![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
verder heeft zowat elke belangengroep wel vertegenwoordigers - voor vrouwen zijn er zelfs quota - voor migranten binnenkort mss ook wel - maar voor armen is er niks - zij mogen zelfs niet eens het bestuur kiezen van hun armenexecutieve ( hun overlegorgaan met de overheid - vgl met de moslimexecutieve ) Citaat:
huurinkomsten daar moet je bvb ook geen of amper belasting op betalen - en het wordt niet eens als een inkomen gezien - jaja in belgie kan een pandjesmelker die 200 huizen bezit en verhuurt een leefloon krijgen van het ocmw omdat hij geen inkomen heeft uit arbeid. Citaat:
Citaat:
de overheid moet zorgen dat mensen kansen krijgen - dat ondernemen zonder startkapitaal terug mogelijk wordt - geen vissen geven dus en ook geen visnetten maar wel terug visrechten voor iedereen nu krijgen de armen wat rotte vis ( een dop die te weinig is om van te leven ) maar in ruil daarvoor zijn ze veel meer kwijt - namelijk hun ondernemings en dus zelfbeschikkingsrecht ! om te komen tot de volkomen concurrentie zijn er een aantal voorwaarden waaraan voldaan moet zijn 1 vd belangrijkste voorwaarden is dat alle actoren ( alle burgers dus ) toegang hebben tot de markt het ondernemingsrecht is nu gemonopoliseerd aan het geraken - enkel wie reeds over kapitaal beschikt heeft toegang tot de markt indien iedereen de mogelijkheid bovendien had om zelstandige te worden dan zou loondienst geen slavernij meer zijn maar een vrije keuze - nu is er voor de kleintjes geen mogelijkheid om zelfstandige te worden en derhalve is loonarbeid slavernij - wie niet over voldoende kapitaal beschikt is geen baas van zijn eigen tijd - is eigenlijk nog steeds de lijfeigene van de bezitters van zijn natuurlijke hulpbronnen ( = visrechten of anders kansen ) Citaat:
bij de werknemer is het ook zo - de beste werknemers zijn mensen die dat uit vrije wil doen - die vrij kunnen beslissen of ze op een werkaanbieding al of niet ingaan - alleen zo krijgt men gemotiveerde werknemers - nu krijgt men mensen die braaf zijn als je toekijkt maar beginnen te luieren als je even omkijkt en het feit dat ze tot loondienst gedwongen werden bij gebrek aan toegang tot de zg vrije markt legitimeert dit profitariaat van de arbeider bovendien - het legitimeert zelfs sabotage van het bedrijf - van slaven kan men geen loyaliteit verwachten - dat was in de middeleeuwen al zo en nu nog steeds Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 februari 2008 om 20:58. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Ik zou eens minder afgunstig zijn tov de rijken en eens eerst voor uw eigen deur keren.
Als ge uw hele leven blind staart op mensen met miljoenen op de bank en die niks moeten doen zijt ge ongelukkig. Gefrustreerd. Het beste wat ge kunt doen is gewoon zorgen dat gij gelukkig zijn, en u niks aantrekken van de rest van de wereld. En dat bereikt ge gewoon door te werken, een baan die u fijn vindt, en waar ge ook nog deftig uw brood mee verdient. Zo ga ik het toch doen. Ik heb geen ambitie om stinkend rijk te worden. Ik wil een uitdagende, verrijkende job, waar ik iedere dag met plezier naar toe ga. En als dat ook geld oplevert is dat mooi meegenomen. Maar thuis zitten en niks doen is maar triestig. Ik ben een van die gevallen die liever teert van spaargeld dan op de dop gaat staan. Eergevoel u ziet...... Laatst gewijzigd door Tavek : 17 februari 2008 om 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() ik weet niet tegen wie je het hebt maar ik ben in ieder geval niet afgunstig - heb een hekel aan afgunstige marxistische armen - armen die willen dat iedereen net zoals zij armer worden
bij het vws willen we dat iedereen rijker wordt - dat iedereen de kansen krijgt die tavek nu krijgt en die hem van harte gegund zijn maar we gunnen deze kansen iedereen ( als ik tavek bezig hoor dan lijkt het alsof hij dat niet doet ) - en dat is het verschil !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 februari 2008 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() chipie, geen argumenten meer?
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Correctie, ik gaf letterlijk aan dat niet elke ziekte je werkonbekwaam maakt. Luiheid past daar perfect onder me dunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Bent u een geneesheer? Ik dacht dat de diagnoses door dokters moest werden gedaan.
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het leven eens van de andere kant bekeken zeker?
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Probleem daarbij is dat dit heel erg moeilijk te organiseren valt, voornamelijk omdat veel werknemers én werkgevers de korte termijn schok hiervan niet aan kunnen (of ervan overtuigd zijn dit niet aan te kunnen). Daarom dat het alternatief gebeurt, mensen weigeren als individu nog bij te dragen en nestelen zich mee in de SZ al dan niet in combinatie met zwart werk. De gevolgen zijn er dan ook naar. Voor echte sukkelaars is er al nog amper geld en hooggeschoolden die wel willen werken ontvluchten steeds vaker de belastingdruk door te migreren naar een land waar werken niet zo bestraft wordt. (niet dat dat de enige reden is). In die zin is het veelzeggend dat voor de landen waarvan ik cijfers gezien heb (de Scandinavische landen, Nederland, Duitsland er tegenwoordig een ware exodus aan hooggeschoolden bezig is (tegelijk met een entree van...)). Je moet geen genie zijn om te beseffen wat dit betekent voor de houdbaarheid van het hele stelsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pro actief handelen lost heeeeeel veel op. Het wordt je niet in de schoot geworpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=31 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het sociaal profitariaat en de sociale fraude ligt bij de bedrijven en bij de vermogenden honderd keer hoger dan de sociale fraude bij uitkeringen. Die laatste wordt al grondig aangepakt. De eerste niet. Uw stelling slaat dus weeral eens helemaal nergens op. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 februari 2008 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() U vindt het dus rechtvaardig dat mensen die wensen te werken mensen die dat niet wensen te doen moeten onderhouden? Tja, hoe zou het komen dat ik hiervan niet verschiet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, hoe zou het komen dat ik hiervan niet verschiet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() er zijn meerdere poste gepost na u laatste post, waar u nog niet op gereageerd hebt.
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet juw stelling? Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 18 februari 2008 om 13:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Toch wel, voor acute luiheid wel.Trouwens, enkele posts geleden las ik dat alle ziektes en aandoeningen door een dokter moesten werden herkend??
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |