![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Komaan Vlijmscherp, je kan beter. Op dat niveau wil ik niet discussiëren. Maak die zin correct en we kunnen weer verder.
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 3 april 2008 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En een vreemdelingenbeleid maken gebaseerd op wat, godsdienst, cultuur, nationaliteit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het islamitische apartheidsdenken is toch algemeen aan het worden tegenwoordig?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() Zo voor het vuistje weg zou ik zeggen (in die volgorde): op basis van integratiegraad, aandeel in de criminaliteitsstatistieken en cultuur. In Nederland zijn ze daar trouwens al enkele jaren mee bezig, daar hebben ze geen taboe's zoals in België.
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 3 april 2008 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
criminaliteit moet je ten eerste voorkomen en ten tweede hard aanpakken. gaan kijken uit welk land iemand komt, gaat het niet helpen voorkomen, je gaat enkel anderen stigmatiseren, maw het helpt niet in de discussie. het feit dat in bepaalde buurten er totaal geen controle meer is op jongeren, dat jongeren compleet losgeslagen zijn door foutief integratiebeleid, slechte opvoeding en te laks optreden, daar wil ik mee akkoord gaan. maar dat gaan verengen tot de afkomst? dan ken je de mix niet van nationaliteiten in die buurten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() En heeft het ook resultaat in Nederland?
En hoe meet men de integratiegraad? Cultuur kan ik nog wel begrip voor opbrengen maar statistieken zijn gevaarlijk en kunnen rap beinvloedt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
23 maart Een 50jarige vrouwelijke buschauffeur wordt verbaal aangevallen door vier herrieschoppers op bus 28 in Merksem. Een 18-jarige reizigster neemt het op voor de bestuurster en loopt een gekneusde kaak op. 29 maart Een vrouwelijke buschauffeur wordt op lijn 36 door twee mannen met een scherp voorwerp in het gezicht toegetakeld. 31 maart Een buschauffeur incasseert aan een halte in Ekeren enkele klappen wanneer hij een passagier om zijn vervoersbewijs vraagt. De buschauffeur raakt lichtgewond. 1 april Een 62-jarge politieman wordt aan het Astridplein aangevallen door enkele jongeren. Hij is zwaargewond. Bron De standaard 3 april Allemaal fait dhiver natuurlijk, en die vrouwen en oudere man hebben dat waarschijnlijk ook zelf uitgelokt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() Kans hebben? Dus voor hetzelfde geld ontploft het en wordt het erger. Dat is koffiedik kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet de afkomst, wel of ze ontworteld zijn.
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Lol niet iedereen is't zelfde hoor, het enige wat wettelijk is is betere afspraken met respectievelelijke landen om onze gevangenissen te ontvolken, de rest strafmaat etc is voor de rechtbank niet voor de politiek.
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als ik commentaren hoor van mensen in het kleuteronderwijs (in een sjieke villawijk, geen kansarmen) dat vele allochtone kleutertjes onhandelbaar zijn omdat ze thuis aangeleerd krijgen dat ze niet moeten luisteren naar vrouwen (die kinderen zeggen dat zelf en oudercontacten verlopen soms ook zo), dan is daar een probleem dat mij zorgen baart. Heb ooit een interraciale relatie gehad. Als je de reacties uit beide "kampen" vergelijkt dan is er echt een probleem met bepaalde culturen dat me nog veel meer zorgen baart. Ook geen kansarmen trouwens... Bon, ik kan nog voorbeelden aanhalen maar zo blijven we bezig en waarschijnlijk worden die toch weer gewoon ontkend (waar ik dan ook weer geen probleem mee heb). Feit is dat ik vind dat het 5 voor 12 is en dat het hoog tijd is om duidelijkheid te scheppen, zodat we ons niet meer moeten baseren op onze eigen ervaringen maar op objectieve gegevens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kijk, als ik als trainer van basketbal een Turk in mijn ploeg zou hebben die niet met meisjes wil samenspelen, is het simpel, dan zet ik die jongen constant bij een groep waar minstens 1 meisje bij is. niet willen spelen? ok, dan mag hij naar huis gaan. dat doe ik trouwens met Belgen ook die niet willen samenspelen met een bepaald iemand. het ligt ook aan de consequentie van de opvoeders natuurlijk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() Als ge de term 'busincident' leest, dan weet ge al uit welke richting de wind waait.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 3 april 2008 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik hoop dat de maatschappij wat minder voorspelbaar wordt!
|
![]() |
![]() |