![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een sterk eensgezind Europa is inderdaad bealngrijk voor onze economische toekomst.
Maar, dit is enkel wenselijk indien de Europese burgers ook daadwerkelijk inspraak krijgen in bepaalde beslissingen via referendums e.d.
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vroeger, aan het begin van de moderniteit, zo’n tweehonderd jaar geleden, was er een kleine overheid. Sociale zekerheid was onbestaand. Wezen werden in afgebeuld in tehuizen. Privaat onderwijs was alleen weggelegd voor de elite. Sindsdien is er veel veranderd. We hebben geleerd dat het de maatschappij het meeste oplevert wanneer we een aantal zaken gemeenschappelijk regelen, onder andere onderwijs en sociale voorzieningen. Daarbij leven we zeker niet in een communistisch land. Ik heb er gewoond en ik kan je verzekeren dat het huidige Europa er ver van afstaat. Ik denk dat iedereen die het communisme van nabij heeft gekend of kent dat zal bevestigen. Als we concluderen - niet iedereen maar wel het merendeel van de burgers - dat er nood is aan Europa om onze positie in de wereld en onze welvaart te beschermen, dan kunnen we een volgende stap maken. Als we door de geschiedenis van de laatste tweehonderd jaar zien dat er een ontwikkeling is geweest om onze maatschappijen welvarend te maken, waarbij algemeen onderwijs en algemene sociale voorzieningen een belangrijk onderdeel vormen, ligt het in de lijn van de ontwikkeling om ook onderwijs op Europees niveau te harmoniseren en sociale voorzieningen over de grenzen heen effectief te laten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |