Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Gaat de actieve verkoop te ver?
Ja, absoluut 24 58,54%
Neen 17 41,46%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2008, 16:26   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dus een persoon met IQ van een kamerplant moet dezelfde kansen krijgen als bijvoorbeeld Freya Van Den Bossche?

Of Steven Hawkin mag niet meer kansen hebben dan Prins Filip?
Oud 8 april 2008, 16:27   #82
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus een persoon met IQ van een kamerplant moet dezelfde kansen krijgen als bijvoorbeeld Freya Van Den Bossche?
Eh, Freya Van Den Bossche heeft het IQ van een kamerplant...

Laatst gewijzigd door Kim : 8 april 2008 om 16:27.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 16:31   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ocharme dat kind, nu zit ze in de politiek. Hebben alle politici dan het IQ van een kamerplant?

Citaat:
Maar papa, zoals gij dat vertelde leek het gemakkelijk, dat minister zijn.
Oud 8 april 2008, 16:38   #84
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar komt het ruwweg op neer.

Maak er maar gerust een simplistische karikatuur van, maar ik ben nu éénmaal één van die mensen die vinden dat iedereen gelijke rechten (en plichten) moet hebben.

Gek he.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 16:45   #85
De Groene Chinees
Burger

De Groene Chinees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Eh, Freya Van Den Bossche heeft het IQ van een kamerplant...

De Groene Chinees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 16:46   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is geen karikatuur. Dat is nu net het hele eieren eten.

Mensen zijn verschillend en daar is nog niks aan te doen. Misschien als de hele wereld bevolkt is met Kiko clonen, is het gelijke kansen beleid mogelijk.
Met een wereldbevolking maddoxen niet.
Oud 8 april 2008, 16:54   #87
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen karikatuur. Dat is nu net het hele eieren eten.

Mensen zijn verschillend en daar is nog niks aan te doen. Misschien als de hele wereld bevolkt is met Kiko clonen, is het gelijke kansen beleid mogelijk.
Met een wereldbevolking maddoxen niet.
Dat mensen verschillend zijn heeft er helemaal niets mee te maken, ik dacht nu echt wel dat zoiets duidelijk was.
Oud 8 april 2008, 16:56   #88
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Is er iets mis met Oxfam?
Doen jullie iets voor de medemens die het niet zo getroffen heeft?
Agressieve marketing van liefdadigheid gaat compleet in tegen de geest van liefdadigheid. Als ik klaar ben om iets te geven, dan zal ik wel geven.

En wat mij ook zo stoort: ik heb ooit eens 25 euro aan Artsen Zonder Grenzen geschonken. Sindsdien heb ik al voor minstens 50 euro mailings gekregen om nog eens iets te geven. Hallo?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 8 april 2008 om 16:57.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 17:00   #89
Ambiorix

Standaard

Citaat:

Of Steven Hawkin mag niet meer kansen hebben dan Prins Filip?
iemand die zich geen kot of inschrijving aan de unief kan veroorloven kan geholpen worden met een beurs. Dat geld komt van de gemeenschap en wordt geïnd in de vorm van belastingen. Dát bedoel bv. met een gelijke-kansen beleid.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 17:09   #90
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Wat moet ik dan doen? Nog meer nutteloze tijd besteden in het uitleggen dat ik geen VB'er ben?
Gewoon géén tijd besteden tout court aan argumenten die enkel bovengehaald worden om je er een schuldgevoel mee aan te naaien.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 07:42   #91
Bometal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Inderdaad, je hebt gelijk, met een dergelijke ongeïnteresseerde houding zal er altijd ongelijkheid bestaan.
Wel handig natuurlijk als je het laatste stuk van de zin weglaat ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal
Face it, ongelijkheid zal er altijd bestaan ... Er zijn te weinig grondstoffen om iedereen onze levensstijl te geven. Wij zijn gewoon met teveel ...
Kleine nuance ...

We zijn met teveel op deze aardbol om iedereen een westerse levensstijl te geven en daardoor zal er altijd ongelijkheid blijven bestaan.

En om eerlijk te zijn, geld aan ontwikkelingslanden geven is eigenlijk toch slecht besteed, want a)80% van het geld blijft hier in België plakken en b)de andere 19% verdwijnen in de zak van de plaatselijke dictator ...

Ipv al het geld naar de derde wereld te pompen, zouden ze beter eerst hier in België een beetje de armen moeten helpen ... Of arme gepensioneerden die heel hun leven hard gewerkt hebben en nu met moeite hun huur en eten kunnen betalen ...

Natuurlijk dat staat niet zo "chique" als met een Ché Guevarra T-shirt rondlopen op de Meir en mensen pogen een schuldgevoel aan te praten ...
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 08:12   #92
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Interessante stelling : hoe bereken je dat je genoeg belastingen betaalt ?
Iedereen begint zijn leven met een bepaald voor- of nadeel, door geboorte wordt reeds van in den beginne bepaald of jij deze plkaneet op een maximale of minimale wijze van haar "natuurlijke" rijkdom zal ontdoen, of jij zal profiteren van de kinderarbied van de minder fortuinlijke geborenen of je de wapens zal produceren waarmee de bewoners in roerige gebieden afgeslacht zullen worden of je een van de slachtoffers zal zijn.

Mag er een "herverdelende rechtvaardigheid" bestaan die dit willekeurige in wezen onrechtvaardige lot een beetje gladstrijkt ?

& Hoe moet je dat inderdaad berekenen ? Ik zou graag de formule kennen en die rechtsvaardige belastingen effectief invoeren...
formule? lol

3de hoogste belastingsdruk in dit land, als da niet "genoeg" is
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 10:02   #93
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
iemand die zich geen kot of inschrijving aan de unief kan veroorloven kan geholpen worden met een beurs. Dat geld komt van de gemeenschap en wordt geïnd in de vorm van belastingen. Dát bedoel bv. met een gelijke-kansen beleid.
Volgens mij is netto-transfers jouw doel en niét gelijke kansen. Anders had je je wel eens afgevraagd of dat het beoofde middel (netto-transfers) wel het beoogde doel kán bereiken.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 12:48   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men kan nog zoveel mogelijkheden geven aan persoon X, als ie de mogelijkheden niet wil gebruiken, is het gewoon verspilling.

Eneuh, hoeveel keer mag iemand "gelijke kansen" krijgen qua educatie op de "gelijke kansen" kostennota? 3 keer 15 keer?
Oud 9 april 2008, 13:09   #95
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jammer genoeg ben ik op die momenten ben een klootzak om af te reageren al die geslikte beledigingen die ik vroeger kreeg toen ik gewoon doorwandelde.

PS: dit geldt in het bijzonder voor jeugdbewegingsaanklampingen.
Als het werkelijk zo is dat een jeugdbeweging of enig andere organisatie je beledigde toen je gewoon doorwandelde dan is het je verdomde plicht om die aanklampers op hun plaats te zetten. Wanneer je dat niet durft of geen tijd hebt of doomstom bent of zoiets, dan moet je de beledigingen helaas slikken. Als tegenreactie tegen anderen vervelend doen vind ik gewoon laf, Lombas. Het is alsof je je hond zou slaan omdat je bij je vrouw onder de sloef ligt.

Anderzijds: het siert je dat je zo eerlijk bent.
Oud 10 april 2008, 12:24   #96
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon nare dingen tegen die mensen hoor.

Dan beginnen ze je wel te kennen.
ja, dan gaan ze je zeker "herkennen" als de persoon die gezien zijn laag IQ nogal boertig en grof overkomt............

je kan ook gewoon vriendelijk "NEEN" zeggen en doorstappen, dan kom je niet over als een oen en steek je er véél minder energie in.... en het werkt ook.

je moet wel een héééééééééél triestig leven hebben als je aldoor maar de mensen moet afsnauwen en nare dingen naar het hoofd slingeren, omdat je het simpele woordje "neen" niet over je lippen kan krijgen, écht klasse !

er zijn wel meer mensen met dat probleem, ze zeggen ja als ze neen bedoelen, hiervoor bestaan er echter trainingen (assertiviteitstraining) maar daarvoor moet je wel eerst zélf doorhebben dat je een probleem hebt... als je neen zegt mag je je niet schuldig voelen....

ik zou niet graag in je schoenen staan, maar k'zou zeggen laat de moed niet schieten en zoek hulp...... het kan mss wel lukken.... beter laat dan nooit !
Oud 10 april 2008, 12:52   #97
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon nare dingen tegen die mensen hoor.

Dan beginnen ze je wel te kennen.
Inderdaad. Tegen de eerste 3 op een dag kon ik nog vriendelijk blijven. De vierde was al minder en de vijfde pipo die ik tegenkwam, zoiets van Amnesty International, kreeg de volle laag.

Sorry, tegen WWF en Greenpies kon ik me nog houden. Oxfam was al meer geforceerd aan het einde van de Meir. Dan iets van ECI, dan begon in te snauwen en nog verder ... ontplofte ik.

Trop is trop!
Oud 10 april 2008, 18:39   #98
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Inderdaad. Tegen de eerste 3 op een dag kon ik nog vriendelijk blijven. De vierde was al minder en de vijfde pipo die ik tegenkwam, zoiets van Amnesty International, kreeg de volle laag.

Sorry, tegen WWF en Greenpies kon ik me nog houden. Oxfam was al meer geforceerd aan het einde van de Meir. Dan iets van ECI, dan begon in te snauwen en nog verder ... ontplofte ik.

Trop is trop!
Zo jong en zo al afzien. En dan zijn mensen die durven beweren dat de Vlamingen verzuurd zijn.

Ik weet echt niet waar ze dat halen.
Oud 10 april 2008, 21:01   #99
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Trop is trop!
Zo werkt het niet, vriend. Het is niet omdat jij je door hormonale schommelingen chronisch loopt te ergeren dat het plots okee is dat je "de vijfde in de rij" (vanuit jouw kant bekeken) dan maar de volle laag geeft. Zoiets heet gebrek aan zelfbeheersing en het vertrekt vanuit een erg egocentrische persoontje.

Bewaar je woede voor wanneer er onrecht dient aangeklaagd te worden en niet om je ergernis tegen onschuldigen te ventileren. Je mag daar gerust "trop is trop" bijzetten, maar dat was zowat het gevoel dat Horion tot moorden deed overgaan (aah, nostalgie met een donkere bril )

Laatst gewijzigd door Goldband : 10 april 2008 om 21:03.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 22:13   #100
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

eerlijk gezegd heb ik er weinig last van, van die organisaties die komen zagen (ik straal blijkbaar iets uit wat hen doet besluiten dat ze bij mij toch aan het verkeerde adres zijn )

wat me echter meer stoort, is die eindeloze brol die je in je handen geduwd krijgt als je aan de unief een auditorium binnenstapt omdat je naar de les moet. hatelijk gewoon.
en ervoor en tijdens pauzes nog es reclame komen maken voor hun zoveelste zever ............. moeten ze dringend verbieden.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 10 april 2008 om 22:14.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be