![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Worden die werkelijk betaald voor hun werk? pffff... Voor mij mag 100% van hun loon gaan naar de uitbouw/verbetering/... van de gevangenis zelf; het is maar logisch me dunkt. Potje breken potje...
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() Zo spreken we dan maar weer wantoestanden goed want het zijn toch maar gevangenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() En hoe gaat u ze dan laten werken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() 't is mij al gelijk eigenlijk...Bandwerk/bouw/... keuze genoeg in dit land!
U heeft zelf gezeten?
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb inderdaad gezeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
![]() Citaat:
Trouwens "werken" is misschien een groot woord "bijklussen" is misschien juister alleen vind ik het niet correct dat iedereen (iedereen behalve de persoon in kwestie dan) moet opdraaien voor de dommigheden van een ander... Plus volgens mij moeten gevangenissen een soort bedrijven (privé initiatieven) zijn die (bijna) op zichzelf kunnen leven (geen geld verliezen dus). had daar nog een vage souvenir van dat je dat eens had gezegd... Maar vooral het feit dat je meestal heel akkoord gaat met zo een zaken en nu plots radicaal tegen bent was voor mij de aanleiding tot de vraag. Nuja niks meer aan he...
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Dat gaat niet meer, we hebben nu de laagste kwaliteitscellen in heel Europa, we zijn er trouwens al voor veroordeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Volgens mij is het omtoveren van een krotcel in een luxecel geen kostelijke zaak (vooral als je er de arbeidskosten mag van aftrekken). Je kan de eersten nog op de kop van de gevangenis zetten en dan gewoon bal laten rollen... Nu m'n systeem is misschien wat simplistisch maar ik ben ervan overtuigd dat je gedetineerden kan laten werken. (die drugs moet daar eerst wel weg natuurlijk)
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb overigens mijn bedenkingen bij de efficiëntie van Straatsburg. Ze zijn de behoeder van de redelijke termijn terwijl ze momenteel zelf met een achterstand van ruim 50 000 zaken te kampen hebben. Het systeem verzuipt en de oplossing die een beetje de druk van de ketel kan houden, door het uitvoeren van het 14e protocol, wordt geblokkeerd door Rusland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() Die zullen wel bijzonder bezorgd geweest zijn over de werkbekwaamheid en het loon van hun slachtoffers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
- Wat soort werk gaan we vinden waar iedere gevangene in aanmerking voor komt en wat aan derde-wereld-landen kan gegeven worden zonder regels van de oneerlijke concurrentie in de weg te staan? Die wetgeving aanpassen lijkt met moeilijk omdat ze grotendeels op Europees niveau te vinden zijn en de grond uitmaken van de EG. - Wat doen we met geïnterneerden? Zetten we ze ook aan het werk? - Hoe breed neem je juist een 'korting' op de straf? Wordt dit de enige voorwaarde voor een VI? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Toch heeft het ook voordelen om gevangenen een loon uit te betalen. De meeste onder hen die werken bezitten zo goed als geen kapitaal meer en dragen nog een massa schulden mee vanuit hun proces. Door het afbetalen van deze schulden met het geld dat ze verdienen in de gevangenis kan hun reintegratie vooruit geholpen worden, anders blijft deze schuldenberg als een mes in hun rug steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Gratis werken, geen enkele gevangene doet dit. Vandaag is het zo dat het de gevangene is die de gevangenis laat draaien. De kleren, dekens, lakens worden gewassen en gedroogt, opgevouwen en uitgedeeld door gevangenen die dan uiteraard ook het vuil goed rondhalen. Het eten wordt volledig behandeld en gekookt door gevangenen. Het eten wordt rondgedeeld door gevangenen. Alle kuis en poetswerk in de gevangenis wordt gedaan door gevangenen. Dit alles voor om en bij de 20 cent zwart per uur. Gaat u die 20 cent wegnemen gaat de gevangenis volledig tot stilstand komen. Men gaat dan onder andere koks en kuisploegen moeten in dienst nemen en een hoop cipiers meer en daar is geen geld voor. Drugs, overvloedig aanwezig in de gevangenis. Komt voor een deel binnen met het bezoek, een deel wordt over de draad gesmeten maar het merendeel komt binnen met de cipiers, die worden niet gecontrolleerd. Waarom denkt u dat drugs zo overvloedig aanwezig zijn? Omdat men niet de mankracht heeft om alle cellen regelmatig te onderzoeken en omdat men het oogluikend toelaat. Wiet kalmeert de mensen, en ook dat is de reden dat er kwistig in het rond gestropoid wordt met Valiums, Lexotan, temesta en dergelijke meer. Want ik garandeer u, met deze drugs vallen er regelmatig gewonden en zwaargewonden. Zonder de drugs zouden er regelmatig doden vallen, ook bij de cipiers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
|
![]() Citaat:
there's no such a thing as a free lunch!! Dat u als ex gedetineerde het daar moeilijk mee hebt snap ik wel maar het moet duidelijk zijn voor de mensen binnen dat ze leven OP DE KAP van de samenleving. Gratis gratis niks is gratis... behalve dan het verblijf in de gevangenis/strafinstelling als jij dat nog steeds logisch vindt... ![]() Citaat:
Citaat:
Je vertoefd daar dus je tijd in een roes en daarna kom je letterlijk en figuurlijk terug op aarde en ga je plots je leven beteren...
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
|
![]() Dat is omdat u de toestand niet kent.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U hebt dan wel veel commentaar over hoe men veel strenger moet zijn in de gevangenis maar ik denk dat u in de toestand die daar nu al heerst het geen 14 dagen zou uithouden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Voor de normale mens is vrijheidsberoving de straf.
Mensen zoals u willen blijkbaar martelen, het is maar goed dat u de baas niet bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||||
|
![]() zeer zeker... Maar het blijft een rare toestand.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() vrijheidsberoving van wie? De belastingsbetaler die extra hard moet werken (en dokken aan de staat) opdat de gedetineerden dagelijks eten hebben...
![]() |
![]() |