Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2008, 13:22   #81
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
door de adviesraden die Lier oprichtte niet te raadplegen.
En hoe dat in Lier zit: ik volgde de berichtgeving via het televisiejournaal. , Als je digitale televisie hebt kan je gaan zoeken , ik steek daar geen tijd in want mijn geheugen is uitstekend...
.
U geeft dus toe dat uw kennis van deze materie niet verder reikte dan wat u denkt gehoord te hebben op TV? Dat lijkt me niet echt duidelijk te zijn in uw breedsprakerige openingsposting, waarin u zichzelf duidelijk de geplaatste persoon vond om hier lesjes te geven over hoe het allemaal ineenzat in Lier.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 13:28   #82
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Wat me opvalt is je fanatisme om me persé ongeloofwaardig te maken. Op de ARGUMENTEN die ik aanhaal, en die dodelijk zijn voor Marleen Vanderpoorten en haar kornuiten ga je NIET in.
Ik heb nu eenmaal een rothekel aan types die graag laten uitschijnen dat ze het allemaal beter weten, maar als puntje bij paaltje komt niet meer weten dan ze net op TV hoorden of op Google hebben kunnen terugvinden. Herlees je openingsposting anders eens en kijk eens hoe je staat te doceren over hoe het allemaal in Lier in mekaar stak, terwijl je er eigenlijk geen fluit van af wist.

Het feit dat je hier een hele tijd volhoudt zeker te zijn dat die adviesraad met bindende bevoegdheid bestaat om nu opeens te zeggen dat het er toch niet echt toe doet, zegt wat mij betreft genoeg over je manier van discussiëren. Ook je wanhopige pogingen in dit topic om mij op mijn paard te krijgen en de aandacht of te leiden met scheldpartijen en ad hominem-argumenten spreekt voor zicht.

Waarom zou ik na die vaststellingen nog de moeite doen om op je andere argumenten in te gaan? Door er één uit te pikken kon ik je al ontmaskeren als slecht geïnformeerd, onbetrouwbaar en kinderachtig. Alsof ik met zo'n types nog zou willen discussiëren...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 15 februari 2008 om 13:29.
Oud 15 februari 2008, 13:32   #83
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Oops, blinde haat. Zorroaster kan zelfs niet meer lezen!
Zeg het eens hoe het ineenzat, allez.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 13:39   #84
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Oops, blinde haat. Zorroaster kan zelfs niet meer lezen!
Zeg het eens hoe het ineenzat, allez.
Moet jij geen corrupte gouverneurs bij de pers gaan aanklagen?
Oud 15 februari 2008, 14:16   #85
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Nog niet.
Oud 15 februari 2008, 14:35   #86
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nog niet.
Vooral niet te lang mee wachten zou ik zeggen! We lezen het resultaat ongetwijfeld in de pers en in de tussentijd zijn we weer eventjes verlost van uw ontzettend spitsvondige tussenkomsten hier...
Oud 15 februari 2008, 15:25   #87
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Ik heb nog niks over het leger gezegd. En dan staan gouverneurs ondertussen eerder aan de kant van de Koning dan aan die van de nva.
Die hadden al lang een stap opzij kunnen zetten, in 's lands belang.

Laatst gewijzigd door DannyS : 15 februari 2008 om 15:30.
Oud 15 februari 2008, 15:40   #88
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb nog niks over het leger gezegd. En dan staan gouverneurs ondertussen eerder aan de kant van de Koning dan aan die van de nva.
Absoluut, absoluut. Stuur het op naar de pers!
Oud 15 februari 2008, 16:06   #89
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Absoluut, absoluut. Stuur het op naar de pers!
Leer jij ondertussen lezen, en op de hier gegeven argumenten ingaan.
Ik noteer ondertussen dat jullie geen adviezen lezen, tenzij de wet jullie dwingt.
Veel slimmer ga je dan niet worden.
Oud 15 februari 2008, 16:26   #90
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Dat is de kern van de zaak: Niet luisteren naar adviescommités, naar de noden van de betroffenen is niet alleen pretentieus, hautain en schoolmeesterachtig: het is zich vastrijden in autarchie, in monarchisme, in "ik weet het beter dan jij" dictatuur.

Danny zegt het misschien korter dan ik, maar het is vol in de roos van de man die niet tegen belerende mensen kan, maar inderdaad niet op de argumenten antwoordt.

Goed gezien.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 februari 2008 om 16:27.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 16:27   #91
ericferemans

Standaard

2

Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 februari 2008 om 16:27.
Oud 15 februari 2008, 16:31   #92
ericferemans

Standaard

Citaat:
Ik heb nu eenmaal een rothekel aan types die graag laten uitschijnen dat ze het allemaal beter weten, maar als puntje bij paaltje komt niet meer weten dan ze net op TV hoorden of op Google hebben kunnen terugvinden. Herlees je openingsposting anders eens en kijk eens hoe je staat te doceren over hoe het allemaal in Lier in mekaar stak, terwijl je er eigenlijk geen fluit van af wist.
Hieronder vindt u de open brief van Els van Weert aan de burgemeester van Lier, Marleen Vanderpoorten, die zij publiceerde in De Morgen.
Allicht een verwerpelijke bron, zoals Google een verwerpelijke search engine is?

Citaat:
Mevrouw de burgemeester van Lier en voorzitster van het Vlaams parlement,

Beste Marleen,

Samen met CD&V/N-VA besloten jij en jouw partij maandagavond om – met actieve en noodzakelijke van Vlaams Belang, – een hoofddoekenverbod voor stadspersoneel door de gemeenteraad van Lier te jagen. Dat laat bij mij en mijn partij om meerdere redenen een erg bittere nasmaak na, en geloof me vrij dat dit de meest hoffelijke omschrijving is die ik voor die gevoelens op dit moment kan verzinnen.

Je houding roept ook een aantal vragen op waarop ik het antwoord misschien wel vermoed, maar niet weet. Ik stel je ze daarom graag langs deze weg.

1. Je roemt graag de inspanningen die onze stad levert op het vlak van diversiteit. Geheel niet onterecht overigens. Je herinnert je zeker de vele maatregelen daaromtrent die Lier Leeft (sp.a, spirit & onafhankelijken) verzocht om op te nemen in het bestuursakkoord dat we samen sloten na maanden van moeilijke onderhandelingen. Draagt het hoofddoekenverbod dat je ons maandagavond op de gemeenteraad door onze strot duwde – opnieuw, ik vind geen elegantere uitdrukking – naar jouw mening bij tot het harmonieus samenleven tussen de diverse culturele gemeenschappen die onze stad rijk is? Kun je begrijpen dat je met deze maatregel niet alleen je progressieve coalitiepartners op het hart trapt, maar dat deze verbodsbepaling vooral ook een slag in het gezicht betekent van o.m. de Marokkaanse en Turkse gemeenschap, met wie het nochtans rustig en goed samenleven is in onze stad?

2. Als links-liberale en vrouwelijke politicus acht ik het verbieden van hoofddoeken even verwerpelijk als het opleggen ervan. Ook jij bestempelt jezelf wel eens als links-liberaal, maar toch schijn je die fundamentele overtuiging niet te delen. Je stelt dat ambtenaren wiens religieuze identiteit visueel tot uiting komt een regelrechte bedreiging vormen voor de ‘neutraliteit’ van onze stadsdiensten en daardoor ook voor de kwaliteit van de dienstverlening in onze stad. Vind je het daarom niet enigszins cynisch dat de enige ambtenaar die in onze stad een hoofddoek draagt, net die ambtenaar is die – en ik durf aannemen dat je het daarmee eens bent – op onze integratiedienst uitermate kwaliteitsvol werk levert en die dus in de feiten de spil is van het ook door jou geroemde integratiebeleid van onze stad?

3. Je zag als er als liberale politica geen graten in om dit hoofddoekenverbod goed te laten keuren dankzij de actieve steun van een partij die zichzelf als islamofoob bestempelt. Je wist ook op voorhand dat zonder de steun van de extreem-rechtse fractie dit hoofddoekenverbod geen democratische meerderheid ko wegdragen in Lierse gemeenteraad: je herinnert je immers zeker dat zowel Lier Leeft als de stadspartij Lier & Ko je op voorhand duidelijk lieten verstaan hoe hun stemgedrag ter zake zou zijn. Kun je me daarom in herinnering brengen wat jij verstaat onder het cordon sanitaire? Mag ik besluiten dat wisselmeerderheden met Vlaams Belang door jou voortaan als een legitieme handelswijze beschouwd worden om je eigen agenda door te drukken ten koste van je coalitiepartners? En geldt dit alleen voor Lier of mogen we ons hieraan van nu af ook verwachten in bijvoorbeeld het Vlaams parlement waarvan jij toch de eerbiedwaardige voorzitster bent?

Ik kijk met nieuwsgierigheid uit naar je antwoord op bovenstaande vragen.

Collegiale groet,

Els Van Weert
Vlaams parlementslid en schepen in Lier

Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 februari 2008 om 16:33.
Oud 15 februari 2008, 16:36   #93
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Gouverneurs worden geacht politiek neutrale ambtenaren te zijn die verantwoording schuldig zijn aan de Vlaamse Regering en NIET aan de koning.

Waarom een deel van de grootste politieke formatie van het land CD&V/N-VA een stap opzij zou moeten zetten is mij een raadsel.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 16:38   #94
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de kern van de zaak: Niet luisteren naar adviescommités, naar de noden van de betroffenen is niet alleen pretentieus, hautain en schoolmeesterachtig: het is zich vastrijden in autarchie, in monarchisme, in "ik weet het beter dan jij" dictatuur.

Danny zegt het misschien korter dan ik, maar het is vol in de roos van de man die niet tegen belerende mensen kan, maar inderdaad niet op de argumenten antwoordt.

Goed gezien.
Wat schreef Geert Van Istendael weer?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 16:39   #95
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Hieronder vindt u de open brief van Els van Weert aan de burgemeester van Lier, Marleen Vanderpoorten, die zij publiceerde in De Morgen.
Allicht een verwerpelijke bron, zoals Google een verwerpelijke search engine is?

De logica van Els Van Weert:

Als men iets ter stemming voorlegt en het wordt goedgekeurd met steun van het VB dan is dit het doorbreken van het cordon sanitaire.

Maar als een minderheid zich steunt op het zetelaantal van het VB om een voorstel te blokkeren, dan is dit democratisch.

Ik kan mij eigenlijk geen anti-democratischere redenering voorstellen.
Oud 15 februari 2008, 16:45   #96
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Gouverneurs worden geacht politiek neutrale ambtenaren te zijn die verantwoording schuldig zijn aan de Vlaamse Regering en NIET aan de koning.

Waarom een deel van de grootste politieke formatie van het land CD&V/N-VA een stap opzij zou moeten zetten is mij een raadsel.
Enkel de Vlaamse gouverneurs rapporteren aan de regering. Ze kunnen echter de hulp inroepen van Provincie Brussel, die rechtstreeks aan de koning rapporteert. Waarom de n-va moet opkrassen vraag je maar aan hem. Ik had begrepen dat dit Zijn advies was aan een van de formateurs. Toen was er nog geen sprake van Xenofobe bendes in gemeentehuizen.
Oud 15 februari 2008, 16:46   #97
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat je blij bent met de steun van één van de hopeloze conspiracy-gekken die dit forum helaas rijk is. Dat zegt behoorlijk veel.

Ik heb al aangetoond dat één derde van de argumenten waarmee je de discussie begon een compleet verzinsel was. Dat heb je nog altijd niet willen toegeven, al is de laatste versie nu dat het er eigenlijk toch allemaal niet toe doet. Zolang jij niet in staat bent je eigen beweringen te bewijzen, dan wel toe te geven dat ze niet stroken met de waarheid, zie ik niet in waarom ik nog zou ingaan op je andere argumenten. Een voetballer die de bal consequent met de handen aanraakt en vindt dat dat moet kunnen hoort ook niet thuis op een voetbalveld...
Oud 15 februari 2008, 16:47   #98
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is de mening van een politica, die wil scoren door dit standpunt te verkondigen. Wat voor bron is dit om aan te tonen dat Lier in de fout is gegaan?
Oud 15 februari 2008, 16:51   #99
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Enkel de Vlaamse gouverneurs rapporteren aan de regering. Ze kunnen echter de hulp inroepen van Provincie Brussel, die rechtstreeks aan de koning rapporteert. Waarom de n-va moet opkrassen vraag je maar aan hem. Ik had begrepen dat dit Zijn advies was aan een van de formateurs. Toen was er nog geen sprake van Xenofobe bendes in gemeentehuizen.
Ik moet u opnieuw terechtwijzen.

Ten eerste is het Administratief Arrondissement Brussel-Hoofdstad geen Provincie.

Ten tweede legt de gouverneur (en de vice-gouverneur) van Brussel verantwoording af aan de Brusselse Hoofdstedelijke Regering en niet aan de koning.
Oud 15 februari 2008, 16:52   #100
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dat is de mening van een politica, die wil scoren door dit standpunt te verkondigen. Wat voor bron is dit om aan te tonen dat Lier in de fout is gegaan?

Indien Lier echt in de fout was gegaan dan zou het voor Els Van Weert en co. een koud kunstje zijn om de beslissing te laten schorsen door de Gouverneur. Quod non.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be