![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is wat ik bedoel met dictatoriale beslissingen. En ik geef graag toe dat abortus moeilijk in het rijtje te plaatsen is. Als je het ongeboren kind als mens beschouwd past het er niet in, als je het niet als mens beschouwd past het er wel in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Any case, er is nog altijd de abortusboot die naar internationale wateren vaart voor de operatie
![]() Dus ik denk niet dat de moraalridders er veel aan dit fenomeen kunnen doen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lopen adoptiekinderen dus met dat verschrikkelijk gevoel rond dat u hen wilt toedichten? Is dit nu een pleidooi tegen adoptie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Gouverneur
|
![]() het kind van je eigen vader ben jezelf.... of je zit met een pedofiele vader... dan dan zitten we in een heel ander domein , maar dan nog is het een onschuldig leven !! die baby kan er niets aan doen dat zijn vader een pedofiel is die zijn eigen dochter zwanger maakt (als je dat bedoelt) moet die baby dan nog eens extra boeten door geslacht te worden ?
en adoptiekinderen zijn meestal perfect gelukkig. ik ken er genoeg in mijn naaste omgeving. het zijn deze mensen , goede mensen , die je een leven ontzegd , mensen die misschien heel onze geschiedenis kunnen veranderen , mensen die een vaccin tegen aids kunnen ontwikkelen waardoor je onrechtstreeks miljoenen mensen het leven ontzegd. al eens ooit zover nagedacht? of denken jullie meer van : laat maar bollen , als het prijs is gaan we wel ff naar de dokter en we kunnen weer |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe staan de tegenstanders van abortus eigenlijk tegenover het feit dat er mensen in de derde wereld sterven hoewel wij de middelen hebben om hen te helpen? Bvb door onze grenzen meer te openen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niemand wordt verplicht tot abortus. Als ik zelf een vrouw, die ik graag zag, ongepland zwanger maakte, zou ik waarschijnlijk niet snel geneigd zijn tot abortus. Ik vind dat je dergelijke middelen niet lichtzinnig aanwendt, maar het moet wel mogelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(ginder werd die mensen een schuldgevoel aangepraat als ze hulp kwamen zoeken) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
stel dat we 50 miljoen mensen uit de derde wereld hierheen zouden halen, hoe rechtvaardig is dat dan tegenover al die anderen die niet zouden kunnen komen. De problemen moeten daar ter plaatse worden opgelost. Een vermindering van de landbouwsubsidies (die naar mijn inziens véél nuttiger besteeds kunnen worden) zodat de derde wereldboeren een eerlijke concurrentie kunnen voeren, lijkt me veel beter. (maar dit is voor iets anders) Trouwens, Jan en anderen, vind je dan ook dat onthouding de enige oplossing is voor de AIDS-epidemie en dat die "losbandige" homo's en afrikanen het dus allemaal zichzelf aandoen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
we sturen jaarlijks een MASSA geld , miljarden euros worden wereldwijd naar de derde wereld gestuurd , en wat doen ze er daar mee : NIKS wij hebben het geld , maar zij (de plaatselijke overheid) hebben de wil niet om hun land fatsoenlijk uit te bouwen. heel ons geld dat we sturen is niks waard , het enige dat helpt zijn de projecten die effectief iets doen. maar die mensen werken meestal voor een mager maandloontje. ik snap nog steeds niet wat die grenzen openzetten in je post komt doen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, je hoeft zelfs niet de grenzen te openen voor die mensen, je zou al kunnen beginnen met een aantal sectoren (in Europa vooral suiker) minder te beschermen. Kwasi alle economen zijn het er trouwens over eens dat dat vooral voor een welvaartsstijging hier zou leiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
onthouding niet , neuken met verantwoordelijkheid wel , plus het feit dat de meeste vrouwen daar worden geinfecteerd door mannen die het zo nauw niet nemen met de positie van de vrouw en haar als seksobject verhuren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anti-abortusactivisten zeggen gewoon "het mag niet" onafgezien van alle menselijk leed dat deze houding met zich meebrengt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoedanook, zo dramatisch als jij het voorstelt, is het natuurlijk niet: vrouwen die een abortus overwegen, worden daarbij door geschoolde mensen begeleid. Zij zullen zeker niet over één nacht ijs gaan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en waar kan de ongeboren mens dan over zijn eigen lot beslissen? door een abortus ontneem je hem dat recht. nogmaals : een kind is geen eigendom maar een individu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij komt daar nog iets bij: de maat van alle dingen is God, dan pas de mens. |
|
![]() |
![]() |