Politiek correcte praat.
De crapuleuze jongeren zijn het probleem, niet de buschauffeurs die al jarenlang gepest worden en met loze beloften gepaaid .
Wie is dan de dommerik Luc?

Verschaeve
Oud 2 februari 2008, 13:15   #88
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wie is dan de dommerik Luc?
De overheid die niet durft optreden.
Oud 2 februari 2008, 14:14   #89
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De overheid die niet durft optreden.
Ik denk niet dat die bang heeft, de overheid, die is in tegendeel heel gepland bezig.

Verschaeve
Oud 3 februari 2008, 13:33   #90
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
En dat vind je een bijzonder relevante repliek in het kader van deze discussie?
Alsof er altijd ontopic gediscussieerd wordt
Oud 4 februari 2008, 18:23   #91
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat het probleem overal in het land serieuze proporties aan het aannemen is blijkt wellicht uit het feit dat zondagmiddag op RTL en RTBF een volledig debat werd gewijd over de onveiligheid, de agressie, de "wilde" stakingen in het openbaar vervoer...
Enkele werknemers van zowel tram, trein en bus kwamen eventjes vertellen wat ze zoal al hadden meegemaakt en vooral over het gebrek van reactie van hun bazen, die er vooral lang en veel kunnen over zitten zeveren en met statistiekjes schermen maar er zo weinig, zo onoordeelkundig en zo te laat iets aan doen...
Sommige mensen stelden voor dat ze hun klanten zo maar niet in de kou mochten laten staan en dan maar de klanten gratis moesten laten opstappen om de directies onder druk te zetten. Antwoord van de trein-tram-busbestuurders: dan werden we gewoon zelf financieel en op andere manieren afgedreigd door de directie!
Een goede zet van Smet in Brussel was dat men binnenkort voor de metro's niet iedereen meer zomaar ging toelaten in de stations rond te hangen maar controle doen op het bezit van een geldig vervoerbewijs vooraleer ze daar toe te laten, dat was alvast iets dat resultaat kon opleveren. Veel discussies en erger ontstaan omdat de bestuurders nu "durven" aan opstappend crapuul vragen of ze betaald hebben of wat: dat is reeds genoeg voor agressie.

Discussie over nog meer camera's overal, maar bleek dat heel wat camera's niet hadden gewerkt wanneer men probeerde de agressors te herkennen: het krapuul waarover het gaat staat meestal enkele uren of de volgende dag weer voor diegene die hij geagresserd heeft... leuk voor die mensen.
Ander probleem: diegenen die afgetroefd werden wisten nooit iets over het verdere verloop nadat hun agressor werd opgepakt. Straf gekregen? Loopt weer rond en staat straks weer voor mij enz enz
De aanwezige magistraat verschool zich achter het feit dat "de wet moet gevolgd worden" en hij niets meer kon doen dan hetgene dat daar voorzien was, vooral tegenover minderjarig krapuul...
De wet moet gevolgd worden... maar waarop wacht men om die aan te passen aan de nieuwe noden die we vooral aan onze verrijkers te danken hebben? Wanneer iemand dan voor zijn daden voor het gerecht moet verschijnen... is dat soms twee jaar later. Er werd dus gevraagd om die kerels meteen te kunnen aanhouden en zogoed als meteen hun straf te laten uitvoeren, dat zou al meer effect hebben, dan daar 2 jaar later met een advocaat te staan die staat uit te leggen hoe hun klant "racistisch" werd aangekeken, een slechte jeugd had gehad en nog eens een 17de kans moest krijgen op opnieuw het krapuul uit te kunnen hangen...

Enz enz enz Arme maatschappij waarin we verzeild zijn geraakt door onze "menslievende" multiculzeikerds" en "gespuisbeschermers"...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be