Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2008, 06:39   #81
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het vorige kind was ook geen haar beter want o.a de onwettige vuilnisbergen werden nooit eerder zo hoog.

Uiteraard. Maffia en een liberaal politiek bestel zijn namelijk twee handen op één buik. Niet toevallig was het fascistisch Italië die er bijna in geslaagd was de maffia volledig uit te roeien, enkel op Sicilië bleven kleine groepen over. En daar hebben die yankeehonden bij hun landing in 1943 gebruik van gemaakt. Maar bourgois-rechts (liberaal-conservatief rechts dus) is vriend aan huize bij de maffia, waarvan de kopstukken 's zondags keurig op de eerste rijen zitten in de plaatselijke kerken.

Laatst gewijzigd door Pavolini : 17 april 2008 om 06:40.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 15:45   #82
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
van mijn kant vind ik het super dat Sylvio het gehaald heeft
den dikke (michel) zal weer het zuur hebben
We zullen weer niet meer mogen gaan skien in Italiaans Tirol.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 18:34   #83
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht net terug aan deze draad
Een man die wetten laat veranderen omdat hij fraude pleegt en veroordeelde criminelen als 'stalmeester' heeft, iemand die waarschuwt voor communisten in Italie die 'kinderen eten'
En dat steunt rechts?
goed bezig mannen
(ik wil wel benadrukken dat links niet zoveel beter is, maar toch al minder corrupt)

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 18:42   #84
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Vooruit dan maar, deze draad wordt een eerbetoon aan onze poco-vrienden die in 2006, toen de vorige regering-Berlusconi de macht verloor, jubelden van vreugde omdat "deze fascistische misdadiger eindelijk voor de rechter zou kunnen gebracht worden".

(...)

Sylvio is back, vrienden! En poco-links had nochtans zo zijn best gedaan om hem belachelijk te maken, te criminaliseren, uit te rangeren...
Kun je eens concretiseren wie allemaal? Enfin, volgens mij ben je tegen windmolens aan't ijlen (ofja, tegen C2C), maar daar blijft het dan ook bij.

Put your dollar where your mouth is, wil je?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 19:30   #85
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Een man die wetten laat veranderen omdat hij fraude pleegt en veroordeelde criminelen als 'stalmeester' heeft, iemand die waarschuwt voor communisten in Italie die 'kinderen eten'
En dat steunt rechts?
Steunen? Ik steun de Italianen die in grote meerderheid gekozen hebben voor Populo de la Liberta. De persoon van Berlusconi is alleen maar zijdelings interessant, namelijk om onverdraagzaam links voor zijn verantwoordelijkheid te plaatsen: de Italiaanse burger heeft de nooit geziene demonisering, tot op het hoogste EU-niveau, aan zijn laars gelapt. Dat stelt me gerust en leidt meteen tot de vraag: wat nu, poco-links?

Citaat:
(ik wil wel benadrukken dat links niet zoveel beter is, maar toch al minder corrupt)
Ziet ge wel: het maakt uw passie voor Sylvio futiel, en een makkelijk voorwerp voor spot.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 25 april 2008 om 19:31.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 19:57   #86
AyneRand
Minister-President

Standaard

Hij heeft al eens de lakens mogen uitdelen en er niet veel terecht van gebracht, Italië stond er niet veel beter voor toen hij de macht verliet dan nu. Hij heeft met het Air Italia verhaal een kans om zijn blazoen op te poetsen. Er zijn kopers, geen italiaanse maar dat maakt dan ook niets uit, hij kan dit probleem die de Italianen miljoenen per dag kost dan ook redelijk gemakkelijk van de baan helpen. Eerste dossier waar we over hem kunnen oordelen.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 20:29   #87
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Sarkozy, Berlusconi... iedereen die links verslaat is ofwel een populist ofwel een crimineel.
Sarkozy de Nazy Bosca zijn grootva had beter in Hongarije gebleven,en dat de communisten hem opgehangen hadden, en Sylvio Berlusconi is een vulgaire mafiosi...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 20:30   #88
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Bezit Sarkozy ook vier TV-stations en een rits kranten?
Al zijn "copains" zijn miljardair, dat helpt.
Oud 27 april 2008, 20:33   #89
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook een door beschaafd volk gehate populist die links totaal murw sloeg. Zonder TV-stations en kranten.
Tijdens de verkiezingscampagne zag je Sarkozy bijna dagelijks op TV. Hoe hij dat klaargespeelt heeft ? Op kosten van de Franse burgers, want hij was nog minister van, de vorige regering De vuile leugenaar & bedrieger ! Geen enkel van zijn beloften heeft hij gehouden sindsdien, enkel geld gestolen van de armen, om aan de rijken kadoo te geven.
Oud 27 april 2008, 20:38   #90
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
All the credits zijn voor Sylvio hé, Jazeker. Hij doet het toch maar weer, voor de derde keer.

Eerlijk gezegd mis ik onze vrienden C2C, Filo, Pietje en alle andere beschaafde democraten in deze draad.
Van de kereltjes die u daar opnoemt moet ik niet veel hebben, maar van Sarkozy & Berlusconi even weinig.
Oud 27 april 2008, 20:58   #91
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steunen? Ik steun de Italianen die in grote meerderheid gekozen hebben voor Populo de la Liberta. De persoon van Berlusconi is alleen maar zijdelings interessant, namelijk om onverdraagzaam links voor zijn verantwoordelijkheid te plaatsen: de Italiaanse burger heeft de nooit geziene demonisering, tot op het hoogste EU-niveau, aan zijn laars gelapt. Dat stelt me gerust en leidt meteen tot de vraag: wat nu, poco-links?
Onverdraagzaam links?
Had 'links' niet mogen reageren met alle fratsen die berlusconi uitzette?
Ik zal de vraag anders stellen, vind u het normaal dat iemand de wetten laat veranderen zodat hij/zij buiten vervolging kan blijven voor talloze corruptie zaken/banden met de maffia, wees eerlijk wat zou u ervan zeggen mocht Verhofstadt dat doen?
Hier in Belgie woord gesproken over 'regime' pers, wat vind u erdan van dat Berlusconi heel veel media in handen heeft, is dat dan wel ok?

Citaat:
Ziet ge wel: het maakt uw passie voor Sylvio futiel, en een makkelijk voorwerp voor spot.
Passie?
Waar haal je dat

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 21:42   #92
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Waar gaat da in godsnaam toch hene met de wereld. Vraagteken.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 27 april 2008 om 21:42.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 22:12   #93
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Onverdraagzaam links?
Had 'links' niet mogen reageren met alle fratsen die berlusconi uitzette?
Toch hebben de Italianen hem voor de derde keer herkozen, zjin fratsen goed kennende. Het moet zijn dat ze dit maar peanuts vonden tegenover nog eens een paar jaar links rampbestuur, neen?

Citaat:
Ik zal de vraag anders stellen, vind u het normaal dat iemand de wetten laat veranderen zodat hij/zij buiten vervolging kan blijven voor talloze corruptie zaken/banden met de maffia, wees eerlijk wat zou u ervan zeggen mocht Verhofstadt dat doen?
Verhofstadt is dan ook verslagen in de verkiezingen.
Oud 27 april 2008, 22:34   #94
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch hebben de Italianen hem voor de derde keer herkozen, zjin fratsen goed kennende. Het moet zijn dat ze dit maar peanuts vonden tegenover nog eens een paar jaar links rampbestuur, neen?

Verhofstadt is dan ook verslagen in de verkiezingen.
In het land der blinden is éénoog koning....
Oud 27 april 2008, 23:07   #95
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
In het land der blinden is éénoog koning....
U ziet scherper dan een paar tientallen miljoenen Italianen? Fantastisch...
Oud 28 april 2008, 02:34   #96
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Met zo'n greep op de media als Berlusconi kan iederéén de verkiezing winnen. Vooral als je zelf telkens het geld door ramen en deuren buiten smijt waarna een linkse regering met de problemen die jij veroorzaakt hebt opgescheept zit.
De greep van links/centrum-links op de media hier is nog veel groter dan die van Berlusconi op de italiaanse. Daarnaast doet hij het dan tenminste nog met 'eigen' geld.

En - hoewel ik het beleid van Berlusconi onvoldoende ken om te weten wat hij er daadwerkelijk vanaf heeft gebracht, weet ik wél heel zeker dat de problemen die er nu zijn bezwaarlijk zijn schuld kunnen worden genoemd.

Italië is simpelweg een land dat al sinds mensenheugenis slecht bestuurd wordt. Berlusconi heeft dan tenminste nog voor op zijn tegenstanders dat van hem niet te verwachten valt dat hij weer honderdduizenden identiteitskaarten gaat uitdelen, en dat hij niet zo eurofiel is als pakweg een Prodi.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 april 2008 om 02:35.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 10:03   #97
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Verkozen? Kan je als je de keuze hebt tussen Scylla en Charybdis nog wel spreken van een verkiezing? Op basis van de uitslagen van de Italiaanse verkiezingen van 1994 tot nu kan ik trouwens al met vrij grote zekerheid voorspellen wie volgende keer zal winnen...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 15:52   #98
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U ziet scherper dan een paar tientallen miljoenen Italianen? Fantastisch...
Ik denk dat jij niet goed thuis bent in Italiaanse politiek. Maar dat kan ik begrijpen; zo vanachter het pctje.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 18:05   #99
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik denk dat jij niet goed thuis bent in Italiaanse politiek. Maar dat kan ik begrijpen; zo vanachter het pctje.
Moet dat denigrerende toontje er nu echt áltijd bij, ja?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 02:27   #100
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

rechts radicaal aan de macht in Rome. Hij wilt de illegalen eruit.
Het wordt een rechtse zomer in Italië
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be