![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe staat u tegenover het Vlaams Belang en tegenover euthanasie ? | |||
Voor het Vlaams Belang en voor euthanasie |
![]() ![]() ![]() |
21 | 29,58% |
Voor het Vlaams Belang en tegen euthanasie |
![]() ![]() ![]() |
11 | 15,49% |
Tegen het Vlaams Belang en voor euthanasie |
![]() ![]() ![]() |
34 | 47,89% |
Tegen het Vlaams Belang en tegen euthanasie |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,04% |
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ga je akkoord dat multicultuur slecht is?
![]() |
#82 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Nederlanders ook? Fransen ook? Walen ook? Veel vlamingen dragen immers een franse of waalse achternaam of zelf een spaanse, zijn zij ook vreemdelingen? Behoren zij tot de vlaamse volksgemeenschap? En wat met vlamingen die in het buitenland wonen? Zijn zij nog vlaming of zijn zij ook vreemdeling?
![]() |
#83 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Er bestaan verschillende vormen van definities van multicultuur.
Dus afhankelijk van de definitie spreek ik mij daar over uit. Los daarvan zie ik cultuur niet als iets dat koste wat kost moet verdedigd worden. Je moet een cultuur wel begrijpen om hem te kunnen veranderen. Maar niet noodzakelijk goedkeuren. Ik ben voorstander om alle goede eigenschap uit welke cultuur dan ook te behouden en alle negatieve eigenschappen te verwijderen. Zowel in de eigen cultuur als in andere culturen...
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn positieve en negatieve eigenschappen?
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ken jij geen positieve of negatieve eigenschappen van cultuur?
![]() |
#86 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
zieke mens, gij
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Ronduit negatieve eigenschappen ziet men enkel bij "de andere". ![]() Er bestaan geen holistische goede eigenschappen, ik vermoed dat Adrian daar op doelde. Enkel subjectieve interpretaties van "goed" en "fout". Doodstraf bv. Goed of fout? Behouden of niet? Wat vind uw buur? Ik zie niet in hoe je tradities en cultuur - die sowieso een meerderheidseigenschap zijn via grootst gemene deler en dus altijd imperfect zijn - universeel kan gaan sturen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 14 mei 2008 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() En halfbloedjes zoals ik? (moeder 'echte vlaming' en vader aziaat?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
dus alle geborenen uit europese (nederland, luxemburg, frankrijk, duitsland, ...) mengeling zijn geen Vlamingen? Leterme al niet bv... ![]() Een franse invloed in 1900 bv. zorgt wel voor "Vlamingen" en na 1970 niet? Denk er toch maar eens over na...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 14 mei 2008 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
is er alle openheid om die te bespreken, er is ruimte om die mening te bediscussieren, en verschillende meningen worden aanbod gelaten. Je hoeft het uiteraard niet met alles van een partij eens te zijn, maar indien je het met iets niet eens bent, is het de bedoeling dat je zoiets kan aankaarten in een partij. Blijkbaar zijn dat zaken die veel Vbers niet doen, binnen spa zie je bijvoorbeedl spa-rood optreden binnen de spa, voor een linksere koers, bij het Vb zie ik zoiets nog niet te vlug gebeuren.
![]() |
![]() |
#94 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als vreemdeling niet arbritair blijkt te zijn, op basis van welke reden neem je dan plots de 20ste eeuw om uit te maken wie vreemdeling is en wie niet. Waarom niet vandaag de dag? Waarom niet over een paar jaar? Waarom niet de 18de eeuw? Bang om zelf ook een vreemdeling te zijn?
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aangezien culturen dynamisch zijn, zijn ze dus vrij levendig en zou het verwijderen van één element ook wel eens gevolgen kunnen hebben voor andere, in jouw ogen positieve elementen. Feit is dat alle projecten die gepoogd hebben om op korte termijn een culturele omslag te maken op niks zijn uitgedraaid. Zo hebben de religies het communisme overleefd en zijn alle pogingen om vervangingen te vinden voor het gezin falikant afgelopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
nog erger dan een racist is een racist die ontkent dat hij racist is
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
![]() Citaat:
Ben je een racist als je rassen onderscheid op de aardbol maar zonder rangschikking te maken naar "waarde". Citaat:
![]() Je hebt volgens mij enkel overtuigingsracisten (rassenleer, ideologie,...) en gelegenheidsracisten (nu zijn er teveel meneer!). Ik zie daar geen "erger" en "beter" in. Ik zie echter wel de onmogelijkheid tot discussie en verandering bij de eerste. De tweede is ook begrijpelijker wat antwoord en reacties mogelijk maakt.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 15 mei 2008 om 11:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2008 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() er is maar één mensenras, en dat bestaat uit verschillende etnieën met verschillende kenmerken (dat je bv in het DNA kan terugvinden) => dit is het puur biologische aspect
Daarnaast bestaan we uit verschillende culturen, die voor mij allemaal gelijkwaardig zijn Een racist die ontkent dat hij racist is, is erger omdat hij daarbovenop ook nog hypocriet is. Dan heb ik liever iemand die rechtuit is, dan weet je tenminste wat je er aan hebt! ![]()
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu, het feit dat iemand genetisch anders is maakt dat hij of zij er anders uit ziet en daardoor 'geplaatst' wordt op de wereldbol, wat in wezen deel k�*n uitmaken van zijn of haar etnie. |
|
![]() |
![]() |