Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2008, 15:37   #81
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een sterk eensgezind Europa is inderdaad bealngrijk voor onze economische toekomst.
Maar, dit is enkel wenselijk indien de Europese burgers ook daadwerkelijk inspraak krijgen in bepaalde beslissingen via referendums e.d.
Oud 21 maart 2008, 21:05   #82
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
In een goede regeringsvorm/staatsvorm mag de overheid zich niet eens bezig houden met een sociale zekerheid ! Net zoals een hele hoop andere bevoegdheden trouwens zoals bijv onderwijs. Ik ben voorstander van een kleine overheid die zich enkel bezighoudt met haar kerntaken. Tegenwoordig leven we bijna in een communistisch land waar de overheid zich met zowat alles inlaat.
Intussen was de discussie afgedwaald van het topic sociale zekerheid. Ik kom er weer op terug.

Vroeger, aan het begin van de moderniteit, zo’n tweehonderd jaar geleden, was er een kleine overheid. Sociale zekerheid was onbestaand. Wezen werden in afgebeuld in tehuizen. Privaat onderwijs was alleen weggelegd voor de elite. Sindsdien is er veel veranderd. We hebben geleerd dat het de maatschappij het meeste oplevert wanneer we een aantal zaken gemeenschappelijk regelen, onder andere onderwijs en sociale voorzieningen.

Daarbij leven we zeker niet in een communistisch land. Ik heb er gewoond en ik kan je verzekeren dat het huidige Europa er ver van afstaat. Ik denk dat iedereen die het communisme van nabij heeft gekend of kent dat zal bevestigen.

Als we concluderen - niet iedereen maar wel het merendeel van de burgers - dat er nood is aan Europa om onze positie in de wereld en onze welvaart te beschermen, dan kunnen we een volgende stap maken. Als we door de geschiedenis van de laatste tweehonderd jaar zien dat er een ontwikkeling is geweest om onze maatschappijen welvarend te maken, waarbij algemeen onderwijs en algemene sociale voorzieningen een belangrijk onderdeel vormen, ligt het in de lijn van de ontwikkeling om ook onderwijs op Europees niveau te harmoniseren en sociale voorzieningen over de grenzen heen effectief te laten zijn.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 10:15   #83
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
indsdien is er veel veranderd. We hebben geleerd dat het de maatschappij het meeste oplevert wanneer we een aantal zaken gemeenschappelijk regelen, onder andere onderwijs en sociale voorzieningen
Sommigen denken dat ja. Maar euhm, daar blijft het dan ook bij.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be