Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2008, 17:11   #81
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat bepaalde fysieke trekken meer gezag uistralenndan andere trekken. Zal misschien weinig zijn maar toch...
Als ik kwaad kijk dan heb jij zelfs angst
Oud 23 april 2008, 17:17   #82
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als ik kwaad kijk dan heb jij zelfs angst
Neen, ik reageer niet op blikken.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 17:19   #83
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik pink dan(als Raf bv) ....
Oud 23 april 2008, 17:29   #84
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als ik pink dan(als Raf bv) ....
Ook niet.
Raf? Leeft die nog?
Oud 23 april 2008, 17:30   #85
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook niet.
Raf? Leeft die nog?
Ik weet het niet,stil zwijgen is de boodschap .....
Oud 23 april 2008, 17:34   #86
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wedden dat jij je niet serieus kunt houden als ik met mijn zotte smoel voor je neus ga hangen?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 18:46   #87
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Sinds de jaren 50-60-70 ja.... Dervoor bestond dat amper.
Rebelie was heel lokaal, nu globaal. Nu met het internet erbij loopt het pas echt een vaart. Er zijn schijnbare onderverdelingen maar het is een algemene trend dat alles draait om jong zijn of overkomen: "oud en wijs" heeft afgedaan. De memees en pepees zullen u gelijk geven. Uiteraard vallen mensen steeds terug op de samenleving, maar dat wilt niet zeggen dat "alles eigelijk zoals vroeger is".
vergis je niet: ik herinner mij dat wij in de Latijnse (jaja in mijnen tijd) een tekst hebben gelezen over de jeugd van tegenwoordig, hoe zedenloos ze zijn, zonder normen en waarden,....geschreven door een oude Romein....Enik denk dat je zulke teksten in de middeleeuwen, rennaissance,... ook zal terugvinden!

ik denk dat deze generatie zelf vrij conservatief is: heb je Humo's jongerenenquetes gevolgd? De normen en waarden van de meeste jongeren waren heel braaf: centjes sparen, studeren, gezinnetje,... Onlangs ook in dat praatprogramma met Matrine Tanghe: onderzoekers van de UGent kwamen ook tot de conclusie dat deze generatie heel serieus was (misschien zelfs te )
Oud 23 april 2008, 18:57   #88
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Jong willen zijn is intelectuele luiheid. Zoals: "ik ben 35, maar ik ben nog te jong voor kinderen." vreselijk...
ik heb toch meer respect voor iemand die op zijn 35ste geen kinderen heeft omdat hij/zij daar bewust voor kiest (om welke reden dan ook) dan voor iemand die "per ongeluk" of "omdat het zo hoort" kinderen maakt op zijn 25ste en dan tegen zijn 35ste een uitgebluste zagende ouder is... dan vind ik de eerste toch intelligenter en volwassener.
Als iemand zelf niet vindt dat-ie klaar is voor kinderen, dan is die hoogst waarschijnlijk ook niet klaar voor kinderen en dan heb je best geen kinderen. Er zijn al teveel mensen die kinderen maken zonder er bij na te denken.
Oud 23 april 2008, 19:10   #89
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Allereerst: dit is een fijne discussie, met fijne mensen. Ik ben tevreden.

(...)

Probleem zal liggen in de competentie. Het onderwijs (in de brede zin van het woord) gaat toch achteruit en op dat vlak denk ik dat de aanstormende jeugd nog zal zweten (anderzijds zal de gehele norm dalen, waardoor het effect misschien verkleint).

...
inderdaad, fijne discussie, zo mogen er meer zijn.

het onderwijs verandert, dat is zeker maar ik denk dat dat noodzakelijk is als je de jongeren wil klaarstomen voor de maatschappij. Vroeger moest je veel dingen wéten, nu is het belangrijker dat je weet waar je je informatie moet zoeken, hoe je met informatie omgaat, kritisch zijn, verbaal zijn,...

Citaat:
Samengevat: jongeren beseffen dat ze zullen moeten knokken om ergens te geraken. Daar zijn de meesten steeds vroeger mee bezig, waardoor er voor persoonsontwikkeling minder ruimte komt en dus ook voor waarden, normen, respect enz.
'
ik denk dat het juist is dat ze beseffen dat ze zullen moeten knokken en hard werken om er te geraken, dat ze net daardoor ernstiger zijn, minder rebelleren, zot uithangen,... Ik vrees zelfs dat deze generatie pubers zo serieus met hun toekomst bezig zijn, dat ze vergeten om een beetje onbezorgd te zijn, domme stoten uit te halen,... t is net of ze een fase over slaan en eigenlijk is dat ook wel jammer. Ik vind het logischer dat een puber eerst zijn kuren heeft en streken uithaalt (zat thuiskomen, kattekwaad uitsteken,...) om dan serieuzer te worden dan omgekeerd want dan denk ik dat die "streken en kuren" véél extremer zullen zijn.
Oud 23 april 2008, 19:25   #90
marcel1948
Vreemdeling

Standaard

Over gezag:ik ben bijna 60 jaar (nen ouwe lul dus) maar ik herinner van mijn jeugd dat als ik ne polis zag aankomen dat ik bijna in mijn broek deed van ambetantigheid omdat mijn fietslicht niet brandde.Die straalde gezag uit.Bij het leger,met de dienstplicht,konden we nog lachen met de sergeant,maar als de adjudant zich kwam moeien was het gedaan met lachen.Die straalde ook gezag uit.Respect voor nen baas:als ge iets verkeerd deed sleurde die het uit uw handen en deed het voor hoe het moest.Daar hebt ge respect voor.Ik had er ook mijn gedacht over maar als ge daar later op terugkijkt en vergelijkt met vandaag dan zijn er toch duidelijk verschillen.....
marcel1948 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 19:31   #91
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
ik denk dat het juist is dat ze beseffen dat ze zullen moeten knokken en hard werken om er te geraken, dat ze net daardoor ernstiger zijn, minder rebelleren, zot uithangen,... Ik vrees zelfs dat deze generatie pubers zo serieus met hun toekomst bezig zijn, dat ze vergeten om een beetje onbezorgd te zijn, domme stoten uit te halen,... t is net of ze een fase over slaan en eigenlijk is dat ook wel jammer. Ik vind het logischer dat een puber eerst zijn kuren heeft en streken uithaalt (zat thuiskomen, kattekwaad uitsteken,...) om dan serieuzer te worden dan omgekeerd want dan denk ik dat die "streken en kuren" véél extremer zullen zijn.
Vreemd, ik dacht al die losbandigheden onder de jeugd, zoals comazuipen etc, juist door dat besef van de ernst komt...
Oud 23 april 2008, 19:56   #92
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

... oftewel the unbearable lightness of being?

Stel Bhairav, dat je gelijk hebt en ze zuipen zich een coma omdat de toekomst er te serieus/moeilijk/... uitziet, moeten we ons dan niet echt zorgen beginnen maken over wat we op die gasten hun schouders laden? De jeugd moet net overlopen van moed over de toekomst, niet? zo van, "wij zullen die ouwe garde wel eens tonen hoe het moet, hoe het beter kan" Maar als ze al geen moed hebben om er aan te beginnen, dan zitten we pas echt met een probleem denk ik
Oud 23 april 2008, 20:01   #93
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Eén ding is zeker. Piske Vandeurzen is wel de allerlaatste die gezag uitstraalt. En aan zijn verklaringen vandaag te horen gaat er niets aan de situatie veranderen ... nog meer verrotting dus en nog meer nieuws over mensen die op straat aangepakt worden, politie die moedeloos wordt.

Piske of beter Zeiker Vandeurzen gaat ons niet helpen.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 20:03   #94
Bhairav

Standaard

Citaat:
... oftewel the unbearable lightness of being?

Stel Bhairav, dat je gelijk hebt en ze zuipen zich een coma omdat de toekomst er te serieus/moeilijk/... uitziet, moeten we ons dan niet echt zorgen beginnen maken over wat we op die gasten hun schouders laden? De jeugd moet net overlopen van moed over de toekomst, niet? zo van, "wij zullen die ouwe garde wel eens tonen hoe het moet, hoe het beter kan" Maar als ze al geen moed hebben om er aan te beginnen, dan zitten we pas echt met een probleem denk ik
Ik denk inderdaad dat die moed ontbreekt bij veel pubers. Zelf heb ik die moed ook nooit gehad. Heb ik nog steeds niet. Ik heb ook geen behoefte aan die moed, ik kan er alleen dingen mee bereiken waar ik niks aan heb.
Geef toe dat motiveren vaak gebaseerd is op blaasjes wijsmaken in de hoop van... Dat pakt gewoon minder en minder. Oogkleppen terug invoeren?
Oud 23 april 2008, 20:05   #95
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcel1948 Bekijk bericht
Over gezag:ik ben bijna 60 jaar (nen ouwe lul dus) maar ik herinner van mijn jeugd dat als ik ne polis zag aankomen dat ik bijna in mijn broek deed van ambetantigheid omdat mijn fietslicht niet brandde.Die straalde gezag uit.Bij het leger,met de dienstplicht,konden we nog lachen met de sergeant,maar als de adjudant zich kwam moeien was het gedaan met lachen.Die straalde ook gezag uit.Respect voor nen baas:als ge iets verkeerd deed sleurde die het uit uw handen en deed het voor hoe het moest.Daar hebt ge respect voor.Ik had er ook mijn gedacht over maar als ge daar later op terugkijkt en vergelijkt met vandaag dan zijn er toch duidelijk verschillen.....
Zalig toch? Die angst was gebaseerd op domheid, niet "gezond verstand" van de mensen in die tijden.
Oud 23 april 2008, 21:22   #96
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb toch meer respect voor iemand die op zijn 35ste geen kinderen heeft omdat hij/zij daar bewust voor kiest (om welke reden dan ook) dan voor iemand die "per ongeluk" of "omdat het zo hoort" kinderen maakt op zijn 25ste en dan tegen zijn 35ste een uitgebluste zagende ouder is... dan vind ik de eerste toch intelligenter en volwassener.
Jammer genoeg ken ik geen enkel persoon die 35 is en geen kinderen gekozen heeft vanuit volwassenheid. Het draait allemaal rond hetzelfde: ik wil nog kunnen fuifen, ik wil geen verantwoordelijkheid, etc... Ik noem dat niet volwassen.

Ik heb ook nog geen persoon tegengekomen die op het einde van het leven blij was kinderloos te zijn.

"Klaar zijn voor kinderen" ben je nooit. Je bent er pas klaar voor als je ze al hebt - of beter: op je sterfbed.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 23 april 2008 om 21:23.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 21:25   #97
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Jammer genoeg ken ik geen enkel persoon die 35 is en geen kinderen gekozen heeft vanuit volwassenheid. Het draait allemaal rond hetzelfde: ik wil nog kunnen fuifen, ik wil geen verantwoordelijkheid, etc... Ik noem dat niet volwassen.

Ik heb ook nog geen persoon tegengekomen die op het einde van het leven blij was kinderloos te zijn.

"Klaar zijn voor kinderen" ben je nooit. Je bent er pas klaar voor als je ze al hebt - of beter: op je sterfbed.
Verantwoordelijkheid is nu eenmaal met een reden geassocieerd met saaiheid.
Oud 23 april 2008, 21:35   #98
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

@Steben,
(slightly off topic maar alle)
als die 35-jarige liever fuift en geen verantwoordelijkheid wilt, lijkt het mij een bijzonder goed idee dat die persoon ook effectief geen verantwoordelijkheid heeft over kinderen! Dan is hij of zij waarschijnlijk effectief onvolwassen en dan moet je niet aan kinderen beginnen. toch liever zo dan dat - ie kinderen heeft en die maar half deftig opvoedt?!?

Er is ook geen regel die zegt dat iederéén kinderen moet hebben he.
ik vind het altijd vreemd dat mensen vragen stellen als er mensen géén kinderen willen, maar nooit als mensen wél kinderen willen... er zouden zich beter wat meer mensen afvragen waarom ze kinderen willen
Oud 23 april 2008, 21:40   #99
Bhairav

Standaard

Citaat:
@Steben,
(slightly off topic maar alle)
als die 35-jarige liever fuift en geen verantwoordelijkheid wilt, lijkt het mij een bijzonder goed idee dat die persoon ook effectief geen verantwoordelijkheid heeft over kinderen! Dan is hij of zij waarschijnlijk effectief onvolwassen en dan moet je niet aan kinderen beginnen. toch liever zo dan dat - ie kinderen heeft en die maar half deftig opvoedt?!?

Er is ook geen regel die zegt dat iederéén kinderen moet hebben he.
ik vind het altijd vreemd dat mensen vragen stellen als er mensen géén kinderen willen, maar nooit als mensen wél kinderen willen... er zouden zich beter wat meer mensen afvragen waarom ze kinderen willen
Dus een moeder MOET een saai leven hebben?
Oud 23 april 2008, 21:45   #100
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik denk inderdaad dat die moed ontbreekt bij veel pubers. Zelf heb ik die moed ook nooit gehad. Heb ik nog steeds niet. Ik heb ook geen behoefte aan die moed, ik kan er alleen dingen mee bereiken waar ik niks aan heb.
Geef toe dat motiveren vaak gebaseerd is op blaasjes wijsmaken in de hoop van... Dat pakt gewoon minder en minder. Oogkleppen terug invoeren?
een zekere naieviteit, onschuld en idealisme hoort toch bij jong zijn? Dat verlies je dan wel gaandeweg over de jaren maar da's niet erg, da's t leven. t is net door die naieviteit en idealisme dat je als jonge mens dingen doet en durft die je later nooit meer zou doen. Cynische bittere tieners, dat vind ik wel erg, dat recht is voorbehouden voor de iets 'oudere' mens zeg maar
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be