Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Hoe staat u tegenover het Vlaams Belang en tegenover euthanasie ?
Voor het Vlaams Belang en voor euthanasie 21 29,58%
Voor het Vlaams Belang en tegen euthanasie 11 15,49%
Tegen het Vlaams Belang en voor euthanasie 34 47,89%
Tegen het Vlaams Belang en tegen euthanasie 5 7,04%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2008, 11:38   #81
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Citaat:
De strijd tegen die multiculwaanzin is veel belangrijker
Dus pak je er maar een hoop negatieve rommel bij...
Door te strijden tegen het ene slechte ben je tevreden met het andere slechte.
Ga je akkoord dat multicultuur slecht is?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 12:55   #82
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Al wie niet tot de Vlaamse volksgemeenschap behoort.
Nederlanders ook? Fransen ook? Walen ook? Veel vlamingen dragen immers een franse of waalse achternaam of zelf een spaanse, zijn zij ook vreemdelingen? Behoren zij tot de vlaamse volksgemeenschap? En wat met vlamingen die in het buitenland wonen? Zijn zij nog vlaming of zijn zij ook vreemdeling?
Oud 14 mei 2008, 13:04   #83
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ga je akkoord dat multicultuur slecht is?
Er bestaan verschillende vormen van definities van multicultuur.
Dus afhankelijk van de definitie spreek ik mij daar over uit.

Los daarvan zie ik cultuur niet als iets dat koste wat kost moet verdedigd worden. Je moet een cultuur wel begrijpen om hem te kunnen veranderen. Maar niet noodzakelijk goedkeuren.

Ik ben voorstander om alle goede eigenschap uit welke cultuur dan ook te behouden en alle negatieve eigenschappen te verwijderen. Zowel in de eigen cultuur als in andere culturen...
Oud 14 mei 2008, 13:10   #84
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn positieve en negatieve eigenschappen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 13:15   #85
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat zijn positieve en negatieve eigenschappen?
Ken jij geen positieve of negatieve eigenschappen van cultuur?
Oud 14 mei 2008, 14:03   #86
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Euthanasie en abortus moeten volledig vrij worden om ingepast te worden in de vreemdelingenpolitiek. Zwaar zioeke vreemdelingen voor de keuze laten: euthanasie of terugkeer naar land van herkomst. Na 1 kind vcreemdelingen voor de keuze laten: abortus of terugkeer naar land van herkomst.

zieke mens, gij
Oud 14 mei 2008, 14:55   #87
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
dat is een utopie. ik denk dat de mensen die bij een bepaalde partij aangesloten zijn en het met alle punten eens zijn, dungezaaid zijn. logisch ook, een partij is een verzameling standpunten die in compromis zijn tot stand gekomen en waar een meerderheid voor bestaat binnen de partij, maar dat wil daarom niet zeggen dat iedereen het ook met alles eens is. de meederheid beslist, maar dat wil daarom niet zeggen dat de minderheid de mening van de meerderheid gaat overnemen. respecteren, aanvaarden, eerbiedigen, ja, dat logischerwijze, en zo hoort het bij politiek democratische partijen, uiteraard wel. maar er is een groot verschil tussen een mening respecteren en het er ook effectief mee eens zijn.
trouwens, partijslaven die enkel maar de lijn volgen en nooit een eigen mening hebben, zijn enkel marionetten, en die horen in de politiek niet thuis naar mijn bescheiden mening. al moet je natuurlijk ook niet overdrijven en constant tegen de partijlijn ingaan, maar af en toe, en zelfs publiekelijk moet dat zeker kunnen.
Volledig mee eens, en dit is ook de reden waarom ik dit aan jamas vroeg. Blijkbaar vind hij het onmogelijk om voorstander te zijn van een partij waarmee men het niet voor de volle 100% eens is... zegt meer over hem dan over VB'ers, peins ik.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 15:27   #88
Steben

Standaard

Citaat:
Ik zie perfect in hoe iemand positieve eigenschappen kan citeren over zijn (of een andere) cultuur.
Ronduit negatieve eigenschappen ziet men enkel bij "de andere".

Er bestaan geen holistische goede eigenschappen, ik vermoed dat Adrian daar op doelde. Enkel subjectieve interpretaties van "goed" en "fout". Doodstraf bv. Goed of fout? Behouden of niet? Wat vind uw buur?

Ik zie niet in hoe je tradities en cultuur - die sowieso een meerderheidseigenschap zijn via grootst gemene deler en dus altijd imperfect zijn - universeel kan gaan sturen.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 14 mei 2008 om 15:31.
Oud 14 mei 2008, 16:04   #89
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Nederlanders ook? Fransen ook? Walen ook? Veel vlamingen dragen immers een franse of waalse achternaam of zelf een spaanse, zijn zij ook vreemdelingen? Behoren zij tot de vlaamse volksgemeenschap? En wat met vlamingen die in het buitenland wonen? Zijn zij nog vlaming of zijn zij ook vreemdeling?
Al wie uit etnisch Vlaamse ouders is geboren voor de grote migratiestromen van de 20ste eeuw. Het is dus niet arbitrair maar wel veel strikter dan het huidige inhoudsloze nationaliteitsbegrip.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 16:16   #90
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al wie uit etnisch Vlaamse ouders is geboren voor de grote migratiestromen van de 20ste eeuw. Het is dus niet arbitrair maar wel veel strikter dan het huidige inhoudsloze nationaliteitsbegrip.
En halfbloedjes zoals ik? (moeder 'echte vlaming' en vader aziaat?)

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 16:22   #91
Steben

Standaard

Citaat:
Hmm, (wat zijn die grote stromen?)
dus alle geborenen uit europese (nederland, luxemburg, frankrijk, duitsland, ...) mengeling zijn geen Vlamingen? Leterme al niet bv...

Een franse invloed in 1900 bv. zorgt wel voor "Vlamingen" en na 1970 niet?
Denk er toch maar eens over na...
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 14 mei 2008 om 16:23.
Oud 14 mei 2008, 16:27   #92
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Hmm, (wat zijn die grote stromen?)
dus alle geborenen uit europese (nederland, luxemburg, frankrijk, duitsland, ...) mengeling zijn geen Vlamingen? Leterme al niet bv...

Een franse invloed in 1900 bv. zorgt wel voor "Vlamingen" en na 1970 niet?
Denk er toch maar eens over na...
Onkelinx wel natuurlijk.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 10:19   #93
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Volledig mee eens, en dit is ook de reden waarom ik dit aan jamas vroeg. Blijkbaar vind hij het onmogelijk om voorstander te zijn van een partij waarmee men het niet voor de volle 100% eens is... zegt meer over hem dan over VB'ers, peins ik.
Indien ik kritiek heb op de partij waar ik lid van ben,
is er alle openheid om die te bespreken,
er is ruimte om die mening te bediscussieren,
en verschillende meningen worden aanbod gelaten.

Je hoeft het uiteraard niet met alles van een partij eens te zijn,
maar indien je het met iets niet eens bent,
is het de bedoeling dat je zoiets kan aankaarten in een partij.
Blijkbaar zijn dat zaken die veel Vbers niet doen,
binnen spa zie je bijvoorbeedl spa-rood optreden binnen de spa,
voor een linksere koers,
bij het Vb zie ik zoiets nog niet te vlug gebeuren.
Oud 15 mei 2008, 10:23   #94
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus joodse gezinnen die hier leven al van voor de 20ste eeuw met de belgische nationaliteit zijn welkom? De italianen, marokanen enz. die hier al woonden voor de 20ste eeuw? Zijn andere Europeanen ook vreemdelingen?
Als vreemdeling niet arbritair blijkt te zijn, op basis van welke reden neem je dan plots de 20ste eeuw om uit te maken wie vreemdeling is en wie niet. Waarom niet vandaag de dag? Waarom niet over een paar jaar? Waarom niet de 18de eeuw? Bang om zelf ook een vreemdeling te zijn?
Oud 15 mei 2008, 10:50   #95
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn altijd mindere kanten aan een cultuur, maar of je dat oplost door met een soort chemisch of fysisch proefje om de slechte kantjes er uit te halen is voor mij één groot vraagteken.

Aangezien culturen dynamisch zijn, zijn ze dus vrij levendig en zou het verwijderen van één element ook wel eens gevolgen kunnen hebben voor andere, in jouw ogen positieve elementen.

Feit is dat alle projecten die gepoogd hebben om op korte termijn een culturele omslag te maken op niks zijn uitgedraaid. Zo hebben de religies het communisme overleefd en zijn alle pogingen om vervangingen te vinden voor het gezin falikant afgelopen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 10:56   #96
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik ben geen racist. Ik oordeel of veroordeel niemand op basis van huidskleur of ras. Indien ik zou beweren dat alle niet-blanken moeten abortussen ondergaan, zou ik racist zijn. Maar dat zeg ik dus NIET!
Citaat:
huidskleur, ras, genetische afkomst,....

nog erger dan een racist is een racist die ontkent dat hij racist is
Oud 15 mei 2008, 11:04   #97
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
nog erger dan een racist is een racist die ontkent dat hij racist is
Vraagje, Mbeya:
Ben je een racist als je rassen onderscheid op de aardbol maar zonder rangschikking te maken naar "waarde".
Citaat:
Er "bestaat" weldegelijk zwarte ras, aziatisch, enz... deze kunnen verschilen maar de een is niet beter of belangrijker dan de andere.
Overigens vind ik niet dat er zoiets bestaat als een ergere racist dan een andere racist. Ga je "rassen" gaan onderscheiden tussen racisten?
Je hebt volgens mij enkel overtuigingsracisten (rassenleer, ideologie,...) en gelegenheidsracisten (nu zijn er teveel meneer!). Ik zie daar geen "erger" en "beter" in. Ik zie echter wel de onmogelijkheid tot discussie en verandering bij de eerste. De tweede is ook begrijpelijker wat antwoord en reacties mogelijk maakt.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 15 mei 2008 om 11:09.
Oud 15 mei 2008, 11:34   #98
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Niettegenstaande ik er een erezaak van maak om bij de verkiezingen trouw voor het Vlaams Belang te stemmen (omwille van hun standpunten op het vlak van vreemdelingen, veiligheid, en drugs), ben ik tegelijkertijd, weliswaar in weerwil van het programma, een grote voorstander van euthanasie. Als humanist ben ik zelfs voorstander van het volledige zelfbeschikkingsrecht van het individu, bv. door middel van een zelfbevrijdingspil.

Euthanasie en/of een zelfbevrijdingspil geeft aan de mensen die het leven niet meer zien zitten, de kans om zichzelf te verlossen uit hun ellendig, levensonwaardig leven. Ook kan het een (bescheiden of minder bescheiden) bijdrage leveren aan de oplossing van het probleem van de overbevolking. Meer euthanasie zou eveneens de betaalbaarheid van de gezondheidszorg ten goede komen. Een zelfbevrijdingspil zou de verzuring in de maatschappij kunnen terugdringen, omdat verzuurden eerder geneigd zouden zijn een dergelijke pil te slikken. Ook zou een zelfbevrijdingspil kunnen zorgen voor wat meer natuurlijke selectie, en zou het aantal nuttelozen in de maatschappij kunnen dalen. Ik zie dan ook alleen maar voordelen in een soepele wetgeving inzake euthanasie en zelfbeschikkingsrecht.

Hoe staat u tegenover het Vlaams Belang en tegenover euthanasie ?[/QUOTE]
Als u nu gevraagd had: ' moeten we het Vlaams Belang euthanasiëren? ', dan had ik daar wel een zinnig antwoord op kunnen bedenken. Maar uw vraag lijkt me nu toch wat te disparaat.

Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2008 om 11:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 11:36   #99
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

er is maar één mensenras, en dat bestaat uit verschillende etnieën met verschillende kenmerken (dat je bv in het DNA kan terugvinden) => dit is het puur biologische aspect
Daarnaast bestaan we uit verschillende culturen, die voor mij allemaal gelijkwaardig zijn

Een racist die ontkent dat hij racist is, is erger omdat hij daarbovenop ook nog hypocriet is. Dan heb ik liever iemand die rechtuit is, dan weet je tenminste wat je er aan hebt!
Oud 15 mei 2008, 12:05   #100
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
er is maar één mensenras, en dat bestaat uit verschillende etnieën met verschillende kenmerken (dat je bv in het DNA kan terugvinden) => dit is het puur biologische aspect
Daarnaast bestaan we uit verschillende culturen, die voor mij allemaal gelijkwaardig zijn

Een racist die ontkent dat hij racist is, is erger omdat hij daarbovenop ook nog hypocriet is. Dan heb ik liever iemand die rechtuit is, dan weet je tenminste wat je er aan hebt!
Niet dat het voor mij het alfa en het omega is, maar als er genetische verschillen zijn, is er dan geen sprake van een verschillend ras? Het is in het ganse dierenrijk zo, waarom dan niet bij de mens?

Nu, het feit dat iemand genetisch anders is maakt dat hij of zij er anders uit ziet en daardoor 'geplaatst' wordt op de wereldbol, wat in wezen deel k�*n uitmaken van zijn of haar etnie.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be