Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2008, 17:06   #81
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Wel, dan reageer ik hierbij als volgt: het is ondermeer de schuld van degenen die vinden dat er nauwelijks nog normen moeten gerespecteerd worden, dat we wat "opener" en "toleranter" moeten zijn, en dat eenieder grotendeels kan doen waar hij zin in heeft.

Ook van liefdeloze, verwaarlozende ouders natuurlijk.
Gij verwart nogal wat zaken hé.

-Zij die pleiten voor meer tolerantie pleiten juist voor méér waarden. Tolerantie IS een grote Europese Verlichtingswaarde.

-Zij die pleiten voor cultuurrelativisme zijn de grote beschermers van waarden, namelijk de Europese Verlichtingswaarde van de Broederlijkheid en het streven naar Waarheid.

Het échte probleem waar ge op doelt is de morele permissiviteit die we zien; en die is het gevolg van de CONSUMPTIEMAATSCHAPPIJ en het NIHILISTISCHE RECHTS-LIBERALE KAPITALISME.

Het is dat bij uitstek rechtse gedachtegoed - waarbij alles mag zolang het de consumptie en het individualisme maar gaande houdt - dat de ware wortel is van het kwaad.

Die meisjes die een ander meisje in elkaar kloppen zijn NIET opgevoed in de linkse waarden van TOLERANTIE, BEGRIP, WAARHEID, BURGERZIN en BROEDERSCHAP, maar zijn opgevoed in het RECHTSE gedachtengoed van de CONSUMPTIE en het WAARDELOZE ANTI-TOLERANTE INDIVIDUALISME DAT GEEN ENKEL BEGRIP MEER HEEFT VOOR HET RESPECT VAN DE ANDERE (een typisch links idee: de Ander, als ander, respecteren) NOCH VOOR HET SAMEN-LEVEN (ook een typisch linkse idee).

Schiet dus op de VLD en de CD&V en het Vlaams-Blok -- dat zijn de echte verdedigers van het individualistische, liberale kapitalisme.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 17:09   #82
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Goed nieuws. Ze zullen berecht worden als volwassenen en zijn ondertussen al onderweg van een jeugdinstelling naar de County Jail. Misschien hetzelfde doen met de "Belgische jongeren"?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 17:49   #83
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Gij verwart nogal wat zaken hé.

-Zij die pleiten voor meer tolerantie pleiten juist voor méér waarden. Tolerantie IS een grote Europese Verlichtingswaarde.

-Zij die pleiten voor cultuurrelativisme zijn de grote beschermers van waarden, namelijk de Europese Verlichtingswaarde van de Broederlijkheid en het streven naar Waarheid.

Het échte probleem waar ge op doelt is de morele permissiviteit die we zien; en die is het gevolg van de CONSUMPTIEMAATSCHAPPIJ en het NIHILISTISCHE RECHTS-LIBERALE KAPITALISME.

Het is dat bij uitstek rechtse gedachtegoed - waarbij alles mag zolang het de consumptie en het individualisme maar gaande houdt - dat de ware wortel is van het kwaad.

Die meisjes die een ander meisje in elkaar kloppen zijn NIET opgevoed in de linkse waarden van TOLERANTIE, BEGRIP, WAARHEID, BURGERZIN en BROEDERSCHAP, maar zijn opgevoed in het RECHTSE gedachtengoed van de CONSUMPTIE en het WAARDELOZE ANTI-TOLERANTE INDIVIDUALISME DAT GEEN ENKEL BEGRIP MEER HEEFT VOOR HET RESPECT VAN DE ANDERE (een typisch links idee: de Ander, als ander, respecteren) NOCH VOOR HET SAMEN-LEVEN (ook een typisch linkse idee).

Schiet dus op de VLD en de CD&V en het Vlaams-Blok -- dat zijn de echte verdedigers van het individualistische, liberale kapitalisme.
Nooit en nergens werden er meer onschuldigen gedood dan onder de linkse regimes...

En wie staakt/betoogt er eerst als er aan de consumptiekracht getornd wordt?
Juist... de linksen...
En ja, die doen dat met respect van de anderen...
Vandaar dat ze tienduizenden mensen gijzelen voor wat maaltijdcheques en/of de kostwinning van binnenschippers afnemen...

Links en anderen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 18:11   #84
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Acht tienermeisjes hebben een andere tiener van zestien, Victoria Lindsay, in elkaar geslagen om een filmpje van het gebeuren op YouTube te kunnen plaatsen.
Ouders moeten hun tieners wat meer onder bedwang houden.

Faits divers. Niet meer dan dat. Elk is verantwoordelijk voor z'n eigen kroost.

Eerste vereiste is wel een kroost.

Of zijn de jeugdigen aan zelfreflexie bezig onder het mom van wetenschappelijk onderzoek ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 18:58   #85
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

We kunnen wel duizend redenen bedenken waardoor deze daad is ontstaan.
Maar we kunnen de samenleving van nu niet meer vergelijken met die van 20 jaar terug.
Jongeren van nu kun je niet meer opvoeden in een jaren 50' manier, dit werkt gewoonweg niet meer.

Er spelen zoveel factoren tegenwoordig mee dat dit gedrag bij jongeren uitlokt alhoewel vroeger jongeren even erge zaken deden maar toen hadden we gewoonweg geen internet of haalde dit het nieuws niet.

Het is een feit dat dit een laffe en schandelijke daad is en de enige die in mijn ogen verantwoordelijk zijn zijn de daders zelf.
Ik zou feitelijk nog een stap verder gaan in de beschuldigingen en spreken van ontvoering en poging tot moord.
En dan zware straffen uitspreken want dit is toch wat volgens mij ontbreekt in de westerse wereld. namelijk zware straffen ook voor minderjarige.
Welke jeugd je ook hebt gehad, of wat voor voorval je ook hebt meegemaakt geen enkele daad geeft jou het recht om een ander schade te berokkenen en de enige verantwoordelijke blijf jezelf.
ik zou een soort gevangenissen oprichten met een militaire discipline en dwang arbeid voor jongeren. herinvoering van de doodstraf voor moord en verkrachting en andere zware feiten.
levenslang moet levenslang blijven net zoals voor elk zwaar feit geen strafvermindering mogelijk is.
IK geloof helemaal niet in een 2de kans beleid voor zware criminelen hoe jong ze ook zijn.
wil je uit verveling een meisje in mekaar kloppen of verkrachten voor een filmpje op het internet te kunnen zetten dan mag je ook de verantwoordelijkheid opnemen en de zware straf ondergaan simpelder kan niet.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 21:26   #86
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Bravo aan de vrije opvoeding van deze tijd,geef mij de opvoede tik maar terug hoor,normen en waarden moeten nu eenmaal goed bijgebracht worden aan de jeugd
Wil je een opvoede tik? kun je krijgen kom jij naar mij of moet ik me verplaatsen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 22:26   #87
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Vreselijk...iemand nog een werkende link?
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 04:44   #88
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Aan wie doen de woorden 'geef maar uit, wij zorgen voor uw pensioen', 'vrijheid blijheid: normen waarden de vuilbak in!', 'gij hebt recht op welvaart van anderen!' en dergelijke zaken denken?

Lijkt me geen liberaal discours van verantwoordelijkheid (en vrijheid die daarmee gepaard gaat), feitelijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 05:34   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jongeren van nu kun je niet meer opvoeden in een jaren 50' manier, dit werkt gewoonweg niet meer.

Citaat:
En dan zware straffen uitspreken want dit is toch wat volgens mij ontbreekt in de westerse wereld. namelijk zware straffen ook voor minderjarige.
Welke jeugd je ook hebt gehad, of wat voor voorval je ook hebt meegemaakt geen enkele daad geeft jou het recht om een ander schade te berokkenen en de enige verantwoordelijke blijf jezelf.
ik zou een soort gevangenissen oprichten met een militaire discipline en dwang arbeid voor jongeren.
Citaat:
Ze zullen berecht worden als volwassenen en zijn ondertussen al onderweg van een jeugdinstelling naar de County Jail. Misschien hetzelfde doen met de "Belgische jongeren"?
Citaat:
Wil je een opvoede tik? kun je krijgen kom jij naar mij of moet ik me verplaatsen?
Citaat:
het is ondermeer de schuld van degenen die vinden dat er nauwelijks nog normen moeten gerespecteerd worden, dat we wat "opener" en "toleranter" moeten zijn
Ondertussen zitten we wel mooi met een pak onverantwoorde 'jongeren' waar we 'open en tolerant' voor moeten zijn.
Oud 14 april 2008, 00:09   #90
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Moet kunnen, als je maar fotogeniek bent in de US of A...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FOXNEWS:
Dr. Phil Show Bails Out Teen Charged in Vicious YouTube Attack
Sunday, April 13, 2008

One of the girls charged in the vicious beating on a classmate was bailed out of a Florida jail by TV talk show host Dr. Phil McGraw, the show confirmed in a statement on Saturday.

Mercades Nichols, one of eight teens charged in the brutal attack which was captured on a YouTube video, was bailed out by a representative of the show on Friday night, according to a report from MyFOXTampaBay.com.

A judge on Friday set bails ranging from $30,000 to $37,000 for the teenagers.

The Dr. Phil representative was waiting by the jail's exit, and when Nichols walked out, he tried to block Tampa TV station camera people from getting video of Nichols and her family leaving jail.

In the statement on Saturday, the Dr. Phil show said that bailing the girl out of jail was a violation of the show’s rules, and that the show would no longer go forward with the girl’s story.

"In this case, certain staff members went beyond our guidelines (re the bail being paid). These staff members have been spoken to and our policies reiterated. In addition, we have decided not to go forward with the story as our guidelines have been compromised," the statement read.
BRON
Toekomstige presentatrice?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2008 om 00:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 00:34   #91
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Filosoof die de mensen bedreigt ? Te veel coke gesnoven, wijsgeer ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 05:49   #92
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
IK geloof helemaal niet in een 2de kans beleid voor zware criminelen hoe jong ze ook zijn.
Dat vind ik nogal overdreven. Dat ouderen niet meer op te voeden zijn, tot daar, dan is straf om ze op andere gedachten te brengen de enige oplossing. Maar jongeren kunnen wel nog op andere gedachten worden gebracht, hoe crimineel de feiten ook mogen zijn. Plus kunnen de ouders ook wel eens op hun verantwoordelijkheid worden gewezen.
In een tijd zonder youtube worden dergelijke apetoeren niet uitgehaald.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be