Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2008, 09:08   #81
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en de afkomst bepaalt waarom iemand in de criminaliteit belandt?
Komaan Vlijmscherp, je kan beter. Op dat niveau wil ik niet discussiëren. Maak die zin correct en we kunnen weer verder.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 3 april 2008 om 09:09.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 09:12   #82
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Precies omdat ze niet hetzelfde zijn, en omdat ze doorsnee in totaal verschillende situaties zitten, is een gericht beleid belangrijk en is het dus vitaal de afkomst te kennen.
Die hebben misschien wel evenveel gemeenschappelijk als verschillende punten.
En een vreemdelingenbeleid maken gebaseerd op wat, godsdienst, cultuur, nationaliteit?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 09:14   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Die hebben misschien wel evenveel gemeenschappelijk als verschillende punten.
En een vreemdelingenbeleid maken gebaseerd op wat, godsdienst, cultuur, nationaliteit?
waarom niet? dat is nu toch ook al zo?

Het islamitische apartheidsdenken is toch algemeen aan het worden tegenwoordig?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 09:15   #84
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Zo voor het vuistje weg zou ik zeggen (in die volgorde): op basis van integratiegraad, aandeel in de criminaliteitsstatistieken en cultuur. In Nederland zijn ze daar trouwens al enkele jaren mee bezig, daar hebben ze geen taboe's zoals in België.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 3 april 2008 om 09:16.
Oud 3 april 2008, 09:20   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan Vlijmscherp, je kan beter. Op dat niveau wil ik niet discussiëren. Maak die zin correct en we kunnen weer verder.
hm, als jij wilt discussiëren over waar iemand geboren is, of 1 van zijn/haar grootouders en de relatie ervan met criminaliteit, doe maar hoor. ik hou me daar niet mee bezig. het simpelweg vaststellen dat criminelen uit alle landen komen, veegt dat argument al sowieso weg.

criminaliteit moet je ten eerste voorkomen en ten tweede hard aanpakken. gaan kijken uit welk land iemand komt, gaat het niet helpen voorkomen, je gaat enkel anderen stigmatiseren, maw het helpt niet in de discussie.

het feit dat in bepaalde buurten er totaal geen controle meer is op jongeren, dat jongeren compleet losgeslagen zijn door foutief integratiebeleid, slechte opvoeding en te laks optreden, daar wil ik mee akkoord gaan. maar dat gaan verengen tot de afkomst? dan ken je de mix niet van nationaliteiten in die buurten.
Oud 3 april 2008, 09:20   #86
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De laatste maanden heeft dat bruin schorremorrie het al bruin gebakken.

Raid op een Sint- Niklaasfeestje waardoor 3 mensen in het gasthuis belanden door messteken en slagen op het hoofd met ijzeren voorwerpen.

Raid op een jeugdvoetbalploeg die allemaal in het gasthuis terecht kwamen.

Moordpoging op een scheidsrechter.

En nu zware slagen en verwondingen aan iemand die ter hulp wou snellen.

Maar volgens de poco's zijn wij natuurlijk de onverdraagzamen.
Ze noemen jouw opsomming van FEITEN, racisme van de bovenste plank. Blijkbaar zijn ze nog niet geleerd. Ik hoop dat ze eens ooit uit hun betere villa wijken kruipen en hier eens in Antwerpen gaan rondwandelen met hun grandeur, zodat ze de feiten eens leren begrijpen.
Oud 3 april 2008, 09:21   #87
santos
Minister

Standaard

En heeft het ook resultaat in Nederland?
En hoe meet men de integratiegraad?
Cultuur kan ik nog wel begrip voor opbrengen maar statistieken zijn gevaarlijk en kunnen rap beinvloedt worden.
Oud 3 april 2008, 09:27   #88
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
En heeft het ook resultaat in Nederland?
Ze zijn in elk geval al erg blij dat er eindelijk kan over gesproken worden. Dat lijkt me cruciaal in een democratische maatschappij. Zij maken dus een kans op verbetering, wij niet.
Oud 3 april 2008, 09:29   #89
Nefertete
Lokaal Raadslid

Nefertete's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Misschien, maar het behoort meer en meer tot een groot maatschappelijk probleem.

23 maart
Een 50jarige vrouwelijke buschauffeur wordt verbaal aangevallen door vier herrieschoppers op bus 28 in Merksem. Een 18-jarige reizigster neemt het op voor de bestuurster en loopt een gekneusde kaak op.

29 maart
Een vrouwelijke buschauffeur wordt op lijn 36 door twee mannen met een scherp voorwerp in het gezicht toegetakeld.

31 maart
Een buschauffeur incasseert aan een halte in Ekeren enkele klappen wanneer hij een passagier om zijn vervoersbewijs vraagt. De buschauffeur raakt lichtgewond.

1 april
Een 62-jarge politieman wordt aan het Astridplein aangevallen door enkele jongeren. Hij is zwaargewond.

Bron De standaard 3 april

Allemaal fait dhiver natuurlijk, en die vrouwen en oudere man hebben dat waarschijnlijk ook zelf uitgelokt
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 09:33   #90
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Ze zijn in elk geval al erg blij dat er eindelijk kan over gesproken worden. Dat lijkt me cruciaal in een democratische maatschappij. Zij maken dus een kans op verbetering, wij niet.
Kans hebben? Dus voor hetzelfde geld ontploft het en wordt het erger. Dat is koffiedik kijken.
Oud 3 april 2008, 09:36   #91
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Kans hebben? Dus voor hetzelfde geld ontploft het en wordt het erger. Dat is koffiedik kijken.
In Luxemburg valt het allemaal nog dik mee, daar twijfel ik niet aan.
Oud 3 april 2008, 09:37   #92
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
en de afkomst bepaalt waarom iemand in de criminaliteit belandt?
Niet de afkomst, wel of ze ontworteld zijn.
Oud 3 april 2008, 09:46   #93
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat je dan (eindelijk) een gericht beleid kan voeren?
Lol niet iedereen is't zelfde hoor, het enige wat wettelijk is is betere afspraken met respectievelelijke landen om onze gevangenissen te ontvolken, de rest strafmaat etc is voor de rechtbank niet voor de politiek.
Oud 3 april 2008, 09:49   #94
santos
Minister

Standaard

Citaat:
In Luxemburg valt het allemaal nog dik mee, daar twijfel ik niet aan.
Dat is voor u ook koffiedik kijken, maar ik woon in Belgie
Oud 3 april 2008, 10:09   #95
sam_vde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
het feit dat in bepaalde buurten er totaal geen controle meer is op jongeren, dat jongeren compleet losgeslagen zijn door foutief integratiebeleid, slechte opvoeding en te laks optreden, daar wil ik mee akkoord gaan. maar dat gaan verengen tot de afkomst? dan ken je de mix niet van nationaliteiten in die buurten.
Kijk, ik wezen ben ik het niet met je oneens. Toch vrees ik dat er meer culturele/godsdienstige factoren spelen als we denken (of je dat afkomst wil noemen of niet vind ik in feite ondergeschikt). We kunnen die ontkennen of onderkennen. Ik ben voorstander van objectief onderzoek en correcte maatregelen.

Als ik commentaren hoor van mensen in het kleuteronderwijs (in een sjieke villawijk, geen kansarmen) dat vele allochtone kleutertjes onhandelbaar zijn omdat ze thuis aangeleerd krijgen dat ze niet moeten luisteren naar vrouwen (die kinderen zeggen dat zelf en oudercontacten verlopen soms ook zo), dan is daar een probleem dat mij zorgen baart.

Heb ooit een interraciale relatie gehad. Als je de reacties uit beide "kampen" vergelijkt dan is er echt een probleem met bepaalde culturen dat me nog veel meer zorgen baart. Ook geen kansarmen trouwens...

Bon, ik kan nog voorbeelden aanhalen maar zo blijven we bezig en waarschijnlijk worden die toch weer gewoon ontkend (waar ik dan ook weer geen probleem mee heb). Feit is dat ik vind dat het 5 voor 12 is en dat het hoog tijd is om duidelijkheid te scheppen, zodat we ons niet meer moeten baseren op onze eigen ervaringen maar op objectieve gegevens.
sam_vde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 10:21   #96
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nefertete Bekijk bericht
23 maart
Een 50jarige vrouwelijke buschauffeur wordt verbaal aangevallen door vier herrieschoppers op bus 28 in Merksem. Een 18-jarige reizigster neemt het op voor de bestuurster en loopt een gekneusde kaak op.

29 maart
Een vrouwelijke buschauffeur wordt op lijn 36 door twee mannen met een scherp voorwerp in het gezicht toegetakeld.

31 maart
Een buschauffeur incasseert aan een halte in Ekeren enkele klappen wanneer hij een passagier om zijn vervoersbewijs vraagt. De buschauffeur raakt lichtgewond.

1 april
Een 62-jarge politieman wordt aan het Astridplein aangevallen door enkele jongeren. Hij is zwaargewond.

Bron De standaard 3 april

Allemaal fait dhiver natuurlijk, en die vrouwen en oudere man hebben dat waarschijnlijk ook zelf uitgelokt
Het wordt hopeloos! We hebben recht op veiligheid!
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 10:23   #97
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sam_vde Bekijk bericht
Kijk, ik wezen ben ik het niet met je oneens. Toch vrees ik dat er meer culturele/godsdienstige factoren spelen als we denken (of je dat afkomst wil noemen of niet vind ik in feite ondergeschikt). We kunnen die ontkennen of onderkennen. Ik ben voorstander van objectief onderzoek en correcte maatregelen.

Als ik commentaren hoor van mensen in het kleuteronderwijs (in een sjieke villawijk, geen kansarmen) dat vele allochtone kleutertjes onhandelbaar zijn omdat ze thuis aangeleerd krijgen dat ze niet moeten luisteren naar vrouwen (die kinderen zeggen dat zelf en oudercontacten verlopen soms ook zo), dan is daar een probleem dat mij zorgen baart.

Heb ooit een interraciale relatie gehad. Als je de reacties uit beide "kampen" vergelijkt dan is er echt een probleem met bepaalde culturen dat me nog veel meer zorgen baart. Ook geen kansarmen trouwens...

Bon, ik kan nog voorbeelden aanhalen maar zo blijven we bezig en waarschijnlijk worden die toch weer gewoon ontkend (waar ik dan ook weer geen probleem mee heb). Feit is dat ik vind dat het 5 voor 12 is en dat het hoog tijd is om duidelijkheid te scheppen, zodat we ons niet meer moeten baseren op onze eigen ervaringen maar op objectieve gegevens.
cultureel/godsdienstige factoren kunnen zeker meespelen, maar niet bij iedereen natuurlijk.
kijk, als ik als trainer van basketbal een Turk in mijn ploeg zou hebben die niet met meisjes wil samenspelen, is het simpel, dan zet ik die jongen constant bij een groep waar minstens 1 meisje bij is. niet willen spelen? ok, dan mag hij naar huis gaan. dat doe ik trouwens met Belgen ook die niet willen samenspelen met een bepaald iemand.
het ligt ook aan de consequentie van de opvoeders natuurlijk.
Oud 3 april 2008, 10:26   #98
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Als ge de term 'busincident' leest, dan weet ge al uit welke richting de wind waait.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 10:40   #99
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Mja maar een rechtbank kan een situatie op voorhand niet vermijden. Zoals gisteren nog eens herhaald de chauffeur moet dispatching raadplegen en die op hun beurt de politie, mss moet dit raadplegen een stuk sneller en onopvalender kunnen door bvb met een stille alarmknop te werken die een videobeveiliging in werking stelt. Over de toedracht zelf vraag ik me alleen af waar die flik hem mee moeide? Was hij in dienst? Voor de rest wens ik em snel herstel want niemand hoeft voor mij in het ziekenhuis te liggen
Na het afschaffen van de rijkswacht en het invoeren van de eengemaakte politie heeft elke politiebeambte de bevoegdheid 24 op 24 uur op te treden over het ganse grondgebied! Als politieman was het zelfs zijn plicht tussenbeide te komen. Die man deed als goede politieman wat hij moest doen.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 3 april 2008 om 10:47.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 12:03   #100
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit forum begint idd wat voorspelbaar te worden...
Ik hoop dat de maatschappij wat minder voorspelbaar wordt!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be