![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik pink dan(als Raf bv) ....
![]() |
#84 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het niet,stil zwijgen is de boodschap .....
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Wedden dat jij je niet serieus kunt houden als ik met mijn zotte smoel voor je neus ga hangen?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ik denk dat deze generatie zelf vrij conservatief is: heb je Humo's jongerenenquetes gevolgd? De normen en waarden van de meeste jongeren waren heel braaf: centjes sparen, studeren, gezinnetje,... Onlangs ook in dat praatprogramma met Matrine Tanghe: onderzoekers van de UGent kwamen ook tot de conclusie dat deze generatie heel serieus was (misschien zelfs te ![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als iemand zelf niet vindt dat-ie klaar is voor kinderen, dan is die hoogst waarschijnlijk ook niet klaar voor kinderen en dan heb je best geen kinderen. Er zijn al teveel mensen die kinderen maken zonder er bij na te denken.
![]() |
![]() |
#89 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
het onderwijs verandert, dat is zeker maar ik denk dat dat noodzakelijk is als je de jongeren wil klaarstomen voor de maatschappij. Vroeger moest je veel dingen wéten, nu is het belangrijker dat je weet waar je je informatie moet zoeken, hoe je met informatie omgaat, kritisch zijn, verbaal zijn,... Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Vreemdeling
|
![]() Over gezag:ik ben bijna 60 jaar (nen ouwe lul dus) maar ik herinner van mijn jeugd dat als ik ne polis zag aankomen dat ik bijna in mijn broek deed van ambetantigheid omdat mijn fietslicht niet brandde.Die straalde gezag uit.Bij het leger,met de dienstplicht,konden we nog lachen met de sergeant,maar als de adjudant zich kwam moeien was het gedaan met lachen.Die straalde ook gezag uit.Respect voor nen baas:als ge iets verkeerd deed sleurde die het uit uw handen en deed het voor hoe het moest.Daar hebt ge respect voor.Ik had er ook mijn gedacht over maar als ge daar later op terugkijkt en vergelijkt met vandaag dan zijn er toch duidelijk verschillen.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ... oftewel the unbearable lightness of being?
Stel Bhairav, dat je gelijk hebt en ze zuipen zich een coma omdat de toekomst er te serieus/moeilijk/... uitziet, moeten we ons dan niet echt zorgen beginnen maken over wat we op die gasten hun schouders laden? De jeugd moet net overlopen van moed over de toekomst, niet? zo van, "wij zullen die ouwe garde wel eens tonen hoe het moet, hoe het beter kan" Maar als ze al geen moed hebben om er aan te beginnen, dan zitten we pas echt met een probleem denk ik
![]() |
#93 |
Partijlid
|
![]() Eén ding is zeker. Piske Vandeurzen is wel de allerlaatste die gezag uitstraalt. En aan zijn verklaringen vandaag te horen gaat er niets aan de situatie veranderen ... nog meer verrotting dus en nog meer nieuws over mensen die op straat aangepakt worden, politie die moedeloos wordt.
Piske of beter Zeiker Vandeurzen gaat ons niet helpen.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Geef toe dat motiveren vaak gebaseerd is op blaasjes wijsmaken in de hoop van... Dat pakt gewoon minder en minder. Oogkleppen terug invoeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ook nog geen persoon tegengekomen die op het einde van het leven blij was kinderloos te zijn. "Klaar zijn voor kinderen" ben je nooit. Je bent er pas klaar voor als je ze al hebt - of beter: op je sterfbed.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 23 april 2008 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @Steben,
(slightly off topic maar alle) als die 35-jarige liever fuift en geen verantwoordelijkheid wilt, lijkt het mij een bijzonder goed idee dat die persoon ook effectief geen verantwoordelijkheid heeft over kinderen! Dan is hij of zij waarschijnlijk effectief onvolwassen en dan moet je niet aan kinderen beginnen. toch liever zo dan dat - ie kinderen heeft en die maar half deftig opvoedt?!? Er is ook geen regel die zegt dat iederéén kinderen moet hebben he. ik vind het altijd vreemd dat mensen vragen stellen als er mensen géén kinderen willen, maar nooit als mensen wél kinderen willen... er zouden zich beter wat meer mensen afvragen waarom ze kinderen willen
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Statenlid