Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2008, 17:22   #81
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dat we iets (nog) niet kunnen verklaren is geen excuus om vast te houden aan een sprookje zoals christendom of islam.
WORD WAKKER EN KIES VOOR DENKEN IN PLAATS VAN ONDERWERPING.
Een atheist zegt tegen een gelovige, word wakker ?? hahahaah

Einde der tijden ...

En dan zegt ie nog denken in plaats van onderwerping hahahahaha

Onderwerping is een resultaat van denken, onderwerping aan hetgeen jij denkt lol lol lollllllllll

hahahah reageer niet op mijn berichtjes en wacht totdat jij een verklaring heb dat ik besta lol lol lollll
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 17:30   #82
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens agnosticisme betekent niet dat je niet kan zeggen dat je met zekerheid gelooft dat geen enkele "geopenbaarde" religie de waarheid verkondigt. Veel agnosten denken aan de mogelijkheid van een Schepper die gewoon apathisch staat tegenover alles wat getriggered werd na de Oerknal.
Veel agnosten zijn zwakke agnosten, die nèt geen atheïst zijn. Zij denken aan een Schepper als een 'mogelijkheid', maar vinden het logischer dat de mensheid gewoon onvoldoende afweet van kosmologie om het begin te verklaren. Wellicht is dat door een onbegrip van het concept tijd.

Als je bij elk vraagteken het woord 'God' behoort te zeggen, terwijl het goed mogelijk is dat het gewoon onbekend is en boven ons begripsvermogen, dan ben je erg dogmatisch bezig.

Jij moeslim, maar jij niet kunne bewijs dat islaam de ware doctrine is. Moeslim geloven in een Schepper, maar wie zeg dat jouw Schepper die Schepper (if any) is uit jouw simplistische deductie? Jij ook mens zijn, niet?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 april 2008 om 17:34.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 17:40   #83
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Nee Scarabaeida, u bent verkeerd
een agnost is "iemand die (het) niet weet" anders ben je geen agnost

Ik geloof in de Scheper , in God want er is maar 1 God, de Eerste, de Enige ware God.

Citaat:
Jij moeslim, maar jij niet kunne bewijs dat islaam de ware doctrine is. Moeslim geloven in een Schepper, maar wie zeg dat jouw Schepper die Schepper (if any) is uit jouw simplistische deductie? Jij ook mens zijn, niet?
Zo iets discussieer ik met deisten, christen of joden en niet met atheisten of agnosten.

Je moet de juiste vragen stellen.
Oud 8 april 2008, 17:59   #84
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Als je bij elk vraagteken het woord 'God' behoort te zeggen, terwijl het goed mogelijk is dat het gewoon onbekend is en boven ons begripsvermogen, dan ben je erg dogmatisch bezig.
Laat nu net één van de noties van het begrip "God" onder gelovigen zijn dat Hij onbekende aspecten heeft die ons begripsvermogen te boven gaan. Dat geldt voor alle deïsten.

Laten we even een lijstje opsommen van de verschillende overtuigingen, waarbij we beginnen met de eenvoudigste (niet noodzakelijk de primitiefste):
  • Agnosticisme: erkent enkel de mogelijkheid van een onbekende Instantie die ons begripsvermogen overstijgt.
  • Klassiek deïsme: erkent niet zozeer de mogelijkheid van Gods bestaan, dan wel het daadwerkelijke bestaan zélf van God. Deze onbekende Instantie die ons begripsvermogen te boven gaat dus ligt aan de basis van de kosmos, op een wijze die elk bevattingsvermogen overstijgt. Daarmee is de kous af.
  • Theïsme: hetzelfde als deïsme, alleen dat de kous daarmee niét af is. God blijft Zich bemoeien met de kosmos, op een wijze die elk bevattingsvermogen te boven gaat. Alle theïsten zijn deïsten, doch niet omgekeerd.
  • Islam: hetzelfde als theïsme, met dien verstande dat God Zich tot op zekere hoogte aan de mens openbaart en hem gedeeltelijk inzage geeft in Zijn bemoeienis met de kosmos. Niet alles daarvan gaat het menselijke bevattingsvermogen te boven. Alle moslims zijn uiteraard theïsten.
  • Christendom: hetzelfde als islam, maar nog meer uitgebouwd. God neemt de mens tot partner in Zijn bemoeienis (evenwel zonder die mens volledig inzage te geven in Zijn werkwijze). Ook alle christenen worden uiteraard onder de theïsten gerekend.
Uiteraard zijn islam en christendom dogmatisch. Maar daarom dénken christenen of moslims nog niet dogmatisch. De dogma's leggen weliswaar geloofsgrenzen af, maar bij lang niet alle islamitische of christelijke stromingen ook nog eens de gedachtegrenzen. Dergelijke stromingen mogen dan dogmatisch zijn, hun denken is dat allerminst.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:01   #85
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Een atheist zegt tegen een gelovige, word wakker ?? hahahaah

Einde der tijden ...

En dan zegt ie nog denken in plaats van onderwerping hahahahaha

Onderwerping is een resultaat van denken, onderwerping aan hetgeen jij denkt lol lol lollllllllll

hahahah reageer niet op mijn berichtjes en wacht totdat jij een verklaring heb dat ik besta lol lol lollll
Jij typt hier op dit forum, dus je bestaat. Meer bewijzen heb ik niet nodig.

En ik vind het wel grappig dat iemand die beweert alle wijsheid van zijn boek in pacht te hebben, dat boek wel goed meent te verstaan, maar de MENSEN waar hij mee in discussie treedt, niet.

Blijkbaar verstaan sommigen enkel hun boekjes en hun leer, maar zijn ze zo geoogklept voor de visie van een ander, dat ze die niet meer begrijpen.

Wel, als het op geloven aankomt, bestaat er niet zoiets als het grote gelijk. Volgens mij zijn er hier genoeg topics, die dat duidelijk maken. Dat is de enige grote zekerheid die zelfs de grootste ongelovigen zonder nodige verklaringen, kunnen zien.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 8 april 2008 om 18:03.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:07   #86
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Jij typt hier op dit forum, dus je bestaat. Meer bewijzen heb ik niet nodig.
Het universum verandert en evolueert, het leven is ontstaan, de mens kan nadenken en keuze maken dus er is iemand die alles veroorzaakt heeft en die is de Eerste.

Maar dat is voor iemand die nadenkt en niet voor een agnost, een agnost is gewoon "iemand die (het) niet weet".

Je weet niet dat ik bestaat, jij moet twijfelen of ik besta en jij moet geloven dat je niet kan weten dat ik besta.

Laatst gewijzigd door Averroes : 8 april 2008 om 18:08.
Oud 8 april 2008, 18:11   #87
Boadicea

Standaard

Citaat:
Het universum verandert en evolueert, het leven is ontstaan, de mens kan nadenken en keuze maken dus er is iemand die alles veroorzaakt heeft en die is de Eerste.

Maar dat is voor iemand die nadenkt en niet voor een agnost, een agnost is gewoon "iemand die (het) niet weet".

Je weet niet dat ik bestaat, jij moet twijfelen of ik besta en jij moet geloven dat je niet kan weten dat ik besta.
Wie typt er dan je teksten? Als jij al staat te twijfelen of jij dat zelf doet ...
Oud 8 april 2008, 18:17   #88
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

ElFlamencoLoco

Je moet een paar dingen over islam weten, in islam zijn er drie dingen die met verstand bewezen moeten worden anders is er geen islam en wordt die islam niet geaccepteerd.

"En als tot hen gezegd wordt: "Volgt wat God heeft neergezonden", zeggen zij: "Welnee, wij volgen dat na waarvan wij merken dat onze vaderen er zich aan hielden." Ook dan soms als hun vaderen helemaal niet verstandig waren en zich niet de goede richting hadden laten wijzen?". (Koran 2:170)

Niet zomaar ouders, tradities, cultuur een mensen volgen maar je moet nadenken.

Met mijn verstand moet ik ten minste drie dingen bewijzen:

1 - God en zijn absolute eenheid (Allah de Glorieuze de Enige is, die het recht heeft om aanbeden te worden).

2 - Goddelijkheid van de boodschap (Quran)

3 - En daarmee ook de profeetschap van Muhammed.

En de rest volgt men de boodschap en respecteert de grenzen binnen mogelijkheid van denkvermogen en het begrijpen van de leer.
Oud 8 april 2008, 18:18   #89
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wie typt er dan je teksten? Als jij al staat te twijfelen of jij dat zelf doet ...
Je moet zeggen "ik weet het niet" dus je moet twijfelen en geloven misschien is er iemand die dat typt maar mischien ook niet en alles van zelf de computer en website en forum en alles samen reageren op de berichtjes.

Je bent "iemand die (het) niet weet".

Laatst gewijzigd door Averroes : 8 april 2008 om 18:18.
Oud 8 april 2008, 18:32   #90
Nefertete
Lokaal Raadslid

Nefertete's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit alles wat jij kan zeggen?
Heb je iets te vertellen over de inhoud van mijn topic ?
Heb ik toch al gedaan : gewauwel.

Inhoudsloos gewauwel om precies te zijn.
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:34   #91
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nefertete Bekijk bericht

Ok, dat kan iedereen zeggen natuurlijk, het is meer een klein woordje "gewauwel" ..

Weet je ? alles wat er geschreven is op dit forum is "gewauwel".

hhhhhhhhahaha zo simpel om te schrijven hoor.

Alé, je mag vertrekken ..

By by
Oud 8 april 2008, 18:38   #92
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas wakker ofzo? vertel u dromen dan niet in een forum en ga eerst u gezicht wassen en douche nemen en wat eten en drinken beetje naar buiten en dan pas terug naar huis om te internetten klein mannetje.
Aanvaard mijn nederige excuses, meneer de Mohammedaan.
De debiele dhimmie die ik ben, was bijna vergeten dat u een trotse en alwetende Uitverkorene was.
't Zal nooit meer gebeuren, da's beloofd.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 19:38   #93
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straffer dat Jezus Schepper in vlees is ?? hahahah dit is wel grappig.

Ja, dat is u geloof en dat respecteer ik natuurlijk maar geen probleem om mijn geloof duidelijk te maken zodat men een vergelijking kan maken.

Volgens mij is (alé volgens de islam bedoel ik hèè) Jezus een boodschapper of profeet van de Enige God en hij is net zoals de profeten vóór hem: Abraham en Mozes.

Hij was een mens die zich moest onderwerpen aan de wil van Zijn scheper, dus een moslim in het Arabisch.

Lees in de bijbel: lukas 6:12

En het geschiedde in die dagen, dat Hij uitging naar den berg, om te bidden, en Hij bleef den nacht over in het gebed tot God.

Tot God héé

Johannes 5:30:

"Ik zoek niet mijn wil, maar de wil van Hem, die Mij gezonden heeft."

Echt liefde is da gei God lief hebt en zijn regels respecteert en niet hier bombarderen en hier liegen en daar overspel plegen en dan zeggen dat Jezus gekomen is om jouw schuld en straf op hem zelf neer te laten komen en bla bla bla..

NIKS ervan, jij bent verantwoordelijk voor je eigen, je bent diegen die vertantwoordelijk is voor hetgeen jij doet en verricht, je hebt verstand om na te denken maar ook de vrijheid gekregen om te kiezen goed of kwaad te doen.

Maar deze topic hier voor atheisten en jij mag ondertussen een rationele + traditionele (uit jouw bijbel) bewijs halen dat Jezus God is of gekomen om onze schuld en straf op Hem zelf neer te laten komen.
Goed hier dan:

Over Jezus:
Kolossenzen 1:15: " Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, want in Hem zijn alle dingen geschapen die in de hemelen en op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem; en Hij is het Hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles eerste geworden is. Want het heeft de ganse volheid behaagt in Hem woning te maken en door Hem vrede gemaakt hebbende door het BLOED zijns kruises, alle dingen weder met zich te verzoenen door Hem, hetzij op de aarde, hetzij wat in de hemelen is."

Genoeg? Ik kan er nog zoveel geven hoor.

En by the way Averroes ,de God van de Bijbel is ook één, er zijn er geen drie , zoals een bepaalde kerk er van gemaakt heeft.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 8 april 2008 om 19:45.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 20:04   #94
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Aanvaard mijn nederige excuses, meneer de Mohammedaan.
De debiele dhimmie die ik ben, was bijna vergeten dat u een trotse en alwetende Uitverkorene was.
't Zal nooit meer gebeuren, da's beloofd.
Waaaaaaaaaaaaw!! jij noemt mij Mohammedaan -(
OOhhhhhh My God!

Ok ok , moslim is Mohammedaan en islamitische beschaving was een arabische beschaving en bla bla bla verder

Ammai, die orientalisten zijn echt niet goed in hun hoofd, maar ze moeten echt leren van grote orientalisten zoals:
- Johann Ludwig Burckhardt
- Leopold Weiss
- Marmaduke Pickthall
- ..

en veel andere ahahahahahah ze wouden islam studeren om het te kritiseren en zij worden muslims wuahahahah
Oud 8 april 2008, 20:06   #95
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Goed hier dan:

Over Jezus:
Kolossenzen 1:15: " Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, want in Hem zijn alle dingen geschapen die in de hemelen en op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem; en Hij is het Hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles eerste geworden is. Want het heeft de ganse volheid behaagt in Hem woning te maken en door Hem vrede gemaakt hebbende door het BLOED zijns kruises, alle dingen weder met zich te verzoenen door Hem, hetzij op de aarde, hetzij wat in de hemelen is."

Genoeg? Ik kan er nog zoveel geven hoor.

En by the way Averroes ,de God van de Bijbel is ook één, er zijn er geen drie , zoals een bepaalde kerk er van gemaakt heeft.
eigenlijk wil ik in deze topic geen discussies voeren met chritenen, jehova's getuige of christelijke gnosisten, andere dag in een andere topic doen we samen een paar praatjes, ca va?

ale succes en moge God jou naar het goede leiden, Amen.

Laatst gewijzigd door Averroes : 8 april 2008 om 20:08.
Oud 8 april 2008, 20:25   #96
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eigenlijk wil ik in deze topic geen discussies voeren met chritenen, jehova's getuige of christelijke gnosisten, andere dag in een andere topic doen we samen een paar praatjes, ca va?

ale succes en moge God jou naar het goede leiden, Amen.
Je ontwijkt de discussie lijkt mij, ergens bang voor?
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 20:30   #97
Boadicea

Standaard

Citaat:
Je moet zeggen "ik weet het niet" dus je moet twijfelen en geloven misschien is er iemand die dat typt maar mischien ook niet en alles van zelf de computer en website en forum en alles samen reageren op de berichtjes.

Je bent "iemand die (het) niet weet".
Ik weet dat er iemand aan de andere kant van de PC zit, anders verschenen die teksten hier niet.

Dat heeft niets met geloof te maken en is een zeer slecht voorbeeld.

Jij bent wel degene die ik dikwijls moet schrijven "ik begrijp u niet".

Als je geen mensen begrijpt, ben jij dan hoogst waarschijnlijk iemand die of een afwijking heeft, of een geprogrammeerde spambot.

Dat laatste neem ik niet meteen aan, vermits u hier geen commerciële boodschap verkoopt, tenzij korans misschien.
Oud 8 april 2008, 20:31   #98
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Je ontwijkt de discussie lijkt mij, ergens bang voor?
ja bang om deze topic christen vs. muslim te maken, da is ni de bedoeling hoor, wij discussieren hier met onze atheistische vrienden ..
Oud 8 april 2008, 20:31   #99
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nefertete Bekijk bericht

Heeft dit forum eigenlijk een ander nut dan dat?
Oud 8 april 2008, 20:35   #100
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Heeft dit forum eigenlijk een ander nut dan dat?
dus je wilt zeggen , dit forum is gewoon voor gewauwel bedoeld!!??

ammai, geen respect, dit een heel mooie forum, er zijn racisten en die heb je overal zowel in de echte wereld als in de virtuele wereld maar voor de rest goed, beter dan cafés drugs gaan innemen of heel de dag pintjes.

lees:

Wat is de bedoeling van dit forum? http://forum.politics.be/announcement.php?f=111&a=2

zeker ni voor gewauwel

Laatst gewijzigd door Averroes : 8 april 2008 om 20:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be