Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2008, 07:46   #81
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Nee ik vond "Walen zijn intellectueel onbekwaam" een betere stap om blijk te geven van betere verstandhouding der belgen.
Inderdaad, dat was een betere stap. Het verschil is dat het Franstaligen zijn die de "verstandhouding der Belgen" steeds maar weer ophemelen, terwijl de meeste Vlamingen daar onverschillig tegenover staan: wij hebben België helemaal niet nodig. Het is dus aan de Franstaligen om aan de verstandhouding die zij blijkbaar zo belangrijk vinden, te bouwen.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 26 maart 2008 om 07:55.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 07:55   #82
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Inderdaad, dat was een betere stap. Het verschil is dat het Franstaligen zijn die de verstandhouding der Belgen nodig hebben en steeds maar weer ophemelen, terwijl de meete Vlamingen daar onverschillig tegenover staan: wij hebben België helemaal niet nodig.
Waarom maakt gij u daar vanuit Schotland zo druk over.
Vanuit Schotland hebt ge inderdaad België niet meer nodig.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 07:57   #83
Rob Roy
Minister

Standaard

Ondertussen vindt de oproep tot moord op alle NVA-ers zijn weg op het internet:

http://lvb.net/item/6128

http://www.n-va.be/programma/nieuws/...er_archief.asp

http://blog.pickme.be/2008/03/25/rires-interdits/
Oud 26 maart 2008, 08:07   #84
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

[quote=Rob Roy;3322641]Ondertussen vindt de oproep tot moord op alle NVA-ers zijn weg op het internet:

Misschien is het ook maar beeldspraak om aan te geven hoe groot ze denken dat de macht van de n-va binnen de cd&v is; als dat de enige oplossing is.

Een beetje zoals in het evangelie waar men ook straffe beelden gebruikte om een straf idee duidelijk te maken.
Christus heeft nooit écht over het water gelopen, of Mozes heeft nooit écht de Rode zee gesplitst.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 08:13   #85
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

[quote=azert;3322649]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azert Bekijk bericht
Misschien is het ook maar beeldspraak om aan te geven hoe groot ze denken dat de macht van de n-va binnen de cd&v is; als dat de enige oplossing is.

Een beetje zoals in het evangelie waar men ook straffe beelden gebruikte om een straf idee duidelijk te maken.
Christus heeft nooit écht over het water gelopen, of Mozes heeft nooit écht de Rode zee gesplitst.
Is dat nu zo moeilijk om toe te geven dat Bouillon over de schreef is gegaan?
Zelfs Christus en Mozes worden er bijgehaald...
En zeg eens: welk idee wou hij dan oproepen door het beeld van een massaverdrinking?
Een verbroederingsdrink tussen n-va en fdf waarschijnlijk...

Laatst gewijzigd door Maes_P : 26 maart 2008 om 08:19.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 08:13   #86
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Misschien wel, maar er zijn altijd genoeg zotten die dit soort oproepen letterlijk begrijpen. Men doet dit eenvoudig niet, wat snel duidelijk wordt als je NVA-ers hier zou vervangen door Marokkanen of Joden.

Aansluitend vraag ik me af: wat is er tegen dat de NVA een grote macht zou hebben binnen de CD&V? Heeft het FGTB geen grote macht binnen de PS? En het Hof binnen de CDH? En het FDF binnen de MR? Ook allemaal verdrinken dus (voor de grap weliswaar)?

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 26 maart 2008 om 08:15.
Oud 26 maart 2008, 08:14   #87
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien wel, maar er zijn altijd genoeg zotten die dit soort oproepen letterlijk begrijpen. Men doet dit eenvoudig niet, wat snel duidelijk wordt als je NVA-ers hier zou vervangen door Marokkanen of Joden.
Of als je C130's neemt ipv schepen.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 09:50   #88
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dat onderschrijf ik. Was ik de N-VA, ik zou beretrots zijn dat iemand me zoveel macht en invloed toedicht. Hoe meer (kwaads) er over N-VA geschreven wordt vanuit Franstalige en/of Belgicistische kant, hoe beter die partij bezig is, gezien haar partijprogramma.

In tegenstelling tot sommige mede-posters vind ik de virtuele vergelijking met joden en allochtonen wél gerechtvaardigd. Ik denk inderdaad dat zoiets nogal wat stof zou doen opwaaien (waarschijnlijk ook aan Franstalige kant).

Al bij al zei dat artikeltje me niet veel, het is niet zo goed geschreven, vind ik, en ook niet grappig.

Bovendien: dat hij maar niet te vroeg juicht, want een Ward De Bever kan goed zwemmen!
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 09:53   #89
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Dat onderschrijf ik. Was ik de N-VA, ik zou beretrots zijn dat iemand me zoveel macht en invloed toedicht. Hoe meer (kwaads) er over N-VA geschreven wordt vanuit Franstalige en/of Belgicistische kant, hoe beter die partij bezig is, gezien haar partijprogramma.

In tegenstelling tot sommige mede-posters vind ik de virtuele vergelijking met joden en allochtonen wél gerechtvaardigd. Ik denk inderdaad dat zoiets nogal wat stof zou doen opwaaien (waarschijnlijk ook aan Franstalige kant).

Al bij al zei dat artikeltje me niet veel, het is niet zo goed geschreven, vind ik, en ook niet grappig.

Bovendien: dat hij maar niet te vroeg juicht, want een Ward De Bever kan goed zwemmen!
het is Leterme die BDW zijn 800.000 stemmen cadeau doet.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 10:10   #90
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zeer groot deel van de Brusselse francofonie, inderdaad. Hun droom van een Franstalig Belgique van de Noordzee tot de Rijn is al een eeuw geleden in stukken geslagen, maar toch kunnen ze hem niet lossen. Net als kleine kinderen, denken ze nu: "Verwijder die stoute jongens (de Vlaamsgezinden) en alles zal weer peis en vree zijn in ons landje". Ze hebben nog steeds niet door dat de reden waarom het maar blijft mislopen, niet bij de Vlaamsgezinden maar bij hun racistische ingesteldheid ligt. En dus blijven ze de logica van de etnische zuivering volgen. Voor "de grap" natuurlijk, maar Pierre Bouillon legt wel hun ware denken bloot.

Maar daarbij maken ze een tweede vergissing: ze denken dat ze de zaak kunnen oplossen door, zoals in 1944, enkele honderdduizenden Vlaamsgezinden uit te schakelen. In hun domme wereldvreemdheid beseffen ze niet dat het over enkele miljoenen mensen gaat die ze moeten uitschakelen om hu droom weer op de rails te krijgen.
= imperialistisch denken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 10:12   #91
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Intellectueel onbekwaam of ze willen gewoon geen Nederlands leren. In Brussel en de rand wordt dat tot op de dag van vandaag trouwens bewezen.
Waarom verzwijg je het ene en leg je de nadruk op het andere? Toch niet om onder te sneeuwen dat de Franstaligen die zich in Vlaanderen vestigen het vertikken om de streektaal te leren?
Nu de Vlamingen zich hebben aangepast zie ik niet in waarom ze de oorspronkelijke streektaal nog moeten leren.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 10:18   #92
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Ze gaan ervan uit dat rechts (goed voor 30-35% in juni) zomaar kan worden genegeerd.
Is dat dan niet zo?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 13:12   #93
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Nog enkele nieuwe links:

http://inflandersfields.eu/

http://www.topnieuws.be/nl/r/4698819...rsLukVanBrakel

http://yvespernet.wordpress.com/2008...-in-de-oceaan/

http://nl.wordpress.com/tag/haatcampagnes/

Hier is het volledige artikel met de moordoproep te vinden: http://lvb.net/item/6127

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 26 maart 2008 om 13:20.
Oud 26 maart 2008, 13:30   #94
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Er is niet opgeroepen tot moord, uwe kilt weer wat kort en de netels wat te lang precies.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2008, 13:47   #95
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Er is niet opgeroepen tot moord
Vanzelfsprekend niet: het was een grap. Zoals wekelijks wel ergens opgeroepen wordt om alle Marokkanen te verdrinken of alle Luxemburgers in een paar Boeings te steken en dan af te knallen. 't Zijn toch weer verzuurde Vlamingen die daar iets fouts moeten in zien, alle anderen snappen dat het gewoon leuk amusement is. Wat een treurig zootje, zeg, die nazi-katholieken.
Oud 26 maart 2008, 14:00   #96
luc broes

Standaard

Citaat:
Er is niet opgeroepen tot moord, uwe kilt weer wat kort en de netels wat te lang precies.
Die flaminganten moeten altijd overdrijven: het gaat enkel over verdrinken;
Oud 26 maart 2008, 16:36   #97
santos
Minister

Standaard

Uw frans is toch zo goed niet anders had u begrepen dat het geen oproep was tot moord maar om een idee van 1 enkele man ging. En bij deze ook niet vraagt om massaal de straat op te lopen en dit te doen.
Oud 26 maart 2008, 16:40   #98
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Uw frans is toch zo goed niet
Geen nood, hier vinden we de vertaling:

Citaat:
Zelden of nooit hebben we zo'n sportieve bevalling gezien. Maar het essentiële is er: Leterme I is geboren. Zaterdag zal de Kamer het vertrouwen schenken. Allez vooruit.

Laten we eerst onze verbazing uitspreken over die curieuze manier om een "I" achter deze regering-Leterme te plakken. Dit cijfertje doet veronderstellen dat er reeds een Leterme II in zicht zou zijn. De eerste Koning der Belgen werd Leopold I genoemd van zodra een Leopold II het van hem overnam. In die "I" zit dus een aankondiging, een dreiging, dat de ketter ervan droomt om ons met een saga �* la Martens (van I tot IX) op te zadelen.

Leterme I? Gezien de tijd die verloren werd met palaberen (9 maanden), en gezien wat er overblijft van de normale legislatuur (39 maanden), zou het nauwkeuriger zijn om te spreken van Leterme 3/4. (...)

Maar er is slechts een kleinigheid nodig, een akkefietje, een niemendalletje, opdat deze intense en enthousiaste regering haar drie dienstjaren effectief zou kunnen uitdoen. Ziehier het idee - eenvoudig en het enige dat ons uit de problemen kan helpen.

Kleine a: roep de N-VA samen in de haven van Oostende. En als we N-VA zeggen, bedoelen we de hele N-VA: voorzitter, ondervoorzitters, secretaris-generaal, penningmeester, senatoren, volksvertegenwoordigers, regionale verkozenen, gemeenteraadsleden, provincieraadsleden, voorzitters van de plaatselijke afdelingen, militanten, sympathisanten, kiezers.

Kleine b: laat dit alles inschepen in een vrachtschip en naar het midden van de Atlantische Oceaan varen.

Kleine c: laat de boot zinken.

Als iemand een beter idee heeft, dat hij het laat weten.
Enkele honderdduizenden mensen in boten dwingen en die dan doen zinken in het midden van de oceaan, in het Nederlands is dat identiek hetzelfde als in het Frans: een oproep tot massamoord. Hoe graag u dat ook wil minimaliseren (wat ik kan begrijpen).
Oud 26 maart 2008, 16:41   #99
santos
Minister

Standaard

U kan zelfs geen nederlands precies, massamoord is niet hetzelfde als oproepen tot moord.
Oud 26 maart 2008, 16:44   #100
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
U kan zelfs geen nederlands precies, massamoord is niet hetzelfde als oproepen tot moord.
Beter leren lezen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy
een oproep tot massamoord
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be