![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Gouverneur
|
![]() Ik beantwoord op geen enkel vlak aan de term "luxepaardje" zoals in dat artikel geschetst.
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Waarom heeft een volwassen man van 30 een gsm nodig? Gsm is handig voor bereikbaar te zijn. Ook zeer handig wanneer je in nood bent. De gsm heeft al veel levens gered.
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Ik wil gewoon genieten vant leven. Ik geloof niet in 'ik moet zoveel mogelijk bereiken om gelukkig te zijn-mentailiteit'.
Het leven is zo al kort genoeg. Enjoy it !
![]() |
#86 |
|
![]() ik vrees het ook. Sommige mensen zijn hier zo verzuurd
![]() Terwijl het leven zo schoon kan zijn.
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat deed jij
![]() |
![]() |
#89 | ||
Banneling
|
![]() Waarom wel?
Citaat:
Citaat:
![]() Waarom zou een puber nu eigenlijk bereikbaar moeten zijn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Staatssecretaris
|
![]() uiteraard is het hier de gewoonte dat als iemand kritiek heeft op ons heilig kapitalisme en al zijn verdorvenheden dit zou doen uit afgunst
Ik heb het goed met mijn leventje en dat van mijn zoon zal ook nog goed zijn daar zorg ik wel voor maar wat de rest doet interesseert mij geen reet. de mensheid zal wel met haar neus op de feiten gedrukt worden alleen jammer dat zulke idioten als u de dans zullen ontspringen omdat ge dan waarschijnlijk allang vergaan zijt |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
leg de cijfers van de uitkeringen langs die van de fiscale fraude die al die rijkere mensen onder ons maar al te graag doen eens langseen en dan weet je direct waarom de sociale zekerheid niet betaalbaar kan blijven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Probeer google eens; eerste hit: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/a...lt-voort.dhtml Bijna 170000 dus, enkel en alleen in Vlaanderen. Maar dat zijn er dus geen tienduizenden, nietwaar? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Voor de veiligheid. Maar niet alleen daarvoor. Het is gewoon handig. Daar is nix luxeues aan.
![]() |
![]() |
#94 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Misschien even leren beargumenteren ipv ervan uit te gaan dat gezelligheden als "idioot" doorslaggevende punten zijn... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Dan heb je daar ongetwijfeld cijfertjes van?
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sfax : 9 maart 2008 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Mijn nicht is enkele maanden terug zwaar gevallen met haar fiets in een gebied waar niemand te bespeuren was. Haar been was zwargewond, en kon dus niet meer naar huis fiietsen. Als ze toen haar gsm niet had, had ze daar de hele dag/nacht/dagen mss wel kunnen gelegen hebben. Dusja, ik vind een gsm een levensreddend middel
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Onze samenleving is nu eenmaal technologisch vooruit gegaan en een GSM of M3 zijn hier gewoon voortvloeisels van. Voor de gouden jaren 60/70 konden jong gasten van 18 ook gene auto veroorloven, of TV kijken enz wat uiteindelijk wel kon in de jaren 60/70 voor heel veel jongeren. Waren dit ook luxepaardjes? maar niet veel meer jongeren zijn zoals jij pantoffeldiertje. Een pak jongeren zijn wel degelijk rot verwend en onbeleefd en kennen geen discipline noch respect. Jongeren zijn tegenwoordig ook mondiger als vroeger en in vele opzichten misschien ook sneller volwassener maar dit is enkel omdat de samenleving dit vereist. Hoeveel ouders maken nog tijd voor hun kinderen? Ze kopen liever ene pc of ps3 zodat ze stil zijn en dat ma en pa zelf iets voor hun eigen kunnen doen. Op school moeten kinderen maar steeds meer en beter presteren en word het lessenpakket maar groter. en de leraar kan en mag nergens te lang stoppen om kinderen met leerproblemen te helpen of anders krijgt ze haar lessenpakket van dat schooljaar niet af. dan krijg je ook nog eens de maatschappelijke druk bij kinderen om mee te zijn bij elke nieuwe rage die word ontworpen door volwassen (en dit voor winst te maken) en de media dwingt bijna iedere ouder om te volgen wil je niet dat u kind uitgelachen word op school. Dus de verwennerij is niet enkel de schuld van de jongeren maar veelal van de ouders en de doordachte media en volwassenen achter de vele producten. Diezelfde media kracht had je vroeger niet vandaar dat rages beperkt bleven. maar de wereld is nu een klein eiland geworden door al dit media en communicatiemogelijkheden misschien daarom dat het lijkt dat heel veel jongeren verwend zijn en een heel aantal is dit ook maar daarom zijn ze niet allemaal naief, respectloos,onbeleefd of soms zelfs kleine criminelen en vandalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() en liefst nog op kosten van een ander?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |