![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zullen dan niet zo dikwijls terug hervallen en als logisch gevolg zal er snel geen overbezetting meer zijn. En de echte zware gevallen waar geen twijfel bestaat zoals een Dutrou en co, moeten ze gewoon demonteren. Die hebben zoveel leed veroorzaakt aan verschillende mensen dat ze door hun organen te benutten andere levens kunnen redden. Zo kunnen ze terug geven wat ze genomen hebben. Dit moet niet aanzien worden als de doodstraf, want we zijn allemaal terdood veroordeelde, maar als een opruiming voor een goed doel. Zo'n personen mogen toch nooit meer terug in de maatschapij en zelfs, iemand die na dertig jaar opsluiting terug in de maatschappij zou komen kan daar niet meer aarden. En is het nu meswaardiger van iemand gedurende dertig jaar in een kot op te sluiten? Is dat menswaardiger dan hem al zijn goedwerkende organen af te nemen en daar verschillende mensenlevens mee te redden? Laatst gewijzigd door Garry : 22 april 2008 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Van die 50% die NIET in voorhechtenis zit: Hoeveel hebben er een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis? Wordt er in de bak iets aan gedaan? NEE Is dat dan niet logisch dat die hervallen? JA Ik ga hier heus niet pleiten om ze allemaal los te laten; De maatschappij moet tegen hen beschermd worden, maar een menswaardige accomodatie is toch het minste. Schijtemmers ![]() Je zal maar in voorhechtenis zitten...
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
werendoorlog tijdens hun jeugd hebben moeten doormaken. Die mogen zeggen dat ze een slechte jeugd hebben gehad en dat zijn lang niet allemaal boeven geworden. En wie er in de doos zit zit daar heus niet van de eerste keer dat hij een brood heeft gepikt hoor. De meerderheid heeft al eerder straffen op gelopen van voorwaardelijk. Alleen een heel harde aanpak zonder veel trallala zal eficiënt werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Partijlid
|
![]() Middeleeuwse toestanden, middeleeuwse toestanden, ... voor die paar maanden dat de meeste gevangen uiteindelijk moeten zitten zeg. En ons gevangenissen zijn de tamste ter wereld op vooral de Scandinavische landen na. Zuid-Amerikaanse gevangenissen, Amerikaanse gevangenissen, Afrikaanse gevangenissen, Russische gevangenissen, Arabische gevangenissen, Aziatische gevangenissen ... lijken mij allemaal VEEL erger!
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Amerikaanse gevangenissen?
--> Minsten WC & warm-water op de kamers. In welke van de welvarende Eurolanden vind je nog cellen met schijtemmers? Citaat:
Vrij verhelderend. Slechte jeugd of niet, anti-sociaaltjes horen achter tralies; met WC & warm-water aub (Een deftig slot is hier al luxe ![]()
![]() |
![]() |
#89 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En verder : Stel dat ik nu niet akkoord ga met ongeveer het meeste van wat jij bijvoorbeeld zou voorstellen omtrent BHV en gevangenissen, hoe gaan we dat dan oplossen? Welke weg gaan we volgen? Hoe gaan we daar toe komen? Als je een beter voorstel hebt, wil ik die wel graag volgen.
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toevallig vandaag in de krant: http://www.telegraph.co.uk/news/main...C-new_25042008 (en ik herhaal wat mij betreft voor ons land: die wc-emmers, tenzij op die kamer hij of zij alleen zit, dat is erover. De rest niet hoor. Drugs in 't gevang, dat kan ik ook niet begrijpen ... zie het artikel: het zou er zo erg zijn dat drugs er goedkoper zijn dan buiten)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor feiten die zwaar zijn maar niet zwaar genoeg pleit ik voor sobere maar welliswaar propere gevangenissen. De tijd van de kerker of de vergeetput is voorbij. Maar dit wil niet zeggen dat gevangenen van een zwaar kaliber de luxe moeten krijgen zoals nu het geval is in sommige gevangenissen. Dus een cel met 3 of 4 mensen bij de zware criminelen vind ik meer dan normaal en dat deze een toilet moeten delen (tja dan hadden ze maar 2 keer moeten nadenken) Dit soort criminelen moet ook niet te veel buiten komen, hun rechten als mens hebben ze nu eenmaal verspeeld toen ze hun misdaad pleegde. Anderzijds pleit ik voor meer soepelheid bij lichte vormen van criminaliteit. en meer investeringen in de herintegratie en opvolging van deze criminelen na hun vrijlating. in dit geval geloof ik in die 2de kans maar bij alle andere zware criminaliteit bestaat een 2de kans niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge dan toch pleit voor meer soepelheid, dan pleit ik voor verregaande soepelheid bij de uitvoering van de schadevergoeding van de slachtoffers. Er zou een spesiale afdeling bij het parket moeten komen, die op eigen initiatief en met veel bevoegdheden, aktief op zoek gaat in het milieu van de veroordeelde, om het slachtoffer te kunnen vergoeden. Of heeft er dan echt niemand hier een idee wat je allemaal moet doen, riskeren, investeren (!! deurwaarder riskeren zelf te moeten betalen) om je schadevergoeding te kunnen bekomen? Ik ben ook gewonnen voor pogingen tot herintegratie en opvolging van vrijgelaten veroordeelde kriminelen. Alleen: dit werkt zo weinig effektief, en het is ontieglijk duur. Het simpelste is dit nog: vervroegd vrijlaten, erbij zeggen: als je je gedraagt, dan moet je niet meer terugkomen naar 't gevang om de rest van je tijd te doen, maar als je weer gepakt wordt, dan krijg je de rekening driedubbel terug op je bord. Dat mag natuurlijk nooit voor mensen die geweldskriminaliteit pleegden, tenzij een psichiater verklaart - en verantwoordelijkheid opneemt - om hem/haar "genezen" te verklaren. Afgerond: oud Vlaams spreekwoord: zachte heelmeesters maken stinkende wonden, en "iedereen verdient een tweede kans, behalve in het geval van veel te goed is half zot".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Lokaal Raadslid
|
![]() We zakken steeds dieper in de put. Alles kan en alles mag. En maar wetten uitvaardigen tegen de sterren op maar niemand die ze doet naleven.
Ooit zal dit zich wel herstellen maar wat zullen we ondertussen nog allemaal nog moeten meemaken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() Doet er nog een scheppeke bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zijn die gevangenissen een middeleeuws systeem.
Geef ze allemaal inclusief alle 'vluchtelingen' om te beginnen een ingeplante RFID chip. zorg dat je een trackingnet hebt over gans Belgie, en elk alarm mag de RFID chip uitlezen. Zeg maar ieder winkel/bank/loket/auto wordt een RFID trackzone. Dus je weet continu als ze iets mispeuteren wie het gedaan heeft. en laat ze maar lopen. Vanaf ze stelen zijn ze ieder keer betrapt, vanaf ze overvallen zijn ze betrapt. wie moet je nog even vasthouden, type serial killers... |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Vandaar dat ons gevang voor de helft vol zit met mensen in voorarrest. Die hebben zelf nog geen straf gekregen.
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier is mijn scheppeke.
Twee woordekes in 't rood gekleurd. Of kan ik niet meer lezen????? En wat zegt hammc'eke nu zeer beleefd? De Standaard Online vrijdag 25 april 2008 Tot drie jaar cel niet uitgevoerd BRUSSEL - Het is erger gesteld met de strafuitvoering dan tot nu gedacht: veroordeelden met een celstraf tot drie jaar gaan door de overbevolking niet naar de gevangenis. Die beslissing is in de periode van 'voorzichtige zaken' genomen. Van onze redacteur Bijna duizend veroordeelden die een gevangenisstraf tot drie jaar kregen, zijn geen dag naar de gevangenis gegaan. Ze mochten naar huis vertrekken, om enkele maanden later een elektronische enkelband te krijgen. De opdracht hiervoor kwam bovendien niet van een regeringslid, maar van de directeur-generaal van de gevangenissen, Hans Meurisse, en dat in een periode van 'voorzichtige zaken'. Tot nu werd aangenomen dat door de overbevolking in de gevangenissen, een celstraf tot zes maanden geen uitvoering kreeg. Volgens een rondzendbrief van Laurette Onkelinx werden straffen onder drie jaar bijna automatisch verminderd tot een derde. Maar op 11 december 2007 kwam de instructie om gevangenisstraffen tot drie jaar niet meer in de gevangenis uit te voeren. Senator Tony Van Parys (CD&V) confronteerde zijn partijgenoot Jo Vandeurzen (Justitie) gisteren in de Senaat met dit bevel van het hoofd van de Belgische gevangenissen. 'Het voordeel van die instructie is dat de manier waarop in dit land straffen worden uitgevoerd, nu eens zwart op wit op papier staat', zegt Van Parys. 'Wie tot drie jaar krijgt, heeft ernstige criminaliteit begaan. Het gaat om geweldmisdrijven en straatcriminaliteit.' Volgens het antwoord van Vandeurzen gaat het om 995 veroordeelden. Ze bevinden zich officieel in een situatie van 'strafonderbreking'. Gemiddeld na drie tot vier maanden krijgen die veroordeelden een enkelband, maar die wachttijd kan oplopen tot acht maanden. Dat komt omdat de justitiehuizen over onvoldoende personeel beschikken om toezicht uit te oefenen op het elektronisch toezicht. In die wachtperiode is er bovendien geen enkele vorm van controle op de veroordeelden. Filip Verhoest
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Dat Schoofzakske wat aan het overdrijven is. Schoofzakske laat uitschijnen dat die mensen niet gestraft worden terwijl het tegendeel waar is.
Als u meer schuldigen in de gevangenis wil zal u eens tegen het parket moeten zeggen dat ze minder onschuldigen moeten binnensteken, want dat is de oorzaak van de overbevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Goedkoper niet maar meer voorradig. Hierbuiten zou ik niet weten waar heroine enzo verkocht wordt. In de gevangenis op de wandeling moet je maar eens rondkijken om te zien wie de drugs verkoopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is ooit een draad op dit forum geweest, waar men pleitte om kinderen te tsjippen, zodat ze bij verloren gelopen of ontvoerd, gemakkelijk kan traseren. Een nogal realistisch ingestelde forummer zei toen dat je dan riskeert dat die ontvoerders, genre Dutroe, met een groot onscherp mes, zonder enige verdoving, die tsjip daar wel uitsnijdt. Mijn visie op de penologie in Vlaanderen: 1. De eerste reaktie kan steeds zeer gematigd zijn, maar voor misdrijven waarvoor duidelijk op voorhand gewaarschuwd wordt, is er geen kompassie. 2. De eerste en tweede reaktie wordt bij voorkeur afgehandeld met een geldboete; de tweede keer voor de geldboete moet heel voelbaar zijn. 3. Voor ietwat ernstigere misdrijven (alles waar geweld bij komt kijken, inbraken) geldt het Amerikaans sisteem: de derde keer wordt er niet nagedacht over het minimum, want dat zal altijd en overal 15 jaar zijn. 4. gevangenisstraf wordt gevolgd door de prosedure van kollokatie: nagaan of 't ie niet te zot is om los te lopen, dus gevaarlijke agressieven, seksuele delinkwenten, onverbeterlijke oplichters van ouderlingen ...
|
![]() |
![]() |