![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Maar Jezus houdt zich aan de wet en dus ook aan de besnijdenis. Hij schaft die niet af. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 april 2008 om 17:45. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De bedoeling is wel dat een mens leert door al dat lijden. Jammer genoeg. Je moet beseffen een hele korte tijd zijn we hier maar in dit leven en straks een eeuwigheid in het paradijs. God wil alleen maar delen met ons . Maar zoals ik al zei jammer genoeg is er iets voor nodig om dit paradijs binnen te mogen :een bepaalde loutering. Pas op ik bedoel hier niet mee dat je moet aan zelfpijniging doen zoals in sommige religies word toegepast of je afzonderen in een triestig klooster. Zeker niet, geniet van het leven als je kunt, lijden komt er toch vanzelf bij. Het boek Prediker bijvoorbeeld legt dat goed uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() [quote=system;3350148]
Citaat:
Het is heel simpel. Paulus en Petrus waren Joden en konden zich niet permiteren om de joden aanstoot te geven door de wetten niet toe te passen. Daarom dat zij ze nog deden, maar voor heidenen gelden ze niet, dit word in Handelingen 15 uitgelegd. Nog eens: besnijdenis en sabbat zijn in het NT geestelijke zaken en niet meer letterlijk. Hoe komt het toch dat mensen dit niet zien? Ik zal even een hint geven. Besnijdenis is iets dat PIJN doet en sabbat is RUST of GENEZING. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() [quote=Visjnu;3350812]
Citaat:
Van de andere kant -ik moet het helaas telkens weer herhalen- heeft Jezus zelf de besnijdenis nooit afgeschaft. Tenminste niet volgens het N.T. . En als men zich houdt louter aan de onderrichtingen van Jezus -en die zouden voorrang moeten hebben, niet?-, dan zouden de christenen de besnijdenis nog moeten toepassen. En dat laatste doen ze niet. Laatst gewijzigd door system : 8 april 2008 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 8 april 2008 om 17:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Banneling
|
![]() [quote=Visjnu;3352491]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 april 2008 om 20:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Minister
|
![]() Dat was maar een van de duizende voorbeelden die ik kan verzinnen. Het punt is dat iemand die een mening over iets heeft die met de jaren evolueerd en die hard op zijn woorden moet letten omdat die mening controversieel is, moeilijk als "dubbelzinnig" kan omschreven worden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat was toch helemaal geen issue tijdens het prediken van Jezus? Er is toch geen enkele reden waarom hij daarover zou moeten beginnen? Nadien werd het pas een kwestie, toen er ook heidenen christen werden.
![]() |
![]() |
#89 | ||||
Banneling
|
![]() [quote=Visjnu;3352880]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 april 2008 om 13:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door system : 9 april 2008 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Dat Petrus geen goed leider zou zijn lijkt me ook niet correct. Uit Galaten zelf blijkt namelijk dat het voorbeeld van Petrus wel degelijk door velen (incl. Barnabas) werd gevolgd. Er zijn echter meerdere types van leiders. Bij Belbin zijn dit bijvoorbeeld de co-ordinator en de shaper. Hoewel Petrus geen co-ordinator lijkt te zijn (zoals Jacobus dit misschien wel eerder was), heeft hij toch duidelijk veel weg van een shaper. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() En wat vinden jullie als gelovigen nu eigenlijk van mensen die hun kinderen, vanuit religieuze motieven, laten kreperen?
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementslid
|
Citaat:
En nog eens ivm die besnijdenis ..... die is niet afgeschaft maar is niet langer een fysieke gebeurtenis. Het is nu een sprirituele gebeurtenis nl het ontvangen van de Heilige Geest. Over die sabbat ..... zoals Jezus zei de sabbat is gemaakt voor de mens en niet omgekeerd. De sabbat zouden we beter vertalen als een rustdag. Een dag waarop we geen onnodig werk moeten verrichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En idd, Jezus had andere dingen te doen dan over de besnijdenis te beginnen. Hij was hier om het woord van God te verspreiden en niet om over elk detail van het OT te komen prediken of zich bezig te houden met andere aardse zaken. Dat is iets waar de eerste christenen zich hebben mee bezig gehouden vooral idd omdat er na een tijdje meer heidenen zich hadden bekeerd dan Joden. U mag ook niet vergeten dat Jezus zich in eerste instantie tot de Israelieten richtte want hij zei ergens dat zij voor wie hij gekomen was (de israelieten) hem niet wilden accepteren en dat het daarentegen (vooral) heidenen waren die in hem geloofden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar lul gerust verder over belangrijke zaken zoals waarom een zoon van god zich bezighoudt met besnijdenissen. ![]()
![]() |
![]() |
#97 | ||||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 10 april 2008 om 19:37. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik denk dat in dit geval men gewoon medicijnen had moeten toedienen (insuline hier neem ik aan ? ). Ik ben geen voorstander van onnodig medicijnen te nemen, maar voor dit soort ziekten heb je geen keuze. Ja God kan alles en hij kan ook dit genezen, maar dit wil niet zeggen dat het ook zal gebeuren ....... en dit is geen teken dat God het niet kan, maar het ligt veeleer aan iets anders. Of er is een bepaalde zonde in het spel, of God staat het niet toe, hij is ons nl niks verschuldigd. Of er is misschien nog een andere reden ... . Anderzijds moet ik die mensen wel bewondern voor hun vertrouwen in God. Ik vrees dat ik gewoon de medicijnen zou nemen ........ en daarnaast ook bidden, maar toch ook gewoon de behandeling ondergaan in dit geval. Ik denk dat sommige christenen denken dat God alles heelt als we erom vragen, maar dit klopt niet. Soms is lijden noodzakelijk voor een reden die wij misschien niet begrijpen, maar God is alwetend en ik neem aan dat hij wel weet waarom hij iets doet of niet doet. Het ligt dus niet aan hun geloof in God en ik hoop dat iemand dit aan die mensen uitlegt of uitgelegd heeft. Maar ik ben geen voorstander om de overheid hier te laten ingrijpen in zo een situatie. De ouders moeten beslissen en niet iemand anders. (de reden is dat je weet waar je begint, maar niet waar je de lijn trekt en daarom is het gewoon beter dat de overheid er zich niet mee inlaat ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 10 april 2008 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Parlementslid
|
![]() Wat ik vooral jammer vind aan dit soort zaken is dat atheisten en de media en dergelijke dit steeds misbruiken om christenen onterecht in een slecht daglicht te stellen.
Misschien zouden ze beter eens kijken naar hun "moderen" geneeskunde waar er ook allerlei dingen mislopen en er daardoor veel meer doden vallen om maar 1 vb aan te halen de zogenaamde ziekenhuisbacterie door misbruik van antibiotica die nu jaarlijks wereldwijd tienduizenden doden veroorzaakt. Maar daar spreekt men niet over ... . En al die mensen die sterven door het innemen van geneesmiddelen. En al die operaties die mislukken ... . Ik ken persoonlijk iemand die door dokters een operatie aan haar oog is aangepraat ..... en de operatie was niet noodzakelijk en nu is deze persoon zo goed als blind uit dat oog ... . Misschien dat we die dingen ook maar eens moeten opnoemen. Als we dat bekijken tov af en toe 1 gevalletje waar iemand sterft omdat ze geen medicijnen willen nemen en gewoon tot God bidden dan verdwijnen zulke gevallen in het niets. En dan nog maar zwijgen over het onnodig voorschirijven van medicijnen .... even een vb ik ken iemand die al 25 jaar geen zout meer mag eten vanwege hoge bloeddruk en die geen pillen moet nemen hierdoor terwijl men nu steeds pillen voorschrijft voor een te hoge bloeddruk en er hiervoor eigenlijk een gratis alternatief is nl een zoutarm dieet !! (maar ja dat brengt geen geld in het laadje zeker ? ) Ook cholesterol kan men zonder medicijnen bestrijden als de mensen willen ..... maar ook dit vertelt men niet aan de mensen. (vraag me niet exact hoe, ik ben geen expert, maar er zijn natuurlijke produkten zoals haver bijv die hieraan kunnen verhelpen , dus opnieuw mits een bepaald dieet en wat meer beweging zou je bij de meeste mensen het zonder medicijnen kunnen oplossen. (maar ook hier weer de opmerking dat deze oplossing geen geld opbrengt ) Laatst gewijzigd door dirk001 : 10 april 2008 om 20:02. |
![]() |
![]() |