![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat denkt u? | |||
Nultolerantie |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,69% |
Limiet 0,5 promille (zoals nu) |
![]() ![]() ![]() |
20 | 38,46% |
Geen limiet (iedereen is voor zichzelf verantwoordelijk) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 13,46% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
8 | 15,38% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() zowat heel mijn vriendenkring is al opgenomen geweest wegens alcoholvergiftiging (enfin een paar echt en de rest stonden ze op het punt te bellen), 2 weken geleden is een andere vriend met z'n auto gecrasht, ... en nee, ik ga niet mee in een auto kruipen als die persoon dronken is. et alors? Wat heeft dat te maken met dit?
![]() |
![]() |
#82 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En opnieuw: waar stop je in godsnaam met die drang naar veiligheid? Die kan nooit gegarandeerd worden, en iedere poging dat wel te doen is gedoemd compleet arbitrair te zijn. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, voor mij liggen emotionele kwesties gevoeliger dan puur financiele waar ik in het goede geval idd. mijn geld terugkrijg. Als een zatte trees mijn geparkeerde auto perte totale vlamt, dan ben ik: 1. een auto kwijt die als die trees solvabel is, zal worden vergoed voor slechts ietsje onder de restwaarde. Dan moet ik nog steeds zien dat ik reserves heb om meteen een nieuwe auto te kopen. Niet iedereen heeft het bedrag tussen de restwaarde van de huidige wagen en de nieuwprijs van een nieuwe op elk moment op de spaarrekening staan. 2. Een flink deel restwaarde kwijt als mijn auto niet economisch perte totale wordt ingeschat. Ingeval van economisch herstelbare schade, zal de verzekering me naar een carrosseriebedrijf sturen en rij ik sinds dan rond met een officieel geaccidenteerde wagen. 3. In elk geval ben ik veel tijd kwijt (ik zal wat verlof moeten nemen om alle papierwerk in orde te krijgen en genoeg met de verkeerspolitie moeten spreken, al dan niet het proces op de politierechtbank moeten bijwonen. Ik moet uiteraard ook zelf met mijn auto naar het carrosseriebedrijf en als andere vitale onderdelen zijn geraakt ook nog een aantal keer naar de garage). 4. Tot zover het materiele. In die straat rijdt ook een fietser die mijn vader kan zijn. Wat is de geldwaarde van een vader of van je zus? Heb ik die mensen terug als ik de doodstraf eis en verkrijg voor degene die hen doodreed? (en pas op... ik ben niet eens tegenstander van de doodstraf voor bewezen gevallen) Maar kan ik iets van de schade goedmaken door de dood van de dader? Ik denk het niet... Citaat:
Ben ik strafbaar? Ben ik vrij te spreken omdat er geen slachtoffers zijn of kan ik maar beter een tijdje de gevangenis (of misschien beter de psychiatrie) in omdat ik iets deed waarvan ik wist dat er een hoge waarschijnlijkheid was dat er doden of gewonden bij zouden kunnen vallen? Als je nu die uitvergroting terug brengt naar het feit dat je met 2 promille in je bloed achter het stuur van een auto kruipt. Begint dan het plaatje te dagen? Citaat:
Citaat:
Ik heb ooit rondgereden na heel wat meer dan 0,8 promille, maar dat doe ik intussen niet meer, en was daar safe in. Ik was bang voor mijn eigen reactie en mijn eigen accuraatheid om een machine van over de honderd pk binnen de lijntjes te houden. Intussen doe ik dat niet meer want ik besef wat een mens kan aanrichten. En dat alles omdat je vond dat het je recht was om dronken uit een cafe, disco of prive-feestje te komen. Het is best kut als je op een feestje zit waar de champagne je op 1 avond 15 keer wordt aangeboden, maar tjah... zelfs een libertarier moet soms een ruggengraat hebben, eh.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 april 2008 om 21:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Andere: alcohol nuttigen buiten een straal van 1 km van woning verbieden.
Als mensen nu eens gewoon naar het (bedreigde, steeds zeldzamer wordende) café op de hoek zouden gaan, konden ze de wagen thuis laten, en zich naar behoren zat zuipen. Vier vliegen in één klap: café op de hoek gered, minder auto's op de baan, geen accidenten meer, en iedereen poepeloere zat.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tuurlijk, ik vertrouw erop dat ze wel zelf de afweging kunnen maken of dronken achter het stuur kruipen zo'n brilliant plan is. En anders de gevolgen dragen natuurlijk.
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen die onder de wielen van de zatlap terechtkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#91 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het hoeft niet per se een zatlap te zijn.
![]() |
![]() |
#93 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Jouw vrijheid wordt op geen enkele manier belemmert door die zatlap dus wat is het hele punt met akkoord gaan met 'de vrijheid van die zatlap' nu? Moet ik dan ook akkoord gaan met de vrijheid dat je jhuis buiten mag voordat je dat mag fwat?
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is maar wat je een risico noemt hé. Laatst gewijzigd door Garry : 23 april 2008 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het omdat sommige personen na het drinken van één biertje al beneveld zijn dat ik na het drinken van 3 �* 4 biertjes te zat zou zijn? Misschien ben ik op dat moment nog veel bekwamer achter het stuur dan sommige 60 en 70 plussers die niets gedronken hebben. Heb ik dan een misdaad gedaan? Moet ik dan op voorhand gestraft worden zonder iemand schade te berokkenen? Dan kunnen ze me evengoed beboeten wanneer ik bloednuchter bij jou door de straat op enkele cm naast jou geparkeerde wagen langs rijd, omdat ik, als ik dichterbij was gekomen ik er goed had kunnen tegen rijden. Laatst gewijzigd door Garry : 23 april 2008 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nog voorbeelden van hoe mijn vrijheid belemmerd wordt?
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar hebt gij dat recht? De wereld zit vol met gevaren, hoe kan jij dan recht hebben om veilig te zijn? Dan moeten ze vrachtwagens op de autosnelweg verbieden want de meeste dodelijke ongevallen zijn het gevolg van kop staart aanrijdingen door vrachtwagens. Dus, vannaf morgen vrachtwagens verboden want Geert heeft het recht veilig te zijn. Laatst gewijzigd door Garry : 23 april 2008 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() waar zijn de libertariërs?
geen wetten, geen regels, geen limieten. Zou een consequente houding zijn, niet? |
![]() |
![]() |