![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() Weet er al iemand iets meer over de uitslag van de autopsie?
Leefde dat kindje nog toen het werd achtergelaten ? Ach bij nader inzien laat maar...zelfs indien doodgeboren dump je een kind niet zo.. Los van alle gescheld dat ik lees blijft het een intriest verhaal en blijf ik het erg vinden dat anno 2008 mensen (van welk geloof dan ook) blijkbaar niet voldoende weten dat in dit land en bij uitbreiding Europa mogelijkheden bestaan om oplossing te vinden...VOOR DE KINDEREN.
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn geen vooroordelen. Dat zijn feiten. In het artikel in verband met deze baby stond duidelijk vermeld dat de moeder hoogst waarschijnlijk een illegale of asielzoekster is. Ik vermoed dat ze dit aan het uiterlijk van de baby konden afleiden. Feit is nu eenmaal dat in veel van die culturen, die zulke drama's kunnen veroorzaken, de mensen iets gepigmenteerder zijn dan de oorspronkelijke Belg. Dat zijn feiten waar je moeilijk om heen kan en die feiten zorgen voor vooroordelen. Mijn insziens en dat stond ook in het artikel, kwam deze vrouw uit een religieuze gemeenschap, die een zwangerschap buiten het huwelijk nooit zou tolereren en ze is hoogst waarschijnlijk van allochtone afkomst. Ik zeg nergens dat ze moslim is, maar gezien dit de meest verspreide godsdienst is, waar zulke gruwel cultureel gankelijk is, acht ik de kans zeer reëel dat de moeder moslima is. Indien niet, zijn er nog andere christelijke geloven, die eveneens niet dikwijls in Europa gepraktiseerd worden, maar minder voorkomend zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
In ieder geval is dit dood kind een teken aan de wand dat niet alle culturen en religies even tolerant zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() ies cultuur moet je respect voor hebben
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Of islamisten, wat dat woord ook moge betekenen, volgens mij bedoel je Islamieten, achterlijk zijn? Ik denk en geloof het niet. Achterlijk is volgens mij iemand die zomaar anderen veroordeelt, omdat ze een andere huidskleur of geloof hebben. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door luvali : 5 maart 2008 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Ik zie nog nergens verband met "islam" aangetoond; weet iemand iets méér misschien?
![]() |
#88 |
|
![]() tja, shit happens..
Kinderen worden dagelijks vermoord. Maar nu het hier in de buurt is, beginnen ze pas te roepen, beetje hypocriet vind ik.
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het omwille van een geloof gebeurt is wel vrij uitzonderlijk. Laatst gewijzigd door daiwa : 5 maart 2008 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Vandaar dat is islamisten achterlijk noem en die term gebruik, in plaats van islamieten. Deze laatste zijn de gewone, modale moslims, die wel gelovig zijn, maar er geen geweld voor gebruiken. Nu: je kind dood achterlaten, omwille van je geloof, is duidelijk een signaal dat je uit een zeer ontolerant gelovig milieu komt. Of dat islamistisch is, staat niet vast, maar procentueel gezien zijn dit wereldwijd momenteel de grootste groep van onverdraagzaam religieuzen, dus is de kans zeer groot dat de moeder inderdaad uit deze kringen komt. Het is enkel een procentuele berekening dat extreme islam de grootste mogelijkheid maakt. Natuurlijk heb je nog minder voorkomende sekten, die minstens even gevaarlijk zijn, maar gelukkig nog niet zo globaal verspreid. Laatst gewijzigd door Boadicea : 5 maart 2008 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() mooi geloof! Waar kan ik me bekeren?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is De Standaard was gisteren voorbarig te lezen dat de moeder hoogstwaarschijnlijk een moslima is. Veronderstellingen. Ben eens benieuwd wat de reactie van De standaard zal zijn indien zou blijken dat het om een Roma-kind gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al tig keer gezegd dat het over een kattelieke maagd ging, die zijn gewoon hun kinderen achter te laten en/of te vermoorden omdat het niet mag van hun geloof. Waarom gelooft niemand me nu? Wat is het alternatief als het geen moslim en geen kattelieke maagd is? Welk geloof heeft zo'n beetje de gewoonte om al eens een nekske over te snijden en zo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe raar het voor jouw misschien ook klinkt, maar niet alles in deze wereld draait om moslims. Omdat te snappen moet je natuurlijk kunnen ontsnappen aan een te eng wereldbeeld. Laatst gewijzigd door fox : 6 maart 2008 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
net daarom vroeg ik: Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar doe gerust verder, schreeuw moord en brand en weiger voor de rest maar pertinent om dieper in te gaan op de kern van de problemen en schuif alles maar af op 1 boeman. Dat is idd simpeler. Het enige wat een beetje storend werkt is dat je het nodig vindt om te schelden naar mensen die wel zin hebben om een beetje verder te denken dan de neus lang is. Laatst gewijzigd door fox : 6 maart 2008 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb geen idee tot welke religie die moeder behoort, maar statistisch gezien is een bepaalde mogelijkheid iets groter dan anderen. Assyrische christenen en één of andere macabere sekte, staat ook nog op mijn lijstje, maar daar zijn minder incidenten mee bekend, waardoor het ook logisch is dat een mens er niet als eerste aan denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |