![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Waarschijnlijk een groot incasseringsvermogen....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zonder bepaalde volgorde: alle twee -aannemen dat de ander gelijkwaardig is -op dezelfde lijn zitten voor de meeste princiepskwestes en voorkeuren, -beseffen dat lange termijn geluk belangrijker is dan "even plezier" -bereid zijn om water in de wijn te doen en niet met een meetglaasje nameten wie nu 't meeste wijn heeft. -gewoon veel om de andere geven -persoonlijkheid belangrijker vinden dan uiterlijk -goed kiezen -geen derden er zich mee laten moeien -kunnen vergeven -weinig egoisme en egocentrisme dus ook (onvolledige lijst!!) Een tip voor de studenten hier: In de rethorica zegde onze leraar Nederlands eens in de klas "Als je aan d'univ een goed lief vindt en kwijtspeelt, d�*n zit je dik in de problemen." Dat is geen universele of absolute waarheid uiteraard, maar wel iets om over na te denken. Ik weet niet of de man uit ervaring, observatie of theorie sprak. (zijn dochter zat ook in de klas, maar die luisterde -weer eens- slecht ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 april 2008 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is sowieso iets wat verandert onder demografisch omstandigheden, bijvoorbeeld zijn kinderen die enig kind waren "verwender" dan kinderen met broers of zussen. Ik las ooit een tekst waarin men zich hardop afvroeg wat de Chinese één-kind-politiek (meestal één jongetje) binnenkort zal geven op maatschappelijk vlak. Dat is werdom heel ongenuanceerd, maar het zijn veelal mensen die nooit hebben moeten leren samenleven of - delen met een ander.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 april 2008 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we ons eerst eens de vraag stellen wat juist wordt bedoeld met "bedriegen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou eerder beweren dat kinderen twee keer nadenken nadat ze thuis het slechte voorbeeld hebben gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
maar het gaat hier om de 71%... Wat ik vergeten te vermelden heb is dat het internet ook veel kapotmaakt. Ik heb voor mijn werk een datingsite moeten promoten: +-50% is reeds getrouwd en zoekt vooral een one night stand. Het zijn hoofdzakelijk mannen die dat doen. En een echtscheiding komt er natuurlijk als de partner dat ontdekt. Laatst gewijzigd door Moby : 6 april 2008 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Moby : 6 april 2008 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() On-topic: Zolang er geen kinderen zijn, vind ik dat koppels probleemloos kunnen scheiden. Maar als er kinderen bij betrokken zijn, mag scheiden m.i. bemoeilijkt worden door de wetgeving. En dit niet enkel om de (psychologische) schade aan de kinderen te beperken maar ook omdat alleenstaande moeders dan meestal niet meer rond kunnen komen en vaak terugvallen op de sociale zekerheid. Mensen zouden dan waarschijnlijk echt meer of beter bezinnen eer ze beginnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Er is geen enkel respect meer voor de vrouw en voor anderen.Men neemt geen verantwoordelijkheid meer! Vrouwen en mannen zijn "producten" geworden, wegwerpartikelen als men iemand beu is!
1)Het huwelijk moet opgewaardeert worden tussen man en vrouw! 2)Op scholen aandacht voor het huwelijk en nageslacht 3)Scheiden maatschappelijk onaantrekkelijk maken: vroeger was het een schande! 4)Scheiden financieel afstraffen |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
VB wil vrouw aan de haard: dat vind ik van weinig respect getuigen tegenover alle intelligente zelfstandige vrouwen die zichzelf willen ontplooien. je beseft toch dat de visie van VB tov vrouwen, gezin, holebis,... weinig verschilt van de traditionele moslims he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
enfin, maar ik wil zeker niet gezegd hebben dat daarmee alle kinderen van gescheiden ouders gedoemd zijn om zelf ook te scheiden want anders ben ik ook gedoemd ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat gebeurt al in de vorm van onderhoudskosten. De vrederechter stelt wel eerst de schuld van een partner vast. Dat vaststellen loopt wel niet altijd correct, omdat de vrederechter niet veel macht heeft en ook niet kan afstraffen als er iemand op leugens betrapt wordt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
en dat is maar goed ook, ondanks het feit dat de vrouwen nu geëmancipeerd zijn misbruiken nog veel vrouwen het "vrouw zijn" als het om extra voordelen aankomt. ik zeg wel veel vrouwen, niet allemaal
![]() |
![]() |
#99 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |