![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Burger
|
![]() Waaaaaw. Aan zo'n anticlimax had ik me helemaal niet verwacht. Heeft hij het al die tijd over een film, en blijkt het gewoon een montage van wat nieuwsbeelden te zijn en wat krantenknipsels. Ik had toch wat anders verwacht hoor. Een dagje achter de computer en zo'n filmpje is af. Nog een geluk dat de zenders dit niet wilden uitzenden - anders moeten ze morgen de filmpjes van elke youtube-amateur op Tv uitzenden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ge alle westerse slachtoffers optelt van alle islamitisch geinspireerde terreuraanslagen kom je nog niet aan een tiende van de islamitische burgerslachtoffers door de VS vermoord in de oorlog in Irak alleen al. Dan heb ik het nog niet over Libanon , Afghanistan , Palestina enzov.
Als iemand dient te klagen over moslimfundamentalisme dan zijn het allicht moslims zelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
nee die helpt ervoor dat je het niet koud krijgt.
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Als je die waargebeurde feiten gebruikt om te generaliseren is dat haatzaaierij. Als ik zeg dat elke christenen mee verantwoordelijk zijn voor al de moorden die ooit gepleegd zijn in naam van God is dat ook haatzaaierij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor een stuk is het te wijten aan het feit dat de islam nog niet geseculariseerd is. Misschien kan deze film bijdragen tot dit laatste: het eigentijds maken van de islam in plaats van een middeleeuwse islam zoals op dit filmpje te zien is. Vrij eenzijdige belichting van de islam door Wilders. Maar dat was te verwachten. Ik vind wel dat Wilders het recht heeft dit te zeggen. De man heeft het niet onder de markt in zijn dagelijks leven en in die zin is het zelfs moedig. En in wat hij laat zien heeft hij gelijk. Dit is een kwalijke kant van de islam. Daar kan geen twijfel over bestaan. Maar zo waren de katholieken in de Middeleeuwen ook. En tegen deze islam moeten we zeker in het verweer gaan. Maar dat is niet de hele islam volgens mij. Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2008 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.eenvandaag.com/call.php?m...0290&vtype=wwb
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Trouwens er wonen anderhalf miljoen moslims in Belgie en Nederland. Hoeveel daarvan hebben religieus geinspireerd geweld gebruikt? Procentueel gezien zal dat nog geen 0,00001 procent zijn. In ieder geval zeker niet hoger dan het procentueel getal van het aantal racistisch geinspireerde geweldsdelicten(neonazis enzov) onder niet-moslims in beide landen. Moeten we daar dan ook over generaliseren? Neen , want ook dat zou haatzaaien zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Ik ben helemaal niet verwonderd dat het "maar" dat is!!
Met al die commotie op voorhand had ik al gezegd dat die reacties van schrik en verontwaardiging belachelijk waren , vermits niemand wist wat er in de film getoond werd!! Eigenlijk zijn al die verontwaardigde, bange Nederlands politici en journalisten flink bij de neus genomen en zijn alle moslims in hun bloot g.... gezet ; Ben eens benieuwd wat ze nu gaan zeggen!!! Laatst gewijzigd door omaplop : 27 maart 2008 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Iemand zin om een filmpje te maken over de wreedheid van het Westen?
-ik heb al 40 fragmenten van Amerikanen die zeggen: "let's go kill some gooks" (en dan toont ge enkele dode Vietnamese kinderen, slechts enkele van de 5 miljoen dode Vietnamezen). Iemand? Tegenwoordig is het maken van zo'n filmpje a piece of cake. Gewoon Youtube leegjatten en wat knippen en plakken. -lynchpartijen in Amerika -de bombardementen op tientallen Islamitische landen -de honderdduizende doden in Irak en Afghanistan -Westmoreland's woorden ("de Aziaat vindt het leven waardeloos en mag dus afgeslacht worden") -de holocaust -martelpraktijken in al onze offshore regimes -beelden van de kolonisatie (kapitalisten en freetraders die handjes afhakken in de Congo) -de reeks wreedheden is eindeloos lang Genoeg materiaal om 1 miljoen "Fitnas" te compileren. Laatst gewijzigd door C2C : 27 maart 2008 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Wel niet hetzelfde he; hier is sprake van indoctrinatie door een godsdienst, bovendien een godsdienst die zich wereldwijd aan het verspreiden is en overal ziijn eisen stelt qua rechten( liever geen plichten)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Kritiek tegen een beschaving waarvan jij tot nu toe alléén maar de voordelen hebt opgeschept, inclusief je verveling die je vult met lullige polls? Ja! je maakt een 'point'! De hele Westerse Beschaving wordt met de rug tegen de muur geduwd door de islam! Héél het westen. Met ons welzijn, onze media, onze cultuur, onze wetenschap, onze universiteiten, onze pers- en godsdienstvrijheid, onze vrouwenemancipatie, kortom, alles waarvoor jouw voorouders gevochten en vaak het leven gelaten hebben. Gefeliciteerd dat je je daartegen gaat verzetten uit Lemming-gedrag. Uit dhimmisme. Doe maar. Maak zo'n spannend filmpje. Wees wel gewaarschuwd: zo bestaan er al honderden. Weg-met-ons profiteurs, zoals bv Michael Moore, of Indymedia, of Patti Smith (die een Palestijnenvlag op haar podium neerlegt tijdens haar toernee). Het verschil is dat wij dat hier, in het boze Westen, mogen doen. Je zult zelfs Hollywood halen. En veel geld verdienen. En in plaats van je leven te riskeren zullen ze je geld bieden. Weinig heroisch aan dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() En het Westerse liberale kapitalisme is geen godsdienst ofzo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Want als er al iets superieur is aan het Westen, dan wel de waarden van de zelfkritiek, de nuance, het relativisme en de diepgang. Niets daarvan bij Wilders. Wilders is dan ook een moslim-extremist van het meest banale soort. Laatst gewijzigd door C2C : 27 maart 2008 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Kortom: Fitna, een ordinair stuk onzin aaneengeplakt door een islamitische radicaal.
Wij Europeanen moeten Wilders-de-moslim niet tolereren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Al deze extremisten zijn de vijanden van het verlichte Europa. Laatst gewijzigd door C2C : 27 maart 2008 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() C2C, ik ben akkoord dat Wilders in zijn filmpje niet anders dan islam propaganda heeft gebruikt, en de vrijheid van het westen omzeilt. Dat was zijn enige manier om dit te overleven blijkbaar, want zelfs de Kamer ging zich met zijn 'film' bemoeien.
Hij heeft CNN beelden gebruikt, verder niet zoveel. Wat ga JIJ nu doen? Nog een Michael Moore worden? Leuk! Ik hoop dat je genoeg € vindt hier. |
![]() |
![]() |