Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2008, 17:09   #81
Nimfris
Vreemdeling

Standaard

Weet er al iemand iets meer over de uitslag van de autopsie?
Leefde dat kindje nog toen het werd achtergelaten ?

Ach bij nader inzien laat maar...zelfs indien doodgeboren dump je een kind niet zo..

Los van alle gescheld dat ik lees blijft het een intriest verhaal en blijf ik het erg vinden dat anno 2008 mensen (van welk geloof dan ook) blijkbaar niet voldoende weten dat in dit land en bij uitbreiding Europa mogelijkheden bestaan om oplossing te vinden...VOOR DE KINDEREN.
Oud 4 maart 2008, 19:36   #82
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Is DAT je argument om vooroordelen te hebben?

Zwak..

En trouwens wanneer het gaat om iets 'waargemaakt' dan is het geen vooroordeel maar een feit!
Wel, maken islamisten de vooroordelen niet altijd waar? Plegen ze geen aanslagen als er hen iets niet zint? Worden er onder hun geen vrouwen vermoord doordat ze op de verkeerde partner vallen en dergelijke?

Dat zijn geen vooroordelen. Dat zijn feiten.

In het artikel in verband met deze baby stond duidelijk vermeld dat de moeder hoogst waarschijnlijk een illegale of asielzoekster is. Ik vermoed dat ze dit aan het uiterlijk van de baby konden afleiden. Feit is nu eenmaal dat in veel van die culturen, die zulke drama's kunnen veroorzaken, de mensen iets gepigmenteerder zijn dan de oorspronkelijke Belg.

Dat zijn feiten waar je moeilijk om heen kan en die feiten zorgen voor vooroordelen. Mijn insziens en dat stond ook in het artikel, kwam deze vrouw uit een religieuze gemeenschap, die een zwangerschap buiten het huwelijk nooit zou tolereren en ze is hoogst waarschijnlijk van allochtone afkomst.

Ik zeg nergens dat ze moslim is, maar gezien dit de meest verspreide godsdienst is, waar zulke gruwel cultureel gankelijk is, acht ik de kans zeer reëel dat de moeder moslima is. Indien niet, zijn er nog andere christelijke geloven, die eveneens niet dikwijls in Europa gepraktiseerd worden, maar minder voorkomend zijn.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 19:39   #83
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
voor hetzelfde geld zijn het Assyrische Christenen, of zo. ik zeg niet dat het zo is, maar ik heb dan ook niet de pretentie van een omhooggevallen windbuil zoals Circe, die alles weet.
Die zijn er inderdaad ook nog. Minder voorkomend, maar al even achterlijk als islamisten.

In ieder geval is dit dood kind een teken aan de wand dat niet alle culturen en religies even tolerant zijn.
Oud 5 maart 2008, 01:27   #84
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Daar vinden ze hun weg ... dood ... naar allah. Altijd beter dan in een extreem-rechtse, nazi, fascistische, rassiestische vondelingenschuif terecht te komen en erger - als adoptiekind bij een VB-er.
Dan beter volgens de verrijkende islamitische norm, het meisje laten creperen. Ze betekent toch alleen maar overlast (extra-waakzaamheid voor het bewaken van de familie-eer, uithuwelijkings- euh uitverkoopkosten, ..).

*knip*
Ik zie nergens in het bericht welk "geloof" die moeder verwarde (of in welke verwarring zij gelooft, dat is hetzelfde).
Oud 5 maart 2008, 02:08   #85
Winterhamer
Banneling

Standaard

ies cultuur moet je respect voor hebben
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 13:30   #86
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Die zijn er inderdaad ook nog. Minder voorkomend, maar al even achterlijk als islamisten.

In ieder geval is dit dood kind een teken aan de wand dat niet alle culturen en religies even tolerant zijn.
Daar ben ik het volledig mee eens.
Of islamisten, wat dat woord ook moge betekenen, volgens mij bedoel je Islamieten, achterlijk zijn? Ik denk en geloof het niet. Achterlijk is volgens mij iemand die zomaar anderen veroordeelt, omdat ze een andere huidskleur of geloof hebben.

Laatst gewijzigd door luvali : 5 maart 2008 om 13:31.
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 13:37   #87
willem1940NLD

Standaard

Ik zie nog nergens verband met "islam" aangetoond; weet iemand iets méér misschien?
Oud 5 maart 2008, 13:54   #88
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

tja, shit happens..
Kinderen worden dagelijks vermoord. Maar nu het hier in de buurt is, beginnen ze pas te roepen, beetje hypocriet vind ik.
Oud 5 maart 2008, 14:08   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
tja, shit happens..
Kinderen worden dagelijks vermoord. Maar nu het hier in de buurt is, beginnen ze pas te roepen, beetje hypocriet vind ik.

Dat het omwille van een geloof gebeurt is wel vrij uitzonderlijk.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 maart 2008 om 14:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 14:26   #90
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
Daar ben ik het volledig mee eens.
Of islamisten, wat dat woord ook moge betekenen, volgens mij bedoel je Islamieten, achterlijk zijn? Ik denk en geloof het niet. Achterlijk is volgens mij iemand die zomaar anderen veroordeelt, omdat ze een andere huidskleur of geloof hebben.
Islamisten is tegenwoordig de politiek correcte term om het soort islamieten aan te duiden, dat omwille van hun overtuiging tot geweld overgaan. Daar zit dus het onderscheidt en je hebt gelijk dat het achterlijk is om mensen te veroordelen omwille van een andere huidskleur of geloof. Dat is dus wat islamisten doen, vooral op dat laatste punt.

Vandaar dat is islamisten achterlijk noem en die term gebruik, in plaats van islamieten. Deze laatste zijn de gewone, modale moslims, die wel gelovig zijn, maar er geen geweld voor gebruiken.

Nu: je kind dood achterlaten, omwille van je geloof, is duidelijk een signaal dat je uit een zeer ontolerant gelovig milieu komt. Of dat islamistisch is, staat niet vast, maar procentueel gezien zijn dit wereldwijd momenteel de grootste groep van onverdraagzaam religieuzen, dus is de kans zeer groot dat de moeder inderdaad uit deze kringen komt.

Het is enkel een procentuele berekening dat extreme islam de grootste mogelijkheid maakt. Natuurlijk heb je nog minder voorkomende sekten, die minstens even gevaarlijk zijn, maar gelukkig nog niet zo globaal verspreid.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 5 maart 2008 om 14:29.
Oud 5 maart 2008, 14:39   #91
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Islamisten is tegenwoordig de politiek correcte term om het soort islamieten aan te duiden, dat omwille van hun overtuiging tot geweld overgaan. Daar zit dus het onderscheidt en je hebt gelijk dat het achterlijk is om mensen te veroordelen omwille van een andere huidskleur of geloof. Dat is dus wat islamisten doen, vooral op dat laatste punt.

Vandaar dat is islamisten achterlijk noem en die term gebruik, in plaats van islamieten. Deze laatste zijn de gewone, modale moslims, die wel gelovig zijn, maar er geen geweld voor gebruiken.

Nu: je kind dood achterlaten, omwille van je geloof, is duidelijk een signaal dat je uit een zeer ontolerant gelovig milieu komt. Of dat islamistisch is, staat niet vast, maar procentueel gezien zijn dit wereldwijd momenteel de grootste groep van onverdraagzaam religieuzen, dus is de kans zeer groot dat de moeder inderdaad uit deze kringen komt.

Het is enkel een procentuele berekening dat extreme islam de grootste mogelijkheid maakt. Natuurlijk heb je nog minder voorkomende sekten, die minstens even gevaarlijk zijn, maar gelukkig nog niet zo globaal verspreid.
bedankt voor de duidelijke uitleg.
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 15:53   #92
floppy
Banneling

Standaard

mooi geloof! Waar kan ik me bekeren?
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 20:53   #93
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik zie nog nergens verband met "islam" aangetoond; weet iemand iets méér misschien?
Is De Standaard was gisteren voorbarig te lezen dat de moeder hoogstwaarschijnlijk een moslima is. Veronderstellingen. Ben eens benieuwd wat de reactie van De standaard zal zijn indien zou blijken dat het om een Roma-kind gaat.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 21:01   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudy
indien zou blijken dat het om een Roma-kind gaat.
Roma kunnen ook moslim zijn hoor Rudy. Roma is geen religieuze benaming. Misschien ben je een beetje op het verkeerde been gezet door de Polen van Joe, maar je moet wèl bij de les blijven in het vervolg.

Ik heb al tig keer gezegd dat het over een kattelieke maagd ging, die zijn gewoon hun kinderen achter te laten en/of te vermoorden omdat het niet mag van hun geloof. Waarom gelooft niemand me nu?

Wat is het alternatief als het geen moslim en geen kattelieke maagd is? Welk geloof heeft zo'n beetje de gewoonte om al eens een nekske over te snijden en zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 13:48   #95
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Wat is het alternatief als het geen moslim en geen kattelieke maagd is? Welk geloof heeft zo'n beetje de gewoonte om al eens een nekske over te snijden en zo?

Hoe raar het voor jouw misschien ook klinkt, maar niet alles in deze wereld draait om moslims. Omdat te snappen moet je natuurlijk kunnen ontsnappen aan een te eng wereldbeeld.

Laatst gewijzigd door fox : 6 maart 2008 om 13:52.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 14:59   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hoe raar het voor jouw misschien ook klinkt, maar niet alles in deze wereld draait om moslims. Omdat te snappen moet je natuurlijk kunnen ontsnappen aan een te eng wereldbeeld.
juist.

net daarom vroeg ik:
Citaat:
Mag ik veronderstellen dat uw hoogedelgeachte intellect wèl een antwoord heeft buiten "moslim"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 maart 2008, 15:09   #97
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
juist.

net daarom vroeg ik:

Mag ik veronderstellen dat uw hoogedelgeachte intellect wèl een antwoord heeft buiten "moslim"?
Ik heb niet de pretentie om uitspraken te doen over zaken waar ik niets van af weten buiten een artikeltje uit onze pers. Voor mijn part heeft het zelfs niks met religie te maken en schrijft die vrouw dat om zichzelf te verantwoorden. Wie weet wat daar gebeurd is? Ik alvast niet en ik ga ook niet beweren dat ik het wel weet en met die vooronderstelling moord en brand schreeuwen op dit forum.

Maar doe gerust verder, schreeuw moord en brand en weiger voor de rest maar pertinent om dieper in te gaan op de kern van de problemen en schuif alles maar af op 1 boeman. Dat is idd simpeler. Het enige wat een beetje storend werkt is dat je het nodig vindt om te schelden naar mensen die wel zin hebben om een beetje verder te denken dan de neus lang is.

Laatst gewijzigd door fox : 6 maart 2008 om 15:10.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 15:13   #98
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weiger voor de rest maar pertinent om dieper in te gaan op de kern van de problemen
en wat is volgens U dan de kern van het probleem van dit incident?

Oud 6 maart 2008, 15:33   #99
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb niet de pretentie om uitspraken te doen over zaken waar ik niets van af weten buiten een artikeltje uit onze pers. Voor mijn part heeft het zelfs niks met religie te maken en schrijft die vrouw dat om zichzelf te verantwoorden. Wie weet wat daar gebeurd is? Ik alvast niet en ik ga ook niet beweren dat ik het wel weet en met die vooronderstelling moord en brand schreeuwen op dit forum.

Maar doe gerust verder, schreeuw moord en brand en weiger voor de rest maar pertinent om dieper in te gaan op de kern van de problemen en schuif alles maar af op 1 boeman. Dat is idd simpeler. Het enige wat een beetje storend werkt is dat je het nodig vindt om te schelden naar mensen die wel zin hebben om een beetje verder te denken dan de neus lang is.
Je hebt groot gelijk. Volgens jou was de moeder hoogst waarschijnlijk en VBster die haar kind moedwillig doodde om migranten in een slecht daglicht te plaatsen.

Ik heb geen idee tot welke religie die moeder behoort, maar statistisch gezien is een bepaalde mogelijkheid iets groter dan anderen. Assyrische christenen en één of andere macabere sekte, staat ook nog op mijn lijstje, maar daar zijn minder incidenten mee bekend, waardoor het ook logisch is dat een mens er niet als eerste aan denkt.
Oud 6 maart 2008, 15:34   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens jou was de moeder hoogst waarschijnlijk en VBster die haar kind moedwillig doodde om migranten in een slecht daglicht te plaatsen.
gatver! je was me voor Boaddicea

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be