Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 13 februari 2008, 14:08   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
't Schijnt dat het morgen Leterme zijn beurt is om verguisd te worden, benieuwd hoe u dan reageert.
hm, ik ben geen Letermefan hé, laat ze maar doen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 13 februari 2008, 14:10   #82
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hm, ik ben geen Letermefan hé, laat ze maar doen.
Ik ook niet, hij heeft mij echt serieus ontgoocheld in de aanloop naar de verkiezingen.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 13 februari 2008, 14:12   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik ook niet, hij heeft mij echt serieus ontgoocheld in de aanloop naar de verkiezingen.
mij niet, integendeel, hij is de enigste Vlaamse politicus geweest die gezegd heeft dat hij de Vlaamse resoluties op tafel zou leggen, zoals afgesproken in het Vlaams regeerakkoord.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 13 februari 2008, 14:36   #84
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mij niet, integendeel, hij is de enigste Vlaamse politicus geweest die gezegd heeft dat hij de Vlaamse resoluties op tafel zou leggen, zoals afgesproken in het Vlaams regeerakkoord.
Tobback ging zich ook op de sporen leggen.
Ik zag gisteren op tv dat hij nog leeft.
straatrue is offline  
Oud 13 februari 2008, 14:38   #85
defred1
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Berichten: 62
Standaard

Dit zegt Mark Grammens in een interview (15.04.2006) (www.brusselnieuws.be)

het grappige is dat alles wat hij toen zei, nu aan het uitkomen is.

"Volgend jaar, dertig jaar na het Egmontpact, staat er weer een rondje staatshervorming op de agenda. Mark Grammens vindt dat de Vlaamse partijen geduld moeten oefenen. “De communautaire onderhandelingen zullen op een sisser uitdraaien. De tegenstellingen zullen scherp zijn. De Franstaligen stellen nu al de taalgrenzen in vraag. Ze weten goed dat daar niet aan geraakt wordt, maar het is het ultieme afdreigmiddel. Het zou een historische dwaasheid zijn, maar ze zal helaas begaan worden, om toe te geven aan sommige Franstaligen eisen. Er zal in 2007 dan toch een regering van lopende zaken gevormd worden, die niets zal oplossen. De tegenstellingen zullen altijd maar scherper worden, tot men in een prerevolutionaire toestand terecht zal komen. Niet in 2007, maar vroeg of laat wel. Dat is onvermijdelijk.”

Wat de Vlamingen moeten doen? Hun eisen stellen. En als die niet in vervulling gaan, hebben ze twee mogelijkheden. De boel opblazen – ik verwacht niet dat ze dat zullen doen, je moet daarvoor een basis bezitten van revolutionaire mentaliteit – of de boel laten verrotten. Maar dat komt eigenlijk op hetzelfde neer.”
“De Vlamingen mogen in de huidige economische context geen toegevingen doen. Stel: ik ben speechschrijver voor een minister en ik zou die toegevingen moeten verantwoorden in een tekst? Ik zou ontslag nemen.”

“Ik geloof nogal in l’accident de l’histoire. Veel belangrijke gebeurtenissen hebben zich accidenteel voorgedaan. (met pretoogjes) Er is plots een Marie-Antoinette die zegt: ‘De mensen hebben geen brood? Laat ze dan koekjes eten’ en de Franse revolutie breekt uit. Zo zal het ook met België vergaan. Ik zie dit land evolueren naar een splitsing. Je hoeft daar geen Vlaams-nationalist voor te zijn. De Walen zien dat ook. Aan het Hof is er paniek uitgebroken. Daarom zeg ik: geen toegevingen doen. De tijd komt dat er zelf niet over toegevingen gepraat zal worden.”

Volgens mij zitten we nu in de verrottingstoestand!
defred1 is offline  
Oud 13 februari 2008, 14:40   #86
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Tobback ging zich ook op de sporen leggen.
Ik zag gisteren op tv dat hij nog leeft.
en wat heeft dat er juist mee te maken?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 13 februari 2008, 14:45   #87
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door defred1 Bekijk bericht
Dit zegt Mark Grammens in een interview (15.04.2006) (www.brusselnieuws.be)

het grappige is dat alles wat hij toen zei, nu aan het uitkomen is.

"Volgend jaar, dertig jaar na het Egmontpact, staat er weer een rondje staatshervorming op de agenda. Mark Grammens vindt dat de Vlaamse partijen geduld moeten oefenen. “De communautaire onderhandelingen zullen op een sisser uitdraaien. De tegenstellingen zullen scherp zijn. De Franstaligen stellen nu al de taalgrenzen in vraag. Ze weten goed dat daar niet aan geraakt wordt, maar het is het ultieme afdreigmiddel. Het zou een historische dwaasheid zijn, maar ze zal helaas begaan worden, om toe te geven aan sommige Franstaligen eisen. Er zal in 2007 dan toch een regering van lopende zaken gevormd worden, die niets zal oplossen. De tegenstellingen zullen altijd maar scherper worden, tot men in een prerevolutionaire toestand terecht zal komen. Niet in 2007, maar vroeg of laat wel. Dat is onvermijdelijk.”

Wat de Vlamingen moeten doen? Hun eisen stellen. En als die niet in vervulling gaan, hebben ze twee mogelijkheden. De boel opblazen – ik verwacht niet dat ze dat zullen doen, je moet daarvoor een basis bezitten van revolutionaire mentaliteit – of de boel laten verrotten. Maar dat komt eigenlijk op hetzelfde neer.”
“De Vlamingen mogen in de huidige economische context geen toegevingen doen. Stel: ik ben speechschrijver voor een minister en ik zou die toegevingen moeten verantwoorden in een tekst? Ik zou ontslag nemen.”

“Ik geloof nogal in l’accident de l’histoire. Veel belangrijke gebeurtenissen hebben zich accidenteel voorgedaan. (met pretoogjes) Er is plots een Marie-Antoinette die zegt: ‘De mensen hebben geen brood? Laat ze dan koekjes eten’ en de Franse revolutie breekt uit. Zo zal het ook met België vergaan. Ik zie dit land evolueren naar een splitsing. Je hoeft daar geen Vlaams-nationalist voor te zijn. De Walen zien dat ook. Aan het Hof is er paniek uitgebroken. Daarom zeg ik: geen toegevingen doen. De tijd komt dat er zelf niet over toegevingen gepraat zal worden.”

Volgens mij zitten we nu in de verrottingstoestand!
Met de rijkste regio VL die mee zal verrotten en Brussel dat heel veel rijkdom genereert dat op die manier ook zal aangetast worden.
Misschien zal Europa Brussel dan wel verlaten en wordt BE in een uithoek van Europa te liggen.
straatrue is offline  
Oud 13 februari 2008, 14:46   #88
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Met de rijkste regio VL die mee zal verrotten en Brussel dat heel veel rijkdom genereert dat op die manier ook zal aangetast worden.
Misschien zal Europa Brussel dan wel verlaten en wordt BE in een uithoek van Europa te liggen.
waarom zou Vlaanderen verrotten?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 13 februari 2008, 14:50   #89
defred1
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Met de rijkste regio VL die mee zal verrotten en Brussel dat heel veel rijkdom genereert dat op die manier ook zal aangetast worden.
Misschien zal Europa Brussel dan wel verlaten en wordt BE in een uithoek van Europa te liggen.
Vertel me eens welke rijkdom Brussel genereert?
defred1 is offline  
Oud 13 februari 2008, 14:56   #90
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door defred1 Bekijk bericht
Vertel me eens welke rijkdom Brussel genereert?
Brussel op 3

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF12022008_099

Door het land waarin het ligt te laten rotten, zal het zeker snel naar beneden donderen.
straatrue is offline  
Oud 13 februari 2008, 14:57   #91
defred1
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Brussel op 3

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF12022008_099

Door het land waarin het ligt te laten rotten, zal het zeker snel naar beneden donderen.
uit datzelfde artikel:

"Eurostat wijst erop dat de cijfers sterk beïnvloed kunnen worden door pendelaars. De instroom van pendelaars kan de productie opdrijven tot een niveau dat de beroepsbevolking van de betrokken regio op zichzelf niet zou kunnen halen. 'Daardoor blijkt het bbp per inwoner overschat in deze regio's en onderschat in regio's met een uitstroom van pendelaars,' zo staat in het bericht van Eurostat."
defred1 is offline  
Oud 13 februari 2008, 15:02   #92
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door defred1 Bekijk bericht
uit datzelfde artikel:

"Eurostat wijst erop dat de cijfers sterk beïnvloed kunnen worden door pendelaars. De instroom van pendelaars kan de productie opdrijven tot een niveau dat de beroepsbevolking van de betrokken regio op zichzelf niet zou kunnen halen. 'Daardoor blijkt het bbp per inwoner overschat in deze regio's en onderschat in regio's met een uitstroom van pendelaars,' zo staat in het bericht van Eurostat."
Maakt niets uit.
Wanneer men Brussel laat verrotten dan worden de Vlaamse pendelaars daar het slachtoffer van.
De multinaltionals die Brussel zullen verlaten zullen niet naar Gent of Antwerpen trekken hoor maar wegens de verrotting die ook de rest van BE zal aantasten zullen ze BE helemaal links laten liggen.
straatrue is offline  
Oud 13 februari 2008, 15:04   #93
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Maakt niets uit.
Wanneer men Brussel laat verrotten dan worden de Vlaamse pendelaars daar het slachtoffer van.
De multinaltionals die Brussel zullen verlaten zullen niet naar Gent of Antwerpen trekken hoor maar wegens de verrotting die ook de rest van BE zal aantasten zullen ze BE helemaal links laten liggen.
wie gaat er Brussel laten verrotten?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 13 februari 2008, 15:09   #94
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wie gaat er Brussel laten verrotten?
Zie hierboven.
Sommigen willen BE laten verrotten, maar VL zal daar ook het slachtoffer van worden.
straatrue is offline  
Oud 13 februari 2008, 15:10   #95
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De waarheid over afgelopen 7 maand komt pijnlijk aan het licht. Vooral voor de paarse logebroeders.
Het was vooral pijnlijk gisteren Yves Desmet te zien spartelen in discutie tegen Peter Vandermeersch.. Het maandenlang Yves leterme bachen is omzeep van Yves Desmet.
Alle paarse coniferen lichten van hun voetstuk.
Nooit gedacht dat DS de ware toedracht van de regeringsvorming uit de doeken doet.
Heb juist op deredactie phara bekeken en k'moet zeggen: dit was een hoogstaand stukje televisie.
De afgunst was op Desmet zijn gezicht te lezen daarbij is hij ofwel potdoof oftewel intellectueel oneerlijk. Wat is er immers zo moelijk aan te verstaan dat alle politiekers gelekt hebben van Leterme tot Verhofstadt. Dat Desmet zijn kruistocht tegen Leterme tot in het absurde opvoert en zich daarbij ook nog beroept op logebroeder L VDK slaagt alles.
maarte is offline  
Oud 13 februari 2008, 15:11   #96
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Zie hierboven.
Sommigen willen BE laten verrotten, maar VL zal daar ook het slachtoffer van worden.
Het belgisch bestuursniveau is al jaren rot
maarte is offline  
Oud 13 februari 2008, 15:16   #97
defred1
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Maakt niets uit.
Wanneer men Brussel laat verrotten dan worden de Vlaamse pendelaars daar het slachtoffer van.
De multinaltionals die Brussel zullen verlaten zullen niet naar Gent of Antwerpen trekken hoor maar wegens de verrotting die ook de rest van BE zal aantasten zullen ze BE helemaal links laten liggen.
Het belang van Brussel moet niet onderschat worden, maar het mag zeker niet overschat worden.
Als je het hebt over de multinationals die Brussel zullen verlaten... sorry maar zoveel zijn het er mijn inziens niet hoor.
Ik zou graag eens cijfers zien van de werkende bevolking in Brussel opgesplitst in ambtenaren en niet ambtenaren. Dan zal je ook de waarde zien van de economie in Brussel. Meer zelfs het zal de mond snoeren van de mensen die Brussel als een Eurodistrict zien en die willen dat er belastingen niet betaald worden in woonstaat maar in de werkstaat (het gevolg zou zijn dat Brussel enorm veel belastinginkomsten zou krijgen). De personen die dat willen weigeren verder te denken: nl.: De Vlaamse ambtenaren zullen in Vlaanderen gaan werken en de Waalse in Wallonië.
defred1 is offline  
Oud 13 februari 2008, 15:40   #98
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Heb juist op deredactie phara bekeken en k'moet zeggen: dit was een hoogstaand stukje televisie.
De afgunst was op Desmet zijn gezicht te lezen daarbij is hij ofwel potdoof oftewel intellectueel oneerlijk.

Pak maar beide.
Plus dat hij alle dagen als ontbijt een scheut azijn drinkt om zijn verzuringsgraad op peil te houden.
daiwa is offline  
Oud 13 februari 2008, 16:22   #99
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Met de rijkste regio VL die mee zal verrotten en Brussel dat heel veel rijkdom genereert dat op die manier ook zal aangetast worden.
Misschien zal Europa Brussel dan wel verlaten en wordt BE in een uithoek van Europa te liggen.
De EU en de Nato naar Wenen. Daar horen zij thuis in een stad met een historisch verleden en met internationale ervaring. In het centrum van Europa.

Brussel zal ontvetten, de eurocraten met heel hun handel en aanhangende middenstand op naar Oostenrijk, gevolgd door vele aangespoelde en centenvangende magrebijnen. Wat een opluchting ! De prijzen van de huizen in de rand terug normaal, plaats op straat, duidelijke cijfers. Het soortelijk gewicht van de brusselse dikkenek wordt weer normaal en best dragelijk voor voor de 'belgen'. De stad zal zich dan uiterst inspannen om een echte hoofdstad voor iedereen te worden.

Dit hoeft geen ramp te zijn. Ierland, Zweden, Nederland, etc, doen het ook zonder het EU-circus.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline  
Oud 13 februari 2008, 16:38   #100
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De EU en de Nato naar Wenen. Daar horen zij thuis in een stad met een historisch verleden en met internationale ervaring. In het centrum van Europa.
De Nato naar Wenen?

Tja, dat zal moeilijk gaan. Oostenrijk is geen lid van de Nato en kan dat ook nooit worden, aangezien de neutraliteit van dit land grondwettelijk is vastgelegd.

Misschien kan je je beter eerst toch een beetje informeren voor je uitspraken doet over dingen waar je de ballen van afweet.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be